Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:21

Ik kom net uit me bulk, dus vetpercentage naar beneden zonder dat me spieren teveel afnemen. Ik ben niet te dik, wil alleen weer lean voor de vakantie.. *\o/*
En het kromme is, na september ga ik weer bulken haha }:)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:24

jaimy10 schreef:
Ik kom net uit me bulk, dus vetpercentage naar beneden zonder dat me spieren teveel afnemen. Ik ben niet te dik, wil alleen weer lean voor de vakantie.. *\o/*
En het kromme is, na september ga ik weer bulken haha }:)

Maar waar is dat bulken dan precies goed voor? Om spieren aan te maken ofzo? :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:25

Ja, je word dan weer ´´groter´´ dus meer spieren en automatisch ook weer vet, gewicht al probeer je dat natuurlijk zo laag mogelijk te houden.. Super krom eigenlijk %)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:27

Mag ik mij ook melden? Ik eet weliswaar kharm, maar toch, hoofddoel is afvallen :)

Ben vandaag begonnen, wil er graag een kilo of 5 af hebben.

O: 2 rookkaascrackers met rookvlees, kop koffie
T : Halve komkommer
L : Goed gevulde salade, met spinazie, tomaat, ei, ui en bosui
T: Bifi
D : Omelet met feta en spinazie, omdat mijn man en kind soep eten uit een pakje :+

Voor de rest natuurlijk veel water :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:31

Hay BloemBloem! Welkom!

Rookkaascrackers? Maak je die zelf of koop je die?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:36

Hoi!Thanks Janine.

Die maak ik zelf, zo simpel, 2 plakken rookkaas naast elkaar leggen tussen 2 velletjes
bakpapier, 2 minuten op de hoogste stand in de magnetron, en je hebt een heerlijk knapperige kaascracker :D ( Het kan overigens met alle kazen )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:37

Hmmm dat klinkt lekker zeg!!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:40

Succes met het afrijden Emma!

Mijn planning/lijstje van vandaag:

O: 2 spelt boterhammen. 1 met pindakaas en 1 met suikerarme hazelnootpasta
T: smart protein drankje
L: 2 spelt boterhammen met kipfilet, tomaat en komkommer
T: verse groentesoep met runderballetjes
D: Kipfilet, bonen&salade, gepofte aardappel
T: fruit

Ik moet vandaag eigenlijk weer sporten maar ik heb zo enorm veel spierpijn nog van mijn training afgelopen dinsdag. Ik deed toen mijn eerste Kayla Itsines workout. Ik wil misschien vanavond nog even een keer op de loopband gaan wandelen en dat ik dan de work out uitstel naar morgen. Het is niet even een beetje spierpijn, ik heb er echt wel veel last van.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:43

Janine1990 schreef:

Is het ook hoor, en je kan het met van alles beleggen.

Soms deed ik ook wel eens wat zonnebloempitten leggen op een
plak belegen kaas en dan de magnetron in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:46

Magnetron of oven?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:53

BloemBloem schreef:
Janine1990 schreef:

Is het ook hoor, en je kan het met van alles beleggen.

Soms deed ik ook wel eens wat zonnebloempitten leggen op een
plak belegen kaas en dan de magnetron in.

BloemBloem schreef:
Hoi!Thanks Janine.

Die maak ik zelf, zo simpel, 2 plakken rookkaas naast elkaar leggen tussen 2 velletjes
bakpapier, 2 minuten op de hoogste stand in de magnetron, en je hebt een heerlijk knapperige kaascracker :D ( Het kan overigens met alle kazen )

;) :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:53

Ja, daarom de vraag juist... Die van ons gaat niet verder dan 900w. Maar dan smelt de kaas alleen maar, krijg ik geen cracker :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:02

MightyJoe schreef:
Ik moet vandaag eigenlijk weer sporten maar ik heb zo enorm veel spierpijn nog van mijn training afgelopen dinsdag. Ik deed toen mijn eerste Kayla Itsines workout. Ik wil misschien vanavond nog even een keer op de loopband gaan wandelen en dat ik dan de work out uitstel naar morgen. Het is niet even een beetje spierpijn, ik heb er echt wel veel last van.

Spierpijn is niet fijn :(:), en eigenlijk ook helemaal niet goed, wist je dat?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:04

BloemBloem schreef:
MightyJoe schreef:

Spierpijn is niet fijn :(:), en eigenlijk ook helemaal niet goed, wist je dat?

Op wat baseer je dat? :D
Dan ben ik pittig ongezond hihi

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:11

Ohh jaimy ik dacht dat je al gecoacht werd, vandaar O:)

Mijn magnetron gaat ook tot 900 watt maar de rookkaas crackers lukten hier prima hoor :j je moet het wel even wat af laten koelen om het "hard" te laten worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:13

Spierpijn wil volgens mij gewoon zeggen dat je spieren een tikkeltje ontstoken zijn door de inspanning. Kan niet zo veel kwaad, tenzij je het 'te' veel doet ofc.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:14

Als je goed traint hoef je geen spierpijn te hebben, spierpijn is namelijk helemaal
niet nodig. Het is een psychologisch effect op de mens, dat ze denken dat ze goed
tekeer zijn gegaan, maar vaak is het ook helemaal niet goed voor je spieren. Je spieren
doen natuurlijk ook niets voor niets zeer.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:16

Dat is iets anders. Spierpijn is graadmeter of je goed of niet getraind hebt. Maar slecht is het niet. :j

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:18

Laura82 schreef:
Ohh jaimy ik dacht dat je al gecoacht werd, vandaar O:)

Mijn magnetron gaat ook tot 900 watt maar de rookkaas crackers lukten hier prima hoor :j je moet het wel even wat af laten koelen om het "hard" te laten worden.

Nee hihi, was me eigen coach voorheen :Y)
Das handig al die opleidingen etc en me werk natuurlijk.. Alleen jezelf die schop onder je kont geven is vaak lastiger..
Joh hoevaak ik de opmerking ´´maar jij hebt een eigen sportschool dus hoeft toch geen coach te hebben´´ gehoord heb vandaag haha... :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:21

Ik train ook niet met het doel om spierpijn te krijgen! Ik had een tijd niet gesport en ik begon ineens met een best wel intense workout(voor mijn doen haha). Misschien wat te hoog gegrepen. Volgende keer wat rustiger aan :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:26

Denk juist dat het best lastig is om jezelf te coachen! Dat iets je werk is en je er veel vanaf weet maakt niet meteen dat je ook gemotiveerd bent of het makkelijk vind natuurlijk.
Zo had ik een veel te dikke internist die zei dat ik echt af moest vallen, om het risico op diabetes type 2 te beperken.
En een arts op mn oude werk die alleen patienten met longkanker behandelde, maar wel een pakje per dag rookte :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:28

MightyJoe schreef:
Ik train ook niet met het doel om spierpijn te krijgen! Ik had een tijd niet gesport en ik begon ineens met een best wel intense workout(voor mijn doen haha). Misschien wat te hoog gegrepen. Volgende keer wat rustiger aan :)

Dat is het :)

Bedoel het niet verkeerd hoor, zeg alleen dat het niet nodig is.

Zelf heb ik een aantal hernia's gehad, en ben daar ook aan geopereerd, sindsdien revalideer ik dus onder begeleiding. Alles in het begin niet op gewicht maar zonder, en ik vond het stom, want ik dacht dat ik daar niet sterker van ging worden. Zonder spierpijn kan ik nu met behoorlijk wat gewicht trainen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:31

Ik leerde altijd dat spierpijn kwam door spierscheurtjes??

Nouja, ik ben niet zo sportief :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:32

Je krijgt volgens mij spierpijn doordat jouw spieren iniminie haarscheurtjes krijgen door jouw workout. Jouw lichaam gaat deze 'scheurtjes' herstellen en jouw spier sterker maken zodat het de volgende keer niet (of minder snel) gebeurt. Tenminste, zo heb ik het geleerd. Daarom is het ook belangrijk om niet 7 dagen in de week te trainen, maar jouw spieren ook de rust te gunnen om te herstellen.

Dus als je nooit spierpijn hebt, hoeven je spieren ook nergens van te herstellen, dus maken ze zichzelf ook niet sterker toch? Of zie ik het nou verkeerd :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:38

Zo leer ik het ;)
Citaat:
Hoewel spierpijn in sommige gevallen een aanwijzing kan zijn dat de spier effectief is getraind, is het zeker niet zo dat spierpijn een vereiste is om vooruitgang te blijven boeken. Spieren groeien onafhankelijk of er regelmatig spierpijn in is voorgekomen of niet. Daarnaast kan spierpijn ook voorkomen als gevolg van activiteiten die geen of weinig spiergroei opleveren. Het nastreven van spierpijn om er zeker van te zijn dat men een effectieve training heeft gehad is dan ook niet aan te raden. Letten op goede techniek, zo hoog mogelijke weerstand en zorgen voor verzuring en spieruitputting zijn veel belangrijkere factoren, zowel voor spiergroei als andere trainingsdoelen.