Uppojono, welkom! 40 punten dieet klinkt mij wel als iets bekends in mijn oren, is dat zoiets als weight watchers (punten tellen) of 1200 tot 1500 kcal per dag eten? Ik vind het wel weinig klinken wat je eet, waarom neem je geen boter op je brood? Want dat is juist wel gezond!
Gadver dat plaatje Mandy haha goede motivatie, dat wel!
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 29-05-13 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Het veertig punten dieet is inderdaad een soort weight watchers, maar dan met volgens mij 1000 kcal per dag. Ik eet geen boter meer omdat dat per broodje 1 punt is en ik daarvoor dus ook een appel of twee crackers mag. Ik ben zelf 1.68 en 27 jaar oud. Ik rij dagelijks paard met de daarbij behorende klusjes en loop 3 x per week hard.
Mandy517
Geplaatst: 29-05-13 16:05
Met de lichamelijke activiteit die je doet vind ik 1000 kcal per dag toch wel wat weinig..
Nee het is denk ik geen must, maar mijn diëtiste had het over dat er in boter goede vit. (A en D dacht ik?) zitten, en als je verder behoorlijk vetarm eet is het wel goed om te eten. Maar als je voedingssupplementen slikt of met boter/olie je eten bereid 's avonds is het denk ik wel voldoende, zou het niet weten.. ik heb behoorlijk vit. D (en B12) gebrek gehad, dus ik neem het wel
Ik vind het zonder boter vaak droog en niet zo lekker, haha
Barbabientje
Geplaatst: 29-05-13 17:05
Misschien dat trouwens iemand voor mij hier DE tip heeft?! Zodra ik maar aan afvallen denk, krijg ik me toch een honger Kan dan echt 10x meer eten dan normaal gesproken Ben nu al overgestapt op de japanse mix omdat daar niet zo heel veel energie ed inzit..
edit: Ieuw boter Howel het bij mij vaak ook een kwestie van luiheid is
Misschien is het nog de 'knop' die je echt om moet zetten?
Katja
Geplaatst: 29-05-13 17:09
Probeer niet te denken aan minder eten maar aan wat je mag eten. Heel veel groentes en magere eiwitten dan heb je geen trek maar val je toch af.
Ik heb een dipje, was lekker aan het sporten geslagen maar mijn mislukte lijf heeft weer protesten dus ik moet rustig aan doen. En ik merk dat ik makkelijker word met eten en neem vaker iets lekker tussendoor.
Barbabientje
Geplaatst: 29-05-13 17:09
Nee heb het altijd Ook wanneer ik langer dan ene paar dagen op mijn voedingspatroon let zeg maar Denk dat ik deze keer maar eens een eetdagboek bij ga houden en dan ga bedenken wat er allemaal af kan..
Wil toch wel erg graag die kilo's kwijt en mijn strakke buikje terug *Natuurlijk ook door meer te sporten *
Barbabientje, ik probeer altijd te denken dat ik geen honger hóef te hebben, ik mag van mezelf onbeperkt groente hebben (en eigenlijk ook fruit, maar eet nooit meer dan 2 á 3 stuks per dag) waardoor ik geen honger heb ook mijn eetlust word minder naarmate ik gezond eet.
Ik heb vandaag ook diehard komkommer en tomaatjes zitten eten Nu eten wij op woensdag pas heel laat omdat mijn vriend moet trainen en slaap ik vaak uit op woensdag waardoor ik dus ontbijt/lunch in één heb
Misschien dat ik er trouwens overheen gelezen heb, maar hebben jullie misschien een linkje naar dat rekending waarmee je kunt berekenen adhv je lengte/dagelijkse bezigheden ed hoeveel calorieën je minimaal nodig hebt?!
Die precies Dank je wel Kwam even niet meer op het BMR en dan zoekt het lastig
Naoom_
Geplaatst: 29-05-13 20:25
Ola dames, ik kom weer actief mee kletsen nu de examens over zijn.
Was inmiddels 5,6 kilo afgevallen in totaal, helaas door de pil (waar ik weer mee begonnen ben) ben ik weer 1 kilo aangekomen. Volgens mijn moeder is dat vocht en gaat dat later weer gewoon weg, weet iemand of dit ook echt zo is? Baal er ontzettend van namelijk.
40 punten dieet ken ik wel. Heeft een vriendin hele tijd terug gedaan. Had ze erg goede resultaten mee. Ze heeft geen schildklier, dus afvallen was voor haar erg moeilijk, door steeds medicatie te moeten aanpassen. Uiteindelijk zit ze nu al jaren op haar streefgewicht! Dus hoop dat het voor jou ook werkt!
Barbientje, denk dat de knop nog om zal moeten. Als dat eenmaal gebeurd dan kunnen je gedachten je niet meer zo erg foppen... Klinkt raar maar voor mij was het wel zo.
Leuk Naoom daat je weer present bent! Zijn je examens goed gegaan?
Al een tijdje niets meer geschreven hier. Ik heb eigenlijk een vraag voor de mensen die shakes gebruiken. Omdat het hier al een tijdje stil staat zit ik er aan te denken om een paar dagen in de week shakes te doen, of heeft het dan geen zin. Kan je tussendoor wel een stuk fruit eten, of is het echt alleen die shakes. (Water wel neem ik aan?)