Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Nee, een lockdown voor iedereen is lekker eerlijk
Je HOEFT niet in een lockdown. Je mag gratis en voor niks een vaccinatie of een test en dan mag je ook alles.
Het gaat er niet om of ik jou eventueel kan besmetten, het gaat erom of we MET ZIJN ALLEN de besmettingsgraad omlaag brengen.
Door te vaccineren, te testen of thuis te blijven als je in de eerste twee geen zin hebt.
Zorg krijg je toch wel en eten bezorgen ze ook aan huis en in je eigen huis heb je geen QR code nodig
bigone schreef:Grootste gros heeft gewoon zijn vaccinaties gehaald. En worden nu net zo goed weer geconfronteerd met maatregelen omdat 15 % het niet nodig vind om te vaccineren. Die ziekenhuis cijfers kun je niet omheen, zeer hoge vaccinatie graad scheelt minimaal 60 % patiënten en dus is het beheersbaar en er komen steeds minder besmettingen dus word het steeds beter te behappen voor de zorg en dus de maatschappij.
Janinevv schreef:verootjoo schreef:Nee, een lockdown voor iedereen is lekker eerlijk
Je HOEFT niet in een lockdown. Je mag gratis en voor niks een vaccinatie of een test en dan mag je ook alles.
Het gaat er niet om of ik jou eventueel kan besmetten, het gaat erom of we MET ZIJN ALLEN de besmettingsgraad omlaag brengen.
Door te vaccineren, te testen of thuis te blijven als je in de eerste twee geen zin hebt.
Zorg krijg je toch wel en eten bezorgen ze ook aan huis en in je eigen huis heb je geen QR code nodig
Maar leuk dat je dit allemaal zegt, maar ze praten al over een twee G systeem. Dus gevaccineerd of genezen en dit komt eerst in de horeca maar zal ook met wet wijziging kunnen worden uitgebreid.
En ja dat is toch dan niet eerlijk meer?
Cer schreef:Ongevaccineerden kunnen toch ook op vakantie![]()
Ik snap dat gejank niet zo van een aantal mensen...
Het lijkt mij vreselijk om zo bang te zijn dat er van alles van je afgepakt wordt.. Tuurlijk moet je er waakzaam voor zijn, maar we krijgen de QR code al niet eens sluitend vanwege onze privacy regelingen die er zo nodig moesten zijn.
En wat ik ook niet snap is het 'wij' en 'jullie'.. het zijn altijd een aantal mensen, nooit de hele groep. Net zoals dat 'wij zijn Nederland' gebrul.. Mag ik ergens aangifte doen dat zij mij niet vertegenwoordigen..
En als het in deze mate doorgaat, gaat 'genezen' straks echt wel werken, gezien het aantal besmettingen :Y
Cer schreef:Ik vind dat zo egoistisch eigenlijk. maar misschien zie ik het verkeerd..het is een pandemie waar wereldwijd problemen mee zijn.. hoezo kiezen mensen dan toch voor een individue (ja ondanks keuzevrijheid enzo.. maar als je allemaal wereldbewoner bent dan verliest het individue daar soms toch van? )
Janinevv schreef:verootjoo schreef:Nee, een lockdown voor iedereen is lekker eerlijk
Maar leuk dat je dit allemaal zegt, maar ze praten al over een twee G systeem. Dus gevaccineerd of genezen en dit komt eerst in de horeca maar zal ook met wet wijziging kunnen worden uitgebreid.
Cer schreef:"Wij" .. welke groep vertegenwoordig jij eigenlijk??Citaat:je krijgt het wel deels terug als je laat vaccineren is dat een eerlijke manier
dat is voor andere mensen dan ik, met minder weerstand etc, redelijk eerlijk ja
zij zitten ook in onze maatschappij...
Janinevv schreef:Maar het vaccin doe je voor jezelf en niet voor een ander. Ja de zorg onderdrukken kan ik inkomen maar niet als vaccins dus niet lang genoeg werkzaam blijven
Janinevv schreef:Cer schreef:"Wij" .. welke groep vertegenwoordig jij eigenlijk??
dat is voor andere mensen dan ik, met minder weerstand etc, redelijk eerlijk ja
zij zitten ook in onze maatschappij...
Maar het vaccin doe je voor jezelf en niet voor een ander. Ja de zorg onderdrukken kan ik inkomen maar niet als vaccins dus niet lang genoeg werkzaam blijven
Janinevv schreef:Maar dat komt ook door het flinke bezuinigen op de zorg.
Daphara schreef:Ik heb Corona gehad vorig jaar november en ben 2x gevaccineerd in juni en augustus, maar ook ik heb eerst een test laten doen voordat ik aan het werk ging (na negatieve test)..
Janinevv schreef:Maar het vaccin doe je voor jezelf en niet voor een ander. Ja de zorg onderdrukken kan ik inkomen maar niet als vaccins dus niet lang genoeg werkzaam blijven
Matheno schreef:Daphara schreef:Ik heb Corona gehad vorig jaar november en ben 2x gevaccineerd in juni en augustus, maar ook ik heb eerst een test laten doen voordat ik aan het werk ging (na negatieve test)..
Waarom blijf je niet thuis bij verkoudheid?
Ik had laatst ook een collega die op werk kwam, snipverkouden.
"Ja, maar ik ben gevaccineerd en mijn zelftest was negatief!"
Ja, maar straks is iedereen op kantoor verkouden > lagere weerstand > vatbaarder voor andere virussen.
Matheno schreef:Daphara schreef:Ik heb Corona gehad vorig jaar november en ben 2x gevaccineerd in juni en augustus, maar ook ik heb eerst een test laten doen voordat ik aan het werk ging (na negatieve test)..
Waarom blijf je niet thuis bij verkoudheid?
Ik had laatst ook een collega die op werk kwam, snipverkouden.
"Ja, maar ik ben gevaccineerd en mijn zelftest was negatief!"
Ja, maar straks is iedereen op kantoor verkouden > lagere weerstand > vatbaarder voor andere virussen.