Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

myrt3

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:09

Misschien toch maar wat vaker sla eten tussen de middag en een smoothie is ook een goed idee!
Zal eens opzoek gaan naar speltbrood, ben benieuwd, want het brood hier is echt bagger. Ga mn woordenboek er maar eens op na slaan ;) dinkellimpa of dinkelbröd haha!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:12

Wow, die broek op het eerste plaatje van iemands post (die paars/roze) :wow: Doe MOET ik hebben, wete iemand van welk merk die is?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:18

Dat is een heel gave broek inderdaad!

Myrt: ik functioneer prima op fruit met verse yoghurt; havermout kan je ook eten als lunch of volkoren pasta salade... maar zelf eet ik ook nog vaak brood gewoon omdat 2 x koken nog meer tijd kost. Ik denk ook niet dat er met brood per definitie iets mis is (hoewel ik nooit gewoon wit brood eet), het is maar hoe je jezelf er bij voelt

Ik heb net rijstmelk geproefd, heerlijk! Havermout staat te weken met vanillezaadjes erbij nomnomnom

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:21

Ik zou ook graag gezonder willen eten..probleem is dat ik zo weinig lust :(

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:24

Ik ga nu beginnen aan de laatste dag van level 3 van de shred :D morgen meten/wegen!! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:33

@Zinn: zaken als gewone bloem door speltbloem etc vervangen, proef je niet eens :) En als je een tijdje koekjes en ongezonde tussendoortjes laat staan en gezond eet, en dan neem je weer eens een snoepje/chips/koekje valt het je op dat die dingen absoluut niet zo lekker zijn als je dacht en voel je je er niet zo fijn van nadien. Probeer het gewoon een keer :) Als ik iets niets lust denk ik maar aan alle goede dingen die die groente/whatever doet voor mijn lichaam, en je gaat ze steeds lekkerder vinden :j

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:07

Jeeeej!!! Klaar *\o/* ging lekker de laatste keer level 3 :D
Blijf em nog wel af en toe doen hoor, ben er nog niet helemaal uit wat ik nu allemaal ga doen :)
Misschien eerst alles maar eens een keertje uit proberen ofzo :o
Wat raden jullie aan? :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:28

:D Ik zit nu ook op dag 7 van de Shred, merk nu al ongelooflijk veel verschil! Qua eten niet erg veel aangepast maar toch hielp het erg goed :D Ben heel benieuwd hoe het er zo uit ziet. Af en toe ga ik een dagje naar de sportschool maar dan ga ik gewoon volgende dag weer verder met de Shred waar ik gebleven was. Merk vooral het verschil qua spieren heb nu echt hele voelbare buikspieren en mijn benen zijn slanker..

Fantabulouss; ik zou eigenlijk niet wegen want soms kan dat beetje deprimerend overkomen.. Omdat spieren meer wegen als vet zeg maar. Dus het gaat hierbij gewoon echt om je figuurtje.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:28

gisteren geen level 1 gedaan, maar ben lekker met een vriendin een uurtje gaan hardlopen. dus toch nog genoeg calorieen verbrand.

vanavond na het paardrijden weer even hardlopen en toch maar weer beginnen :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:39

Bhriseis schreef:
@Zinn: zaken als gewone bloem door speltbloem etc vervangen, proef je niet eens :) En als je een tijdje koekjes en ongezonde tussendoortjes laat staan en gezond eet, en dan neem je weer eens een snoepje/chips/koekje valt het je op dat die dingen absoluut niet zo lekker zijn als je dacht en voel je je er niet zo fijn van nadien. Probeer het gewoon een keer :) Als ik iets niets lust denk ik maar aan alle goede dingen die die groente/whatever doet voor mijn lichaam, en je gaat ze steeds lekkerder vinden :j

Nee, bloem enzo zal je misschien niet proeven, maar dat gebruik ik niet :P Maar wat moet ik dan eten als tussendoortje? Van fruit krijg ik alleen meer honger (water drinken idem trouwens), plus dat ik alleen eigenlijk appels en bananen graag eet en die eet ik al dagelijks. Van noten lust ik alleen pistache noten...groenten lust ik eigenlijk alleen komkommer en gewone groene sla...daar kom je dus allemaal niet ver mee :Y)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:41

wat is eigenlijk het beste om te eten net voordat je gaat sporten?

ik vind eten na het sporten zo ''zonde'' haha klinkt misschien dom.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:43

Eten na het sporten is belangrijk juist, je wilt toch niet je spieren afbreken?

Zinn, er is maar één oplossing: je zult moeten leren eten, er zijn geen omwegen :) Elke week kun je een soort groenten kiezen die je niet lust en elke dag van die week maak je die op een andere manier klaar.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:48

Wat is dan het beste om na en voor het sporten te eten?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:49

Haha, geloof mij, dat heb ik al dikwijls geprobeerd :) Ik krijg veel dingen écht niet weg, hoe vaak ik dat al geproefd heb. En het heeft niet zozeer met de smaak te maken hoor. Appelsiensap lust ik wel, maar een appelsien eten, nee, dat gaat niet. Ik krijg de kriebels van het gevoel in mijn mond en keel, ik walg er van...en ik kan me daar best eens over zetten, maar niet elke dag/meerdere keren op een dag :( Klinkt stom, maar ik ben ondertussen 25 en geloof mij, ik heb sommige dingen al zo vaak proberen te eten, het gaat echt niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:50

Ik vind zelf koolhydraten het belangrijkst. Fruit voor het sporten en simpele koolhydraten na het sporten (witte rijst, aardappelen). Anderen vinden proteine belangrijker. Het gaat er denk ik om waar je je het best bij voelt :)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:53

Sow, 30 days shred zit er inmiddels wel op. Afgelopen vrijdag level 1, 2 & 3 achter elkaar gedaan, dat voelde wel lekker. Ik merk wel dat ik nu meer uitdaging nodig heb. Eergisteren Banish Fat van Jillian eens geprobeerd. Daarbij was ik op het eind behoorlijk kapot, dus dat is een leuke vervanger. Ik heb nu ook meer ritme in mijn trainingspatroon gebracht zodat ik alles nu een beetje bij kan houden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:55

Zinn schreef:
Haha, geloof mij, dat heb ik al dikwijls geprobeerd :) Ik krijg veel dingen écht niet weg, hoe vaak ik dat al geproefd heb. En het heeft niet zozeer met de smaak te maken hoor. Appelsiensap lust ik wel, maar een appelsien eten, nee, dat gaat niet. Ik krijg de kriebels van het gevoel in mijn mond en keel, ik walg er van...en ik kan me daar best eens over zetten, maar niet elke dag/meerdere keren op een dag :( Klinkt stom, maar ik ben ondertussen 25 en geloof mij, ik heb sommige dingen al zo vaak proberen te eten, het gaat echt niet.

Ik ben er met zo eentje getrouwd en die eet nu alles :D Vaak gaat het om de bereiding. Een sperzieboon moet je niet tot pap koken, maar mooi felgroen en beetgaar koken. Daarna kun je die nog stoven met ui en knoflook, eventueel nog spekjes erbij uitbakken, lekkere kruiden erover heen en het smaakt al een stuk beter! Maar maak je mij blij met een simpele, doorgekookte boon? Nee, echt niet :n

Structuren zijn wat moeilijker aan te leren, maar absoluut niet onmogelijk. Het gaat om gewenning, keer op keer opnieuw eten. Ik had bijvoorbeeld een enorme hekel aan de structuur van havermoutpap. Inmiddels ben ik zo verslaafd aan die structuur dat ik chagerijnig word als ik het eens een keertje niet kan eten :+

Verder kan het bord mooi opmaken ook heel erg helpen. Eten doe je ook met je ogen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:55

Zinn schreef:

En als je misschien kijkt naar smooties? Misschien dat zoiets wel werkt?

De shred deed ik zowat zonder naar adem te happen, ben nu over gestapt naar Insanity. Vandaag dag 4.... En dat is toch wel andere koek dan de shred :+ Moet wel zeggen dat het steeds beter gaat en wat meer afwisseling heeft. Nog 59 te gaan :+

Hier vanavond: Boon met conimex boemboes, stukje vlees en zoete aardappel. Zoete aardappel even in plakjes snijden, koken, afgieten. Vervolgens even in een beetje olijfolie met peper/zout. Dat even opbakken zodat ze lekker zijn om in te bijten ( :)) )
Laatst bijgewerkt door Winged op 18-04-13 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:56

Vooral eiwitten eten na je workout, goed voor je spieren

Kun je niet een cracker oid tussendoor eten?
Ik deed ontbijtkoek met minder suiker, maar schijnt ook niet heel goed te zijn
Yoghurt is ook fijn, zeker met sporten ivm eiwit (ik ben vegetarier, dus moet het daarvan hebben)

Heb vandaag ripped in 30 afgemaakt (zeker aanrader om na de shred te doen Fantabulous)
Niet helemaal eerlijk aangezienik zeker 3-4 dagen in de week dubbel shred en tijdens ripped ook 4x extra 6w6p heb gedaan) -15kg, buik -16cm, heupen -8cm :)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:07

@ Zinn; Probeer gewoon eens met regelmaat wat leuke receptjes uit, of ga bij anderen eten en zorg dat je niet weet wat je eet. Helpt ook! En fruit eten en water drinken is echt heel gezond. Water stilt juist de honger, maar als jij de hele tijd denkt 'oh nu ga ik honger krijgen' na een slok water dan zul je uiteindelijk inderdaad honger krijgen. Niet teveel aan je honger denken, en gewoon negeren, en het verschil leren tussen trek en honger hebben! Want 9 van de 10 keer heb je trek en geen honger, alleen omdat wij zo'n luxe leven hebben en niet weten wat echte honger is, merken we dat verschil eigenlijk niet meer ;)

Voor degenen hier in dit topic die graag meer zouden willen letten op hun voedselinname, en zouden willen afvallen, dan raad ik het 1kiloperweekdieet aan. Is van een website, daar meld je je dan aan en dan krijg je iedere dag een mail met wat je die dag moet eten als ontbijt, tussendoor, lunch en avondeten. Als je je er aan houdt (en dat is niet eens zo heel moeilijk) dan val je echt 1 kilo per week af! Ik ben er destijds mee gestopt, omdat ik toen geopereerd moest worden, maar vond dat wel jammer wat ik zag het op de weegschaal en ook in de spiegel. Ik zou het alleen niet combineren met teveel sporten (zoals geen enkel dieet) want je mindert toch op je calorieinname en bij 1kpw eet je de eerste paar weken helemaal geen koolhydraten. Ik denk dat je wel de shred dagelijks erbij kan doen, maar dan niet nog iets erbij.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:08

Knap resultaat Chessie!

Zinn: Als je honger krijgt van fruit, eet er dan een hand noten bij (die die je lust :P ) of doe ze in vette, Griekse yoghurt, of doe er plakjes avocado tussen. Ik heb er ook last van, maar als ik er iets vet bij eet véél minder :)
Als je rauwe groenten wil leren eten, kan je altijd een lekkere gezonde dip maken. Bijvoorbeeld gezonde aioli; pesto, hummus. Of doe alles in een blender, dan heb je een smoothie :)

Leuk Jose! Goed gedaan!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:11

Mijn eerste dag shredden was 13 februari. Helaas vanwege 2x ziek zijn heb ik ruim 2 weken niet geshred en in de weekenden ben ik er ook niet aan toe gekomen. Misschien niet het beste resultaat behaald op deze manier maar ik ben zeer tevreden als ik naar de foto's kijk :D (foto op aanvraag)

Mijn lijstje (gemeten op dag 13 februari en 18 april):
Gewicht: 65 - 62
Linkerarm: 26 - 25
Rechterarm: 26 - 25
Borst: 91 - 86
Taille: 70 - 70
Heup: 90 - 89
Rechterdij: 51 - 50
Linkerdij: 50 - 49

Ik ben zo ontzettend blij met de centimeters die er bij mijn borst af zijn. Al is er verder bijna niks af, maar wel strakker!! dat was echt mijn gedeelte waar ik niet blij mee was (smal van onder breed van boven). Het is naar mijn mening nu veel beter in evenwicht :D
Laatst bijgewerkt door Charlottje op 18-04-13 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:13

Bravo Charlotje! En vind het een knap resultaat, al helemaal als je er rekening mee houdt dat je zo lang niet kon shredden. 3 kilo is veel zeg!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:17

Loop jij altijd dagelijks hard Maud?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:18

StillAngel schreef:
Fantabulouss; ik zou eigenlijk niet wegen want soms kan dat beetje deprimerend overkomen.. Omdat spieren meer wegen als vet zeg maar. Dus het gaat hierbij gewoon echt om je figuurtje.

Ik hou me ook niet heel erg vast aan m'n gewicht hoor, ik kijk naar de cm's die er af zijn :)
Maar ik weeg me wel :)