Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 19:14

scooby09 schreef:
Zeker ik klim ook gewoon in mijn eigen tempo.
Dat is traag beetje op het luie af ook. :D

Wat is je doel Imay..?
Soms is een week planning maken een handvat om toch het sporten in te plannen.
Merk dat het anders ook makkelijk een sluitpost word.

Vanavond weer rondje doen op de fiets heerlijk weer eindelijk.


Triathlon seizoen is begonnen, de komende maanden heb ik een aantal sprint en 1 of 2 Olympische afstand triathlons op het programma staan. Verste dat ik hoef te fietsen daarvoor is 40km, maar ik moet het kunnen na zwemmen en erna nog kunnen hardlopen :') dus terug uitbreiden naar 60km is geen luxe.

En wat betreft een schema, ik heb een weekindeling maar ik moet er nog wat in gaan schuiven want ik ben op de fiets dagen of te moe of ik heb andere verplichtingen. Maar morgen heb ik een rondje op de planning staan en die ga ik sowieso lekker rijden.

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:45

maaikemuis schreef:
Ik ben trouwens ook geen beste klimmer. Vooral langzaam… over 2 weken heb ik een klimclinic. Eens kijken of dat verbetering geeft. Ik doe namelijk maar wat. Zoals met alle sporten…

Haha heel herkenbaar maar een klim clinic klinkt goed hoe en waar heb je dat op gedoken.?

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:03

Een advertentie op Facebook. Ik heb mijn cookies goed afgericht _O-

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:37

Morgen fiets ik met een buurjongen en onze ligfietsen (allebei tweewielers) naar Wijchen voor een onderhoudsbeurt.

Mijn Chamsin heb ik in de winter eigenlijk niet gebruikt en wil hem weer zomer klaar hebben. En die buurjongen wil zijn fiets op orde hebben voor een vakantie binnenkort.

Dit wordt wel meteen een dagje uit. We fietsen naar Wijchen om de fietsen weg te brengen en gaan dan het centrum in. En na een aantal uur kunnen we de fietsen weer ophalen en terug fietsen. Geen idee hoeveel km het gaat zijn, maar dat maakt mij niet zo veel uit.

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:01

Alles bij elkaar bijna 73km gefietst.

Ik heb er een gezellige dag van gemaakt. Uiteindelijk bij Fort Pannerden wat gegeten en gedronken.
En het belangrijkste, mijn fiets is weer helemaal nagekeken en in orde.

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:17

Wat leuk, een klimclinic!

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:42

Klinkt goed en gezellig Gothico...
Ook weer klaar voor veel mooie fiets kilometers dus.

Vandaag hier in het dorp een toertocht heel leuk en altijd goed geregeld .
Maar besloten om niet te gaan met deze temperaturen.
Dus lekker dagje thuis rommelen ook heerlijk.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 09:33

*\o/*
Afbeelding

En wat fietst die anders! Is eindelijk muisstil geen geratel , getik of gepiep meer.

Nieuwe stuurpen erop en ik zit veel beter , moet wel even wennen dat het stuur wat meer dichtbij zit. Alleen past deze ook beter op de fiets.

En nu lekker weer kilometers gaan maken. Al is het daar nu echt even te warm voor dus ik hoop aankomende week weer wat te kunnen doen.

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 12:42

Jaaaaaaaa! Eindelijk! En nu hoop
Ik dat je heel veel toffe kilometers mag maken.

Ik ben toch maar even een ritje gaan maken. Aangepaste route, niet te lang, veel bos en geen moeilijke passages. Gaat wel lekker! Alleen die pollen :x . Ik zie er uit alsof ik ieder moment in een weerwolf kan veranderen.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 22:24

Fijn dat je fiets nu goed aanvoelt Zebrastreep *\o/*

Ik was vandaag in Weert voor de stads triatlon als NTB official . Heb een onwijs leuke dag gehad .
En net nog mijn duurloop gedaan 14 km .
Moet zeggen dat ik goed tegen de hitte kan .

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:08

Ik ben weer begonnen met een rit van 30 km , en de fiets voelde fantastisch <3

En het lekkere weer helpt daar ook heel erg aan mij , laat de zomer maar komen :D

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:22

Klinkt goed Zebrastreep *\o/*

Mijn ritje begon zondag ook heel mooi , en eindigde in een hele vieze val .
"Feestgangers" vonden het leuk in de nacht van vrijdag op zaterdag de zwarte/witte paal van een verkeersheuveltje te schroeven -O-
Daardoor heb ik het heuveltje niet gezien en ben er tegenaan gereden .
Een beste smakkerd was het gevolg , ik zag eerst echt dubbel .
Omwonenden hebben meteen geholpen , en de ambulance gebeld .
Maar ik hoefde niet mee .
Gevolg een flink gekneusde schouder , overal schaafwonden , beurs blauwe plekken .Mijn helm heeft zo goed z,n werk gedaan .
Al met al een grofe schatting van de materiële schade minimaal 1100,00 .
Hier ben ik tegenaan gereden
Afbeelding
De paal lag in de wei

Afbeelding
Zo hoort het eruit te zien

Afbeelding

Mijn helm :oo

Afbeelding

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:42

@T2T, Ik had al gereageerd op Strava, maar ik schrik er echt van. Dit is iets waar ik dus ook altijd bang voor ben.

Gelukkig heb je niks gebroken. En is het vooral balen van de fiets en helm. Maar het zijn geen leuke grappen die palen weg te halen.

Ik ben een kennis verloren door een NIET reflecterende slagboom op een bospad. Die reflectie is zo belangrijk voor obstakels. Vooral in het donker.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:10

Wow @T2T wat heftig zeg :oo die foto van je helm ook. Je hebt echt een flinke smak gemaakt. Fijn dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Materiële schade is natuurlijk ook echt beroerd, maar fysiek er goed vanaf komen is het allerbelangrijkste :knuffel:

Hopelijk voel je je gauw weer goed genoeg om lekker je ding te kunnen doen. Neem de tijd om te herstellen... :(:)

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:20

Oef @T2T, dat is een beste smakkerd geweest. Wat een fijne omwonenden, goed proactief gehandeld van hen. En fijn dat je uiteindelijk niet mee hoefde met de ambulance. Hopelijk knap je zelf snel weer op. En hoewel de materiele schade best fors is moet je maar denken dan spullen te vervangen zijn, jij zelf niet...

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:42

Wow jemig wat een harde klap moet dat zijn geweest en wat een schrik!

Rustig aan doen de komende tijd en veel beterschap hopelijk herstelt alles snel.

En zo zie je maar weer hoe ultra belangrijk een goede helm is. Ik kwam gisteren ook twee duidelijk beginnende mountainbikers tegen zonder helm die ook nog tegen de route aan het infietsen waren. Daar riep ik ook echt even flink geïrriteerd tegen dat ze nooit tegen de route in moeten fietsen ik klapte er bijna vol op. Kreeg ook nog een grote mond.

Misschien kun je nog wat schadevergoeding krijgen bij de gemeente? Ook al is het gedaan door waarschijnlijk feestgangers.

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:31

Getsie T2T, wat heb je een enorme klap gemaakt! Ik snap goed dat je dat beton over het hoofd zag. Hopelijk knap je goed op. Neem de tijd voor je herstel :(:)

Het is wel een eye-opener dat een ongeluk in een klein hoekje zit en altijd op de loer licht.

Ik kom ook weer mensen tegen zonder helm nu het weer mooi weer is. Eerlijk: alleen maar mannen en vooral van 50+. Als ik met de club fiets en we komen een tegenligger zonder helm tegen, tikken we nadrukkelijk op onze helm om een signaal af te geven. Niet dat het iets uit haalt, maar toch. Je hoeft maar één verkeerde smak te maken zonder helm en je draagt de gevolgen de rest van je leven mee.

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:30

Wat heftig zeg t2t maar ergens ook ‘fijn’ om te lezen dat je er zonder al te heftige verwondingen of erger vanaf bent gekomen. Bizar wat zo’n helm dan voor je opvangt! En gelukkig maar.

Kan me indd dan ook zo niet voorstellen dat mensen zonder helm fietsen. Ben altijd heel erg geneigd dat soort wielrenners, maar ook ruiters, aan te spreken. Maar ben daar dan toch niet mans genoeg voor..

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:45

Ja je hebt echt een beste smak gemaakt zag het al op facebook natuurlijk.
En mensen sporen niet die dit soort dingen doen.
ja zonder helm/ cap zie je ze nog steeds echt bijzonder vind ik dat maar goed bemoei mij er nooit mee eigen pakkie aan.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:33

Thanks allemaal , zo gaat het drie dagen later wel goed .
Ja , blauw en beurs maar dat heelt wel .
Mijn arm gaat ook steeds beter .Heb wel vaak lichte hoofdpijnen , en slaap
erg veel .( overdag , s,avonds en s,nachts )

Zebrastreep schreef:
Misschien kun je nog wat schadevergoeding krijgen bij de gemeente? Ook al is het gedaan door waarschijnlijk feestgangers.


Heb het maandag ochtend meteen bij de politie en de gemeente gemeld .
En ben ook in gesprek geweest met een letselschade bedrijf .
Maar een gemeente aansprakelijk stellen heeft weinig kans , tenzij je kunt aantonen dat ze ervanaf wisten .
Maar heb wel een email gestuurd , met foto,s en alle details en hoop dan op coulantie van hun kant , dat ze me tegemoet komen .

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:39

Time2Tri schreef:
Thanks allemaal , zo gaat het drie dagen later wel goed .
Ja , blauw en beurs maar dat heelt wel .
Mijn arm gaat ook steeds beter .Heb wel vaak lichte hoofdpijnen , en slaap
erg veel .( overdag , s,avonds en s,nachts )

Zebrastreep schreef:
Misschien kun je nog wat schadevergoeding krijgen bij de gemeente? Ook al is het gedaan door waarschijnlijk feestgangers.


Heb het maandag ochtend meteen bij de politie en de gemeente gemeld .
En ben ook in gesprek geweest met een letselschade bedrijf .
Maar een gemeente aansprakelijk stellen heeft weinig kans , tenzij je kunt aantonen dat ze ervanaf wisten .
Maar heb wel een email gestuurd , met foto,s en alle details en hoop dan op coulantie van hun kant , dat ze me tegemoet komen .



Goed dat je direct actie hebt ondernomen! Ik kan mij wel erin vinden dat ze niet op de hoogte waren want het was weekend , maar ze kunnen Je wel iets tegemoet komen. Ook al is het weekend het blijft ook dan hun verantwoordelijkheid dat de straten veilig blijven.

En voorzichtig met de hoofdpijn, als het wel iets van een hersenschudding is dan echt rustig aan doen!

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:46

Zebrastreep schreef:
Goed dat je direct actie hebt ondernomen! Ik kan mij wel erin vinden dat ze niet op de hoogte waren want het was weekend , maar ze kunnen Je wel iets tegemoet komen. Ook al is het weekend het blijft ook dan hun verantwoordelijkheid dat de straten veilig blijven.

En voorzichtig met de hoofdpijn, als het wel iets van een hersenschudding is dan echt rustig aan doen!


Het gekke is dat de paaltjes in de nacht van vrijdag op zaterdag eraf zijn gehaald .
En maandag ochtend om 08:00 uur de paaltjes er weer op zijn gezet :)*
Zelf heb ik pas melding gemaakt op maandag rond 10:00.

Dus ondanks het weekend , was het bekend op maandag ochtend 08:00 ?
Maar goed , dat is helemaal niet te bewijzen helaas .

Mijn hoofdpijn houd ik idd goed in de gaten +:)+

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:22

Ik had de foto’s al op Strava voorbij zien komen, wat een gruwel! Ik ben zo blij dat je een goede helm op had, want je wil toch niet weten wat er was gebeurd wanneer dit je hoofd was geweest. Ik hoop echt dat de gemeente, of provincie alfhankelijk wie er verantwoordelijk is voor dat erfdeel, nog contact met je opneemt.

Voor nu, rustig aan en pas goed op jezelf. Je moet nog langer mee!

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:38

maaikemuis schreef:
Ik had de foto’s al op Strava voorbij zien komen, wat een gruwel! Ik ben zo blij dat je een goede helm op had, want je wil toch niet weten wat er was gebeurd wanneer dit je hoofd was geweest. Ik hoop echt dat de gemeente, of provincie alfhankelijk wie er verantwoordelijk is voor dat erfdeel, nog contact met je opneemt.

Voor nu, rustig aan en pas goed op jezelf. Je moet nog langer mee!


Thanks <3
Contact met de gemeente heb ik al gehad , alleen is diegene die over de verzekeringen gaat op het moment nog op vakantie .
Ze hebben alle details en foto,s ontvangen .
Het is even afwachten tot de betreffende persoon er weer is .

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:56

Enige compensatie zou zeker welkom zijn @T2T. De vraag is inderdaad of de gemeente iets verweten kan worden als er in het weekend dingen stukgemaakt worden en of en wanneer ze daar dan melding van krijgen. Wel interessant dat maandagochtend om 8.00u het paaltje er wel weer stond ..

Wij zijn momenteel op vakantie en de fietsen zijn uiteraard mee. De afgelopen week voornamelijk hardgelopen in de Harz en hier aan de Moezel. Vandaag de tijd genomen om op de fiets te stappen. En dat was weer bijzonder de moeite waard <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding