Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:07

Ik zou waarschijnlijk mijn paard ook weg moeten doen als wij kinderen zouden willen.

We werken nu beide fulltime, hebben geen heel hoog loon, maar genoeg om onze vaste lasten te betalen en wat opzij te zetten voor het geval e r iets kapot gaat oid.

Maar met kinderen zou dat allemaal veranderen. Kosten van het kindje zelf, maar een van de twee moet ook minder gaan werken (of je betaald je blauw aan opvang). En dat bij elkaar... daar zou geen paard bij passen. Dus, nope O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:08

Sanet schreef:
Stel hè? Broers/zussen met kinderen, er overkomt die ouders iets... wat dan?
Nemen jullie dan neefje(s)/nichtje(s) in huis? Of draait iemand anders daar voor op?

Absoluut, samen met mijn ouders zou ik dat zo doen :j Wat is een andere optie? Pleeggezin? :? No way.. :n

Vjestagirl

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:10

Als mijn broer kinderen zou hebben en er gebeurd iets met hem, dan staat de deur vanaf dag 1 open voor de kinderen. Desnoods verbouw ik mijn hele huis ervoor. Maar dat geldt ook voor sommige kinderen van vrienden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:12

Mijn broer krijgt geen kinderen, ben ik vrij zeker van. :j
Van de andere kant weet ik het niet.. Afhankelijk van de leeftijd zou ik het wel willen overwegen, maar ik weet niet of mijn vriend ertoe in staat is (gecombineerd met de rouw over zijn zus dan)
Ik denk eigenlijk dat hun ouders dit 1) beter zouden kunnen 2) liever zouden willen 3) er tijd/ervaring etc voor hebben. Dus dat zou dan de wenselijke optie zijn denk ik

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:17

Sanet schreef:
Nemen jullie dan neefje(s)/nichtje(s) in huis? Of draait iemand anders daar voor op?

Indien er geen andere optie is dan een pleeggezin, dan zouden wij de zorg op ons kunnen nemen.

Maar is lastig om nu iets over te zeggen, er zit namelijk eerst nog 20 man familie tussen die gek op kinderen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:20

Dilan93 schreef:
Sanet schreef:

Indien er geen andere optie is dan een pleeggezin, dan zouden wij de zorg op ons kunnen nemen.

Maar is lastig om nu iets over te zeggen, er zit namelijk eerst nog 20 man familie tussen die gek op kinderen zijn

Ja bij ons niet, mijn zusje haar schoonfamilie gaat ie echt niet heen, ik gok dat zij dit ook ergens zo hebben vastgelegd.. Dus dan blijven ik en mijn ouders over :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:21

Ik denk dat de broer van mijn zwager beter voor de kleine zou kunnen zorgen dan ik, dus ik hoop dat hij dat dan ook wil. Zo niet dan is het wel welkom bij ons.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:26

Sanet schreef:

Dit is een mooie vraagstelling... heb hier niet direct antwoord op.. het ligt geheel aan de situatie hoe en wat en waar ze nog meer welkom zou zijn.. natuurlijk zijn ze welkom hier hoor, maar de gehele opvoeding overnemen is wat anders dan altijd welkom zijn en weer naar huis gaan... lastig om goed uit te leggen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:32

Wij hebben in totaal 6 neefjes/nichtjes, bij mijn schoonzusje 3, mijn oudste broer 2 en mijn jongste broer 1.
Nu weet ik dat wij nergens op de nominatie staan om kinderen over te nemen, maar om ze de pleegzorg in te laten gaan, mocht dat de enige uitweg zijn, dat zou ik dan ook wel weer heel sneu vinden...

Mja... ik vind het nogal wat hoor..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:33

Sanet schreef:

Daar zou ik geen moment over hoeven na denken. Ik zou niet willen dat ze in een pleeggezin terecht zouden komen. Maar als ik kijk naar hoe de familie van ons en die van mijn schoonzus is dan zou dat onderling goed geregeld worden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:34

Sanet schreef:
Wij hebben in totaal 6 neefjes/nichtjes, bij mijn schoonzusje 3, mijn oudste broer 2 en mijn jongste broer 1.
Nu weet ik dat wij nergens op de nominatie staan om kinderen over te nemen, maar om ze de pleegzorg in te laten gaan, mocht dat de enige uitweg zijn, dat zou ik dan ook wel weer heel sneu vinden...

Dat zou ik ook wel weer sneu vinden idd.

Het is ook niet dat ik per se een hekel aan kinderen heb (oke aan sommigen wel maar dat staat er los van). Maar ik zie gewoon geen kind in mijn leven passen.

Opvang uit nood is weer een andere situatie

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:36

Dilan93 schreef:
Sanet schreef:

Dat zou ik ook wel weer sneu vinden idd.

Het is ook niet dat ik per se een hekel aan kinderen heb (oke aan sommigen wel maar dat staat er los van). Maar ik zie gewoon geen kind in mijn leven passen.

Opvang uit nood is weer een andere situatie

Mja, die nood is dan mogelijk wel 18 jaar lang zorgen voor een kind wat niet van jou is. Maar "toevallig" familie.. dan moet je alsnog je hele leven op de kop gooien. En natuurlijk staat hun leven ook op de kop.. maar ik vind het nogal wat hoor.
Hond of kat zou ik geen moment over na hoeven denken overigens, die zijn per direct van harte welkom :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:38

Ik zou dat ook niet zomaar niets vinden, om kids op te vangen van familie.
Gelukkig heeft mijn zus ze niet en gaat ze ook niet krijgen.
Maar bij de gedachte alleen al dat je aan andermans kids vast gaat zitten . Ik krijg toch wel rillingen .
Denk niet dat ik het zou kunnen/ willen.
Laatst bijgewerkt door tylando op 01-10-18 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:39

Oh nee, die twee terrorkatten mag iemand anders wel hebben _O-
Ben gehecht aan m’n mooie meubilair :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:42

Ja dat zou ik wel doen, voor zover dat gaat natuurlijk. Ik ben ook maar alleen en zit in een duur appartement enzo.
Maar als het een beetje kan, vind ik dat je als familie / goede vriendin moet voorkomen dat zo´n kind na zo´n mega traumatische gebeurtenis ook nog eens uit zijn vertrouwde omgeving moet, rest van de familie nooit meer ziet en van school moet veranderen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:06

Ik neem de dieren wel van de overleden familieleden. Iemand anders mag de monsters hebben :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:14

Sanet schreef:

Mijn zus met kinderen heeft vastgelegd dat als er wat met haar + haar man gebeurt de kinderen naar mijn andere zus gaan of naar een broer van haar man. Ik ben niet eens gevraagd om er overna te denken, dus dat zegt wel wat. := Ik denk ook niet dat kinderen beter af zijn bij mij dan een pleeggezin.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 12:37

Sanet schreef:

Mijn zus heeft geen kinderen, verwacht ook niet dat die er komen, en dat is hetzelfde als voor de broer & zus van mijn vriend.
Maargoed, zeg nooit nooit.

Ondanks dat ik echt niks met kinderen heb, zou ik ze niet naar een pleeggezin kunnen laten gaan, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen denk ik :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:40

Voordeel is ook dat in zo´n situatie de kans klein is dat ze nog in de wurm-in-luier fase zitten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:43

Op dat punt zouden wij er ook wel voor open staan denk ik. Maar zover zal het niet komen, ik gok dat de moeder van mijn schoonzus of 1 van haar vele nichten/neven dat kind dan wel gaan "claimen". Nogal een hechte plakkende familiebende op dat vlak... en hebberig.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:52

Varekaj schreef:
Op dat punt zouden wij er ook wel voor open staan denk ik. Maar zover zal het niet komen, ik gok dat de moeder van mijn schoonzus of 1 van haar vele nichten/neven dat kind dan wel gaan "claimen". Nogal een hechte plakkende familiebende op dat vlak... en hebberig.

Hier zou het ook niet zover komen. Is idd een hele groep in de familie die er gek op zijn.

Zijn ook de familieleden die bij hen al meerdere keren op bezoek geweest zijn sinds ze verhuisd zijn. Bij ons zijn sommigen met moeite een keer wezen kijken (wonen hier al bijna een jaar). Die vinden het veel leuker om op bezoek te gaan bij de baby :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 12:53

Maar ook nog daarbij, zo'n kind heeft dan toch wel heel wat te verwerken ( verlies ouders ), dan heb je er als opvoeder ook een hele kluif aan zeg maar.
Als ik daar dan zo over na denk, wil zelf geen kinderen maar om dan een kind op te vangen van een ander die een hele moeilijke periode tegemoet gaat is denk ik geen goede combi.

Maar naar een pleeggezin zou ik ook weer niet kunnen... moeilijk... hoop het nooit mee te maken

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:09

Haha Dilan, wil je ze zo graag over de vloer dan? Hier is na anderhalf jaar ook nog zo goed als niemand langs geweest, ik vind het wel mooi zo :+

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:27

Sanet schreef:

Ik schrok een beetje van deze vraag.
Mijn broertje heeft nog geen kinderen, maar zou ze later wel graag willen denk ik. En dit is iets waar ik nog nooit bij stil heb gestaan. Terwijl ik wel de film "Life as we know it" heb gezien :Y)

Moeilijk om nu te zeggen wat ik dan zou doen. Ik denk dat als je zelf geen kinderen wilt, dat je dan ook liever niet voor de kinderen van een ander wilt zorgen. Ik niet in ieder geval. Maar er is dan wel sprake van een noodsituatie.

Bij mij ook liever de huisdieren in huis dan de kinderen.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 01-10-18 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:30

Ik kom hier binnenvallen, leuk topic :)

Betreft mensen met kinderen en iets overkomen, die hebben als ze verstandig zijn toch zelf al een voogd aangesteld.
Zodat de kinderen niet ineens op straat staan maar al weten waar ze terecht kunnen.