Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:35

Cinnepin gaf al aan dat ze dit wil gaan doen als haar tokootje loopt, nu nog niet. Anders zou het inderdaad onbegonnen werk zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:38

Shenavallie schreef:
F_Orumster schreef:
Zijn er manieren om je vrije nagelrand later te beginnen? Sommige nagels komen vroeger vrij of niet rond. Ik vind dat storend als ik een french zetten wil. Kun je dit beinvloeden?

Ja, met een nagelbedverlenging. :j

Thanks, alleen symptoombestrijding dus. Toch bedankt voor je antwoord!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:40

Hebben jullie mijn vraag gelezen op de vorige pagina?

Hoe doen jullie dat dan met klanten die niet betalen (dus de factuur niet betalen die is opgestuurd) ?

Frummels

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:41

Ik neem aan de standaard juridische procedure: een (of 2) herinnering(en) en daarna aanmaning sturen? Als er dan nog niet betaald wordt, wettelijke rente aanzeggen en rekenen, daarna incasso?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:04

@ F_Orumster: Het is biologisch geregeld dat bepaalde vingernagels sneller groeien dan andere vingernagels. Daar kun je op een natuurlijke manier helaas niets aan veranderen. Je zou de snelst groeiende kunnen inkorten met vijlen tot dezelfde lengte als de kortste op dat moment. Een nagelbed kun je niet op een natuurlijke manier verlengen, alleen op een kunstmatige manier. Wat je zelf al zegt: symptoombestrijding.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:07

Silkaay schreef:

Hoe doen jullie dat dan met klanten die niet betalen (dus de factuur niet betalen die is opgestuurd) ?

Sorry, overheen gelezen. Ik heb het tot nu toe gelukkig niet aan de hand gehad, maar ik heb dan ook nog geen officiële nagelstudio. Wel de ruimte en alle spullen, maar ik adverteer er nog niet mee omdat ik eerst hoop zaterdag mijn diploma te halen en dan pas een KvK-nummer wil aanvragen. Ik zou het wel voor je kunnen vragen bij een bevriende pedicure. Mijn nicht heeft alleen op haar kaartjes staan dat je tijdig moet afbellen, maar hoe en wat verder weet ik eigenlijk niet. Ik zie haar morgen weer en zal het dan eens vragen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:12

Shenavallie schreef:
Cinnepin gaf al aan dat ze dit wil gaan doen als haar tokootje loopt, nu nog niet. Anders zou het inderdaad onbegonnen werk zijn.

klopt. Nu is het in de gaten houden als ze weer willen afspreken :P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:14

Mijn klantjes betalen ook gewoon, maar ik heb ook geen salon of btw nummer (net zoals jij dus Shena)

Vindt het wel handig om te weten, omdat bv LM zegt 50% aan te rekenen. Dan komt dat op ongeveer 25 euro (als ik hier naar de prijzen in de buurt kijk). Dus vroeg me af omdat de hele juridische procedure die Frummels beschrijft dan toch heel erg boven dat bedrag uitkomt lijkt me?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:16

Silkaay schreef:

Nog nooit nodig gehad (factuur sturen ook zelden trouwens). Dan zal er eerst een herinnering uit gaan en dan zal ik eventueel kijken of een incassobureau rendabel is, of m’n verlies nemen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:22

Silkaay schreef:
Mijn klantjes betalen ook gewoon, maar ik heb ook geen salon of btw nummer (net zoals jij dus Shena)

Vindt het wel handig om te weten, omdat bv LM zegt 50% aan te rekenen. Dan komt dat op ongeveer 25 euro (als ik hier naar de prijzen in de buurt kijk). Dus vroeg me af omdat de hele juridische procedure die Frummels beschrijft dan toch heel erg boven dat bedrag uitkomt lijkt me?

Is 50 euro de minimum prijs, maximum prijs of een gemiddelde bij jou in de omgeving? Hier is het enorm uiteenlopend: van 25 tot 65 euro voor een nieuwe set. Ik zou nog niet weten wat wijsheid is om te gaan vragen. Mijn nicht vraagt voor een nieuwe set 45 euro, maar degene waar ik eerst kwam vroeg 35 euro. De Chinezen in de stad vragen hier 35 euro, maar dan heb je wel een gedeelde vijl waar ook voeten mee gedaan worden en die niet na gebruik schoongemaakt wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:29

Tariefbepaling is ontzettend lastig. Toevallig is het van de week ook besproken door nail talk live (wekelijkse live talkshow op fb vanuit Magnetic).
Ik zit redelijk laag in mijn tarieven. Enerzijds vind ik dat best, omdat ik ook onder de KOR wil blijven vallen, anderzijds moet je er wel wat aan over houden natuurlijk.
Ik ben bezig met het bereken van nieuwe tarieven voor 2018, maar vind het lastig. Anderzijds heeft mijn tariefverhoging 3 jr terug me eigenlijk maar 1 klant gekost...

Als je rekent:
- je product kosten
- gas/water/licht
-huur/hypotheek
- je inrichting
- je bakje koffie wat de klant krijgt
- je (bij)scholing
- je verzekeringen
- etc etc etc
En dan nog je eigen salaris

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:31

Dat bedoelde ik dus LM, in mijn ogen lijkt het gewoon niet te rendabel voor dat bedrag zegmaar..

Shena, een gemiddelde. Waar ik ging was het 40€, heb ook al 50 betaald en in het centrum lopen ze op tot 70€.
Ikzelf vraag 25 euro nu

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:32

25 voor wat? Nieuwe set of nabehandeling?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:36

En als je je diploma hebt behaald en een KvK-nummer hebt aangevraagd, waar zit je dan aan te denken, Silkaay? Ik vind het echt een dingetje om dat te bedenken.

@ LadyMadonna: Wat zijn jouw prijzen op dit moment voor een nieuwe set en nabehandeling?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:37

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:40

Shenavallie schreef:
Silkaay schreef:

Is 50 euro de minimum prijs, maximum prijs of een gemiddelde bij jou in de omgeving? Hier is het enorm uiteenlopend: van 25 tot 65 euro voor een nieuwe set. Ik zou nog niet weten wat wijsheid is om te gaan vragen. Mijn nicht vraagt voor een nieuwe set 45 euro, maar degene waar ik eerst kwam vroeg 35 euro. De Chinezen in de stad vragen hier 35 euro, maar dan heb je wel een gedeelde vijl waar ook voeten mee gedaan worden en die niet na gebruik schoongemaakt wordt.

:r

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:43

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:54

LadyMadonna schreef:
25 voor wat? Nieuwe set of nabehandeling?

25 nieuwe set en 20 nabehandeling

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:57

Shenavallie schreef:
En als je je diploma hebt behaald en een KvK-nummer hebt aangevraagd, waar zit je dan aan te denken, Silkaay? Ik vind het echt een dingetje om dat te bedenken.

@ LadyMadonna: Wat zijn jouw prijzen op dit moment voor een nieuwe set en nabehandeling?

Pfoe, niet aan het denken daarover. Als ik hier blijf wonen zou ik richting de prijzen van LM gaan.
Maar ik verhuis binnenkort naar een andere streek (Belgische kust, Knokke) dus afhankelijk van kosten die ik daar heb zal de prijs wel wat hoger gaan. Vooralsnog heb ik mijn 'salon aan huis' dus die kosten zijn er nog niet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:58

Dorp/stad maakt ook wel een verschil, maar aan de andere kant zit hier een dorp verderop een styliste due €70 voor een nieuwe set vraagt, en die zit ook gewoon vol :j

Slikaay: ook een salon aan huis heeft z'n kosten he, je gas/water/licht, inkoop, verzekeringen, etc

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:01

LadyMadonna schreef:
Dorp/stad maakt ook wel een verschil, maar aan de andere kant zit hier een dorp verderop een styliste due €70 voor een nieuwe set vraagt, en die zit ook gewoon vol :j

Slikaay: ook een salon aan huis heeft z'n kosten he, je gas/water/licht, inkoop, verzekeringen, etc

Klopt LM, maar hiernaast heb ik (voorlopig) nog mijn fulltime job, dus de grootste kosten kan ik dekken ongeacht het aantal klantjes die ik heb, dat bedoel ik :j Maar ik snap je punt!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:22

Silkaay schreef:

Tot aan de incassoprocedure kun je alles zelf doen natuurlijk :j zijn genoeg voorbeelden te vinden op internet voor een correcte aanmaning of het op de juiste manier aanzeggen van wettelijke rente :j pas als er dan nog niet betaald wordt, heb je een incassobureau nodig. Zij zullen zeggen dat je ze na de eerste herinnering al nodig hebt, maar dat is niet zo natuurlijk :+

Al hoop ik natuurlijk dat niemand hier die hele riedel uberhaupt hoeft te volgen. :) De ervaring leert overigens wel dat mensen vaak schrikken als je wettelijke rente aanzegt en aangeeft een incasso in te schakelen. Dan kun je altijd nog afwegen of je dat gaat doen. :j

Terug naar de nagels:
Mijn nagels beginnen eindelijk een beetje op te knappen.. Moet me wel inhouden er niet meteen weer wat op te smeren nu.. Zie zoveel leuke kleurtjes!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:39

Zo, ein-de-lijk weer eens lekker zitten prutsen! Nieuwe gel, nieuwe gellak erop, wel bewust korte nagels gehouden omdat ik in zo'n 'pulkfase' zit door stress.. zie nagelriemen.. maar goed, ik ben blij dat er weer wat op zit!
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:44

Mooi Zorro!! <3

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:57

Dank je wel! Ik voel me weer helemaal 'af'. Heel stom, maar voel me altijd zo kaal zonder iets op mijn nagels.. :D