Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 13:49

Leonie87 volgens mij had je de slaap afgelopen week even hard nodig. Super goed dat je jezelf wel uiteindelijk een schop hebt kunnen geven, en wat een mooie loop vervolgens ook!
Een keer spontaan een vrije avond is wel lekker, wel jammer dat de les niet door kon gaan. Ik ben benieuwd of je verschil gaat merken van de tips en tricks van de voedingscoach.

BusyMissy leuk dat je weer even gereden hebt, was dat op de merrie met de hoef ellende of je grote stoere jonkie? Hoe is het met de hoef eigenlijk?
Van de week nog kunnen lopen?

Samantha_ wat vervelend dat je ook zo'n last hebt met paardrijden :\ Ik hoop dat dat na de behandelingen van je knie/heup ook minder gaat worden.

Supervixen ik vind het echt zo leuk om te lezen dat je weer zo fijn gaat na je "dip" :j Het ziet er ook echt wel heerlijk uit!
Ik ben benieuwd wat je leerlingen ervan vinden als de juf ook meedoet met de shuttle run. Ik denk dat ze je super stoer vinden!

Puera heel erg veel plezier en succes in Enschede dit weekend! Jij kunt dit!

Ninus vervelend van je spoed van je werk tussendoor. Daarna wel heerlijk gelopen zo te lezen. En ook de bootcamp nog gedaan, goed bezig :D

Sall succes met je GVB morgen! En lekker even gelopen zo te lezen. Veel plezier ook zondag!

Tiggs veel plezier in Rotterdam dit weekend!

Woensdag had ik de 1e trail clinic in combi met allerlei oefeningen, dat was echt zwaar! Ik was kapot naderhand :') maar wel op een goede manier. Ze liepen wel echt snel, ik denk dat dat met langere afstanden wel voor wat uitdagingen gaat zorgen, maar voor nu kon ik ze iig een soort van bijhouden, dat vond ik zelf wel heel fijn. Altijd maar afwachten bij wat voor groep je komt. Met alle oefeningen en lopen afgewisseld had ik zowaar een nieuwe highscore qua hartslag :+ :') Iig een teken dat ik het echt wel pittig had hahahaha. Wel echt leuk, ik kijk alweer uit naar volgende week. En ik was dubbel blij, want geen last van mijn knie tijdens of na de training :D Ik denk toch dat het idd die schuinen weg is geweest.
Ik wilde vanavond eigenlijk gaan lopen maar ik denk dat het er niet van gaat komen. Vanmiddag vroeg eten met collega's, en de paarden mogen sinds gister weer opbouwen op de weide, dat kost altijd weer extra tijd. Ik hoop dat ik van het weekend iig weer een wat langer loopje kan doen.

Oja, dat vergeet ik nog bijna! Ik kan best veel van de dagen zie ik :D

Lisitano schreef:
Dus bij deze: Wie wil er weer mee op een gezamenlijke (offroad)run? Roep even wanneer je zou kunnen.
13juni: Leonie87 - Supervixen -BusyMissy
14 juni: Leonie87 - Supervixen -BusyMissy
20 juni: leonie87 - Goof- BusyMissy - Muppetmayo
27 juni leonie87 (misschien) - Lisitano - Goof -BusyMissy - Muppetmayo
28 juni: leonie87 (misschien) - Lisitano - Goof-BusyMissy - Muppetmayo
5 juli: leonie87 - Lisitano -BusyMissy - Muppetmayo

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 16:01

Hmm wel heel vervelend dat het rijden je nu last geeft Samantha. Klinkt dan toch alsof er iets bovenin al niet goed zit.

Sv dat vind ik nou flauw hoor dat je niet even mee doet met de shuttlerun hahaha.
Ah ja vakantiedagen van partners zijn irritant he? :') Zo flauw.
Lekker naar de vogezen klinkt goed! Lopen jullie dan mee met de trail daar of op eigen gelegenheid?

Ah ninus, fijn dat het weinig voorkomt. Dan is het ook niet erg om dat een keer voor te hebben en lekker alles ingehaald dus.
kreeg je bij jou hardloop traject ook voedingsadvies?

BM ja ik denk dat in deze maatschappij het gewoon echt heel lastig is om een gezonde relatie met voeding te hebben. Gezond eten is steeds lastiger en ook zeker niet de goedkoopste optie. Vooral het bedrog/ de manier waarop dingen worden gepresenteerd als zijnde gezond, terwijl het dat gewoon niet is. Vergt veel kennis en bewustwording.
Haha is sloopdoos nog steeds lekker aan het slopen? Gaat het wel goed dat samen rennen?
Fijn dat het uiteindelijk wel lekker ging.

haha MM, ik hoefde nu geen training te geven dus ik ben gewoon zelf gaan trainen. Kracht ipv spinning. Paste eigenlijk sowieso beter in het schema.
Die training klinkt echt beetje als bootcamp en dat is gewoon echt anders intensief. mooi dat het zo leuk was! En dat geeft niet dat het even pittig is, word je sterker van. Wel knap dat je het hebt kunnen bijhouden.

Veel vragen over het advies wat ik gekregen heb. Het meeste is echt persoonlijk, op mij gebaseerd en op wat ik dagelijks eet. Het ging echt super goed en makkelijk, tot ik weer ben gaan hardlopen. Ze geeft ook aan dat deze balans echt heel lastig is.
Wat ik bijvoorbeeld wel een goede algemene tip vind; ik vind het in de avond soms lastig om een rem te hebben. Als ik dan wat lekkers pak wat niet in een portie zit, eet ik er vaak meer van dan bedoeld. Daarin mis ik dus controle. Haar tip was om gewoon 2 of 3 avonden in de week dan met mezelf af te spreken, die dag pak ik niks. Het probleem zit hem in dat ik het niet bij 1 kan houden maar als ik niks pak, is het goed. Dus op deze manier kan ik proberen toch weer controle terug te krijgen.
Wel is het belangrijk dat ik op zware sportdagen, dat avondmoment niet skip.
Een andere tip in het traject was ook wel echt, voeding voor, tijdens en na je (lange) loop moet je echt plannen en nemen. Doe je dat niet, dan kom je in een te kort wat eetbuiten gewoon echt in de hand speelt. Niet bang zijn om wat extra's te eten.

Verder hebben we weer de macro's even bekeken en waar wat in bijgesteld evenals de kcal inname. Daar kunnen jullie verder weinig mee.

Na de krachttraining gisteravond vanmorgen vertrokken voor een temporun in het bos. Mijn benen voelde behoorlijk zwaar de eerste 500m maar dat trok snel weg. Moest mezelf echt even wat afremmen in de warming up daarna. Maar de 3x3km tempo blokken waren allemaal op pittige bospaadjes met veel wortels, hoogteverschillen of los zand. Dat was echt wel even flink aanpoten en zorgde ook voor een onregelmatig tempo. Gemiddeld zat ik steeds wel goed maar het was steeds 04:50 of 05:10 maar de beoogde 05:00 lukte maar zelden :+ . Tijdens het 2de blok moest ik 3 x stoppen door paarden en hekjes en dat was wel echt heel pittig voor de benen. Op het einde was ik flink moe en blij dat ik er was.
Door de lastige paadjes vrijwel geen foto's gemaakt want dan ga ik wel op mijn muil :Y)
hartslag doet wat ie moet doen, zone 2/3 loopje:
Afbeelding
Tempo gaat alle kanten op:
Afbeelding
Gemiddeld kom ik wel goed uit:
Afbeelding
En toch nog even 2 mooie plaatjes.
Afbeelding
Zoek de ganzen. Heb er echt heel veel gezien. Net als 2 hertjes.
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 05:40

Pittige training Leonie, lekker! En interessant en herkenbaar, bewustwording helpt al enorm is mijn ervaring.
Omdat ik mijn ijzer maar niet op orde kreeg ben ik via de huisarts eerst naar een diëtiste verwezen (naast andere onderzoeken), maar daar kwam ik niet verder, die vertelde van alles uit het boekje, dat weet ik zelf ook wel :+ en zo ben ik via Iris bij Andrea gekomen voor een traject van 12 weken (of 16, weet ik niet meer). En ik zocht ook nog iemand voor schema's, dus het zijn 2 verschillende trajecten. Voeding kan ik nu redelijk zelf, schema's maakt Tjeerd nog steeds voor ons, blij mee.

En Samantha heeft het ook via hen gedaan volgens mij toch?

Klinkt leuk en pittig je trail clinic MM!

Fijn dat de spierpijn van korte duur was BM, jammer dat je last hebt van je nek en slecht slaapt :(:) En wat leuk dat je hond zo enthousiast is :+: En volgens mij komt lui niet in je woordenboek voor, maar heb je gewoon wat een te volle planning? :=

Ik lepel mijn ontbijt naar binnen, slinger de hond nog even rond en ga dan op pad. Ben benieuwd hoe het vandaag voelt, ik heb besloten dat ik me niet laat opjagen en gewoon lekker ga lopen op een iets hoger tempo dan de 80 2 weken geleden.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-26 07:13

Leonie we gaan lekker zelf lopen in de Vogezen, we zitten in het noordelijke deel, nog net in Duitdland, dus wat minder ver rijden dan voor de trail du grand ballon vorig jaar.
Heftige tempoblokken om in het bos te doen zeg. Dat paadje van je een na laatste foto <3
Heb je een nieuw doel voor het lopen? Of heb ik dat even gemist?

Ninus veel plezier!

Busy mijn klas had daarvoor niet getraind. Ze willen hem na de meivakantie nog een keer doen, dus dan zal ik zelf ook meedoen. Eens kijken of ik net zo ver kom als de laatste die overblijft. Al ben ik slecht in sprinten op korte stukjes.
Wat vervelend dat je last hebt van je nek zeg, dan slaap je niet lekker nee. Maar toch een intervaltraining gedaan.

Muppet klinkt heftig die trail clinic zeg! Ga je dat nu elke week doen of is het een aantal keren en dan stopt het?

Ik heb gisteravond even kort gelopen, lange werkdag gehad en vergadering. Mijn baan wordt volgend jaar ook erg pittig. Ik moest het even van me af lopen allemaal.

Zondag denk ik wat hoogtemeters maken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 12:10

Goof, altijd lekker zo’n sprinttraining. Knap tempo!

Sall, succes morgen.
En vandaag met je golf-examen.

Samantha, dat meen je. Wat balen zeg, 6 weken klinkt zo lang. Ik hoop dat het wel gaat helpen, ik vind het zo lastig voor je dat je zoveel pijn houdt.

Muppet, wat leuk zo’n trail-clinic! Wie weet haalt dat ook wel weer wat motivatie en goede zin te boven *\o/* Zo te lezen wel. Heel tof dat je gewoon bent gegaan! En heel fijn van de knie.

Leonie, jouw tempo is zo gaaf. Gewoon even 4:34 lopen met zware benen. Ik hoop ooit als jij te kunnen lopen. En een beloning van Garmin is natuurlijk sowieso ultiem :))
Jammer dat er niemand was voor de spinningles. Fijn dat je weer op weg geholpen wordt door de voedingscoach. Ik herken wel wat je schrijft.
Mooie tempoblokken, wauw! En dat onverhard.

Busy, wat fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden!
Wat leuk dat sloopdoos het hardlopen zo leuk vindt <3 Meeko staat ook altijd enthousiast naast me zodra ik ìn hardloopkleding de trap af kom. Zo gezellig.

SV, wat ben je toch een goede loper. Schudt zo even 25 km op tempo uit de mouw! En als Garmin zegt dat het goed gaat, gaat het wel heel goed natuurlijk! Dat tempo is wel heel flink omhoog gegooid zeg, echt knap!
Een shuttleruntest is leuk! Je bent vast ook een inspiratie voor je leerlingen.
Soms helpt het om je hoofd even “leeg” te lopen. Krijg je er dan nog veel werk bij volgend jaar?

Ninus, wat een verrassing zo’n spoedgeval.
Wat heb ook jij een vlotte interval gedaan! Wat hebben we toch een hoop inspirerende lopers in het topic. Succes vandaag!

Ik had eigenlijk donderdag al willen lopen maar na de PT had ik best wel slappe benen dus dan zou ik vrijdag maar gaan. Helaas lukte overdag me niet dus ik ging pas om 20:00u de deur uit. Ik moest 10x 1000m lopen op 5:25. De laatste dagen voelde dat tempo redelijk rustig dus ik zag er niet zo tegenop. Ik was alleen ongesteld geworden, dan word ik vaak een beetje (erg) neerslachtig. Ik voelde me moe na een hele dag op de benen en ik ben ook nog verkouden geworden.
Op de heenweg lekker langs het strand gelopen en het ging best prima. Eenmaal donker liep ik over het fietspad terug. Een tegenliggende fietser besloot met zijn hand mijn gezicht te “aaien” waarop ik uit reflex een elleboog gaf. Hartslag meteen in standje paniek en ik heb nog vaak achterom gekeken of hij wel echt weg was. Wat kan dat veel doen hè, zoiets doms van zo’n sukkel.
Nouja, daarna ging het helemaal ruk. Heel zware benen, ik kreeg mijn ademhaling niet onder controle en tijdens de laatste interval moest ik zelfs huilen omdat ik het zo slecht vond gaan. Oké, en wellicht wat hormonen. The joy of being a woman :') Eenmaal thuis voelde ik me heel benauwd en nu eigenlijk nog steeds. Alsof ik niet helemaal in kan ademen. Het zat gewoon allemaal niet lekker. Maar goed, wel gehaald en ook afgevinkt. Tussendoor heb ik gestopt omdat ik een vos wilde bekijken en twee keer een stoplicht dus ik had stiekem wat extra hersteltijd :+
Toch nog even bijna 16 km gelopen op de vrijdagavond.
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 13:01

Ja Ninus, voeding doet echt heel veel! Zo fijn als je daar soms even wat hulp in krijgt. Ook al wete je al heel veel, er is gewoon ook nog veel wat we niet weten.
Hoop dat je toch lekker hebt kunnen trainen.

Ah Sv daar heb ik vorig jaar ook gelopen op weg naar Slovenië. Dat was echt een heel tof gebied <3
Ik was gaan lopen op via de 14 vennenroute. Die staat bekend als een van de mooiste routes van nederland en dat is echt een prachtige route. Heel veel mooie kleine paadjes (wel dus met heel veel boomwortels) en dus heel veel vennetjes. Heb er gisteren 9 aangetikt.
Afbeelding
Ik heb momenteel geen concrete planning meer eigenlijk. Heb nog 2 pacingruns staan in mei maar verder niks. Als de training lekker loopt, en ik kan echt pijnvrij worden in de komende tijd, speel ik met de gedacht om de marathon van Maastricht of Utrecht te lopen (beide eind mei). Als ultieme doel zou ik willen proberen een najaarsmarathon te lopen in 03:30. Ik zie wel hoe het loopt. Zolang mijn knie nog wat rommelt, plan ik niks.
Volgend jaar weer zo een pittig jaar met 2 leerjaren? Wel lekker als je dan even kan lopen en je hoofd leeg kan maken.

Lisitano :o . Lief om te horen dat je mijn lopen/tempo als voorbeeld ziet. Ik denk dan alleen maar, er zijn zoveel mensen die nog veel sneller zijn. Of zoals sommige, juist veel verder lopen. En ik denk ook echt dat mijn techniek niet optimaal is :') . Maar uiteindelijk is het gewoon echt niet nodig om jezelf te vergelijken of jezelf minder goed te vinden omdat iemand anders iets beter kan. Het allerbelangrijkste is uiteindelijk dat we er plezier in hebben. Al het andere komt erna (zolang je blessurevrij blijft). Wat niet wil zeggen je niet naar mensen mag kijken ter inspiratie natuurlijk :Y)
Pittig dagje zo en ik herken dat emo gevoel wel := . maar joh kan me voorstellen dat je dan even schrikt van iemand! Knap gelopen toch?! Hoef je je helemaal niet voor te schamen. Je hebt je doel telkens gehaald. En heerlijk zo aan het strand. Daar ben ik dan wel weer jaloers op. <3

Ik ging vanmorgen "even" naar de sportschool. Donderdag ging het voor geen meter en vandaag ging het echt super simpel. Dus bleef ik perongeluk wat langer :+ . Bij mij zie ik ook echt duidelijk verschil in kracht door de maand heen. Ben nu ook steeds meer wat single leg oefeningen aan met meenemen als ook de oefeningen van de fysio. Ik bouw het rustig op en forceer niks maar merk wel dat het steeds beter gaat weer. *\%/*

Vertelde ik hier laatst dat ik een beetje aan het rondkijken ben om eens iemand te hebben die meekijkt in mijn schema. Dit doe ik al jaren zelf en heb er ook wel echt in verdiept maar ik ben geen expert. Gister kreeg ik dit nieuws:
Afbeelding
Hij is volgens mij zelf ook nog een redelijk beginnende coach maar wel iemand met veel kennis en ervaring dus zeker iemand waar ik van kan leren. Heel blij mee!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 13:16

Wat een leuke prijs Leonie!

Even je hoofd leeglopen is het voordeel van onze hobby SV, zonder zou ik af en toe wel wat verzanden in de veelheid denk ik :)) Of aan de drank gaan :+

Toch een mooie afstand Lisitano en je hoeft je inderdaad nergens voor te schamen. Balen dat je je zo benauwd voelt. En wat ontzettend naar de van fietser, ik ben net als jij wel van de ‘fight’, maar snap dat je daarna niet lekker meer liep :(:)

Ik heb mijn training er weer op zitten, uiteindelijk 43km gelopen. Het was best pittig en heb mijn hartslag niet zo omhoog gejaagd als het plan was, het doel was ook dat het een relatief wat zwaardere training zou zijn zodat ik morgen weer ongegeneerd kan lummelen tijdens een duurloopje van 2 uur met zware benen :D
Garmin is niet echt tevreden, maar ik heb echt ruk geslapen afgelopen week en veel teveel gewerkt. Daardoor viel mijn paard een beetje tussen wal en schip, dus heb gisteravond nog maar even gereden. Niet ideaal, maar ook dat is wel weer een goede training denk ik dan maar.

En nu mag ik even in bad en daarna heb ik camperdienst, ik mag verven ^)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 14:09

Wat een leuke prijs, Leonie! Dat komt mooi uit.
Lijkt de marathon van Den Haag je niet wat? Die is begin november.
Fijn dat de krachttraining weer zo goed voelt!

Ninus, wat een training. Knap gedaan!
Succes met verven.

Ik schaam me niet voor mijn training hoor! Zo moest het niet overkomen. Ik ben juist trots dat ik, ondanks alles, toch ben gegaan. Het ging gewoon niet zo lekker en dat is ook best te verklaren. Mijn tempo is in 1 jaar tijd enorm vooruit gegaan dus ik ben allang blij dat ik dit soort trainingen af kan maken.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 07:02

Succes vandaag Puera en vooral ook heel veel plezier, je kan het *\o/*

En Tiggs succes en veel plezier in Rotterdam.

Zijn er nog meer die Rotterdam lopen? Zo ja, dan ook veel succes, mijn geheugen is af en toe een ramp, sorry.

Ik heb heerlijk geslapen, geen centje pijn, dus we gaan later vandaag lekker weer eens samen op pad. Heb 17,5km uitgezet in een klein natuurgebied wat dichterbij, dan kunnen we lekker lummelen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 07:36

Puera, heel veel succes en geniet ervan! Zo hard getraind, vandaag is de dag dat het eindelijk gaat gebeuren *\o/*

Tiggs, ook jij heel veel succes! Ik krijg helemaal fomo van alle insta posts over Rotterdam. Het ziet er bruisend uit. Geniet ervan!

Jullie hebben alvast goed loopweer! Ik moedig op afstand aan.
Vanmiddag ga ik met de kinderen op km 35 bij Rotterdam staan juichen. Nu eerst met Meeko op pad voor een 15 km trail. Ik loop er nog steeds niet helemaal lekker bij dus ben benieuwd hoe het gaat.

Loop ze Ninus! Fijn dat je zo snel bent hersteld van die afstand gisteren. Wat heerlijk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 08:01

Wat een leuke route had je, Busymissy! Schattig, die kabouterhuisjes. Wanneer is de Smokkelaarstrail?

Ga je Hart van Drenthe weer lopen, Ninus? Die blijft mooi! Wat een afstand weer, respect! Veel plezier straks.

Oh wat gaaf dat je die foto van die vos gewonnen hebt, SV. Prachtig! Lekker dat je de stijgende lijn weer te pakken hebt met het lopen.

Wat gek dat je zo’n last van je knie had, Goof en dat het dan ook weer zo snel weg was.

Precies Tiggs, we lopen voor de lol. Ik heb heel veel aan de intervallen gehad van het schema dat ik gevolgd heb. Die wil ik er eigenlijk wel wat inhouden. Daardoor is mijn gemiddelde hartslag ook een stuk lager geworden.
Ga jij vandaag in Rotterdam lopen?

Met RFR wordt inderdaad Run Forest Run bedoeld. Deze trails worden wat noordelijker georganiseerd. Ik mag ze graag lopen. Altijd goed georganiseerd en een superleuke sfeer.

Wat een leuke route heb je gelopen, Leonie. Je had er heerlijk weer bij! Mooie afstand! Gaaf dat je drie maanden hardloopbegeleiding gewonnen hebt.

Wat een tempo had je, Lisitano. Super! Top dat je die 25 km ook zo makkelijk liep. Veel plezier met de trail straks.

Die Urban Trails zijn zo leuk! Ik heb Leeuwarden twee keer gelopen maar die wordt helaas niet meer georganiseerd. Groningen lijkt me ook nog wel eens leuk om te lopen.

Wat leuk dat je die trailclinic gaat volgen, Muppetmayo!

Leuk dat er weer een gezamenlijke loop wordt georganiseerd! Ik wacht even af waar het is. Net zoals bij Ninus is het voor mij ook een lange rit.

Succes vandaag met de Cruijff-loop, Sall!

Oef, 6 weken niet lopen. Da’s wel even slikken, Samantha.

Ik zit in de auto onderweg naar Enschede. Vannacht slecht geslapen want 5 uur opstaan is niet mijn sterkste punt. Volgens Garmin was ik gisteren overbelast, erg bemoedigend. :+
Bedankt voor alle succeswensen. Ik ga lekker genieten en zie wel wat er vandaag in zit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 08:10

Veel succes en plezier voor alle lopers vandaag!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 08:24

Succes Puera en Tiggs, en andere lopers!
Ik heb ook een beetje last van Fomo Lisitano haha. Ik ga straks een rondje fietsen om mn gedachten te verzetten.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 08:57

Puera, geniet ervan en succes vandaag! Het weer zit in ieder geval mee.

Tiggs, jij ook succes en veel plezier!

Ik reageer later vandaag op de rest.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 08:58

Succes puera en tiggs!!! *\o/* (Reageer later even op de andere posts).

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 09:51

Succes en heel veel
Plezier vandaag Puera en Tiggs!! En iedereen die een run heeft!

Een betere reageer/bijleespost volgt later

Ps GVB heb ik gehaald :):)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 13:36

Geen fomo hier, maar jomo (the joy of missing out). Heel blij dat ik niet in een massa mensen over het asfalt in een stad hoef te lopen. Vreselijk.

Ik ben wel heel benieuwd naar verslagen, dat vind ik dan wel weer leuk!

Ninus jouw posts maken me vrolijk! Wat fijn dat het zo lekker ging.

Lisitano 10x1000m in een training vind ik best heftig, wat heb je dat goed gedaan!

Tof dat je die coaching hebt gewonnen leonie, ben heel benieuwd wat je voor doelen gaat stellen en ik hoop dat je er wat moois uit kunt halen.

Vanmorgen richting Duitsland gereden om heuvels te trainen. Mijn vriend had anderhalve week niet gelopen, want hij had last van zijn lijf. Nu wilde hij weer mee om te proberen, dus niet al te gek gedaan, 17km met 400hm. Maar wel enkele hele steile heuvels op en af geweest. Die moet ik echt vaker doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 14:19

Ziet er weer heerlijk uit SV! Jaloers dat jullie samen waren, ik ging weer alleen ^) mijn man is niet fit. Vet stom vond ik het. En ook fijn dat je zo dichtbij heuveltraining kunt doen!

Ik ben zo benieuwd hoe het de wedstrijdgangers vergaat of is vergaan. Ik weiger om allerlei apps te downloaden om te kunnen tracken, dus ik moet bij Puera geduld hebben totdat het op Garmin verschijnt :D Net als SV heb ik ook geen FOMO, maar ongeacht het evenement is de rush die je vooraf hebt wel herkenbaar en ook wel een beetje verslavend :=

Ik heb echt zo lekker gelopen! Wel alleen, maar mijn benen waren niet zwaar, ik moest zelf steeds afremmen omdat ik te snel ging en mijn hartslag bleef lager dan gepland. Ik viel alleen wel weer keihard, zelfs op mijn gezicht dit keer in de modder en bladeren. Ik leek wel een bosheks. De schade lijkt mee te vallen en met lopen had ik gelukkig geen last.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 14:51

Puera heb ik voorbij zien komen op Garmin *\o/* dus ik kan weer even een stukje verven :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 16:33

Ja ze heeft het top gedaan zag ik!

Ik heb m’n frustratie eruit gefietst haha, 55km.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 16:57

Ik ben superblij! :):) Op 4:15nogwat gefinisht! Het was iets langer dan de officiële afstand. Gemiddelde snelheid exact 6:00/km.

Maar wat een chaos vanochtend! :n We stonden op de snelweg al in de file en bij de parkeerplaats aangekomen was die al vol. De volgende ook dus de auto maar ergens lukraak neergezet. De shuttlebussen waren overigens wel goed geregeld heen en terug.
Maar op het hoofdplein waren veel te weinig toiletten. De pincode van ons gereserveerde kluisje deed het niet dus die konden we ook niet gebruiken. ^) De startvakken waren veel en veel te smal en waren lastig te vinden. Vlak voor de start nog snel naar de wc gekund. Het weer was fantastisch! De verzorgingsposten waren ook prima.
Desalniettemin al met al niet voor herhaling vatbaar. Geef mij maar een leuke trail.
Je hebt niks gemist, Samantha!

Heerlijk SV, een prachtige omgeving!

Super dat je je GVB gehaald hebt, Sall!

Haha oeps Ninus, een lekker moddermasker gehaald? Gelukkig heb je je niet bezeerd.

Hoe is het met jou gegaan, Tiggs?
Laatst bijgewerkt door Puera op 12-04-26 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 17:01

Maar je hebt wel super gelopen zeg!

En SV ook zie ik, mooie route.

Oei Ninus, geen schade verder?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 17:43

Ninus een bosheks :=
Geen pijn nu?

Puera gefeliciteerd! Wat heb je sterk gelopen!! Super zeg.
Nog minder fomo door alle punten die je opnoemt. Balen is dat. Denk dat ze wat te groot worden.

Hier nog bijna 7km gewandeld door de uiterwaarden. Heerlijk.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 17:48

Wauw wat een afstand weer ninus. En dan vandaag ook gewoon weer een flink eind gelopen. Hopelijk verder niks over gehouden aan je val! Komt misschien dan toch door wat vermoeide benen?
Fijn dat je lijf zo snel kan herstellen en je je dan nog zo goed voelt na 43km. En gewoon nog even paardrijden en andere klusjes doen ook. Wel jammer dat je toch alleen op pad moest vandaag.

Lisitano ik sta op de interesse lijst van Den haag. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Anders denk ik Eindhoven of adam.
Ja bijzonder hoeveel groei je kan maken in 1 jaar tijd he!? En dat op onze leeftijd :+
Hoe was Rotterdam (het juichen)?

Ik had ook beetje last van FOMO Samantha. Tegelijkertijd, ik was er nu niet klaar voor geweest dus dat geeft heel veel berusting. Dankbaar dat ik hem vorig jaar heb mogen lopen. Maar ik snap ook 100% sv want de trails zijn ook gewoon wel echt heel leuk en stuk minder druk. Zeker Rotterdam is wel intens.

Gefeliciteerd Sall, nu mag je los de baan op *\o/*

Ah leuk Sv weer lekker zo samen op pad. Ziet er weer tof uit. Zo kom je nog eens op een heleboel plekken he.

*\o/* *\o/* Puera wat goed! Je hebt echt precies die gewenste 06:00 gelopen. Super knap. Wel balen dat het verder allemaal niet zo best geregeld was. Ik denk dat de events gewoon echt te groot worden door de enorme populariteit en dat de meeste het gewoon niet aankunnen. Super zonde en vervelend.
Maar dat doet niks af aan je super knappe prestatie!

Ik ben ook heel benieuwd hoe ik de coaching ga ervaren.
Vandaag weer op pad geweest. Naar de duinen <3 Was lang geleden en had echt een toffe route getekend met zo min mogelijk zand (niet overal gelukt...). Eerste 12/14 km was bijna volledig single trail <3 . Doel was gewoon op het gemak 2 uur rennen. Af en toe dus gewoon gestopt voor een fototje of omhoog gewandeld als ik in het mulle zand steil omhoog moest. Uiteindelijk toch 188hoogtemeters gespaard :+ Weer genoten {:}
Afbeelding
lets go!
Afbeelding
Zandbak en duin op
Afbeelding
En heel veel mooie paadjes <3
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 17:58

Ook altijd mooi daar in die zandbak? Waren er veel wandelaars? Maak je die route dan in garmin connect?