Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Sall schreef:Een halve marathon lijkt mij ook echt een brug te ver
Maar ja, tot nu was een rondje om het zijdelmeer (3,2km) echt mijn max en dan het liefst zo snel mogelijk want dan had ik het maar gehad
Nu dus die 14 km
Heb opgebouwd naar ruim 11 en deze week wil ik 2 rustige 30 minuten lopen doen.
En heb mijn volgende 'wedstrijd' ook al ingeschreven in mei (5 km) die wil ik wat meer op snelheid gaan lopen
Ik zit nu aan hele stomme dingen te denken van: wat als ik moet plassen en waar laat ik mijn sleutels en telefoon, hoe ga ik er naar toe, wat doe ik aan en in wat voor tas doe ik mijn spullen
Jullie zien het, heeeeele triviale dingen
(Mijn man zit dan in het buitenland want anders had ik alles lekker aan hem gegeven)
CalipsoLover schreef:Wat een mooie foto's hierboven! Ben je trouwens tevreden van stox kousen? Ik vind ze nogal duur en gebruik er nu van decathlon.
Ik kom me ook even melden, meteen met een iets bijzondere vraag Ik ben 25 jaar en loop al enkele jaren, vorig jaar had ik een spontane breuk in mijn tibiaplateau en is mijn meniscus helaas deels losgekomen, ik heb nog vaak last van mijn mediale banden en we zijn wel aan het kijken om eventueel een PRP infiltratie te laten doen. Ik loop dus nu al meer dan een jaar bij twee sport therapeuten en ben sinds enkele maanden weer echt intensiever aan het trainen. Ik heb dan ook een Garmin Venu SQ2 aangeschaft. Ik ben al heel mijn leven redelijk sportief aangelegd, van ballet tot paardrijden en zwemmen.
Nu de vraag: Ik krijg bij artsen altijd te horen dat ik een sporters hart heb, mijn gemiddelde hartslag is zo 50bpm in rust, redelijk traag dus. Nu kreeg ik plots de commentaar van meerdere mensen op Strava dat mijn hartslag te hoog is tijdens het hardlopen, namelijk meestal rond de 185bpm. Ik loop ook niet bijzonder snel, meestal rond de 5:50-6:00/km. Ik ben hier nu op beginnen letten en mijn hartslag gaat ook binnen 2 minuten heel snel naar beneden. Als in van 180 naar 55 in 2 minuten. Moet ik mij hier zorgen over maken? Ik woon momenteel in het buitenland, dus ik heb ook niet meteen de contacten om hier naar een goede arts te gaan.
leonie87 schreef:Het maken ging bij mij redelijk soepel die ene keer dat ik het gedaan heb. Het volgen... daar hebben we het maar niet over