[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:40

Thx :D
Haha mijn kapster zei gisteren: wat apart is dat toch het maakt niet uit of jij naar donker of naar licht gaat of een gekke kleur neemt, vrijwel alles kan.

Alleen bepaalde koper kleuren zijn niet mooi, dan lijkt het net alsof en een stoflaag over mijn gezicht komt haha.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:38

Goedemiddag, ik kom hier eventjes binnen vallen.

Ik zit namelijk enorm te twijfelen of ik mijn haren kort laat knippen. Heb alleen werkelijk geen idee of mij dit gaat staan.. Ik kijk dan ook telkens naar van die sites waarop je de vorm van je hoofd kan bekijken en welke kapsels daarbij kunnen. Echter kan ik er niet over uit komen welke vorm mijn hoofd heeft, iemand die hier een goede site voor heeft icm kapsels ? :)

Suus___

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:47

Heb je n foto? Wellicht kunnen wij advies geven :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:47

Plus; hoe is je haar? Krult, dik, dun, veel of weinig. Droog of snel vet?

Hier trouwens de boel weer een beetje laten knippen en kleurtje door heen. Wat een bezoekje aan de kapper al niet verfrissend kan zijn! Ook groene spray uitgeprobeerd om te kijken of het bij mij past. En wauw <3 Helaas geen foto van maar ik weet al wat er door mijn haar gaat als het weer lang is!

Afbeelding

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:58

Ik kom ook even binnenvallen hier!
Van de week had ik samen met een vriendin het plan gemaakt dat we ons haar gaan verven. Ik zou dan ombre doen (zilverblond, dus eerst ontkleuren. Eigen haarkleur is donkerblond) met eventueel paarse puntjes. Maar omdat mijn haar niet bijzonder lang is (bijna op mijn schouders) weet ik niet of het wel allemaal kan en of het zilverblond ombre bijvoorbeeld wel mooi wordt als we het zelf doen. Iemand enig idee hierover?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:00

Ik ben van donkerblond naar witblond gegaan. Het heeft 5 uur en 3 rondes ontkleuring gekost bij de kapper voor het helemaal goed was.

Om van donker- naar witblond te gaan is best tricky, dus ik zou het zeker niet zelf proberen. Bij het bleken/ontkleuren van donkerblond komt al snel veel geel pigment vrij, wat ervoor zorgt dat je haar geel ipv wit wordt. Kappers kunnen hier beter op anticiperen. Plus, dat de producten die je nodig hebt om zo licht te gaan erg agressief zijn, en het is niet echt aan te raden om daar zelf mee aan de slag te gaan als je er niet veel van kent.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:51

@Suus__ ik zal morgen kijken of ik een foto kan maken!

@Bralindy ik weet niet of t voor mij bedoelt is maar ik heb vrij dik en veel haar en er zit een minimaal beetje slag in. Het word gewoon niet snel vet verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:11

Yasmine schreef:
Ik ben van donkerblond naar witblond gegaan. Het heeft 5 uur en 3 rondes ontkleuring gekost bij de kapper voor het helemaal goed was.

Om van donker- naar witblond te gaan is best tricky, dus ik zou het zeker niet zelf proberen. Bij het bleken/ontkleuren van donkerblond komt al snel veel geel pigment vrij, wat ervoor zorgt dat je haar geel ipv wit wordt. Kappers kunnen hier beter op anticiperen. Plus, dat de producten die je nodig hebt om zo licht te gaan erg agressief zijn, en het is niet echt aan te raden om daar zelf mee aan de slag te gaan als je er niet veel van kent.

Dit kan ik beamen. Een korte zoek op mijn berichten en je leest wel waarom.. Komt erop neer dat ik er 20 cm af heb moeten halen (deel is afgebroken, deel geknipt) en dat ik nu, anderhalf jaar na dato, nog steeds bezig ben met het fatsoenlijk krijgen van mijn haar :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:54

Ik heb het ook zelf gedaan en op die maand na dat ik met paars haar liep is het wel goed gegaan, maar het was wel ontzettend beschadigd.

Mocht ik het weer ontkleuren dan laat ik het door de kapper doen met Olaplex. Of ja, dat zeg ik nu, waarschijnlijk ben ik weer eigenwijs tegen die tijd.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:24

Hee meiden!
Heeft iemand van jullie misschien een tip voor mij?
Ik ben opzoek naar een goede haarmasker mag ongeveer tot de €25,- zijn.
Niet persee voor gekleurd haar maar om gesplete haarpunten aan te pakken.
Iemand?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:29

Ik heb Keune en ben er wel echt blij mee!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:46

Lush H'sua Wen Hua. :) Ook nog proefdiervrij en hij werkt bij mij geweldig.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:36

Gisteren weer naar de kapster geweest, nu om de kleur er in te latten zetten. Echt super blij met het resultaat! Ik kreeg het alleen helaas niet zo goed op de foto.

Afbeelding

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:51

Hi guys!!! Ik heb eigenlijk even een vraagje zo net voor kerst :)
Ik wil graag mijn haar verven, ik wil een stuk lichter. Heb het al wel meer geprobeerd maar het is nooit licht genoeg geworden.
Ik heb nu dit:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=r1mk ... FUXyRTHNk5
En ik wil graag naar dit:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=sdjm ... FUXvxTHNk5

Zou ik dit zelf kunnen doen, en hoe dan? Ontkleuren? Of zal ik toch de kapper een bezoekje brengen? Maar ik hoorde dat ontkleuren al snel tot de 150 euro kan gaan bij de kapper en daar heb ik toch momenteel het budget niet voor, het liefst wil ik rond de 70/80 euro blijven, ik krijg dit namelijk als kerstcadeau van mijn vader en vindt 150 euro dan een beetje teveel.
Thanks in advanceee :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:33

Dit ga je zelf nooit zo krijgen.€150 vind ik wel erg veel. Dit zou bij mijn kapper 80-90 euro kosten.
Misschien zelf iets bijbetalen eventueel?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:25

150 is wel heel extreem. Wel zou ik het niet zelf doen want op de foto van het model is het niet egaal blond. Je ziet ook highlights wat in elkaar overloopt en dat vergt techniek.

Plus als het verkeerd gaat heb je een probleem

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:46

Suus___ schreef:
Heb je n foto? Wellicht kunnen wij advies geven :)

Foto is net pas gemaakt haha, kan ik je die even pben?

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:52

Thanks voor jullie reacties Lous en Bralindy!! Ga dan toch even naar de kapper en zal eerst overleggen wat de kosten dan ongeveer zullen bedragen. Hopelijk kan ik binnenkort een mooie after foto plaatsen, nog voor de kerst het liefst :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:21

Iemand hier ervaring met de shampoo van KIS?

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:09

Ik heb een vraag aan de mensen hier met krullen.
Ik heb krullen van mijzelf, maar ben op zoek naar een goede manier om het in model te krijgen.
Ik gebruik nu argan olie en gel, maar dit is het niet helemaal.
Wat voor producten gebruiken jullie?

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:43

Ik heb ook een bos met krullen, ik gebruik Glaze (een paars flesje met versteviger) en verkrijg dit via mijn kapster. Echt waar ik wil niets anders meer en ben zo blij dat ik dit ontdekt heb! Het was altijd een crime om het goed te krijgen en dit werkt super :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:54

xXxXsasxXxX schreef:
Ik heb een vraag aan de mensen hier met krullen.
Ik heb krullen van mijzelf, maar ben op zoek naar een goede manier om het in model te krijgen.
Ik gebruik nu argan olie en gel, maar dit is het niet helemaal.
Wat voor producten gebruiken jullie?

Ik kam het met een tangle teezer, onder de douche als ik conditioner in mijn haar heb. Daarna op nat haar een beetje wella flex mousse en koud fohnen met een diffuser. Als het (bijna) droog is, doe ik er nog wat gelwax van de Hema in.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:49

Net bij de kapper vandaan.. kleur is lastig vast te leggen.. de waarheid ligt in t midden :=
Afbeelding
Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:10

LiiNd_Y schreef:
Iemand hier ervaring met de shampoo van KIS?

Ik kreeg er heel erg jeuk van op m'n hoofd. :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:14

Ik wil van mijn rode haar af :( haar uitval is stuk meer geworden sinds ik geverfd hen en merk ook dat mijn haar gewoon niet meer mooi wil zitten... voelt heel zwaar aan.. ik twijfel hoe ik beste kan doen. Heb geen haast erin, zolang mijn haar niet al te erg beschadigt en tussendoor fatsoenlijke kleur heeft..

Nu zat ik te denken om tussentijds te wassen met head en shoulders en net voor kerst er bruine kleur over te doen... vermoed dat ik dan nog warme kleur heb. Maar zal het bruin pakken?

Ik heb nu ongeveer dit nog

Afbeelding

En wil naar dit terug

Afbeelding