Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:21

Jeetje Luxorvalkje, wat een gedoe allemaal zeg. Snap je teleurstelling, maar denk wel een verstandige beslissing.

Haha ja best fanatiek he, net nog even een lunchrondje gewandeld. Saai weer buiten zeg, harde wind ook.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:41

Dilan93 schreef:
Ik vind krachttraining ook saai, maar ik heb het wel nodig :+
Ik heb een hoek op zolder met spullen om te trainen :D

Ik ook + beamer om netflix op de muur te projecteren. Goede stimulans :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:53

Na 2 weken afwezigheid (paasei op het werk) meld ik me weer. Ondertussen vanmorgen les 20 van STR gelopen, voor diegenen die dat punt nog moeten bereiken met Evy: week 6 en 7 hakken er aardig in... Zeker omdat ze je nog wat 'steigerungen' aanpraten. Ik heb dan wel geen hardslagmeter maar het effect daarvan viel niet te ontkennen.

Verder zag ik in de laatste 10 pagina' s wat over ongewilde sanitaire stops (gelukkig geen last van), hele mooie foto' s (ik moet toch echt die polder hier op de foto gooien nu het nog licht is), loopevenementen (ik vind die vaak nogal duur, broer wil nu de Ten Miles doen, voor de 6 km daar betaal je bijna 30 euro aan inschrijving...) en appadvies (hier nog steeds STR met Evy voorlopig, maar ik heb over 3 weken toch wel iets nieuws nodig).

Qua verderzetting zal het idd hoofdzakelijk verder bouwen tot aan de 6 km zijn (bedankt voor jullie input!), want Evy vertelde me ook dat volgens onderzoek je pas na 7 jaar trainen een hoger basistempo zal hebben. Omdat ik geen metende app heb, weet ik ook niet hoe snel ik ga. Ik merk gewoon dat ik grotere lussen kan lopen in de polder, maar de trainingsduur bouwt ook nog op. De enige maatstaf die ik heb was de corrida van Leuven die ik 1.5 jaar geleden cold turkey gelopen heb: 4 km in 32 minuten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:14

Na 7 jaar trainen een hoger basistempo is natuurlijk onzin. Ligt maar net aan je manier van trainen lijkt me.

Ik heb evenementen gelopen met inschrijfgeld van 5 euro tot ongeveer 80 euro geloof ik.

Wat is STR?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:12

Start To Run

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:18

Foxy, gelukkig dat ik niet de enige bem die de 6e week even pittiger vond. Ik kon me dit niet herinneren van mijn vorige twee ervaringen met STR. Ik ga nu sneller door STR heen omdat er nog een beetje basis in zit. Ik pak steeds maar 1* ipv 3* maar ik denk dat ik week 6 nog een keer pak. Ik zou vanavond eigenlijk, maar was met mn Reis planning bezig.

Wat vreemd dat Evy dat zegt over het basis tempo. Misschien proberen ze mensen niet aan te sporen te vlot door te gaan. Volgens mij noemt ze namelijk ook ergens dat de spieren en lezen echt even een paar jaar tijd nodig hebben.

Cold Turkey in 32 min 4km doen, respect! Dan had je denk ik wel een basis conditie ergens van?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:48

Valt niks over te zeggen tot je dat onderzoek leest denk ik? Hoe vaak trainden die mensen, hoe was hun conditie bij aanvang?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:19

Lijkt me idd dat een hoger basistempo voornamelijk te maken heeft met hoe en hoevaak je traint. :j

Gisteren samen met little-birdy ruim 27 km gefietst en bijna 5 km hardgelopen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vanochtend ben ik wezen zwemmen, 4-6-8-6-8-6-4 sets aan baantjes, totaal 1050 meter.
Helaaa registreerde mijn horloge er maar 575 :')

Afijn, hardlopen en fietsen houdt ie gelukkig wel goed bij :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:28

Goed bezig hoor Dilan! Doe het je niet na. Hoewel een keer zwemmen me wel weer eens leuk lijkt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:30

Vanmorgen 28 km trail gelopen.
Onderweg kwam ik een groot edelhert met prachtig gewei tegen, die lag te chillen in het bos. Na 25 km ben ik zeiknat geregend.
Het was een pittige vandaag met ongeveer 350HM en een paar paden waar ik door gras moest wat tot mijn heupen kwam.
Tijd excl. pauzes: 2.46, incl. pauzes 3.08.
Twee keer kleine eetpauze genomen, even naar het edelhert gekeken, twee plaspauzes en iets van vier keer stilgestaan om mijn schoenen te legen, zat allemaal rotzooi in :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:46

Prachtige foto's Supervixen. Mooie afstand ook door de natuur met mooie hoogteverschillen. Gaaf ook het Edelhert, daar zou ik ook wel even naar blijven kijken. Wel jammer van de regen, maar gelukkig was je toen al bijna aan het eind van je trail.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:54

Prachtig supervixen, het lijkt me echt optimaal genieten in zo'n omgeving.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:19

Ook wel afzien hoor, dat kan daar heel goed met die heuvels, zandpaden en het hoge gras.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:51

Wat gaaf zo op die heide.
En edelherten zijn prachtig :j

Ik heb het paars vanuit de auto kunnen bewonderen :')

Even naar Apeldoorn op en neer omdat mijn nieuwe paard daar komt te staan. :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:56

Smeet je benen maar in voor week 7. 8 min L, 2 W, 10 L, 3 W en 8 L en uitwandelen.
En week 8 is ook nog een graadje erger. Gelijk beginnen met 11 min L, 2 W, 11 L, 2 W en 8L.
Niet alleen moet je dus EN gelijk met langste periode ooit starten, dan moet je dan nog eens herhalen en tenslotte mag je maar 2 minuten wandelen alvorens er nog eens 8 minuten aan te plakken.
Ik ben nogal klok-bewust en moet mezelf heel erg aanpraten dat die 2 minuten - 1 minuut - 30 seconden - volgende boom echt wel haalbaar is.

Wat die 4 km in 32 minuten betrof: ik ben 1.74 m groot, dat helpt. Verder loop je in zo een mensenzee ook wat sneller heb ik het idee (heb tussendoor wel een paar keer 20 seconden gewandeld- uit voorzorg ook helemaal achteraan gestart, tussen de ouders met kindjes). Ik hoop aan het einde van de trainingreeks aan 5 km in 35 minuten te komen, dat zou mooi zijn. Van paardrijden heb ik iig geen basisconditie.

Hoe maak je zulke plaatjes onderweg tijdens het lopen? Stop je daar dan voor? Zo mooi!

Dilan en Little-birdy, ziet er toppie uit!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:14

Prachtige foto’s weer supervix !!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:28

Iemand vroeg hoevaak ik hardloop. Ik loop 5/6x in de week:

Maandag 16km
Dinsdag ochtend 6km*
Dinsdag avond 6-10km
Woensdag 6km
Donderdag 21-35km
Vrijdag rust
Zaterdag 12-16km
Zondag 3km*

Als ik zondag loop dan loop ik dinsdag ochtend niet en andersom.
Als ik dinsdag avond een lange/zware loop heb tijdens de looptraining dan sla ik woensdag over.
Ik loop tussen de 55 en de 80 km per week.
1x per maand probeer ik een marathon of ultra te lopen, liefst in een vreemde omgeving.

Klinkt als een geweldige loop SV! Wat een super omgeving heb jij toch!

Foxy, Dilan en Little-birdy, jullie zijn goed bezig! Jullie zijn wel fanatiek zeg!!

En iemand die zei dat je pas na 7 jaar een hoger basistempo bereikt?! Nou mijn tempo ligt zeker hoger dan 7 jaar geleden _O- maar mijn basistempo is ook een stuk hoger dan 6 maanden geleden :D Dus dat lijkt me niet helemaal te kloppen.. Ben wel benieuwd waar dat op gebaseerd is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:38

Foxy80, om een foto te maken stop ik even hoor.

Ik loop ook tussen de 50 en 80 km per week.
Gemiddeld 60 km per week dit jaar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:38

Zo dan, 5/6 keer per week lopen is voor mij wat teveel denk ik :wow:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 23:39

foxy80 schreef:
Smeet je benen maar in voor week 7. 8 min L, 2 W, 10 L, 3 W en 8 L en uitwandelen.
En week 8 is ook nog een graadje erger. Gelijk beginnen met 11 min L, 2 W, 11 L, 2 W en 8L.
Niet alleen moet je dus EN gelijk met langste periode ooit starten, dan moet je dan nog eens herhalen en tenslotte mag je maar 2 minuten wandelen alvorens er nog eens 8 minuten aan te plakken.
Ik ben nogal klok-bewust en moet mezelf heel erg aanpraten dat die 2 minuten - 1 minuut - 30 seconden - volgende boom echt wel haalbaar is.

Wat die 4 km in 32 minuten betrof: ik ben 1.74 m groot, dat helpt. Verder loop je in zo een mensenzee ook wat sneller heb ik het idee (heb tussendoor wel een paar keer 20 seconden gewandeld- uit voorzorg ook helemaal achteraan gestart, tussen de ouders met kindjes). Ik hoop aan het einde van de trainingreeks aan 5 km in 35 minuten te komen, dat zou mooi zijn. Van paardrijden heb ik iig geen basisconditie.

Het hot mij juist heel erg om totaal niet bezig te zijn met de tijd en boom naar boom. Ik houd ervan on vooral met de omgeving bezig te zijn (fotografie oog genieten van natuur) of in gedachten verzonken. Hoe meer ik ergens over na kan denken des te meer is het ineens voorbij. Heb wel zin on met eigen muziek of podcast te lopen ipv die van Evy.

Super vixen heerlijk weer. Precies ook wel mijn doel met rennen L, het met natuur te combineren.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:11

Vanochtend een rondje van 10 km gelopen :D

Kwartier hardlopen, 1 minuut wandelen. Dat nog 2x.
En bij het vierde kwartier lopen kreeg ik last van verzuring. :=
Dus 1x extra gewandeld in dat laatste kwartier.

Maar al met al ging het helemaal niet slecht :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 11:51

Netjes! Heb je toch maar mooi ff gedaan :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:14

Hartstikke netjes gedaan! En mooie foto's.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 14:27

Knap dilan! Leuk zo'n stukje Hellevoetsluis

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 14:42

Mooie rondjes allemaal!