Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 18:31

Lekker Leonie!

Top gedaan Puera! Ik las op Strava ook al klachten over het drukke smalle parcours in Enschede.
Ik hoop volgend jaar op Rotterdam, al zou ik heel graag marathon Zeeuws-Vlaanderen eens willen omdat m’n familie daar woont.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 19:49

Gefeliciteerd Sall! Helemaal vergeten te reageren, goed gedaan!

Mooi hoor Leonie, ik moest lachen om je hobbeldebobbel paadjes :D

Echt super Puera, echt spot on :):)

Ik zou lekker een kleinschalige marathon uitzoeken, maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde :j

Ik zat gewoon niet op te letten, was echt lekker om me heen aan het kijken en aan het flierefluiten en dus mijn voeten niet aan het optillen, beginnersfoutje := Ik ben wat geschaafd, maar verder voel ik er weinig van.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 19:55

Puera *\o/* *\o/* *\o/* Wat ontzettend knap gedaan! Ik ben heel nieuwsgierig naar een uitgebreid verslag met je ervaringen O:) Maar eerst lekker pootjes omhoog en je enorme prestatie vieren natuurlijk. Vet trots op jou! Reteknap!

SV, het ziet eruit als een mini-vakantie joh <3 Wat een heerlijke blije plaatjes. Ging het goed met je vriend?

Leonie, ziet er behoorlijk zanderig uit := Bikkel! Jij gaat ook wel lekker qua weekvolume geloof ik.
Ik ben uiteindelijk niet meer naar R’dam geweest ;( Mijn dochter (2) had een mega-crash dus dat ging nooit meer goed komen in die drukte. Helaas.

Ninus, ik moest een beetje lachen om je bosheks-omschrijving :)) Jammer dat je alleen moest maar verder klinkt je loopje echt heerlijk. Wat een fijn gevoel!

Ik heb vanmorgen 16 km gelopen met Meeko. 220 hm met veel zacht zand dus de benen hadden moeite. Mijn lichaam voelt zwaar en moe dus ik heb echt extreem rustig aan gedaan. Ook weleens lekker stiekem. Het was echt heel erg druk in de duinen. Zo jammer aan voorjaar hier :+
Helaas zijn heel veel leuke paden afgezet -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is overigens veel meer mijn ding. Maar die motivatie m.b.t. training en alle energie richting die marathons zijn wel echt aanstekelijk.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 20:32

Supervixen schreef:
Ook altijd mooi daar in die zandbak? Waren er veel wandelaars? Maak je die route dan in garmin connect?

Haha veel vragen. Ja ik vind het echt altijd mooi hier. Alle 4 de seizoenen is dit gebied echt prachtig. ik ging precies op het goede moment. Zo rond 11 uur. Heel veel mensen gingen net weg. Toen ik wegging stond de parking meer dan vol en waren mensen tot 500m langs de weg geparkeerd. Op mijn route zelf, weinig drukte ervaren. Ik loop dan ook echt niet de logische paden.
De route heb ik getekend in komoot op basis van eerder gelopen routes van mezelf en beetje gokken. Op een doordeweekse herfstdag wil ik nog wel eens het mountainbike pad pakken maar dat is op zulke dagen echt een no-go.

Ja zou je Rotterdam nog een keer willen doen Samantha? Ik ben meer van spaar ze allemaal :+

Haha ja ninus, echt hoogtemeters zijn het niet maar het gaat wat omhoog on omlaag. _O-
Aiii ja rondkijken is soms verleidelijk he als je op mooie plekjes komt.

Lisitano ah jammer dat je niet meer kon gaan. Wel lekker je rondje gedaan dus op het gemakje. Heerlijk. Meeko ook weer even lekker eruit geweest <3 . en zacht zand is gewoon echt een bitch.
Mijn week volume deze week is mijn hoogste ooit (72km) maar dat komt omdat mijn long run van zondag op maandag was ivm 2de paasdag en de afspraak met Suliko. De week ervoor was die juist weer wat lager (30km). Ik wil graag weer richting de 50/60 als stabiel gemiddelde.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 20:56

Ja ik zou het liefst in elke provincie 1 lopen, maar Rotterdam blijft toch een feestje.
Voor nu heb ik Eindhoven op de planning, mocht het lukken.

Dat is een mooi week volume ja! Ik ga morgenochtend toch een kleine run/walk/run doen, dat kon wel zei de arts.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 21:33

Thanks allemaal!

Heerlijke lopen, Leonie en Lisitano!

Lisitano, in mijn vorige post heb ik verslag van de marathon gedaan of wil je een uitgebreider verhaal?

Ik ben voorlopig wel even genezen van dergelijke evenementen. Wat mensen zeg! Niet mijn ding.

Wat een gaaf plan om in elke provincie een marathon te lopen, Samantha! Hopelijk kun je morgen een lekker rondje doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 21:50

Haha leonie mijn eerste vraagteken moest een uitroepteken zijn :+.
Komoot heb ik nog nooit gebruikt. Ik ben meer van het goede jatwerk, routes van anderen pikken :D.

Flink weekvolume!
Ik liep 62km hard en 35km gewandeld deze week. En ook nog 70km op de e-bike. Doe mij maar elke week zo'n drie daagse werkweek :P

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 22:26

Wow Leonie, dat is een flink weekvolume!
Ik heb deze week 46 gelopen en ik heb het echt een beetje zwaar. Nou waren het wel pittige trainingen := Respect!

Puera schreef:
Thanks allemaal!

Heerlijke lopen, Leonie en Lisitano!

Lisitano, in mijn vorige post heb ik verslag van de marathon gedaan of wil je een uitgebreider verhaal?

Ik ben voorlopig wel even genezen van dergelijke evenementen. Wat mensen zeg! Niet mijn ding.

Wat een gaaf plan om in elke provincie een marathon te lopen, Samantha! Hopelijk kun je morgen een lekker rondje doen.

Ik las het hoor! Maar ik kan zo lekker meeleven als iemand schrijft over de loop met alle gevoelens en gedachten onderweg. Helemaal oké als je het lekker zo laat natuurlijk!
Zit je nog op je roze wolk? Vast wel.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 23:35

Die trail clinic klinkt wel tof muppetmayo!
Doet mij wel veel denken aan bootcamp.
Ik had op mijn merrie met de hoef gereden. Ze mag nu met hoefschoenen aan wat stappen opbouwen. Mijn jonkie "durf" ik niet goed meer op. Die heeft mij al 2x ziekenhuis gebracht. En dat kwam niet uit vervelend gedrag hoor, maar ze is heel braaf, heel gevoelig, maar ook lomp, groot en nog wat slap en die combi is niet altijd even handig.
Ik merk dat ik heel veel voorzichtiger ben geworden met haar en dat is met het doorrijden van een jong paard ook niet de juiste instelling.

Wat leuk dat je die begeleiding gewonnen hebt Leonie! En wat ga je inmiddels alweer lekker. Ik herken wat plaatjes in de zandbak, ik heb hem vandaag overgeslagen.
Mijn ervaring daar is dat zodra je verder dan 2-3km buiten de parkeerterreinen of restaurants komt, dat je dan bijna geen mensen meer tegenkomt.

Wow Ninus, gewoon "even" 43 km lopen zonder last daarna en dan vandaag gewoon weer. Je hebt het er gelukkig goed afgebracht met je val. Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar een foto van de bosheks, haha.

Dat waren echt steile heuvels sv! Op jouw derde foto kun je dat goed zien. Heerlijke plaatjes weer. Was het voor je vriend niet pittig zoiets, nu hij wat langere niet gelopen had? Lijkt me vrij heftig om met zoiets weer te beginnen, maar ja jullie zijn veel meer gewend natuurlijk.

Gefeliciteerd met je gvb Sall! Jij had vandaag ook ergens een run toch?

Ooh Puera, wat heb je ontzettend goed gelopen! Prachtig tempo. Wat mag je daar trots op zijn, echt heel tof.
Ik ben zelf ook niet (meer) van de grote evenementen, maar na jouw verslag zie ik dat nog minder zitten.

Wat ziet dat er toch heerlijk uit zo met Meeko Lisitano. Pittig rondje heb je gehad.
Krijgt Meeko het niet warm met dit weer?
Ik merk aan Kanza aka sloopdoos dat 15 graden en zonnig nu toch wel de max voor haar is. Als ze ergens even het water in kan doet ze het daarna wel weer prima.
Neem je voor Meeko ook water mee voor onderweg? Of redt die het gewoon zo?

Kan me voorstellen dat het vandaag even moeilijk was Samantha, je zat er al zó dicht bij met je trainingen. Ik hoop dat je na je herstel al je plannen waar kunt gaan maken, dat gun ik je echt. Wel en tof plan om overal een marathon te gaan lopen (niet voor mij, maar het idee is leuk).

Ik hoefde vandaag nog maar een kleine ronde van 13 km. Kanza had gisteren en vandaag nog niets bijzonders gedaan, dus die hebben we weer meegenomen. Ze loopt met gemak 10km mee, maar dit was volgens mij toch net wat aan de lange kant voor haar.
Ze heeft vandaag wel voor het eerst echt gezwommen, dat was wel heel leuk. Daarna was ze weer lekker opgefrist en liep ze er weer vrolijk bij.

Ik heb zelf lekker gelopen, alleen kreeg ik in de laatste 50 meter een pijn plekje aan de binnen/bovenkant van mijn knieschijf. Het is gelukkig alweer bijna weg nu, voel het alleen nog met de trap oplopen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:51

Balen van je pijntje BM, hoop dat het snel helemaal wegtrekt :j

Wat heerlijk met Kanza en Meeko lopen, lijkt me zo gezellig :D En leuke foto's Lisitano.

Ik sprak in Harderwijk iemand die ook in iedere provincie een marathon aan het lopen was Samantha, als het officiële evenementen zijn dan dan kun je dat ergens aanmelden en krijg je ook nog een soort van medaille vertelde hij. Leuk idee :j

Ik ben gelukkig ook niet stijf opgestaan vandaag, vreesde nog een beetje voor mijn arm, daar viel ik niet heel hard op dit keer, maar 2 weken geleden wel. Maar niks aan de hand. Ben nu onderweg naar kantoor, we hebben een symposium de hele dag. Komt niet zo goed uit, maar moet het goede voorbeeld geven, dus vooruit :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:05

Sorry BusyMissy lekker suf, ik heb je bericht helemaal gemist voor mijn berichtje! Fijn dat het zo goed gaat met de merrie dat je op mag gaan bouwen met stappen, dat is gelukkig nog vrij snel gegaan :) En jeetje, 2x al richting ziekenhuis, ik snap dat dan het "lef" even ontbreekt om op te stappen. Wel lekker dat je gister 13 km hebt gelopen, heel leuk om te lezen dat het voor jou inmiddels als "maar" 13 km voelt :) Gezellig met sloopdoos weer <3 Jij ook al je knie :\ Is het besmettelijk in dit topic ofzo? ;)

Leonie87 ik sluit me helemaal aan bij het stukje lastig om een gezonde relatie met voeding te hebben. Er worden zoveel dingen als gezond geadverteerd terwijl ze dat helemaal niet zijn, alleen maar om goed te kunnen verkopen.
Super tof dat je die hardloop begeleiding hebt gewonnen *\o/* Wat een mooie tempo's heb je ook weer gelopen de afgelopen dagen zeg! Mooi om te zien dat dat toch super snel weer terugkomt :) Voelt het inmiddels ook iets minder zwaar?
Gave routes ook <3 Ik ben echt wel jaloers op jullie omgeving hoor hahaha.

Ninus de bosheks := Gelukkig heb je je niet al teveel pijn gedaan. Wat een kilometers heb je weer gemaakt zeg :wow: Gewoon "even" een marathon lopen, en daarna gewoon weer gaan.. Ik kan me er niet eens een voorstelling bij maken, super knap! Veel plezier bij het symposium vandaag!

Supervixen volgend jaar weer zo'n pittig jaar qua werk :\ Groot gelijk dat je het er af hebt gelopen.
Wat een pittige mooie training heb je ook weer gelopen in het bos zeg! En ik zie asperges <3 Ziet er echt mega steil uit die paden, ik zou er wandelend al moeite mee hebben haha.
Ik moest met de trailclinic nog aan je denken, we moesten 4x achter elkaar een heuveltje omhoog, ik was kapot. Ik dacht, dit en dan tig keer verder en steiler doe jij gewoon met 2 vingers in je neus :') Het is trouwens 5x trail clinic, en dan kun je aansluiten met de loopgroep op de woensdag. Ik weet nog niet of ik dat laatste ga doen, ze lopen allemaal toch echt wel een stuk sneller.

Lisitano ik zou echt schrikken van die aai in je gezicht.. Niet gek dat je daarna van slag was (zelfs zonder die hormonen zou ik daar van slag van zijn). Wel echt super mooie intervallen zeg! En het vosje gespot <3
En gister ook nog heerlijk gelopen met Meeko. Al dat zware zand :wow:

Puera wat super goed gedaan!!! Heel mooi tempo ook *\o/* Echt heel erg knap! Zeker als je start met al die chaos.
Klinkt wel echt bizar druk daar, alsof ze de drukte niet helemaal aankonden.

Samantha_ een behoorlijk eind gefietst. Ik ben benieuwd hoe je run walk run vandaag gaat, veel plezier!

Tiggs hoe is Rotterdam gegaan?

Wat een week kilometers hebben jullie allemaal :wow:
Gister ochtend wilde ik een wat langere loop doen. Opstarten voelde zwaar en bij kilometer 2 voelde ik al dat dat het niet ging worden :+ Benen zwaar, lijf wilde niet en ik merk dan dat mijn zelfvertrouwen ook direct naar 0 schiet en dat het 1 mentaal spelletje wordt.. Zo bijzonder hoe dat dan steeds werkt. Mezelf nog wel een paar kilometer er doorheen gepusht, maar het stopte wel echt bij de 8 km. Nouja, het is niet anders. Volgende keer beter ;)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Hoi!
Leonie, interessant idd zo'n coachingstraject
Mooie run, lijkt mij een prachtige omgeving

Ninus, wat een afstand toch weer _/-\o_
Bosheks :knuffel: hopelijk geen schade verder

Lisitano, de ene keer gaat ook beter dan de andere keer. Heel herkenbaar

Dank je Puera, verslag komt zo

SV wat een gave run/foto's toch weer!

Wat goed gedaan Puera!!

Dank Leonie! Wat een mooie foto's!!

Respect Lusitano! Lijkt mij erg zwaar zo in het zand
Mooie foto's ook!

BusyMissy wat fijn dat je weer op je merrie zit! Ik snap dat je voorzichtiger bent geworden (dat gevoel herken ik helemaal)

Nou gisteren de Cruijff loop
Het was erg druk (2 startvakken) Ik dacht ik zelf heel relaxed was, maar mijn man vond mij hyper :+

Ik kwam door de drukte en smalle paden niet echt lekker in mijn eigen looptempo (ik loop het liefst tempowisselingen op muziek, in verband met het knieverleden. Ik heb nog steeds geen vertrouwen dat ik ook zonder kan)

Maar goed knie hield zich koest, voelde mijn heup wel wat verstrakken. Ben toen gaan afwisselen in cadans (lichtere snellere passen)
En bij de laatste km dacht ik f*ck it die handrem moet eraf en ben ik echt gaan lopen en heb er nog een eindsprint uit kunnen gooien (eigenlijk met gemak)
Lipe we l iets langzamer dan vorig jaar (ruim een minuut) Maar nu iets meer vertrouwen gekregen in mijn knie/lies noem maar op :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

Top gedaan Sall! Die loop staat ook nog op m’n lijstje, een aanrader?

Aah muppet, soms heb je dat he, dan kom je er niet lekker in ofzo. Toch 8 km, wees daar trots op!

Heftig Lisitano zo in dat mulle zand, knap gedaan zo samen met Meeko!

O wauw Busy al 2x ziekenhuis, ik snap wel dat je voorzichtig bent nu.
Lekker gelopen, jammer van het pijntje. Is het nu wel weg?

Fijn Ninus, dat je niet zo stijf bent. Sterkte met je kantoor dag.

Ja klopt dat is de pro run challenge, daar doe ik al aan mee. Er zijn alleen veel lastige provincies die nu open blijven staan haha. Voor de halve heb ik er 5, 10km 4 en hele 2. Kennis van me heeft de halve voltooid, in best korte tijd ook. Maar ja geen kinderen, dan reis je toch makkelijker even naar een stad paar uur verder.

Ik heb net m’n loopje gedaan, 5 min/1 min wandelen. Tot 5 km was dit ook volledig pijnvrij, daarna voelde ik mn knie wel iets.

Afbeelding

Ga straks naar trainer, dan worden mn oefeningen weer aangepast. En morgen voor laatste keer arts. Ga nog wel even duidelijk vragen wat ze nu bedoelt met 6 weken rust, of zo’n loopje zoals vanochtend dan ook geen goed idee is. Heb eind mei een halve op de planning, dan word m zo niet natuurlijk. En ook nog 2 andere loopjes in mei.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:54

Dank je Samantha! Ik heb m nu voor de derde keer gelopen.
Route is niet overal even leuk (lelijke industrieterreinen) maar Betondorp is juist weer heel feestelijk en leuk en de finish in de Cruijff arena is toch ook wel heel tof!
Na die afgrijselijk loopbrug waar bijna iedereen nat op gaat (lekker 2x een stuk omhoog )

Ik ben benieuwd wat de arts morgen zegt!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Klinkt erg leuk! Zo jammer dat er in sommige weekenden zoveel loopjes tegelijk zijn vind ik.

De trainer was in elk geval wel positief, ik merk zelf ook al dat ik veel stabieler sta bij de lunges en single Dead lift, en dat zag hij nu ook. Dus de oefeningen nu wat zwaarder doen de komende weken.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:14

Mooi weekvolume, SV. Een driedaagse werkweek en hetzelfde als nu verdienen. Zou ik helemaal prima vinden. :))

Jij ook al een mooi aantal kilometers, Lisitano. Ik zit niet bepaald op een roze wolk, daarvoor heb ik te veel spierpijn. :))

Genieten Busymissy! Wat leuk dat Kanza het lopen ook zo leuk vindt.

Ook wel eens lekker, zo’n rustige dag, Ninus. Of is dat heel interactief?

Hoe stap je dan de deur uit, Muppetmayo? Heb je een bepaalde afstand in gedachten die je van jezelf móet halen? Misschien is het dan juist wel lekker om te gaan lopen zonder doel en kijken waar het schip strandt. Ik meende dat ik al een keer gelezen had dat je bloed wilde prikken, dat kan nooit kwaad. Wie weet komt daar iets uit.

Super gedaan, Sall! Wat een leuke actiefoto!

Toch weer even lekker in beweging geweest, Samantha! Mocht je nog tips willen voor een leuke hele of halve marathon in Friesland, wil ik best met je meekijken. Benieuwd wat de arts morgen zegt.

Hierbij mijn uitgebreide verslag van gisteren. Het liep van tevoren allemaal wat anders dan ik had verwacht. Heel veel mensen en veel onduidelijkheid.
Toen ik goed en wel bij m’n startvak was aangekomen, stond ik bij de pacers van 5:00. := Daar kwam ik nog iemand van onze loopgroep tegen en besloten om eerst bij haar te blijven aangezien ik door de drukte ook niet meer in de buurt van de pacers van 4:30 kon komen. Uiteindelijk startten we iets na half 11.
Ondanks dat het allemaal zo chaotisch verlopen was, wilde ik toch proberen om rond die 6:00/km te lopen. Gelukkig was er genoeg ruimte op het parcours om mensen in te halen. Ik kon m’n tempo lekker vasthouden, m’n hartslag werd niet al te hoog. Al met al was ik best tevreden. De eerste verzorgingspost op 2,5 km met water en sponzen overgeslagen. Bij de tweede wel alles gepakt en die sponzen hebben me gisteren gered uiteindelijk. Heerlijk om dat koude water in m’n nek uit te knijpen.
Het was met de wind mee toch best wel warm als je rekent dat we de afgelopen weken met heel veel wind en kou getraind hebben.
Bij de eerste heen en weer van het parcours nog een aantal mensen van onze loopgroep getroffen. Erg leuk om elkaar nog even aan te moedigen!
Op een gegeven moment ging ik ernstig aan mezelf twijfelen. Waarom loop je hier, met al die mensen, over het asfalt? Hier is toch niks aan! Wat doe je jezelf aan? Toen heb ik heel even overwogen om uit te stappen. := Maar uiteindelijk toch doorgelopen. Ik had er tenslotte zo hard voor getraind, dat was ook weer zonde geweest.
Ik kon nog steeds m’n tempo lekker vasthouden. Er zaten stukken in met vals plat maar ook die naar beneden liepen. Bij de tweede heen en weer ook nog mensen van onze loopgroep aangemoedigd!
Rond kilometer 16 kreeg ik van mijn partner een berichtje dat hij gefinisht was op de halve met een mooi PR. Heel fijn om zo even contact te hebben.
Toen ik op de 21,1 km zat, heb ik hem een foto gestuurd van m’n horloge.
Ik vond het toch wel pittig om in m’n eentje te moeten lopen en ik had ook geen muziek mee. Op de stukken waar minder publiek was, was dat toch wel wat minder leuk.
Het parcours was op zich wel afwisselend. Hele stukken door de stad maar ook wel een paar lussen buitenuit. Ik heb zelfs nog twee mensen van de loopgroep ingehaald, naast alle honderden mensen die ik heb ingehaald.
Rond 30 km kreeg ik last van m’n benen, m’n spieren verzuurden. Achteraf gezien had ik te weinig gelletjes mee. Voor het geval dat had ik nog snoepjes, een vruchtenreep en een dadelreep mee. De dadelreep heb ik half opgegeten maar die kreeg ik amper weg.
De laatste lus was buitenuit en erg mooi maar daarvoor moesten we eerst door een tunnel en over een brug. En terugweg ook weer. Vanaf dat moment heb ik meerdere malen tegen de neiging moeten vechten om te gaan wandelen maar dat wilde ik eigenlijk niet omdat ik zo’n mooi gemiddeld tempo had.
Bij de verzorgingsposten kakte m’n tempo wel eens wat in maar het lukte me telkens om weer naar die 6:00/km terug te gaan.
Bij kilometer 34 ben ik terug gaan tellen. Nog 8 km, dat is dat ene rondje thuis. Bij km 35 nog 7 km, dat is weer een ander rondje. Bij km 36 meende ik ook dat ik nog 7 km moest. Laten we het maar op de vermoeidheid gooien. :+
Ondertussen deden m’n benen zo vreselijk zeer dat ik ze niet echt meer voelde als het ware. Maar ik kon nog steeds m’n tempo redelijk vasthouden. Omdat ik in de eerste helft wat sneller had gelopen wist ik dat ik wat marge had. In de stad was er gelukkig weer wat meer publiek en kindertjes die high fives uitdeelden. Er was zelfs een meisje die gele briefjes uitdeelde met een tekst erop. <3
Ik kwam nog een naamgenoot tegen, die deed ook mee, dat was ook erg grappig.
De laatste kilometers duurden voor m’n gevoel zo verschrikkelijk lang. Hoeveel mensen m’n naam niet geroepen hebben. Toch wel leuk, dat naam op je startnummer.
Bij de laatste verzorgingspost hadden ze een sproeier opgezet, dat was heerlijk om er onderdoor te lopen.
Toen kwamen we op het stuk richting de finish en kon ik nog een stukje versnellen en klokte ik af op 4:15:25 met een afstand van 42,59 km. Was was ik daar blij mee!
Het was nog even zoeken om de medaille, die werden pas verderop uitgedeeld. Toen ik die binnen had, heb ik de anderen opgezocht. Dat was wel heel leuk om elkaar weer te treffen. Gewacht tot de laatste van ons groepje binnen was. Nog even het bestelde t-shirt opgehaald en toen weer naar huis.
Nu lekker vrij en ik loop als een oud vrouwtje door de spierpijn. Ik ben er wel over uit dat dergelijke grote evenementen niets voor mij zijn. Geef mij maar een leuke trail!
Even afwachten of ik hier wat vlot van herstel en dan maar eens zien of die ISU haalbaar is.

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Wowww respect Puera! _/-\o_
Knap gedaan hoor
Dank voor je verslag ik ‘liep/leefde’ met je mee

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

Goed gedaan Sall! Lekker tempo hoor :j Extreme inspanning zegt je horloge :=

En echt super Puera, helemaal als ik je verslag lees, echt stoer dat je het hebt volgehouden en ook echt knap van je tempo *\o/*
Wil je de 50 lopen in oktober? Wij hebben weer een huisje en een ticket voor de 100, hoop dat mijn man dan wel kan lopen.

Fijn dat de trainer positief was Samantha, duimen dat je zo op de goede weg kunt doorgaan :j

Toch knap dat je 8K hebt gelopen MM :j

Ik had een vrij passieve dag inderdaad, niet echt mijn ding, maar de training readiness vaart er wel bij :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:13

Puera <3 *\o/* Prachtig verslag. Wat ben jij een held! Echt goed doorgezet en dan zo’n prachtig tempo op die afstand: wauw!

BusyMissy schreef:
Wat ziet dat er toch heerlijk uit zo met Meeko Lisitano. Pittig rondje heb je gehad.
Krijgt Meeko het niet warm met dit weer?
Ik merk aan Kanza aka sloopdoos dat 15 graden en zonnig nu toch wel de max voor haar is. Als ze ergens even het water in kan doet ze het daarna wel weer prima.
Neem je voor Meeko ook water mee voor onderweg? Of redt die het gewoon zo?

Wat balen van je knie. Hoe gaat het inmiddels? Hopelijk gewoon iets vermoeidheid en is het vlot weggetrokken.

We waren die ochtend met 7 graden gestart maar het werd vlot warmer. Ik kreeg hem gelukkig al gauw in de duur-stand in plaats van zijn favoriete race-stand. Wel irritant want hij denkt dan meteen dat hij volop kan markeren en elke plas in kan duiken die we tegenkomen :+ Omdat we zo rustig liepen kreeg hij het ook niet veel te warm. Ik kan met hem ook niet met 15+ graden lopen hoor, dat is echt te warm.
Ik neem zeker water mee. In de duinen staat niet altijd water dus ik heb een opvouwbaar bakje mee en hij heeft een eigen softflask.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Wauw Puera, ik vind het knap, en een heel mooi tempo! Goed gedaan!

Ik had bij de trainer best pittig getraind, hij wilde dat ik verder niks zou doen vandaag haha.
Maar ik heb net kort rondje gefietst en een PR gefietst op de 10 EM! Ik ben niet snel maar nu dus toch sneller dan met m’n ebike!
En nu ga ik mn fiets naar de fietsenmaker brengen, ik heb andere pedalen, want durf het eindelijk aan om met klikschoenen te gaan fietsen, ik krijg ze alleen niet los. Dan vraag ik meteen of ie de remmen even naloopt enzo.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Oh Samantha :)) ik snap je wel maar doe nou voorzichtig en lief voor je lijf. Die trainer zegt dat niet voor niets :') Wel gaaf dat je zo lekker gaat met de fiets! Krachttraining kan ook wel heel erg leuk zijn zodra je progressie boekt. Fijn dat de trainer zoveel verbetering ziet!
Klinkt als een leuke challenge om in elke provincie te lopen. Zodra de kinderen groter zijn lijkt me dat ook wel leuk. Zeker meer naar het noorden.

Sall, wat goed gelopen tijdens de Cruijff run! Je had dus gewoon over *\o/*

Muppet, niet zo streng voor jezelf hoor. 8 km is ook een heel eind en al helemaal als het zo’n strijd is. Respect dat je toch elke keer weer doorzet, KANJER!

Ik heb mezelf ingeschreven voor een ultra. Pfff. Wat doe ik mezelf aan?! :)) Mijn vriend vindt het helemaal niks. Soms wel jammer maar goed, ik doe het echt voor mezelf. Ik zou het zo gaaf vinden om dat te kunnen voltooien. En nu train ik toch al.

Zondag loop ik de Houttrail in Delft als training. 35 km met veel gras, dat vinden mijn enkels moeilijk. Ik ga voor rustig. En deze week nog even tempoblokken en een piramidetraining erin proppen.
Ik heb krachttraining met de PT verlengd. Dus we gaan nog 3 maanden door. Momenteel vind ik het lastig de balans tussen trainen en herstel te vinden. Vandaag voel ik me eigenlijk alweer prima maar omdat de benen gisteren zo zwaar voelde gun ik ze toch maar rust. Ook even de sportschool overgeslagen. Hopelijk gaat mijn lijf gauw wennen aan de hogere belasting. Even iets meer slaap gaan pakken geloof ik.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Wat leuk dat er zoveel mensen aan me hebben gedacht!

Lisitano, jij was dat toch met die rare trainer? Ik wilde nog even zeggen dat ik dat echt niet normaal vind... Het zou wat anders zijn als jij heel goed op die manier van 'coachen' zou gaan en dat ook tegen hem gezegd zou hebben, maar niet op deze manier. Mooie plaatjes weer! Lijkt me heel fijn om zo dicht bij de duinen te wonen.

Bam Puera, in the pocket! Gefeliciteerd *\o/*

Muppet, leuk dat je aan die trailclinic meedoet! Ik heb er ook naar gekeken, maar de eerste twee keer kon ik sowieso niet en het leek me heel intens :') En misschien vind je dat het lopen niet goed gaat, maar wel gewoon weer 10 en 8 km in de benen! Dat had je een tijdje geleden toch ook niet gedacht, dat je op een slechte dag 10 km kon lopen?

Sall, langzamer dan vorig jaar maar wel segment PR's!
Gefeliciteerd met je GVB! Ik heb een paar keer 'afgeslagen' en kan me die gigantische spierpijn in m'n bovenlichaam nog herinneren :+

SV, wat gaat er veranderen in je werk? Je had dit jaar ook al deels andere groepen dan normaal toch?
Mooie plaatjes ook weer!

Leuk dat je gewonnen hebt Leonie, gefeliciteerd!
Die route lijkt me erg tof trouwens, misschien krijg ik Muppet wel een keer meegesleept die kant op :D

Sorry voor iedereen die ik gemist heb!

Rotterdam was leuk! Het is heel massaal, maar de sfeer maakt zo veel goed! Ik heb net onder de 1:17 gelopen en daar ben ik tevreden mee. Het tweede stuk viel me wel echt zwaar, maar ik heb ook niet heel intensief getraind de laatste tijd. Ik denk ook dat deze tijd het maximaal haalbare was.
Het voelt in ieder geval alsof ik steeds meer controle heb over hoe ik loop. M'n doel was een leuke loop hebben en proberen te genieten en dat is gelukt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

Wat leuk om jullie verslagen te lezen : :))
Ik schrik zelf echt af van dat massale, vreselijk, maar leuk dat er ieder jaar weer enthousiaste lopers uit dit topic zijn.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:47

Goed gedaan Tiggs!

Ja die segment PR's zag ik ook (waarschijnlijk omdat mijn tempo gelijk is gebleven ipv tempowisselingen.
Al wil ik de volgende keer minder op mijn lijf durven letten en gewoon lekker te lopen.
Ik had de eerste keer ook verschrikkelijk veel spierpijn van het golfen. Maar denk ook dat het een fijn lichamelijke aanvulling is op het hardlopen.

Tja Ninus, inderdaad 'Extreem' qua inspanning, :+
Ik train vaak in een lage hartslag zone (vetverbranding) en 1x een interval training.
Dus mijn hartslag zat nu alleen maar in zone 5 :=

Doe je wel voorzichtig met je lijf, Samantha!