Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:15

Odysseus schreef:
Natuurlijk niet, maar als je naar het overzicht keek ban gevaccineerden per politiek partij (gestemd) dan sprong FvD er toch wel met kop en schouders bovenuit :=



Klopt, was een interessant staatje !

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:35

Mijn achternicht is opzoek naar corona zodat ze kan blijven sporten... duidelijk van het padje af dus...
en een ander heeft gereageerd dat je door cola positief resultaat kreeg...

Waar gaat dit heen mensen

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:54

Hahahah ha die cola en ice tea kwam ook al op mijn Facebook voorbij.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:01

purny schreef:
Mijn achternicht is opzoek naar corona zodat ze kan blijven sporten... duidelijk van het padje af dus...
en een ander heeft gereageerd dat je door cola positief resultaat kreeg...

Waar gaat dit heen mensen


Ik zeg altijd maar bij dit soort mensen: zelf weten 18 jaar geweest :')

En dan heel ziek worden van covid dat ze alsnog niet naar de sportschool kan... Hoeft natuurlijk niet maar tja die kans zit er wel in

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:24

purny schreef:
Mijn achternicht is opzoek naar corona zodat ze kan blijven sporten... duidelijk van het padje af dus...
en een ander heeft gereageerd dat je door cola positief resultaat kreeg...

Waar gaat dit heen mensen


Geldt dit ook voor Cola Zero? Want die heb ik altijd op voorraad :')

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:27

Betekend dat dan dat ongevaccineerden massaal minder Cola gaan drinken?
Is wel een soort creatieve variant op de suikertaks :D

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:28

https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-g ... YoMuSI1mis

Even over dit artikel, waaruit berekenen hun dat een gevaccineerde daar ligt en dan geen 20 anderen? Wat een idioot stukje.

Maar fijn dat ze nu toegeven dat er ook meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.

Ik denk gewoon echt dat het vaccin minder goed werkt dan gedacht…

Maar goed kom maar met cijfers

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:33

Nee Janine dan moet je beter luisteren en lezen... Het vaccin werkt en het werkt goed. Echter hebben de oudste en zwakste mensen in onze samenleving al in januari/februari hun vaccin gehad en het is bekend het dan terug loopt die bescherming.

Omdat onze infectiedruk te hoog is worden deze mensen toch weer zieker. Eigenlijk is de booster al te laat... En die infectiedruk blijft zo hoog omdat nog te veel mensen weigeren te vaccineren. Die zijn besmettelijker en worden in sommige gevallen ook zieker en komen in het ziekenhuis.

Je kunt namelijk heel duidelijk zien dat onder de groep gevaccineerden in het ziekenhuis de gemiddelde leeftijd een stuk hoger ligt dan onder de groep ongevaccineerden.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:38

Maar besmettelijker oké, maar even serieus. Besmetten is toch besmetten dus ook gevaccineerden besmetten. Of dat nu minder is of niet. Ze besmetten.

Daarnaast, was dit al zo voorspelbaar. We mochten niet naar Israël kijken als ik sprak over een derde en vierde prik, maar goed opeens doen wij dat ook nu.

En dat wisten ze al lang van te voren? Wat gaat dit voor effecten hebben op de langere termijn zovaak prikken?

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:39

De kans op opname is met vaccinatie nog steeds 9x kleiner dan zonder. Hoe kan je dan concluderen dat vaccinatie niet werkt?

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:41

secricible schreef:
De kans op opname is met vaccinatie nog steeds 9x kleiner dan zonder. Hoe kan je dan concluderen dat vaccinatie niet werkt?


Ik zeg niet dat het niet werkt maar wel minder denk ik dan gedacht omdat we nu dus al zo snel weer moeten vaccineren (booster)

Dan alsnog, wij ongevaccineerden krijgen nu “straf” terwijl gevaccineerden ook weer een booster moeten omdat het afneemt.

Dat klopt dan toch gewoon niet?

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:43

Waarom klopt dat volgens jou niet?
Iedereen moet xijn aandeel blijven leveren in het terugdringen. Danwel door vaccinatie, danwel door minder sociale contacten. Voor welk van de 2 je kiest is aan jou.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:46

Maar is het dan eerlijk om mensen te “straffen” omdat ze het spannend vinden wat er op langer termijn gaat gebeuren en dat ze niet elke keer weer opnieuw moeten.

Ja ik vind het momenteel echt geen vrije keuze meer, natuurlijk ik word niet verplicht maar mijn leventje moet dan wel stoppen, als ze zelfs al praten over QR codes voor het ziekenhuis?

En prima dat mensen een vaccin nemen maar ik vertrouw er niks van dat het op deze manier gepromoot moet worden, het gaat allemaal veel te snel. Waar zijn de cijfers wat er gebeurd op lang termijn, wat als de hartproblemen die van vaccins komen alleen maar erger zullen worden namate we vaker een booster zullen moeten nemen.
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 04-11-21 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:47

Janinevv schreef:
Dan alsnog, wij ongevaccineerden krijgen nu “straf” terwijl gevaccineerden ook weer een booster moeten omdat het afneemt.

Toch niet alle gevaccineerden? Vooralsnog toch alleen de kwetsbaren? Of las ik het verkeerd?

En waarom zie je het als 'straf'? Dat is best een negatieve benadering.. je moet toch wat? Het moet ergens een beetje in de hand gehouden worden. Wat zou dan geen 'straf' zijn?

Er zijn meerdere vaccins, meen ik, die herhaald moeten worden. Wat is het probleem met deze? Ik zie het gewoon niet zo, maar ik ben misschien te goedgelovig...

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:47

Janinevv schreef:
Maar is het dan eerlijk om mensen te “straffen” omdat ze het spannend vinden wat er op langer termijn gaat gebeuren en dat ze niet elke keer weer opnieuw moeten.

Ja ik vind het momenteel echt geen vrije keuze meer, natuurlijk ik word niet verplicht maar mijn leventje moet dan wel stoppen, als ze zelfs al praten over QR codes voor het ziekenhuis?

Je vergeet nu even dan een groep van 86% weer in maatregelen moet omdat een groep van 14% niet overtuigd kan worden door de wetenschap.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:50

Bij jongere mensen zonder onderliggende aandoening werkt het vaccin wat langer en beter dan bij iemand die 80 is geweest. Iemand van 80 heeft standaard al een minder goed werkende immuunsysteem door leeftijd. Dus het is eigenlijk wel vrij logisch dat het afneemt.

Die mensen liggen nu ook weer in het ziekenhuis. Maar bij jongere mensen lijkt het nog echt wel goed te werken. Nog steeds een hoog bescherming tegen ziekenhuisopname en overlijden.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:51

Cer schreef:
Janinevv schreef:
Dan alsnog, wij ongevaccineerden krijgen nu “straf” terwijl gevaccineerden ook weer een booster moeten omdat het afneemt.

Toch niet alle gevaccineerden? Vooralsnog toch alleen de kwetsbaren? Of las ik het verkeerd?

En waarom zie je het als 'straf'? Dat is best een negatieve benadering.. je moet toch wat? Het moet ergens een beetje in de hand gehouden worden. Wat zou dan geen 'straf' zijn?

Er zijn meerdere vaccins, meen ik, die herhaald moeten worden. Wat is het probleem met deze? Ik zie het gewoon niet zo, maar ik ben misschien te goedgelovig...


Misschien ben ik dan wel te zwart gallig.
Maar als scholen, supermarkten en ziekenhuizen wel door wet wijzigingen een QR code mogen of moeten vragen zie ik wel als een straf. Wie niet wil moet maar voelen? Zijn dit niet dingen waar ik ook gewoon recht op heb zonder mij te bewijzen dat ik gezond ben? Want wie zegt dat alle mensen met QR code direct niet meer besmettelijk zijn? Kan ik wel met mijn negatieve uitslag ergens heen gaan en toch hele grote kans dat ik en andere mensen besmet worden.

En ja over de booster ik geloof dat straks daar iedereen aan moet geloven die hem heeft gehad. Dat zien we vanzelf.

Net zoals in Israël en anders zeg maar doeg tegen je QR code.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:56

Janinevv schreef:
https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-g ... YoMuSI1mis

Even over dit artikel, waaruit berekenen hun dat een gevaccineerde daar ligt en dan geen 20 anderen? Wat een idioot stukje.

Maar fijn dat ze nu toegeven dat er ook meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.

Ik denk gewoon echt dat het vaccin minder goed werkt dan gedacht…

Maar goed kom maar met cijfers



Het vaccin doet prima z’n werk. Kijk maar even naar het staatje wat ik gister in simpele cijfers heb gepost .

Jazeker helpt vaccineren.
44% van opnames zijn 572 mensen dus 1 op de 26.500 gevaccineerden.
56% van opnames zijn 728 mensen dus 1 op de 2000 ongevaccineerden.
Stel je voor dat niemand gevaccineerd was.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:56

Citaat:
Zijn dit niet dingen waar ik ook gewoon recht op heb zonder mij te bewijzen dat ik gezond ben?

Ik denk dat niet iedereen weet dat ze gezond zijn, zonder het te checken...

maar, wat wil je dan? Volgens mij is dat ook al best vaak gevraagd? Wat is dan haalbaar?

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:16

Cer schreef:
Citaat:
Zijn dit niet dingen waar ik ook gewoon recht op heb zonder mij te bewijzen dat ik gezond ben?

Ik denk dat niet iedereen weet dat ze gezond zijn, zonder het te checken...

maar, wat wil je dan? Volgens mij is dat ook al best vaak gevraagd? Wat is dan haalbaar?


Die QR code kan gewoon niet, het is niet realistisch en haalbaar en oneerlijk. Waarom niet weer terug naar hoe het hiervoor was? Meer op afspraak wel gewoon rustig door gaan, niet alles weer zo vol maar geen groep mensen buiten sluiten op het bewijzen of ze gezond zijn.

Want gevaccineerden kunnen alsnog besmetten dus dat vind ik niet eerlijk en realistisch.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:23

Je bedoelt weer een lockdown voor iedereen :?
En je denkt dat mensen daar op zitten te wachten?

Toen hadden we geen keuze. Nu heeft iedereen een keuze in wat hij wil bijdragen aan het terugdringen van de pandemie:
- vaccineren
- testen
- thuisblijven

Je kan nu dus kiezen voor een lockdown (van jezelf) of 2 andere opties.

Ik zit echt niet te wachten op weer een volledige lockdown voor iedereen omdat er een paar mensen geen zin hebben in prikken of testen.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:26

Straffen is in deze context echt een belachelijke uitdrukking. Er gaat een pandemie rond en daar heeft iedereen last van, niet alleen de mensen die niet willen vaccineren. Het heeft voor iedereen consequenties.

En ja, de QR code heeft wel zin. Niemand zegt dat gevaccineerden niet meer kunnen besmetten, wel dat ze minder besmettelijk zijn en dus minder invloed op het verhogen van het R-getal hebben. En het R-getal omlaag brengen is de manier om het virus te bestrijden. Dus ja, een QR code helpt, omdat je daarmee het aantal besmettelijkere mensen vermindert.

En als laatste, er zijn heel veel virussen en dus ook vaccinaties waar je geen levenslange bescherming tegen hebt. Voor al die virussen heb je dan een booster vaccinatie nodig. Het is jammer dat dit ook voor het corona virus geldt, maar als dit de aard van het virus is, dan is dat zo.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:30

Maar even serieus hoor.
Jij vind het dus eerlijk. Dat gevaccineerden dus ergens naar binnen mogen met een bewijs, en ik ben negatief getest ga naar binnen word alsnog besmet door jou, of wie daar dan op dat moment is omdat jullie niet hoeven te testen. Kans is minder groot maar wel aannemelijk omdat er dus heel veel mensen zijn die gevaccineerd zijn maar alsnog ziek kunnen zijn op dat moment en dus kunnen besmetten.

Ja dan wil ik liever terug naar een milde lockdown dan dat ik straks overal voor moet testen, en dat zelfs daar de zorg, onderwijs en supermarkt ondervalt.

Alsof wij daar op zitten te wachten! Omdat het grootste gros het maar normaal vind met zo’n code en weer besmettelijker word op de langere termijn.

Want besmetten is besmetten en hoeveel mensen zijn er gevaccineerd heel veel, dus die kunnen allemaal weer besmetten.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:32

Karl66 schreef:
Straffen is in deze context echt een belachelijke uitdrukking. Er gaat een pandemie rond en daar heeft iedereen last van, niet alleen de mensen die niet willen vaccineren. Het heeft voor iedereen consequenties.

En ja, de QR code heeft wel zin. Niemand zegt dat gevaccineerden niet meer kunnen besmetten, wel dat ze minder besmettelijk zijn en dus minder invloed op het verhogen van het R-getal hebben. En het R-getal omlaag brengen is de manier om het virus te bestrijden. Dus ja, een QR code helpt, omdat je daarmee het aantal besmettelijkere mensen vermindert.

En als laatste, er zijn heel veel virussen en dus ook vaccinaties waar je geen levenslange bescherming tegen hebt. Voor al die virussen heb je dan een booster vaccinatie nodig. Het is jammer dat dit ook voor het corona virus geldt, maar als dit de aard van het virus is, dan is dat zo.


Een pandemie maar dan wel de gevaccineerden alles laten doen? Lekker op vakantie, winter sport lekker de kroeg in. Ohja we hebben een pandemie. Kom op zeg.

Gevaccineerden kunnen gewoon besmetten dat is gewoon een feit.

Het gaat allemaal om een luxe probleem! We zijn zooo verwend.

Nou jammer dat ik geen feestje mag, of uiteten. Maar geef mij wel zorg en of eten. Het is nog niet zo ver maar ze werken er wel aan.

En nee ik ontken Corona zeker niet! Maar ik vind het gewoon belachelijk, en dit voor de volksgezondheid? Mensen moeten recht op zorg hebben. Voor iedereen en zonder bewijs
Laatst bijgewerkt door Janinevv op 04-11-21 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:32

Nee, een lockdown voor iedereen is lekker eerlijk :?

Je HOEFT niet in een lockdown. Je mag gratis en voor niks een vaccinatie of een test en dan mag je ook alles.

Het gaat er niet om of ik jou eventueel kan besmetten, het gaat erom of we MET ZIJN ALLEN de besmettingsgraad omlaag brengen.
Door te vaccineren, te testen of thuis te blijven als je in de eerste twee geen zin hebt.

Zorg krijg je toch wel en eten bezorgen ze ook aan huis en in je eigen huis heb je geen QR code nodig :)