Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Ik zit overspannen thuis en nu gaat de afspraak met de praktijk ondersteuner hoogstwaarschijnlijk niet door waar ik al een paar weken op wacht(lees berichten op Facebook van andere huisartsen in de buurt waar poh en fysio afspraken niet door gaan), binnenkort heb ik gesprek met een mediator waarvoor ik wat hulp zou krijgen van de praktijk ondersteuner, nu heb ik echt ontzettend veel stress en weet ik niet wat ik kan doen, ik ben bang dat als ik de mediator wil verzetten ze denken dat ik niet meewerk aan reïntegratie wat ik wel wil maar ik wou zo graag eerst hulp om zo'n gesprek in te gaan. Ik voel me ook rot tegenover mijn werk, er komt nu bijna geen werk meer binnen. Er zijn natuurlijk nog ergere dingen, maar voor mij persoonlijk is dit nu ook even heel lastig.
LWDaisy schreef:BeFunny schreef:Ik had het ook te laat gehoord. Mijn vriend keek het maar zat ook te slapen.
Ik hoorde alleen paracetamol en ibuprofen. En dat paracetamol tegen de griep gebruikt kan worden en tegen het virus en ibuprofen als ontstekingsremmer maar alles daarvoor heb ik niet mee gekregen. Hoopte dat iemand meer gehoord had
Ik heb gehoord dat je wél paracetamol mag nemen, maar géén ibuprofen, spidifen, brufen, nurofen of aspirine.
Algostase Mono en Dafalgan bijvoorbeeld zijn paracetamol en mag dus ook. De ibuprofen e.d. zouden een nadelige invloed hebben op het verloop van virale infecties, zoals Corona.
Storm schreef:https://www.washingtonpost.com/graphics ... simulator/
Ik weet niet of deze link hier al staat, en het topic is me net even te snel gegaan om alles bij te lezen. Maar hier een link naar een Amerikaanse site waar prachtig te zien is hoe je het virus met een andere curve kan laten lopen door bepaalde maatregelen te treffen.
Arabesk schreef:Ik zit thuis, de buurvrouw met sportschool zit thuis, buurman loodgieter zit thuis, maar het loonbedrijf verderop gaat gewoon door. Je krijgt nu wel scheve ogen overal in Nederland
Petpa schreef:Ik heb vandaag een afspraak bij de fysio staan en ik twijfel of ik deze door laat gaan.
Petpa schreef:Ik heb vandaag een afspraak bij de fysio staan en ik twijfel of ik deze door laat gaan.
Citaat:Beste collega,
We zitten met elkaar in een bijzondere situatie. We gaan ervan uit dat iedereen zijn of haar werk zo goed mogelijk blijft doen. Je werkzaamheden verrichten in je reguliere uren lukt wellicht niet altijd (bijvoorbeeld omdat je ook zorgtaken hebt voor zieke huisgenoten, kinderen die niet meer naar school kunnen, etc.).
Het staat je vrij om je werk op zo’n manier in te delen dat het zo goed mogelijk past naast je eventuele zorgtaken. Ook begrijpen we het dat je je werkzaamheden en je zorgtaken soms moet combineren (werken terwijl je kinderen ook thuis zijn). Dat is oké gezien de huidige omstandigheden. Kom je in de knel of voorzie je dat je resultaten er onder (gaan) lijden? Bespreek dit dan met je leidinggevende. En liever vooraf dan achteraf natuurlijk, want dan kunnen we er wellicht nog wat aan doen!
Marcella schreef:Bouw gaat ook gewoon door (jammer genoeg).
tienus63 schreef:Net mijn man naar zijn werk gebracht, is trucker. Ook daar hield iedereen afstand van elkaar in de kantine zag ik. En zijn ze blij dat ze allemaal een vaste auto hebben.