Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:33

secricible schreef:
Ik kan er niks aan doen, maar ik heb hier net zo hard om moeten lachen:
https://www.youtube.com/watch?v=lGOofzZOyl8

de nadelen van via zoom proberen te werken, een advocaat die per ongeluk een filter heeft aangezet tijdens een rechtzaak :') :') :')

Ik wil deze filter voor mijn saaie vergaderingen :') :')

opisop_shop

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:36

Hahahaha geweldig

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:39

haha, die is echt heel leuk.
Zo worden vergaderingen toch ineens erg leuk :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:56

opisop_shop schreef:
Tegenwoordig zullen veel meer ouders beide werken waardoor ze na het brengen gelijk door rijden lijkt me?

Wij brengen ze wel, ze moeten de Hoofdweg over. Het is 500 meter vanaf ons huis. We zetten ze nu wat eerder af, de rest lopen ze zelf. Ze zijn 6 en 8. De oudste mag volgend jaar zelf.

Dat, ja. :j

Wij wonen een kilometer van onze kinderopvang vandaan, als ik thuiswerk breng ik ze met de fiets. Maar ik kom er praktisch langs als ik naar kantoor moet, dan ga ik niet eerst terug naar huis om de auto op te halen.

Theoretisch gezien dan. Ik werk al sinds maart full-time thuis. :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:04

Dan hoeven ze toch nog niet aan de deur gezet te worden.
De school waar ik vroeger dus heen ging zit naast een huisartsenpraktijk.
Heel die straat bomvol, parkeerplaatsen van de huisarts vol.
Mijn moeder had een paar jaar terug een ontsteking in de enkel, kon amper lopen.
Ik had haar opgehaald voor de afspraak met de HA, kon ik daar de auto niet kwijt.
200 meter verderop is een groot plein met parkeerplaatsen, geen drukke weg over oid, dat ze daar gaan staan hangen, dat kan een kleuter van 3 ook nog wel lopen.
Mijn moeder wilde dat ik haar dan maar bij het plein neerzette, probeerde ze dat stuk wel te lopen.
Ohhnee, niet bij mij. }:)
Ik heb mijn auto daar dus dubbel geparkeerd. Mijn moeder op het gemak ondersteunend naar binnen gebracht.
Echt je moest die moeders eens horen, echt..
Nou kan je zeggen, daar ga ik niet sneller van lopen. Integendeel.

En hoe oud zijn die kindjes dan Niwla?
Die kunnen die kilometer op een gegeven moment toch ook wel zelf?
Het is aan school niet alleen maar druk om de kinderen van de keuterklas te halen, je ziet daar ook 8 jarige uitstappen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:09

Duopenotti zoals ik aangaf worden veel middelbare scholieren zelfs gebracht dus ik begrijp dat er overlast is op een basisschool

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:11

Ze zijn 1 en 3 :+ Uiteindelijk zullen ze wel zelf gaan, ja.

Om het parkeerterrein van de huisarts te gebruiken is ronduit asociaal.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:13

Ja middelbare begrijp ik helemaal niet, echt niet.
Oke nu met sneeuw eventueel, maar nee eigenlijk ook niet.

In 85 en 86 Elfstedentocht jaren, mocht ik braaf 7 kilometer naar de basisschool fietsen en het jaar daarna naar de 1e klas 10 kilometer. En dan kwamen er kinderen die nog van veel verder moesten komen.
(om dan te horen dat er ijsvrij was de 1e 2 uur, maar dat kwam pas op omroep brabant om 8 uur en dan waren wij al onderweg)

Nee 1 en 3 liet ik ook nog niet alleen gaan, Haha :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:46

Ik las lastst een stukje over zorgschulden na covid in de US. Sommige mensen gaan met 10-duizenden dollar schulden naar huis. Dat is ook een soort rest-schade -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:47

Sizzle schreef:
Ik las lastst een stukje over zorgschulden na covid in de US. Sommige mensen gaan met 10-duizenden dollar schulden naar huis. Dat is ook een soort rest-schade -O-

Ja de zorg in Amerika mag je grotendeels zelf betalen. Doet me denken aan Breaking Bad. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:56

Wat moeten ouders van de bovenbouw bij de school? Hier komen die zelfstandig naar school. Alleen de kleuters mogen gebracht worden, en vanaf groep drie word je gevraagd de kinderen niet naar school te brengen. Maar eigenlijk gebeurde dat ook al niet echt meer, tenzij het kinderen zijn die buitenaf wonen.
Ik woon in een dorp, kinderen vanaf een jaar of 6-7 gaan hier allemaal zelfstandig naar school.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:05

verootjoo schreef:
Wat moeten ouders van de bovenbouw bij de school? Hier komen die zelfstandig naar school. Alleen de kleuters mogen gebracht worden, en vanaf groep drie word je gevraagd de kinderen niet naar school te brengen. Maar eigenlijk gebeurde dat ook al niet echt meer, tenzij het kinderen zijn die buitenaf wonen.
Ik woon in een dorp, kinderen vanaf een jaar of 6-7 gaan hier allemaal zelfstandig naar school.

Ik heb een dochter die graag wil dat ik mee loop. Zolang ze nog op de basisschool zit doe ik dat met liefde. Heb er 1 en die wordt al zo snel groot. Naar de middelbare school moet ze wel zelf gaan. Ik fietste altijd met een groepje. Heel gezellig was dat. 1 klasgenoot werd altijd gebracht. Als die eens op de fiets kwam vroegen ze haar of de taxi stuk was :=

Ik ga school mailen want vandaag was het nog drukker als gister. Een kleuterjuf vond het ook allemaal maar overdreven hoe het nu gaat. Dit schiet zijn doel voorbij en is ook gevaarlijk ivm fietsers die er amper nog langs kunnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:13

SusanH schreef:
Het is gewoon zo complex.

Op school vandaag gezien dat de corona regels ook te ver door kunnen slaan. Ouders van de bovenbouw mochten al niet op het schoolplein wachten. Ouders van kinderen in de onderbouw nu ook niet meer. Gevolg iedereen wacht op de stoep, hoop gedrang en 1,5 meter aanhouden kan niet meer. Dan denk ik mensen dat schoolplein is zo groot. Waarom niet gewoon daar staan?

Hier mochten we vorig voorjaar al niet meer het schoolplein op...ik dacht eigenlijk dat dat wel bij alle scholen zo zou zijn dat er geen ouders meer op het terrein mochten :=

Dat gedoe op de stoep is totaal niet handig inderdaad.... want daar staan mensen te wachten op hun kind maar via dezelfde stoep moet iedereen ook weer richting huis.... dus ga je toch langs elkaar heen lopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:15

Ouders op de stoep neerzetten is een gemakkelijke afschuifmethode he. Ze staan niet op het terrein van de school dus is het niet het probleem van de school. Tjah, zo kan iedereen blijven afschuiven dat het niet de verantwoordelijkheid is van....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:21

Ik denk dat je vroeger en nu niet kunt vergelijken qua halen en brengen. Ik moest 5 kilometer fietsen naar de lagere school en 16 naar de middelbare. Enkele reis en dat kon omdat er gewoon 80 % minder verkeer was en bijna geen enkel gezin had overdag een extra auto. Onze kids moesten 3 kilometer fietsen en bleven over , vonden ze fijn. Mijn man fietste mee en ging door naar het werk . Middelbare was 18, dat hebben ze gewoon alleen gedaan, grote groepen. En bij heel slecht weer met de bus. Nu zijn er veel meer ouders die auto’s thuis hebben en pakken ze die

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:28

Vroeger ging ik vanaf de kleuterklas al alleen naar school, liep met een vriendinnetje samen naar school. Was ook niet ver, en alles wat op die school zat woonde in deze wijk. Dat is nu al anders, mensen kiezen veel bewuster voor een school en niet direct de school in de wijk. Bovendien is het op straat nu ook niet te vergelijken met 40 jaar geleden qua verkeer. Die kleintjes worden uit hun sokken gereden met het verkeer van tegenwoordig, zelfs als ze op de stoep lopen. Dus dat ze gebracht en gehaald worden vind ik heel begrijpelijk. Maar ik vind het dan weer niet begrijpelijk dat een school het schoolplein afsluit voor de ouders vanwege corona en ze dan opgepropt laat staan buiten het hek.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:33

bigone schreef:
dat kon omdat er gewoon 80 % minder verkeer was

1965?

http://westplasklas4.weebly.com/uploads ... _autos.pdf

Citaat:
Nu zijn er veel meer ouders die auto’s thuis hebben en pakken ze die

Dat is een ánder probleem.
Ook een verkeersveiligheidsprobleem bij school. Haast en auto :roll: Door de ouders zélf :x

Al met al allemaal trieste voorbeelden van het 8)7 gedrag van mensen en daar is geen regelen aan.
De overheid kan op een gegeven moment niet anders dan gewoon voorkomen; scholen dicht.
Net als heel veel andere beperkingen.
Hoe meer stupide we ons als collectief gedragen hoe strenger en meer stupide de beperkingen moeten zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:35

Tja ik kan prima begrijpen dat ze het niet op het schoolplein willen / het niet mag. Want dan gaat toch weer iedereen door dezelfde hekjes naar buiten. Dan propt het daar weer op.... Groter risico dat kleuters nog even willen spelen en "gevangen" moeten worden, moeders er achteraan enzo... :=

Beste manier van spreiden is toch de klassen door verschillende uitgangen naar buiten laten gaan.
Hier zie je eigenlijk bijna alleen maar kleuter ouders dicht op het hek staan om oogcontact te maken met juf en kroost zodat ze naar je toe mogen lopen. Kinderen mogen pas weglopen uit de groep als juf het zegt (als ze de afhaler van het kind gezien heeft) :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:36

Huertecilla schreef:
Dat is een ánder probleem.
Ook een verkeersveiligheidsprobleem bij school. Haast en auto :roll: Door de ouders zélf :x

Dit inderdaad. Ik heb de indruk dat het juist veel drukker bij de scholen en op de weg is door ouders die zelf van hot naar her vliegen en dan zeggen dat het zo druk en onrustig is. Een beter......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:03

Ondertussen; bericht dat er 1,8 miljoen vaccins van AstraZeneca komen eind feb.
Hosanna *\o/* !!! roepen de media.

Ho. Wacht even.
Dat zijn 900.000 mensen die in het geheel géén opnamerisico zijn, alleen een beschikbaarheidsrisico.
Goed nieuws voor die personen en voor de werkdruk op de eerste lijns hulp. Zonder meer. Voor het verloop van de pandemie echter nul komma nul effect -O-
Zucht....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:12

Bij ons is dit een soort reclame die standaard na de schoolvakantie (niet covid relevant) overal hangen, is denk ik geen slechte bewustzijnswijze.

Afbeelding

Nu specifiek met Covid hangen er posters met: „ik kan dat alleen“. Inderdaad om ouders te motiveren de kinderen wat losser te laten rond het brengen/halen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:49

Bij ons komen vrij veel mensen naar school die niet op loopafstand wonen, ik zit er zelf 17 km vandaan. 's Ochtends zetten we onze kinderen (groep 3 t/m 8) af bij de hekken. Je bent ingedeeld op achternaam, dat waren we ook toen we aparte tijden hadden zodat de broertjes en zusjes bij elkaar kunnen. De kleuterklassen hebben alledrie een eigen ingang. In de middag mag je op het plein wachten omdat de schoonmaak die de ouders deden nu door de kinderen wordt gedaan. Dus het kan zijn dat ze iets later zijn. Groep 3 t/m 6 komen via het grote plein en groep 7 en 8 via het achterplein. Inderdaad om te voorkomen dat er opstoppingen lans het plein en op het fietspad ontstaan. Het werkt op dit moment helemaal prima. Mijn oudste komt de 2 dagen dat ze gelijk uit zijn zelf om het plein heen naar de kleuterklas van haar zusje gelopen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:53

Ik ben zo een ouder die zelfs de middelbare schoolgaande kinderen wel eens naar school brengt, met die fiets een dik half uur langs werkelijk onveilige wegen probeer ik met slecht weer te vermijden. Ik rij langs school en gooi ze nog net niet uit de rijdende auto ( dat dan weer wel) want ik probeer overlast te voorkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:17

Mijn zoon moet bijna 15 km fietsen. Voornamelijk langs boerenweggetjes, waar men met auto's langs jakkert en waar ook trekkers met aanhanger het niet nauw nemen met snelheid. Van die smalle weggetjes. Met sneeuw bijna onbegaanbaar ook, in het donker ook niet helemaal veilig. Nu werden we opgeroepen dat de praktijklessen weer worden hervat en dat we de kinderen maar eerder naar school moeten sturen. Hij zit al om 7 uur op de fiets, dus dan iets van rond half 7. Dus ja, ik lever ook wel eens een koppeltje kinderen af op de middelbare school :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:24

Sizzle schreef:
Bij ons is dit een soort reclame die standaard na de schoolvakantie (niet covid relevant) overal hangen, is denk ik geen slechte bewustzijnswijze.

[ [url=m/IYmqRX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu specifiek met Covid hangen er posters met: „ik kan dat alleen“. Inderdaad om ouders te motiveren de kinderen wat losser te laten rond het brengen/halen.

Hier in de buurt worden de 16-17 jarigen zelfs elke dag met de auto naar en van de bus gebracht. Amper 400m ver, goede weg en overdekte fietsstalling bij de halte.
:')

Die poster zou hier ook wel van pas komen dus :=