Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:27

Es_ther schreef:
Ik zit op een punt dat ik qua kilo’s niks afval, maar wel qua vorm.
Ik klim natuurlijk veel, wat een best wel kracht sport is. Ik zie spieren waar ik het bestaan niet van af wist :') . Nadeel: bloesjes zitten bij m’n borsten/buik goed, maar bij m’n armen zitten ze mega strak :') . Net zo’n Hulk idee die er uit kan scheuren :')

Hahaha. Niet perse heel fijn van de bloesjes, maar wel fijn dat je verandering ziet in vorm. Althans, er vanuit gaande dat die vorm je bevalt :P

Hier is het de afgelopen tijd hetzelfde. Alleen doe ik dan niks extra's qua sporten ten opzichte van de 1,5jaar hiervoor. Het zal wel zo zijn. Wie weet trekt de weegschaal ook weer een beetje recht binnenkort... ;)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:52

Jullie gaan hard! Alles bijgelezen, maar beetje veel om te reageren.

Es_ther, herkenbaar van die bloesjes. Dat had ik toen ik slanker was en begon met krachttraining ook.
Bij m'n bovenarmen zat alles zo strak, haha.

Las over hoofdpijn door mindere met suiker. Denk dat ik dat ook merk. Heb vorige week veel snoep, chocola en koek gegeten op vakantie. Nu 2 dagen gestopt er mee en voel en ook al 2 dagen hoofdpijn. Dacht eigenlijk dat het door vocht te kort en vliegen was.

Zondag avond stond ik op de weegschaal. Had ik beter niet kunnen doen. Smiddags uit het vliegtuig gestapt, patat als avond eten, spierpijn van de dag er voor, soweiso extra op vakantie gegeten en savonds gewogen ipv sochtends. Gister en vandaag weer in de ochtend gewogen en loopt al weer naar beneden.
Helaas wel de 3 cijfers door vakantie terug gevonden :(, maar na een week hopelijk weer terug naar 2 cijfers.

Wel weer goede motivatie om terug naar m'n oude/slanke gewicht te gaan. Ook minder belasting voor m'n gewrichten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:54

Rose, fijn dat het getal daalt.
Vocht kwijtraken is ook fijn
Ik had toen ik nog zwaarder was altijd zomers veel vocht in de enkels.
Vreselijk vond ik dat.

Hulk heb ik hier ook last van _O- . Kreeg nieuwe polos van het werk met lange mouw. Maat S. Die krengen zijn veel te wijd, maar m'n armen zaten er strak in :')
Dus maat M gekregen, is net een jurk :roll:
Dus nu heb ik de polo met korte mouw maar aan met een longsleeve eronder.

Ik heb laatst wel een mooi blousje van Garcia gevonden, die valt vrij ruim en zit om de armen ook goed.

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:53

Na een paar weken niet op de weegschaal te hebben gedurfd vanochtend de stoute schoenen aangetrokken, maar geloof niet dat het klopte want ik heb een nieuwe low! Dat zou betekenen dat ik nu 11,5 kg kwijt ben. Durf het nog niet te geloven, morgen maar even dubbel checken. :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 10:35

*\o/* Wat fijn Roosch! De weegschaal kan soms gewoon lief zijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 10:58

Nice @Roosch! Goed bezig dus _/-\o_

Hier ook goed bezig, maar helaas wel wat ziekjes momenteel (keelontsteking of iets in de trant). Hopelijk gauw weer voorbij want dat rustig aan doen is helemaal niks voor mij... -O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:30

Lekker Roosch! Altijd fijn om een nieuw laagte punt te zien!

Hier gaat het eten nog beetje wisselend. Eet wel minder suiker, maar nog niet echt laag in kcal. Probeer nu eerst te wennen aan minder zoet en geen tussendoortjes, maar dan wel wat grotere maaltijden
Daarna ga ik porties inperken, om zo lager in kcal uit te komen.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:17

Fijn roosch! Ik vind het knap dat je een paar weken niet kan wegen. Ik ben daar echt te nieuwsgierig voor haha. Ik heb een hele tijd echt stil gestaan, niet bijgekomen maar ook niet afgevallen. Nu ineens val in weer af, terwijl ik voor mijn gevoel niets anders doe eigenlijk. Ben er wel blij mee. Zit nu in totaal op -35.6 kg. Wilde laatst een jurk aan, die ik al jaren heb maar nooit durfde te dragen omdat ie te strak zat.... Was ie nu te groot haha. Zonde van de jurk maar wel fijn. Afbeelding

Kreeg gisteren ineens een foto van een vriendin "uit de oude doos" dat was wel even schrikken. Ik schaam me echt een beetje voor oude fotos..Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:22

Wauw wat een verandering! Wat goed!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:50

Ooh wauw Manon, wat zie je er goed uit! Ik vind de 'voor' foto's ook niet verschrikkelijk hoor, dat valt reuze mee!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:55

Superknap Manon! Je mag trots zijn op het hele proces!

Ik zag laatst een tiktok van iemand die zei:

''mensen overschatten hoeveel ze kunnen afvallen in één maand, maar onderschatten hoeveel ze kunnen verliezen in één jaar''.

Vond dat wel een mooie. Bij mezelf merk ik ook dat als je ''begint'' je snel resultaat wilt zien en gedemotiveerd raakt als het een dagje/week/tijd niet zo lekker gaat. Maar elke gezonde dag is over een jaar veel belangrijker. Probeer dan ook met mezelf af te spreken niet ''maandag pas weer oppakken'', maar diezelfde avond nog of de ochtend erna.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:55

ManonGrr schreef:
Fijn roosch! Ik vind het knap dat je een paar weken niet kan wegen. Ik ben daar echt te nieuwsgierig voor haha. Ik heb een hele tijd echt stil gestaan, niet bijgekomen maar ook niet afgevallen. Nu ineens val in weer af, terwijl ik voor mijn gevoel niets anders doe eigenlijk. Ben er wel blij mee. Zit nu in totaal op -35.6 kg. Wilde laatst een jurk aan, die ik al jaren heb maar nooit durfde te dragen omdat ie te strak zat.... Was ie nu te groot haha. Zonde van de jurk maar wel fijn. [ [url=m/SMZ0R9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kreeg gisteren ineens een foto van een vriendin "uit de oude doos" dat was wel even schrikken. Ik schaam me echt een beetje voor oude fotos..[ [url=m/VMpHsw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauwwww

Welk principe hanteer jij?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:26

Niet echt een specifiek principe. Ik ben gewoon een stuk meer gaan bewegen en eet bewuster. In plaats van een tosti met saus in de middag, nu twee geroosterde boterhammen met kip of rookvlees en een gekookt eitje bijvoorbeeld. En ik at veel savonds uit verveling, maar nu sta ik bijna elke avond in de sportschool dus 1. Ik beweeg meer en 2 ik heb minder tijd om te eten _O-

Eigenlijk heb ik langzaamaan, stap voor stap mijn levenswijze aangepast. Vroeger draaide alles om eten, was ik bijvoorbeeld bang om ergens te zijn en honger te krijgen, wilde ik alles oplossen met eten (verdrietig? Eten! Iets te vieren? Eten!). Dat heb ik langzaamaan uit mijn systeem gekregen door kleine stapjes. En ik geniet nog steeds van eten hoor, maar als ik nu bijvoorbeeld weet dat ik vanavond uit eten ga, eet ik smiddags niet die taart bij de koffie omdat er toevallig een collega jarig is. Gewoon keuzes maken en eten waar je je goed bij voelt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:06

*\%/* Roos.

:wow: wat een verschil Manon.
Ik heb helemaal geen foto's van 13 kilo geleden.
Best jammer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:58

Wauw Mannon, geweldig resultaat!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:16

ClaudiaHS schreef:
*\%/* Roos.

:wow: wat een verschil Manon.
Ik heb helemaal geen foto's van 13 kilo geleden.
Best jammer.

Dood met een blije mus noemen ze dit, weegschaal had kuren vanochtend. :') ben er nog eens op gaan staan voor de zekerheid en dat zag er heel wat minder goed uit. ^)

Iemand tips waar ik een slank lijf kan kopen?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:40

Oh nee roos! Wat demotiverend is dat he.. misschien toch wat vaker wegen? Ik schommel redelijk in gewicht in mijn cyclus, misschien heb je nét een dag te pakken waarop je vocht vasthoudt of zo? Het fijne aan dagelijks wegen vind ik, dat je een week gemiddelde kan aanhouden.

En het gaat niet om een slank lichaam, maar om hoe jij je voelt!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:48

Ik kom mij hier ook melden. Zit ook wel in het andere topic, maar hopelijk vind ik hier ook een beetje een stok achter de deur.

Ik ben trouwens ook begin december eens naar een diëtiste geweest, omdat ik mijn levensstijl wil veranderen, zodat ik later altijd betere keuzes kan maken en ik niet ga jojoën in gewicht. Door dat jojoën ben ik iedere keer steeds zwaarder terug gekomen dan dat ik was.. en ik schaam mij momenteel echt dood voor mijn gewicht en gewoon geen goede keuzes kan maken m.b.t. eten. Nu ben ik eerst maar eens begonnen om bijna alles om te zetten naar volkoren m.u.v. rijst.. ik vind zilvervlies rijst de structuur echt heel vies.. En begin ik 's morgens eens eerst met een glas drinkyoghurt, zonder suiker en vet. In het begin kreeg ik wel heel veel maagzuur van zuivel. Gaat nu gelukkig wel beter. Ik probeer alles stapje voor stapje te doen. Waar ik vooral ook tegen aanloop is het afwisselen van ontbijt en lunch.. ik raak er op een gegeven moment op uitgegeten waardoor ik dan verkeerde keuzes maak en terug val in de.. croissantjes..

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:55

oh no roos! Maar het gaat er inderdaad om hoe je je voelt, en als dat 11 kg lichter is, dan is dat ook fijn!

herkenbaar momo. Geen tips daarop ook, behalve misschien kijken naar 3-4 verschillende ontbijt/lunches die je lekker vind en die met elkaar afwisselen? Ik eet als lunch nu best vaak een restje avondeten, maar dan niet meteen de dag erna maar 1-2 dagen later. Dat voelt dan ook al als lekkere variatie.

Hier sinds november niet meer gewogen. Volgende week weer naar de diëtiste, en hoop dat m'n gewicht of hetzelfde is of wat lager. In december pasten de broeken toch wat strakker O:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:01

Normaliter weeg ik inderdaad dagelijks maar ik had er een week of 2 m'n hoofd niet helemaal naar staan. Wel braaf gesport en ook op m'n eten gelet maar goed, we gaan gewoon door. :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:14

Ah nee Roosch, balen! Maar dan nu maar hard werken om dat nieuwe laag wel snel te bereiken.

Manon: wat knap wat je bereikt hebt, je ziet er super goed uit!

Welkom Momo94, denk dat je jojoën alleen kunt voorkomen als je je levensstijl blijvend veranderd. Helaas zullen we altijd op moeten blijven letten dat we niet toch weer te veel kcal naar binnen werken.
Verstandig om de verandering stap voor stap aan te pakken. Volkoren is altijd beter dan de gewone variant én vult ook meer. Wat voor mij ook een grote positieve stap was, was geen kcal meer drinken. Nu doe ik dat heel af en toe wel, maar dan zie ik het echt als een traktatie.
Een glas drinkyoghurt als ontbijt zou voor mij echt te weinig zijn, ik start zelf graag met een wat meer vullend ontbijt. Probeer toch wel rond de 400 kcal en 20 gr proteïne te zitten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:05

ManonGrr schreef:
Niet echt een specifiek principe. Ik ben gewoon een stuk meer gaan bewegen en eet bewuster. In plaats van een tosti met saus in de middag, nu twee geroosterde boterhammen met kip of rookvlees en een gekookt eitje bijvoorbeeld. En ik at veel savonds uit verveling, maar nu sta ik bijna elke avond in de sportschool dus 1. Ik beweeg meer en 2 ik heb minder tijd om te eten _O-

Eigenlijk heb ik langzaamaan, stap voor stap mijn levenswijze aangepast. Vroeger draaide alles om eten, was ik bijvoorbeeld bang om ergens te zijn en honger te krijgen, wilde ik alles oplossen met eten (verdrietig? Eten! Iets te vieren? Eten!). Dat heb ik langzaamaan uit mijn systeem gekregen door kleine stapjes. En ik geniet nog steeds van eten hoor, maar als ik nu bijvoorbeeld weet dat ik vanavond uit eten ga, eet ik smiddags niet die taart bij de koffie omdat er toevallig een collega jarig is. Gewoon keuzes maken en eten waar je je goed bij voelt.

Klinkt als mezelf!
Thanks geeft toch weer inzicht ook al weet ik het.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:21

Wat een verandering roos!

Zoals jij het gedaan heb/doet wil ik het ook doen manon. Gewoon stapje voor stapje.

Vanochtend was het lekker weer, dus met de hond een uurtje gewandeld voor het werk.

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:00

Kak, das balen Roos.

Momo, had je post gemist.
Heb je ook je bmr uitgerekend en hou je je kcal bij?
Wat ik zelf ondervonden heb, is dat je van pasta en rijst bijvoorbeeld ongemerkt veel meer eet dan je denkt.
Vervangen voor volkoren is al een goede stap, maar als je daarnaast nog elke dag ongemerkt een paar 100 kcal teveel eet, kom je aan. Ondanks dat het volkoren is.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:08

Jammer roosch! Ik zoek met je mee naar een slank lichaam :o

Wauw manon!! Kan je trots op zijn :D

Hier ook herkenbaar van de shirtjes.. mijn moeder heeft het ook. Toen ik als puber aan motorcross deed had ik ook van die mega armen. Nu heb ik uitgelebberde kipfilets, die passen dus ook vaak niet. Nu pas ik mega fijn in alle spullen van vero moda, vooral de basic shirtjes. Hebben ze precies die shirtjes 15!cm korter gemaakt... ik ben 1.83 en nu zijn het naveltruitjes, heb daar alleen geen figuur voor :+