Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:54

Oh ja dat kan best wel ,met de paarse dop :P .

Prik vind ik wel fijn , maakt mij niet uit maakt het een groter comfort tot drinken :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:56

Maar hij is wel regelmatig in de aanbieding, afgelopen week bij AH nog 2e halve prijs, dus dan neem ik een paar flessen mee. Drink het ook niet heel veel hoor, gewoon ter afwisseling af en toe.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:17

Ik drink echt niks anders dan water en thee. Als ik uit ben wel een wijtje anders is het ook zo saai maar voornamelijk water en thee. Vind frisdrank ook echt niet lekker, scheelt dat mn moeder frisdrank haat en we op een fles rivella nooit frisdrank in huis hebben.

Ik woon nu nog voor een ander half jaar thuis maar als ik ga studeren hoop ik dat ik wat beter ben ik het bespaten van geld, man ik koop teveel rotzooi haha oops
Het rondje hardlopen gaat niet door vandaag voel me totaal niet lekker, straks nog even de laatste workout van de blogilates kalender van vandaag doen en dan heb ik het goed gedaan vind ik zelf. Morgen weer voor het eerst sinds mei naar de sportschool!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:57

Hoi! Ik kom hier ook (weer) eens binnenvallen. Aan t begin van het topic al wel meegelezen en nu kwam die weer voorbij, dus vandaar.
Ben 1.75m lang en kom van 78 kg. Ben nu 73 dus al mooi 5 kilo kwijt! Wil er stiekem nog zeker wel 5 af, maar ga eerst voor de 3 zodat ik weer op 70 kg sta :D Ga vanaf morgen ook beginnen met de Kayla Itsines challenge en in dat topic ben ik ook actief. Dat gaat mijn beweging zijn. Ik combineer het wel met de sportschool want daar volg ik sinds 5 weken de BBB groep, super leuk en spieeeerpijn! Merk nu al verschil qua lichaam trouwens, benen veranderen al.
Ik hoop uit dit topic vooral inspiratie voor maaltijden te krijgen want dat vind ik erg lastig.. Woon samen met mn vriend maar vind het lastig om gezond te eten maar goedkoop te blijven.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 125 ml melk met 20gr havermout en kaneel (laat uit bed dus geen trek)
T: -
M: 100gr Ijsbergsla, gekookt ei, bosuitje, 150gr mais (salade)
T: 300gr magere kwark + 2 mandarijntjes
A: wordt waarschijnlijk restjes chinees, met mate

B: rondje met de hond, zit op 5000 stappen vandaag tot nu toe.

Ik dronk voornamelijk crystal clear of half dubbelfris minder suiker half water. Vanaf morgen mn ritme weer dus flesje water weer mee naar school, dan ga ik snel naar de 2L water op een dag.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:02

Ik denk ook dat een appelflap slechter is :\ Dat verdomde bladerdeeg ;(

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:13

Hai, ik kom me na een lange tijd weer melden in dit topic. Ik zit eigenlijk nu in een app waar dingen over afvallen worden besproken, maar mijn telefoon is kapot :')

Was toen weg gegaan omdat er erg veel discussie was, vond de sfeer toch niet zo.. maar zo te zien zijn er nu ook veel nieuwelingen bij gekomen en ik hoop dat ik weer gewoon welkom ben :Y)

Heb toch wel baat bij om met mensen erover te praten, lijstjes te delen, dus wil graag weer meepraten.

Wil toch nog wat kwijt, er werd destijds veel gezegd dat het afwegen van voeding noodzakelijk is. Echter heb ik toch het tegendeel ondervonden. (wil hiermee absoluut niet zeggen dat het één niet kan en het ander wel, of dat dit of dat beter is). Maar ik weeg mijn eten nooit, en ben nou toch al ruim 4 kg afgevallen :) En ik vul nog steeds mijn lijstjes in op voedingscentrum. Gewoon goed op verpakkingen kijken hoeveel kcal iets is, dit noteren, schattingen maken.. werkt ook prima. Maar nogmaals, mensen die het prettig vinden om af te wegen, ook helemaal prima uiteraard! Wat voor ieder het beste werkt.

In ieder geval is het mij al gelukt zonder alles af te wegen, af te vallen. :) (En natuurlijk veel bewegen!)

Een overzichtje:

Afbeelding

Eigenlijk ben ik pas vanaf november echt serieus/consequent bezig.

En naja, voor de mensen die nog nieuw zijn in het afvallen, de voornaamste tip die ik zou willen geven is, vind een manier die bij je past. Als je bijvoorbeeld het gevoel hebt meer controle te hebben door je eten af te wegen, kun je dat zeker doen. Maar in mijn geval zou het dan te obsessief worden, ik doe het dus op een iets minder precieze manier. En vind eten dat bij je past! Probeer ook nieuwe dingen uit. Salades hoeven niet altijd 'vies' te zijn. Zoek gezonde, en lekkere alternatieven voor wat je nu hebt. En schaf slechte tussendoortjes niet helemaal af, maar minder gewoon. En probeer toch een vast calorie-aantal in gedachten te houden. Is echt niet erg als je daar eens overheen of onder komt, maar probeer wel met regelmaat dat vaste aantal aan te houden.

En met sporten hetzelfde, vind een sport die je leuk vindt om te doen en waar jij uitdaging in ziet. Ook iets wat je consequent kunt blijven doen! Hardlopen is met deze weersomstandigheden vaak toch een grote stap. Ik ga zelf daarom wekelijks zwemmen. Lekker warm water, maar toch een flinke workout! Met zwemmen val ik ook echt af. Echter probeer ik wel steeds sneller te zwemmen. Ik kon eerst in een uur 20 baantjes zwemmen. Nu zwem ik in een half uur 40 baantjes. Daarna ben ik ook wel echt kapot :P

Nou en weer even mijn lijstjes. Morgen weer aan het werk na de vakantie, dat is zeker wel fijn, vanwege de structuur :D

Vandaag eigenlijk wat te weinig gegeten. Had het druk.

O: Bruin bolletje met jam
L: Banaan
A: Spruitenstamppot
T: nog iets ter aanvulling?

En morgen:

O: 2 bruine beschuitjes met jam
T: banaan
L: bruine stokbrood met kipfilet, rucola en klein laagje magere mayo
T: eier-slaatje
A: weet nog niet :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:17

Oh ja, de lengte is ineens van 164 naar 167 gegaan, ik ben niet zo snel gegroeid hoor :') Maar ik had me al lang niet meer gemeten en dacht dat ik niet meer gegroeid was. Maar blijkbaar dus wel, bleek toen ik me in december had opgemeten :P

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:22

Hoe betrouwbaar vinden jullie die stappenteller apps? Ik heb de Samsung Galaxy S5 en daar zit dus de S health app op. Nou die is dus echt niet betrouwbaar. Ik moet een uur reizen met de bus als ik naar school moet (en dus ook weer terug) en alle hobbeltjes en drempeltjes of wat dan ook telt m'n stappenteller mooi mee :') Daar kan ik dus totaal niet op vertrouwen. Zijn er hiervoor betere apps beschikbaar misschien?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:24

Je zegt dat je je eten niet af hoeft te wegen.
Het hoeft inderdaad niet, maar als je wil weten hoeveel je eet is dit wel handig. Zeker de eerste weken zodat je echt weet wat voor porties je eet. Misschien had je met het afwegen nog wel meer afgevallen omdat je dan echt de hoeveelheden kan meten en je zo weet wat je aan kcal binnen krijgt. Ik heb de eerste paar weken precies afgewogen wat ik at.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:25

Bladerdeeg is weer een goedje dat veel te lekker is :+ , terwijl hij in principe een duister geheim heeft :P

Netjes Isa :j , zwemmen is en no go . Water is ijskoud hier , en dat noemt men een sub tropisch zwempaleis of paradijs

Karig lijstje , heb je geen trek?

Bono klopt :') , gekke ding als ik fiets loop ik ook :')

Heb net een rode druif geproefd , de structuur weer dit maal het harde met zachte nee niet lekker . Gekke nasmaak , nee bah

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:26

Inderdaad, het kan, maar het moet niet.

Of je sneller afvalt weet ik niet. Misschien wel, zou best kunnen :)

Ik val ongeveer 0,5 kg per week af. Daar kan ik iig mee leven. :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:29

Rebecca schreef:
Netjes Isa :j , zwemmen is en no go . Water is ijskoud hier , en dat noemt men een sub tropisch zwempaleis of paradijs

IJskoud water in een binnenzwembad? Slecht zeg! Bij ons hebben we een wat kouder bad, en een iets warmer bad. Ik ga altijd expres onder de ietswat koudere douche voor het zwemmen, zodat het water dan weer warmer voelt :D

Ik weet het, vanmiddag was ik druk met foto's maken, hond uitlaten en boodschappen doen. Toen was het alweer half 5 en vond ik het te laat om nog brood te maken :') Morgen wel weer goed eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:52

Valt het je nou écht niet op dat je weer precies hetzelfde doet als vorige keer? JOUW mening verkondigen als de waarheid maar ondertussen naar niemand anders luisteren. Iedereen heeft het fout behalve jij. Natuurlijk val je sneller af als je je eten afweegt en nauwkeurig invult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:52

IsaCalixa schreef:
[naam] schreef:

IJskoud water in een binnenzwembad? Slecht zeg! Bij ons hebben we een wat kouder bad, en een iets warmer bad. Ik ga altijd expres onder de ietswat koudere douche voor het zwemmen, zodat het water dan weer warmer voelt :D

Ik weet het, vanmiddag was ik druk met foto's maken, hond uitlaten en boodschappen doen. Toen was het alweer half 5 en vond ik het te laat om nog brood te maken :') Morgen wel weer goed eten!

Precies wat het dorp er van vind , het is echt koud niet leuk meer :') Geloof dat het op wedstrijdtemperatuur is afgesteld

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:04

Welkom aan alle nieuwe :)

Ik heb vandaag een slecht dagje gehad qua eten. Niet zozeer de keuzes maar wel de hoeveelheid.

O/L/T niks want ik sliep uit tot 15.00 :+
A gebakken aardappelen en kipnuggets uit de airfryer.
T smoothie van verse sinaasappelsap, bosbessen, aardbeien en whey isolate.

Beweging niks... enkel maar naar de supermarkt lopen om avondeten te halen :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:06

Emmaa_ schreef:
Valt het je nou écht niet op dat je weer precies hetzelfde doet als vorige keer? JOUW mening verkondigen als de waarheid maar ondertussen naar niemand anders luisteren. Iedereen heeft het fout behalve jij. Natuurlijk val je sneller af als je je eten afweegt en nauwkeurig invult.

Dat is niet waar.. ik probeer alleen te vertellen dat er verschillende manieren zijn om af te vallen. Afwegen of niet afwegen, en dat dit verschilt per persoon, wat diegene prettiger vindt..

Ik kreeg hier alleen soms het idee dat er werd verteld dat je alleen maar kunt afvallen doormiddel van afwegen. (= dus niet waar). Of je dan sneller afvalt, dat geloof ik. Of het voor iedereen werkt om het op die manier te doen, weet ik niet. Je kunt dus zelf die keuze maken om op de ene of om op de andere manier af te vallen, vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:07

Maar wat je niet lijkt te snappen is dat je voeding invoeren in MFP 9 van de 10 keer gewoon geen zin heeft als je niet afweegt :+ Maar goed, ik ga de discussie niet nog een keer aan.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:13

Ik gebruik MFP ook en nee je kan het niet precies invullen, maaaar het geeft je wel een schatting van wat je ongeveer binnenkrijgt. Zelf vind ik afwegen echt onzin. Eet gewoon normale porties ipv je bord helemaal vol scheppen. Wees jezelf bewust van wat je in mond stopt dan kom je al een heel eind.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:17

Emmaa_ schreef:
Maar wat je niet lijkt te snappen is dat je voeding invoeren in MFP 9 van de 10 keer gewoon geen zin heeft als je niet afweegt :+ Maar goed, ik ga de discussie niet nog een keer aan.

Maar wat jij nu zegt, komt er dus wel op neer, dat je niet zou kunnen afvallen zonder af te wegen. Want ja, mijn manier (schattingen maken) heeft geen zin :o

Nu zit er inderdaad een verschil tussen precies je aantallen weten en een schatting maken. Dan zal dat verschil inderdaad ook zitten in het aantal kg's dat je afvalt binnen een bepaalde tijd. (schatten van eten zal vast en zeker minder snel gaan qua afvallen).

Mijn punt is meer dat er meer opties zijn dan alleen afwegen. Voor het geval je het één prettiger vindt dan het ander. Wanneer je niet afweegt, maak je dan inderdaad bewust de keuze om minder snel af te vallen. Maar als jij dat prima vindt, waarom niet?

Dat probeer ik vooral te vertellen dus. En van jouw (en sommige anderen) kant krijg ik gauw het idee dat het op die manier móet, en dat andere manieren nogal worden afgewezen. (alsof je dan koppig bent en niet wilt luisteren). Da's nogal jammer.

Edit: Ik herinner mij nog dat ik in het verleden ook commentaar heb gehad op dingen zoals niet ontbijten. Echter is mij door o.a. xNavatu wel goed uitgelegd dat deze manier van afvallen niet ongezond hoeft te zijn en voor sommigen juist effectief is. Ik wil hierbij daarom ook mijn excuses hiervoor aanbieden, het liefste zou ik aan een schone lei beginnen en weer gezellig meepraten in dit topic.. En ik wil zelf ook geen harde oordelen meer maken zoals voorheen, ik hoop gewoon dat we (en ik zelf anderen ook) elkaar kunnen respecteren en vriendelijk naar elkaar kunnen blijven.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:29

Gewoon even een vraagje tussendoor... (Ik was een fanatieke MFP'er, maar nu soms een weekje wel, even kijken of ik goed zit en nu weer een hele tijd niet, balance is key :)) )
Maar hoe vul je dingen in als je geen hoeveelheden weet? :') Gok je dan een hoeveelheid? Hoeveel neem je bijvoorbeeld bij een boterham..? Zit nogal wat verschil tussen 30 en 45 gram terwijl het allebei 1 plak kan zijn!
Kritisch naar jezelf blijven allemaal :*

Vandaag bij mij (zonder MFP ja :Y) ) vanaf morgen er weer tegenaan;

O: Surinaams puntje met geitenkaas
L: krentenbol, banaan, 6 plakjes ossenworst
T: peperkoekje
A: sperziebonen, pittige kip en 1 opscheplepel rijst.
T: magere kwark (1 bakje, uit vorige wegingen (ghaha) weet ik dat dat 150 gr is trouwens)

B: wandelen, 2,5 uur paardrijden, stallen doen

Oh en welkom nieuwelingen en terugkomers! Hier iemand die zich verstopte tussen teveel eten afgelopen twee weken }:0

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:36

Niet bij alle producten weet ik het precies, nee. Maar ik neem de gemiddelden die op Mijn Voedingscentrum staan, wanneer ik het niet weet. Dan heb ik toch een indicatie.

Maar in de meeste gevallen staat er op de verpakking hoe veel kcal er in zit. (bij vleeswaren, zoveel kcal per plakje, bij jam, zoveel kcal per cupje, als ik aardappelen neem, en het hele pak is bijv. 300 kcal, dan weet ik dat als ik de helft neem, rond de 150 kcal zal zitten). :)

Vooral gokken, ja. Maar ik val alsnog af.. voor mij (persoonlijk) is dit prima dus :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:41

Ik weeg mijn eten ook nooit.. Misschien moet ik het wel gaan doen, merk dat ik soms snel teveel wil pakken. Bij het avond eten schep ik ook altijd zoveel op.. ik ga zometeen proberen om veel groenten te pakken ( doe ik eigenlijk altijd al) en de aardappeltjes te laten staan. Eet kip dus dat stukje eet ik gewoon net als normaal op.
Iemand nog tips hoe ik kleinere porties ga eten? Schep veel op omdat ik het lekker vind..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:45

Het punt dat Emma wil maken is denk ik dat wanneer je 1,5 kilo wil afvallen per week dat je dan OF heel strak moet eten. Dus op de kcal precies. OF veel moet gaan bewegen.
Wanneer iemand dat dus beide niet wil moet diegenen niet zeuren dat het niet lukt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:46

sunnybellami schreef:
Ik weeg mijn eten ook nooit.. Misschien moet ik het wel gaan doen, merk dat ik soms snel teveel wil pakken. Bij het avond eten schep ik ook altijd zoveel op.. ik ga zometeen proberen om veel groenten te pakken ( doe ik eigenlijk altijd al) en de aardappeltjes te laten staan. Eet kip dus dat stukje eet ik gewoon net als normaal op.
Iemand nog tips hoe ik kleinere porties ga eten? Schep veel op omdat ik het lekker vind..

Een kleiner bordje nemen! :j

Als je bijvoorbeeld zo'n bord neemt die je normaal gebruikt als je luncht. Dan lijkt die veel voller dan wanneer je je eten op een groot bord doet :D

Verder geen pannen op tafel zetten, gewoon in de keuken opscheppen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:49

MarlindeRooz schreef:
Het punt dat Emma wil maken is denk ik dat wanneer je 1,5 kilo wil afvallen per week dat je dan OF heel strak moet eten. Dus op de kcal precies. OF veel moet gaan bewegen.
Wanneer iemand dat dus beide niet wil moet diegenen niet zeuren dat het niet lukt.

Ja idd, dat zou kunnen. Als je inderdaad niet/nauwelijks beweegt, is het wel belangrijk om dan heel precies op je eten te letten ja.

Uiteindelijk, ongeacht welke manier je ook gebruikt, is het belangrijk dat je je levensstijl omgooit :) Of dat nu met kleine of grote stappen gaat.. :)