De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:15

Sizzle schreef:
Electra63 schreef:
Ik zie op SM best veel aanbod van studenten en mensen die vrij zijn om op te passen (tegen vergoeding)

Zoiets ad-hoc zonder degene te kennen of referenties zou ik niet echt durven.
Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die hun paard in wildvreemde handen zouden geven, met mijn kind doe ik dat zeker weten niet

De aanbiedingen die Ik op FB zie, zijn wel bekenden: stalgenootjes, kinderen van vrienden of collega's. Dus niet helemaal onbekenden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:16

Femke_Tweety schreef:
Wat ik me nu afvraag door deze berichten,

Als je het aantal ace2 receptoren kunstmatige (dus door middel van medicijnen) tijdelijk omláág brengt in een lichaam, of Corona dan ook minder heftige klachten geeft.

Nu weet ik niet wat dat verder voor gevolgen in een lichaam heeft, maar interessant is het wel.
Maar ik hoop en neem aan dat er al wel wetenschappers op dat onderzoeksspoor zitten.

Goede vraag, maar zou je dat meteen moeten doen zodra de besmetting bekend is of zou dat ook nog kunnen als de patiënt ernstig ziek is?

Ze hebben het ook nog over de calcium Chanel blockers, dat die de ace2 receptoren niet extra activeren.
Het zou wel interessant zijn als ze in de volgende studie meenemen welke soort medicatie de hartpatiënten kregen die een ernstige vorm van Corona hadden of zijn overleden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:17

Er was net een dame op SBS6 , extra uitzending , en die vertelde dat er morgen meteen groot overleg is om te zorgen dat mensen inkomen houden en zeker ook de grote groep zzp ers . Goede zaak , wiebes met zijn eigen risico van zzp er zijn. Rare kwibus.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:18

Cayenne schreef:
Excuses als dit al voorbij is gekomen, maar ik zag dit op FB en vond het wel frappant.
Blijkbaar heeft Nostradamus (overleden in 1566) de uitbraak voorspeld:
[ [url=m/KOzUJe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat bericht er boven ook zgn van Nostradamus? Dan lijkt het mij een hoax. De eerste microscoop is waarschijnlijk gebouwd rond 1595, dus na de dood van Nostradamus. Ook had men toen nog geen idee van electriciteit of antibiotica. Of überhaupt van micro-organismen (bij gebrek aan een microscoop). Er staan naar mijn mening te veel woorden en verwijzingen in die men in die tijd nog niet kende en niet kon bevatten.

Blue_Eyes

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:19

Die uitspraak kwam uit 2008 en is niet van Nostradamus, heb ik ergens gelezen. Maar ik moet het even opzoeken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:21

MizzMontana schreef:
Femke_Tweety schreef:
Wat ik me nu afvraag door deze berichten,

Als je het aantal ace2 receptoren kunstmatige (dus door middel van medicijnen) tijdelijk omláág brengt in een lichaam, of Corona dan ook minder heftige klachten geeft.

Nu weet ik niet wat dat verder voor gevolgen in een lichaam heeft, maar interessant is het wel.
Maar ik hoop en neem aan dat er al wel wetenschappers op dat onderzoeksspoor zitten.

Goede vraag, maar zou je dat meteen moeten doen zodra de besmetting bekend is of zou dat ook nog kunnen als de patiënt ernstig ziek is?

Ze hebben het ook nog over de calcium Chanel blockers, dat die de ace2 receptoren niet extra activeren.
Het zou wel interessant zijn als ze in de volgende studie meenemen welke soort medicatie de hartpatiënten kregen die een ernstige vorm van Corona hadden of zijn overleden.

Jup.

De grootste risicogroepen zijn (man/oud) en daarnaast hartpatiënten en mensen met hoge bloeddruk.

Nu kun je je op basis van deze informatie ook afvragen of de hartklachten/ hoge bloeddruk zélf oorzaak zijn van het verhoogde risico.

Óf de medicijnen die vrijwel al deze mensen krijgen...

Zouden bijvoorbeeld mensen met een hoge bloeddruk, maar die daar géén medicijnen voor gebruiken, ook zon vergroot risico hebben?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:23

BeFunny schreef:
Ik had het ook te laat gehoord. Mijn vriend keek het maar zat ook te slapen.
Ik hoorde alleen paracetamol en ibuprofen. En dat paracetamol tegen de griep gebruikt kan worden en tegen het virus en ibuprofen als ontstekingsremmer maar alles daarvoor heb ik niet mee gekregen. Hoopte dat iemand meer gehoord had ;)

Ik heb gehoord dat je wél paracetamol mag nemen, maar géén ibuprofen, spidifen, brufen, nurofen of aspirine.
Algostase Mono en Dafalgan bijvoorbeeld zijn paracetamol en mag dus ook. De ibuprofen e.d. zouden een nadelige invloed hebben op het verloop van virale infecties, zoals Corona.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:24

Blue_Eyes schreef:
Die uitspraak kwam uit 2008 en is niet van Nostradamus, heb ik ergens gelezen. Maar ik moet het even opzoeken.

Zie hier

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:26

Blue_Eyes schreef:
Blue_Eyes schreef:

Zie hier

Dan heeft ze ook voorzien dat zijzelf rond 2020 ging cashen met dit boek.
Vast ook als e-book te lezen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:27

LWDaisy schreef:
BeFunny schreef:
Ik had het ook te laat gehoord. Mijn vriend keek het maar zat ook te slapen.
Ik hoorde alleen paracetamol en ibuprofen. En dat paracetamol tegen de griep gebruikt kan worden en tegen het virus en ibuprofen als ontstekingsremmer maar alles daarvoor heb ik niet mee gekregen. Hoopte dat iemand meer gehoord had ;)

Ik heb gehoord dat je wél paracetamol mag nemen, maar géén ibuprofen, spidifen, brufen, nurofen of aspirine.
Algostase Mono en Dafalgan bijvoorbeeld zijn paracetamol en mag dus ook. De ibuprofen e.d. zouden een nadelige invloed hebben op het verloop van virale infecties, zoals Corona.

Dank je wel +:)+

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:32

Zojuist bericht van de werkgever dat we nadat we al gestopt waren met contactlens-afspraken nu ook per direct stoppen met oogmetingen.

Maar we gaan morgen wel open, ik mag nog steeds brillen afstellen (dus mensen aanraken) en mensen kunnen ook nog (zonne)brillen passen en terughangen zodat iemand anders ze weer kan opzetten. 8)7

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:34

Ieuw gedver, dat laatste... nou heb ik sowieso al een soort van smetvrees voor zulke dingen.

Kreeg net bericht van de tandarts dat die ook alleen nog maar voor spoed open zijn de komende 3 weken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:43

Ik zit overspannen thuis en nu gaat de afspraak met de praktijk ondersteuner hoogstwaarschijnlijk niet door waar ik al een paar weken op wacht(lees berichten op Facebook van andere huisartsen in de buurt waar poh en fysio afspraken niet door gaan), binnenkort heb ik gesprek met een mediator waarvoor ik wat hulp zou krijgen van de praktijk ondersteuner, nu heb ik echt ontzettend veel stress en weet ik niet wat ik kan doen, ik ben bang dat als ik de mediator wil verzetten ze denken dat ik niet meewerk aan reïntegratie wat ik wel wil maar ik wou zo graag eerst hulp om zo'n gesprek in te gaan. Ik voel me ook rot tegenover mijn werk, er komt nu bijna geen werk meer binnen. Er zijn natuurlijk nog ergere dingen, maar voor mij persoonlijk is dit nu ook even heel lastig.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:49

Misschien even contact opnemen met de poh, wellicht kan ze je telefonisch ook helpen! Niet te druk om maken hoor jij kan er niks aan doen dat je overspannen bent geraakt, en stressen levert je echt helemaal niks op. En je schuldig voelen ook niet! Komt goed!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:52

BeFunny schreef:
LWDaisy schreef:

Dank je wel +:)+

Ik ben meteen mijn medicijnkast maar eens gaan omdraaien want ik neem normaal altijd spidifen, die werkt ZO goed! Gelukkig toch nog een voorraad Paracetamol Teva en Algostase Mono gevonden *\o/*
Ik had gisteren barstende hoofdpijn maar durfde niks innemen, ik heb het er maar uitgeslapen :+
Maar het is een geruststellende gedachte om te weten dat ik medicatie in huis heb die we wel gerust kunnen nemen :)
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 16-03-20 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:52

moonsparkle schreef:
Ik zit overspannen thuis en nu gaat de afspraak met de praktijk ondersteuner hoogstwaarschijnlijk niet door waar ik al een paar weken op wacht(lees berichten op Facebook van andere huisartsen in de buurt waar poh en fysio afspraken niet door gaan), binnenkort heb ik gesprek met een mediator waarvoor ik wat hulp zou krijgen van de praktijk ondersteuner, nu heb ik echt ontzettend veel stress en weet ik niet wat ik kan doen, ik ben bang dat als ik de mediator wil verzetten ze denken dat ik niet meewerk aan reïntegratie wat ik wel wil maar ik wou zo graag eerst hulp om zo'n gesprek in te gaan. Ik voel me ook rot tegenover mijn werk, er komt nu bijna geen werk meer binnen. Er zijn natuurlijk nog ergere dingen, maar voor mij persoonlijk is dit nu ook even heel lastig.

Je kan even contact opnemen met je mediator.
Mijn schoonmoeder is ook mediator en die heeft bijna haar hele agenda leeg geveegd. Alleen nog een enkele zaak waarbij alleen nog getekend hoeft te worden rondt ze nog af.

Het is echt niet raar als je daar nu over belt. Dat de POH afspraak door de hele situatie niet door kan gaan is ook overmacht waar jij niets aan kan doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:55

Bedankt voor de reacties, ik probeer morgen eerst maar met de doktersassistente te bellen over m'n afspraak en als er inderdaad geen mogelijkheid is om het door te laten gaan dan neem ik contact op met de mediator,misschien zegt de mediator nu zelf ook wel afspraken af.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:37

De vraag ivm Ibuprofen werd hier op het journaal in België aan een viroloog en aan de minister van volksgezondheid gesteld. Zij stelden dat er momenteel geen enkel bewijs is dat je door het nemen van o.a. Ibuprofen meer risico zou lopen en dat sowieso paracetamol de enige aangerade keuze is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:52

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:
Mwa als die dagelijks uren leslopen en je zet ze dicht zonder krachtvoer te verminderen kans op bevangenheid,

In plaatst van lessen kunnen ze naar buiten/paddock/bak...

In de zomer hebben ze bij ons ook 3 week vakantie.

Ben nog bezig met bijlezen, maar niet overal gaat dat makkelijk. Wij hebben nu droes op stal dus dat gaat gewoon niet om ze allemaal samen los te gooien. En in verband met de verzekering kunnen ze ook niet zomaar door iedereen gereden worden. -O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 02:07

Ik heb vanavond mijn zus opgehaald. Zij zou ook thuis moeten gaan werken voorlopig en we zagen beide erg op tegen de eenzaamheid. Dus komt ze voorlopig bij mij logeren. Kunnen we elkaar motiveren niet afgeleid te raken en gewoon braaf te werken.

Om de logeerpartij af te trappen hebben we vanavond Contagion gekeken :+ .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 02:07

tienus63 schreef:
@lady Madonna,
Pedicures krijgen van hun branche organisatie provoet het advies de salon te sluiten.
Kan me voorstellen dat de nagelsalons ook zo’n advies krijgen.

https://mijn.provoet.nl/actueel/coronav ... tWMTQVKS6E

Ik zal dit ook maar even aan mijn moeder doorgeven.... Die weet nog van niks.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 03:05

https://www.washingtonpost.com/graphics ... simulator/

Ik weet niet of deze link hier al staat, en het topic is me net even te snel gegaan om alles bij te lezen. Maar hier een link naar een Amerikaanse site waar prachtig te zien is hoe je het virus met een andere curve kan laten lopen door bepaalde maatregelen te treffen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 03:15

Als ze nou niet die bordjes van 100 km hadden vervangen hadden ze dat geld kunnen verdelen onder de Nederlanders die nu noodgedwongen thuis moeten zitten :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 04:40

Storm wat een mooie link zeg.
Duidelijker kun je het niet krijgen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 05:37

Inderdaad interessante simulaties in de link van Storm!