Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:33

De milde lockdown die je wilt dan help je bedrijven weer mee in de inkomens verliezen. Dus ja wat mij betreft iedereen eens per week testen geent of niet geent. Jong of oud. Maar dat krijg je nooit voor elkaar dan is deze qr code de minst ingrijpende oplossing buiten alles weer dicht en iedereen weer thuis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:34

Grootste gros heeft gewoon zijn vaccinaties gehaald. En worden nu net zo goed weer geconfronteerd met maatregelen omdat 15 % het niet nodig vind om te vaccineren. Die ziekenhuis cijfers kun je niet omheen, zeer hoge vaccinatie graad scheelt minimaal 60 % patiënten en dus is het beheersbaar en er komen steeds minder besmettingen dus word het steeds beter te behappen voor de zorg en dus de maatschappij.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:34

verootjoo schreef:
Nee, een lockdown voor iedereen is lekker eerlijk :?

Je HOEFT niet in een lockdown. Je mag gratis en voor niks een vaccinatie of een test en dan mag je ook alles.

Het gaat er niet om of ik jou eventueel kan besmetten, het gaat erom of we MET ZIJN ALLEN de besmettingsgraad omlaag brengen.
Door te vaccineren, te testen of thuis te blijven als je in de eerste twee geen zin hebt.

Zorg krijg je toch wel en eten bezorgen ze ook aan huis en in je eigen huis heb je geen QR code nodig :)

Maar leuk dat je dit allemaal zegt, maar ze praten al over een twee G systeem. Dus gevaccineerd of genezen en dit komt eerst in de horeca maar zal ook met wet wijziging kunnen worden uitgebreid.

En ja dat is toch dan niet eerlijk meer?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:35

Ongevaccineerden kunnen toch ook op vakantie :?

Ik snap dat gejank niet zo van een aantal mensen...
Het lijkt mij vreselijk om zo bang te zijn dat er van alles van je afgepakt wordt.. Tuurlijk moet je er waakzaam voor zijn, maar we krijgen de QR code al niet eens sluitend vanwege onze privacy regelingen die er zo nodig moesten zijn.

En wat ik ook niet snap is het 'wij' en 'jullie'.. het zijn altijd een aantal mensen, nooit de hele groep. Net zoals dat 'wij zijn Nederland' gebrul.. Mag ik ergens aangifte doen dat zij mij niet vertegenwoordigen.. :n

En als het in deze mate doorgaat, gaat 'genezen' straks echt wel werken, gezien het aantal besmettingen :Y
Laatst bijgewerkt door Cer op 04-11-21 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:35

bigone schreef:
Grootste gros heeft gewoon zijn vaccinaties gehaald. En worden nu net zo goed weer geconfronteerd met maatregelen omdat 15 % het niet nodig vind om te vaccineren. Die ziekenhuis cijfers kun je niet omheen, zeer hoge vaccinatie graad scheelt minimaal 60 % patiënten en dus is het beheersbaar en er komen steeds minder besmettingen dus word het steeds beter te behappen voor de zorg en dus de maatschappij.

Niet nodig vind? Ik kies in deze zin voor wat ik acht het beste voor mij is momenteel.

Net zoals mensen dat denken wanneer zei vaccineren voor hun gezondheid.

Het gaat mij te snel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:36

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:

Je HOEFT niet in een lockdown. Je mag gratis en voor niks een vaccinatie of een test en dan mag je ook alles.

Het gaat er niet om of ik jou eventueel kan besmetten, het gaat erom of we MET ZIJN ALLEN de besmettingsgraad omlaag brengen.
Door te vaccineren, te testen of thuis te blijven als je in de eerste twee geen zin hebt.

Zorg krijg je toch wel en eten bezorgen ze ook aan huis en in je eigen huis heb je geen QR code nodig :)

Maar leuk dat je dit allemaal zegt, maar ze praten al over een twee G systeem. Dus gevaccineerd of genezen en dit komt eerst in de horeca maar zal ook met wet wijziging kunnen worden uitgebreid.

Hoezo niet eerlijk? Wat wil je dan bijdragen voor het terugdringen van de pandemie?
Je mag dan vaccineren, ergens corona oplopen en doormaken of thuisblijven.

Jij was toch ook voor een lockdown? Dan kies je toch gewoon voor thuisblijven?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:37

Ik vind dat zo egoistisch eigenlijk. maar misschien zie ik het verkeerd..het is een pandemie waar wereldwijd problemen mee zijn.. hoezo kiezen mensen dan toch voor een individue (ja ondanks keuzevrijheid enzo.. maar als je allemaal wereldbewoner bent dan verliest het individue daar soms toch van? )

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:37

Cer schreef:
Ongevaccineerden kunnen toch ook op vakantie :?

Ik snap dat gejank niet zo van een aantal mensen...
Het lijkt mij vreselijk om zo bang te zijn dat er van alles van je afgepakt wordt.. Tuurlijk moet je er waakzaam voor zijn, maar we krijgen de QR code al niet eens sluitend vanwege onze privacy regelingen die er zo nodig moesten zijn.

En wat ik ook niet snap is het 'wij' en 'jullie'.. het zijn altijd een aantal mensen, nooit de hele groep. Net zoals dat 'wij zijn Nederland' gebrul.. Mag ik ergens aangifte doen dat zij mij niet vertegenwoordigen.. :n

En als het in deze mate doorgaat, gaat 'genezen' straks echt wel werken, gezien het aantal besmettingen :Y

Wij kunnen ook op vakantie dat zeg ik ook nergens maar je snapt duidelijk niet wat ik bedoel. Een pandemie een wereld wijd probleem, en ons luxe leventje word afgepakt maar je krijgt het wel deels terug als je laat vaccineren is dat een eerlijke manier?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:38

@Janinevv, jij wilt het recht hebben om keuzes te maken en het recht om de consequenties daarvan bij anderen neer te leggen. Maar zo werkt het in de volwassen wereld dus niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:39

"Wij" .. welke groep vertegenwoordig jij eigenlijk??

Citaat:
je krijgt het wel deels terug als je laat vaccineren is dat een eerlijke manier

dat is voor andere mensen dan ik, met minder weerstand etc, redelijk eerlijk ja :j
zij zitten ook in onze maatschappij...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:40

Cer schreef:
Ik vind dat zo egoistisch eigenlijk. maar misschien zie ik het verkeerd..het is een pandemie waar wereldwijd problemen mee zijn.. hoezo kiezen mensen dan toch voor een individue (ja ondanks keuzevrijheid enzo.. maar als je allemaal wereldbewoner bent dan verliest het individue daar soms toch van? )

Als je het zo zegt kan ik dat zeer zeker begrijpen. Maar mensen die hem nemen omdat ze dan weer op vakantie kunnen en lang leve de lol in deze pandemie vind ik dus ook niet logisch.

Wie staat garant als het mis gaat met mij omdat ik hem toch neem? Voor wie heb ik dat gedaan? Want ik wilde hem niet, als ik toch een van de weinige ben die een flinke bijwerking ga krijgen die dus voor altijd blijft ?

Dan is het toch ook niet eerlijk ?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:40

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:

Wel eerlijk. Het is het afwegen van het ene kwaad (heftige maatregelen zoals lockdowns met veel economische en mentale schade) tegen het andere kwaad - mensen in ieder geval proberen te motiveren te vaccineren, aangezien vaccineren op dit moment bewezen de beste maatregel is om de druk op de zorg te verlagen. Waarbij individuele vrijheid op dat moment iets minder belangrijk is dan het geheel (de maatschappij waarin wij allen met elkaar leven). Niet waterdicht, niet 100% foolproof maar op dit moment beter dan alle alternatieven.

Ik vind het vooral niet eerlijk tegenover al het zorgpersoneel wat zich al meer dan een jaar een burnout in werkt en niet eerlijk tegenover al die mensen die hun niet-acute operatie niet kunnen laten uitvoeren omdat de IC steeds bezet is. Of voor al die kwetsbare mensen die niet kunnen deelnemen aan de samenleving omdat Corona oplopen voor hen hele nare gevolgen kan hebben. Wat vind jij daarvan?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:41

Cer schreef:

Citaat:
je krijgt het wel deels terug als je laat vaccineren is dat een eerlijke manier

dat is voor andere mensen dan ik, met minder weerstand etc, redelijk eerlijk ja :j

Maar het vaccin doe je voor jezelf en niet voor een ander. Ja de zorg onderdrukken kan ik inkomen maar niet als vaccins dus niet lang genoeg werkzaam blijven

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:43

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:

Wel eerlijk. Het is het afwegen van het ene kwaad (heftige maatregelen zoals lockdowns met veel economische en mentale schade) tegen het andere kwaad - mensen in ieder geval proberen te motiveren te vaccineren, aangezien vaccineren op dit moment bewezen de beste maatregel is om de druk op de zorg te verlagen. Waarbij individuele vrijheid op dat moment iets minder belangrijk is dan het geheel (de maatschappij waarin wij allen met elkaar leven). Niet waterdicht, niet 100% foolproof maar op dit moment beter dan alle alternatieven.

Ik vind het vooral niet eerlijk tegenover al het zorgpersoneel wat zich al meer dan een jaar een burnout in werkt en niet eerlijk tegenover al die mensen die hun niet-acute operatie niet kunnen laten uitvoeren omdat de IC steeds bezet is. Of voor al die kwetsbare mensen die niet kunnen deelnemen aan de samenleving omdat Corona oplopen voor hen hele nare gevolgen kan hebben. Wat vind jij daarvan?[/quote]

Als we de zorg erbij halen. Opnieuw dat is de regering hun schuld. En niet van de ongevaccineerden.

En ja ik vind het erg dat mensen niet geholpen kunnen worden. Maar dat komt ook door het flinke bezuinigen op de zorg.

En kwetsbare mensen kunnen vaak over het algemeen hunzelf laten vaccineren.

Janinevv

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:43

Hoe kun je meerdere mensen quoten in een reactie ging net niet goed

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:45

Nee, ik heb me gedeeltelijk voor mezelf laten vaccineren, maar de belangrijkste reden was toch echt om de pandemie te bestrijden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:46

Janinevv schreef:
Maar het vaccin doe je voor jezelf en niet voor een ander. Ja de zorg onderdrukken kan ik inkomen maar niet als vaccins dus niet lang genoeg werkzaam blijven

Nee, je kunt niet voor mij spreken..
Ik neem het vaccin OOK voor anderen, zodat ik minder besmettelijk ben, zodat ik hopelijk straks niet in het ziekenhuis kom, en ZEKER niet op de IC. En ja, natuurlijk doe ik het ook voor mezelf.
En ik hoop dat ik meehelp om de verspreiding terug te dringen, doordat ik minder besmettelijk ben. Zodat mensen die niet kunnen vaccineren, straks ook weer een beetje normaal kunnen leven..

En als de vaccins niet lang genoeg werkzaam zijn, neem ik er gewoon MEER ! Als dat is wat nodig is, dan doe ik dat.

qua quote: dat is heel erg pielen en een kwestie van vaak overdoen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:49

Janinevv schreef:
Cer schreef:

Dat is, voor mij, absoluut níet het geval. Ik heb het vaccin vooral voor ánderen genomen, ik vind mezelf lang niet zo belangrijk. Om te helpen ervoor te zorgen dat de zorg minder belast wordt, de horeca en cultuursector open kan blijven, ik mijn lieve familie niet kan aansteken en om eraan bij te dragen dat de maatschappij voor iedereen werkt, niet alleen voor mij. Ik vind het erg jammer dat mensen zo individualistisch zijn dat alleen hun waarheid telt en dat de gevolgen van hun gedrag voor een ander niet mee lijken te tellen.

Cer

Janinevv schreef:
Maar dat komt ook door het flinke bezuinigen op de zorg.

... heb jij de berichten die onder andere Karl daarover geschreven heeft... wel gelezen?

IK heb namelijk geen zin in een torenhoge zorgpremie, ik vind m nu al knap duur, ik krijg geen zorgtoeslag niks, dus ik betaal een klap geld per maand. En dan moet ik straks gewoon het dubbele gaan betalen omdat onze zorg nog meer geld nodig heeft?

Of laten "wij" mensen die het niet meer kunnen betalen, gewoon verrotten... ? Dat is lekker sociaal..
Als ik dat wil verhuis ik wel naar Amerika ofzo..

Shae

Ik heb me niet zozeer laten vaccineren voor mezelf. Ik heb me laten vaccineren voor de pandemie. Voor mensen zoals mijn beste vriend die tijdens deze pandemie is overleden aan kanker en door de maatregelen niet van iedereen afscheid kon nemen. Voor mensen zoals een vriendin die met mensen met beperkingen werkt, die helemaal niets snappen van de pandemie. Voor mensen zoals mijn schoonouders die niet helemaal nieuw en gezond meer zijn, die zouden kunnen overlijden aan corona.

Ik wil dat die rot pandemie voorbij is.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:06

Daphara schreef:
Ik heb Corona gehad vorig jaar november en ben 2x gevaccineerd in juni en augustus, maar ook ik heb eerst een test laten doen voordat ik aan het werk ging (na negatieve test)..

Waarom blijf je niet thuis bij verkoudheid?
Ik had laatst ook een collega die op werk kwam, snipverkouden.
"Ja, maar ik ben gevaccineerd en mijn zelftest was negatief!"

Ja, maar straks is iedereen op kantoor verkouden > lagere weerstand > vatbaarder voor andere virussen.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 04-11-21 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:07

Janinevv schreef:

- 5 miljoen doden - en ja in Neerland hebben we het naar omstandigheden best goed voor elkaar met het onder controle houden van de pandemie.
- elk jaar een vaccin, zo werkt het met je paard ook , zo werkt het met je hond ook , zo werkt het met heel veel vaccins. Het ene werkt langer dan het andere ( tetanus tien jaar geloof ik, griep maar 6 maanden )
- We willen de totale virus druk naar beneden krijgen. Met vaccineren gaat dat best goed ( veel meer mogelijk dan vorig jaar ) . Vaccinatie werken niet 100% , maar voldoende om niet in lockdown te hoeven te gaan ( op dit moment ) .
- Zoals het OMT / RIVM al zegt regel 1 : Bij klachten blijf je thuis en test je. Dat maar 50% dat doet is ontzettend dom natuurlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:08

Matheno schreef:
Daphara schreef:
Ik heb Corona gehad vorig jaar november en ben 2x gevaccineerd in juni en augustus, maar ook ik heb eerst een test laten doen voordat ik aan het werk ging (na negatieve test)..

Ja, maar straks is iedereen op kantoor verkouden > lagere weerstand > vatbaarder voor andere virussen.

Bij mijn laatste baan kreeg ik niet betaald als ik niet kwam. Dus ja dan ga je wel werken met een lichte verkoudheid hoor.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:12

Matheno schreef:
Daphara schreef:

Waar ik voorheen werkte werd je gewoon standaard ontslagen na 3x in één jaar ziekgemeld te zijn. Dan ga je dus ook gewoon ziek naar je werk hoor. En zoals Marlinde ook zegt, je kreeg ook niet betaald als je je ziekmeldde. Dus als je dan al krap zit...

purny

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:14

Zo iemand had ik vorige week. Was verkouden en negatief getest. Erg tof vond ik het niet hoor
Bij klachten moet je gewoon thuis blijven.