[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:34

interessant! ben benieuwd!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:11

Interessant Caasandra! Ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben :)

En ik zag een heel mooi resultaat van Wollie voorbij komen :oo Super!
Ik ben ook erg benieuwd naar de foto!

Hannahaapje, je ziet er super uit nu zeg!

En verder ben ik alles vergeten :=

Ik heb vandaag de shakes van de kruidvat gehaald, eens uitproberen, scheelt namelijk een hoop in de kosten en wil toch even voorlopig blijven shaken! :)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:30

Super wollie!
Jullie zijn allemaal goed bezig!
ik ben net terug van 2 dagjes Texel. Lekker bijkomen op het strand en lekker eten. (te lekker. :() En ben nu een beetje uit mijn 'gezond-eten-patroon' gevallen.
Maarja, morgen beginnen we weer en ga ik er weer tegenaan!
Welkom voor iedereen die nieuw is in het topic. :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:32

Wat is het toch rustig hier de laatste tijd!

Komt goed lovesamantha, don't give up :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:38

Zo sinds gisteren begonnen, met veel drinken op een dag(normaal dronk ik misschien 5 glazen drinken per dag).
Gisteren 2 liter water gedronken en daarnaast nog 4 kopjes thee.

Ook vandaag al 1 liter water op en 3 kopjes thee, dus gaat de goede kant op!
Moet er wel veel van plassen :=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:40

Waarom zo veel drinken? :oo Da's toch ook niet gezond?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:41

teveel is indd. erg belastend voor de nieren dacht ik...
Ik probeer altijd rond de 2 liter te zitten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:42

2 liter water en vier kopjes thee gaat haast, afhankelijk van het formaat van de koppen thee al richting de 3 liter, dat vind ik wel echt heul veul.... Ik heb altijd anderhalf geleerd, geloof ik.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:55

Wat gaaf Cassandra, ik ben ook erg benieuwd wat ze je gaan vertellen! :D

Lovesamantha, komt vast goed :D 2 dagen even niet zo op eten letten is geen ramp, het gaat er vooral om dat je de draad weer kunt oppakken daarna :)

Pfff ik probeer ook meer te drinken, maar de 2 liter haal ik niet :=.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:06

Ik zag laatst ergens iets waar je kon uitrekenen hoeveel liter water je nodig had om de afvalstoffen uit je lichaam te krijgen.. even zoeken hoor!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:11

Ogh, 3 liter voor een keer of voor een paar dagen kan echt zoveel kwaad niet. Ik denk trouwens dat het ook is naar omstandigheden. Als je een hele dag op kantoor zit zou ik het ook niet doen, maar een baan waarbij je lichamelijk zwaar werk hebt en daarnaast nog veel sport oid, dan denk ik dat 3 liter geen overbodige luxe is :) Ik denk dat ik zelf ook wel de 3 liter per dag haal op een actieve dag :j

Ik kan trouwens wel wat eet-advies gebruiken! Sinds kort werk ik in de horeca waarbij ik 's ochtends 4 uur (intensief) schoonmaak. Na 2 uur is het pauze en eet ik een bruine pistolet met kaas en een gekookt eitje. Eigenlijk voel ik mij het laatste kwartier voor die pauze al niet best meer. Dan ben ik wat zwakker/snel draaierig en voel me akelig van de honger. Toch ontbijt ik 's ochtends goed met een flinke bak cruesli en yoghurt. Dit doe ik al jaren, maar nu lijkt het niet genoeg. Waar kan ik mijn ontbijt nog eens mee aanvullen zodat ik het wel gewoon haal tot 10 uur?

Ik ben de laatste tijd (laatste 4 weken ongeveer) toch veel draaierig/licht in mijn hoofd/zwak & misselijk. Ik heb al ijzer-siroop gekocht en ik slik nu ook een vitaminecomplex. Ik heb het idee dat ik iets te kort kom, maar ik weet niet goed wat (behalve slaap haha).

Verder heb ik even een dipje. Ik had mijn vriend gevraagd weer eens een foto te maken van mij zodat ik mijzelf eens goed kon bestuderen, maar ik had verwacht dat ik al slanker was whaha. Dit klinkt echt heel triest, maar in gedachten was ik dus al dunner dan ik daadwerkelijk ben! Valt dat ff tegen :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:15

Dais_, ik werk ook best wel intensief zeg maar (veel schoonmaken ect. werk met dieren), en soms voel ik mij ook even niet goed worden terwijl ik toch echt genoeg eet. Wat ik dan even doe: een druivensuiker snoepje nemen. Werkt super. (Oke laatst moest ik er 3 nemen voordat ik mij weer goed voelde). Kreeg deze tip van mijn diëtiste.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:16

Ik wil juist van de suikers af, want als ik een blikje ice-tea neem is het ook over, maar daar wil ik dus juist niet aan. Dan heb ik de hele dag pieken en dalen en juist dan ga ik ongezond eten :=

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:16

Gevonden, wel engels:

Water check! How much water have you enjoyed today? Grab that water bottle and ensure that you are drinking at least half your weight in ounces of water (150lb person drinks 75 oz of water)!

Mijn voorbeeld: ik weeg nu afgerond 90, dat is 198lb (invoeren op google: 90 kg lb en het wordt voor je uitgerekend)
198/2 is 99 oz.
99 oz (http://www.theunitconverter.com/ounce-t ... liter.html) is 2,9 liter.

Nu wegen veel van jullie wel lichter dan mij, dus zullen jullie ook minder water nodig hebben.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:18

Dais_ schreef:
Ik wil juist van de suikers af, want als ik een blikje ice-tea neem is het ook over, maar daar wil ik dus juist niet aan. Dan heb ik de hele dag pieken en dalen en juist dan ga ik ongezond eten :=

Ow haha.. daar heb ik geen last van. Als ik dat neem voel ik me weer goed en kan ik gewoon door en eet ik juist gezond verder. Als ik niets neem op zo'n moment, en alleen maar honger heb, ga ik daarna ongezond eten :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:22

Mandy517 schreef:
Gevonden, wel engels:

Water check! How much water have you enjoyed today? Grab that water bottle and ensure that you are drinking at least half your weight in ounces of water (150lb person drinks 75 oz of water)!

Mijn voorbeeld: ik weeg nu afgerond 90, dat is 198lb (invoeren op google: 90 kg lb en het wordt voor je uitgerekend)
198/2 is 99 oz.
99 oz (http://www.theunitconverter.com/ounce-t ... liter.html) is 2,9 liter.

Nu wegen veel van jullie wel lichter dan mij, dus zullen jullie ook minder water nodig hebben.

Ow handig :D

Ik woog 82 vanmorgen (ja nog steeds, zucht). 82 = 180,4lb. 180,4/2 = 90.2. 90.2 oz = 2,6 liter (!!!!) nou dat haal ik lange na niet, haha..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:54

Ik meld me ook weer in dit topic, want zie weer zulke goede resultaten voorbij komen. Ik zit al vanaf mijn puberteit met mijn gewicht te klooien. Ik ben een opgever en hou het diëten maar tijdelijk vol. Nu ben ik weer met het 40 punten dieet begonnen en dat gaat best goed. Al is het overdag soms wel wat lastig op vier broodjes. S avonds eet ik gewoon met de pot mee en daarna niks meer. Ik gebruik geen boter en jus meer en probeer wat vaker vegetarisch te eten. Eigenlijk moet ik ook nog een tussendoortje ergens nemen, dat zou beter zijn. Ik wil graag 20 kilo kwijt en zit dan op een normaal gewicht, maar het het verdeeld in meerdere doelen van 5 kg. De eerste 5 kg is bijna een feit en daar heb ik dan vier week over gedaan. Meer mensen die het 40 punten dieet hebben gedaan?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:02

40 punten dieet ken ik eigenlijk niet, maar vind wel dat je goed bezig bent :j
5 kilo in 4 weken is wel veel hoor! Niet om je te demotiveren, maar er zal niet elke 4 weken 5 kilo afgaan :)
Hoe groot en hoe oud ben je?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:17

Geen idee wat het 40 punten dieet is

Water is dodelijk als je er 12 liter per dag van drinkt.. Maar daarvoor natuurlijk al niet gezond meer
Ook met water moet je natuurlijk niet overdrijven

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:20

Met die vocht-omrekenaar kom ik inderdaad op 2.2 liter per dag, dus daar kom ik dan wel aan :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:39

Cass ik ben benieuwd wat hij je te vertellen heeft. Misschien hebben wij er ook nog wat aan.

Chessie, 12 liter is dodelijk!! zooo weten we dat ook weer. Gelukkig redden de meeste dat niet eens hihi.
Ik probeer iedere dag van barleduc een 2L pak op te drinken, meestal red ik dat net wel of net niet.

Dais ik vind een schaaltje yoghurt met cruesli geen goed/stevig ontbijt. En in cruesli zit ook nog een hoop suiker wat voor een piek zorgt in je bloedsuikerspiegel. Als je de suikers probeert te vermijden dan moet je wel meer eiwitten/proteine/vetten tot je nemen. Als je bijvoorbeeld in de ochtend alleen al ontbijt met 2 gekookte eitjes, een schaaltje volle yoghurt en een halve avocado kan ik je vertellen dat je om 10uur nog niet om gaat van de honger!. Of eet 2 volkoren broodjes (trage suikers) met rosbief of een plak volle kaas.
Als je trage suikers/koolhydraten en genoeg vetten tot je neemt kan je je beter concentreren tijdens het werk en hou je het langer vol.

En waarom zeg ik volle yoghurt of volle kaas. Alle volle en natuurlijke producten zijn makkelijker afbreekbaar voor het lichaam en is ook veel gezonder omdat het meer 'puur' is.
Hoe meer bewerkt voedsel je eet hoe slechter het is voor je lijf.

Ik maak nu iedere dag in de middag of in de ochtend na me ontbijt een shake met fruit en groenten zodat ik wel al me vitamine binnen krijg. Fruitsuikers is niet helemaal ideaal als je wilt afvallen maar als je het doet op het moment dat je veel in beweging bent (dus midden op de dag) kan het niet zoveel kwaad.

Voor de mensen die weinig energie hebben hebben, ik ben begonnen aan maca poeder en voor mijn gevoel heb ik sinds dien 10x zoveel energie. Het is op internet op te zoeken wat het is.

Ik ben weer 700gram afgevallen! het is niet veel, maar wel wat!. Het gaat langzaam aan naar beneden!! ben er blij mee :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:44

Dankjewel Dame23 voor je reactie. In cruesli zit inderdaad veel suikers en ik zou er graag vanaf willen, mede om die pieken en dalen te voorkomen :j Maar ik ben een slechte ontbijter, dus ik vind het echt heel lastig om iets anders te eten. Wat versta je onder volle kaas? De 48+ kaas?

En 700gram is veel! Je zou maar 700gram suiker nodig hebben als ingrediënt voor het een of ander... Dan schrik je hoeveel 700 gram is hoor! :j

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:45

700 gram is best wat hoor :j

Doet me altijd denken hieraan:
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:48

Mandy517 schreef:
700 gram is best wat hoor :j

Doet me altijd denken hieraan:
[ Afbeelding ]

hahaha lekker plaatje :P

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:55

hahaha zo ziet het er best veel uit ja!!

En met volle kaas bedoel ik inderdaad die 48+ kaas

Veel mensen vergeten dat je vetten nodig hebt om vetten af te breken. Maar onder vetten bedoel ik wel gezonde vetten! dus niet de vetten die te overal tussendoor verwerkt zitten. Zie verschil (op internet) verzadigde vetten en onverzadigde vetten)