Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Het dashboard, maar deze week hoef je eigenlijk niet op cijfers te rekenen denk ik.
knollentuin schreef:Ik ben zo een ouder die zelfs de middelbare schoolgaande kinderen wel eens naar school brengt, met die fiets een dik half uur langs werkelijk onveilige wegen probeer ik met slecht weer te vermijden. Ik rij langs school en gooi ze nog net niet uit de rijdende auto ( dat dan weer wel) want ik probeer overlast te voorkomen
Huertecilla schreef:Hier in Spanje een verontrustende ontwikkeling: Hoger % naar IC en hoger % overlijden.
In Andalucia hoogste overlijdenscijfer sinds piek in april.
Per vandaag in Andalucia overal horeca om 18.00 uur dicht en ook algemeen verbod op alcoholverkoop na 18.00.
Hoop slechte slapers denk ik; van 18.00 tot 20.00 cola / koffie
Paardenfan25 schreef:Oudste zoon heeft bijbaan hier 10 km vandaan in logistiek. Moest gisteren van 14 tot 22 werken. Heb hem net vanwege de kou maar een keer gebracht. Normaal fietst hij. Kom ik thuis erachter dat ik hem niet kan halen vanwege avondklok
Kon ik alsnog fiets erachteraan brengen. Ik blijf al jaar zoveel thuis dat dit mij dus overkomt. Laatst liep ik per ongeluk ook supermarkt in zonder mondkapje. Snel opgezet. Vond het ook sneu voor jonge caissière die mij (terecht)moest aanspreken.
MoniqueT schreef:Hier in Spanje noemen ze dit officieel al de derde. Wij hebben maart-juni gehad, toen oktober-november en voor kerst alles weer aardig onder controle. In de tweede week van januari dus derde golf en hoe! Hier in onze provincie in januari meer doden dan in de hele periode daarvoor.
Nu weer sterk dalend, met inderdaad angst voor de mutaties, carnaval (hoewel ... hoe dan?) en Semana Santa. De week voor Pasen is hier altijd vakantie met veel rituelen en samenkomsten. Alles afgelast, maar binnenshuis?
Neonlight schreef:https://www.ed.nl/binnenland/tienduizen ... ~a588bc90/
Premium artikel, dus even in incognito venster openen.
Artikel gaat over mensen die corona hebben gehad en na lange tijd nog altijd met restschade zitten.
Pandora2 schreef:Neonlight schreef:https://www.ed.nl/binnenland/tienduizen ... ~a588bc90/
Premium artikel, dus even in incognito venster openen.
Artikel gaat over mensen die corona hebben gehad en na lange tijd nog altijd met restschade zitten.
Zorgelijk is dit. Ik vrees dat dit op termijn echt een hele grote ' vergeten ' groep gaat worden
Pandora2 schreef:Dat is gewoon mijn gevoel. Zoals het wel vaker gaat. In het heetst van de strijd om het zo maar even te noemen, is er aandacht met overschot.
Maar eens de grootste storm gaan liggen is, ebt die aandacht weg.
Na de 1e golf waren er ook al vaak interviews met mensen die maanden later nog steeds heel weinig konden maar waar amper nog over gesproken werd. Laat staan dat ze één of andere vorm van hulp konden krijgen.
Maar goed, het is nieuw voor iedereen natuurlijk dus ik hoop dat de nodige hulp wel stilaan op gang komt en ook op gang blijft.
996981 schreef:Pandora2 schreef:
Zorgelijk is dit. Ik vrees dat dit op termijn echt een hele grote ' vergeten ' groep gaat worden
Waarom denk je dat? Er is nog nooit zoveel aandacht besteedt aan een virus. Ik denk niet dat die aandacht ineens weggaat...