Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:57

MarlindeRooz schreef:
Hebben jullie nog leuke (vega) recepten met sperziebonen? :D

Mijn surinaamse buurvrouw zegt knoflook en uit fruiten en dan roerbakken met rijst. Maar ik ben niet zo'n rijst fan. :=

Vandaag ging ook weer goed, ik moet altijd even rustig van ongezond naar gezond overstappen. Cold turkey werkt niet haha.

Ik maak sperzieboontjes op de vega manier graag met kipstuckjes van de vega slager en tauge :)

Sperziebonen even koken, dan in een roerbakpan gooien met de tauge, beetje honing of gemberolie erbij, ondertussen wat rijst of kikkererwten koken (kikkererwten rooster ik meestal alleen even ipv koken), kipstuckjes in de pan bij de tauge en sperziebonen om ze even op te warmen.

Dan serveer ik het met flink wat seroendeng (mengsel van kokos en pinda's, verkopen ze bij elke supermarkt wel)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:14

Rebecca schreef:
-valt binnen- eerder met een aardbeving :+

Lees al tijdje mee , vorig jaar enorm aangekomen. Stress etc en bijbaan kwijt , was niet echt mijn jaar . Van 90 kilo naar 122 kilo , van maat 44 naar maat 48/50 . Woog ervoor 116 kilo dus zit echt aan mijn top , kom heeel makkelijk aan volgens mij van lucht :')

Stap 1 heb ik dat is een doel , onder de 100 kilo tegen april/mei. Dat zou in 4 a 5 maanden 25 kilo zijn , begin maandag met nieuw werk dat is 20 km fietsen heen en terug. Voor 3 dagen en dan tussen de koeien werken , 4 uurtjes even opbouwen.

Darmen zijn schatjes die hebben favoriete snoepjes bestempeld tot afgekeurd, diarree en buikpijn krijg ik er nu van. Heb wel een chocolade verslaving eet gerust paar repen per week en vandaag 2 naar binnen gewerkt.

Roer moet dus dringend om , moeilijke eter maar eet warme maaltijd bij ouders en eet daar variërend van bami en nasi met een pakje wat rare sausachtige structuur en dan veel groente (eet tegenwoordig braaf alles op) en een eitje. Toetje sla ik over , neem een stuk fruit of niks. Rond 8en thee mt fruit , nogal moeilijk met fruit en rauwkost lust alleen rauwe wortels. Ik drink spa rood met smaakjes , bosvruchten of citroen hemels <3

Goed beetje langer dan ik wou :') , ik wil lijf terug . Mijn broeken weer aan ,een rit op een paard. Ik wil de vetjes in de kast smijten , ben alleen niet goed in doorzetten. Op werkloze dagen even bewegen is niet zo makkelijk, ik probeer 4000 stappen te zetten elke dag minimaal.

Ook heb ik niet echt budget , rond de 25 a 30 euro per week.

Maar doelen heb ik nu wel , eerste doel is ballonvaart maken onder de 100 kilo :D

Ik ga even ongelofelijk eerlijk tegen je zijn hoor, schrik niet. Ik bedoel het totaal niet gemeen, gebruik gewoon even een 'botte' manier om mijn zegje te doen.

Je hebt een goed doel voor jezelf gezet, maar wel een moeilijke. In 4 maanden (16 weken) 25 kilo afvallen is 1.5 kilo per week, wat zeker haalbaar is (vooral als je zoals jij wat aan de zwaardere kant bent, om het maar even banketstaaf te zeggen), maar dan moet het roer wel wat drastischer om dan wat je hier beschrijft.

4000 stappen per dag is weinig. Ik studeer en zit dus enorm (enorm) veel, en ik zet op een gemiddelde schooldag 8000 stappen per dag. Vooral als je dit als vorm van lichaamsbeweging wilt gaan gebruiken dan kan ik je ten zeerste aanraden om dit doel wat omhoog te schroeven. Als je wat zwaarlijviger bent zijn veel sporten ontzettend belastend voor je lichaam, en wandelen (op een rustig tempo) is er nou juist eentje waar je wel degelijk van verbrand, maar waar je lichaam geen last van heeft. Ik zou zeggen, maak er minimaal 7000 van, en als je een dag niet aan je doel zit? Dan ga je rondjes om je huis lopen, of 's avonds nog even wandelen. Pak wat vaker de trap in plaats van de lift, en wandel stukjes die je normaal met het OV of met de auto zou doen.

Dan het eten. Je hebt een erg krap budget, zie ik. Júist dan is het zo veel makkelijker en goedkoper om gezond te eten. Een enorme hoeveelheid groente, een kleine portie vlees en aanzienlijk minder bami/rijst/pasta/aardappelen/wat dan ook aan koolhydraten. Ja, je hebt koolhydraten nodig, maar zeker niet zo veel als de gemiddelde persoon binnen krijgt. Investeer van je budget elke week 10 euro in verse groente, 10 euro in vlees (en dat is nog extreem ruim, daar kan je elke dag een goed stuk van eten), en de overige 5 á 10 euro in tussendoortjes, maar wel gezonde. Stop met het drinken van frisdrank. Ook in spa rood met een smaakje zit enorm veel suiker. Waarom niet gewoon water drinken? Als je op zo'n strak budget zit is het nergens voor nodig om daar geld aan uit te geven.

Je geeft aan dat je 's avonds bij je ouders eet, dan is bovenstaand ook van toepassing maar dan op de lunch. Niet overmatig veel boterhammen gaan eten, maak salades voor jezelf, of zoek uit welke groente je koud kan eten. Houd je niet van koude groente (zoals ik)? Kruid ze dan op zo'n manier of maak er een mager sausje bij, zodat je ze wel lust. Schrap bij je ouders met bami als hoofdonderdeel van het gerecht. Eet gewoon een bak groente zonder het rare sausje waarvan je niet eens weet wat het is (als je niet gelijk kan zien of proeven wat het is, is het namelijk sowieso alles behalve gezond, geloof mij), met een paar sliertjes bami en een klein beetje vlees erbij. Dat eitje erbij is prima, eiwitten omhoog schroeven in plaats van veel koolhydraten nuttigen is prima.

kim345

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:21

Met dat budget is het echt prima te doen!
Zeker als je avond eet bij je ouders neem ik aan dat zij de boodschappen daarvoor betalen.
Ik kom van 30 euro in de week meestal ook gewoon rond, en daar doe ik ook het avondeten van!

Wat ik veel eet en wat dus niet heel gek duur is:
- Veel groente, Lidl is hartstikke goedkoop en goed of op de markt
- Kwark, 500 g is maar 70 cent
- Crackers (40 cent) met een mager beleg, smeerkaas 15+ (85 cent),kipfilet of filet americain
- Appels
- groentesoep zelf maken
- Als snacks, mini paprika's (1 euro op de markt voor een hele zak), worteltjes of tomaatjes

Ik eet niet heel veel vlees maar zelfs dat zou ik er nog wel in kunnen passen.
Spinazie uit de diepvries is ook hartstikke goedkoop en makkelijk overal doorheen te gooien bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:25

Ik heb wel eens een hele week semi-gezond gegeten met maar 7 euro ofzo :+ Makkelijk is het niet, en je herhaalt heel veel (grote pan soep en een hele grote pan boerenkool had ik toen ofzo), maar mogelijk absoluut.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:31

Ik heb nooit een budget voor eten ik koop wat ik lekker vind en ik kijk niet echt naar de prijs. Ik ga natuurlijk geen aardbeien kopen. := Scheelt dat ik geen vlees eet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:32

MarlindeRooz schreef:
Ik heb nooit een budget voor eten ik koop wat ik lekker vind en ik kijk niet echt naar de prijs. Ik ga natuurlijk geen aardbeien kopen. := Scheelt dat ik geen vlees eet. :)

Ik ben slecht met geld dus ik moet richting het einde van de maand wel op een budget :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:34

Gister was er hier een vriendin en als ik in het weekend bij mijn ouders of bij haar ben dan vreet ik alles wat los en vast zit. (combinatie van stress en gewoonte). Dus die was helemaal verbaast dat ik op zaterdagavond niks anders in huis had dan een komkommer haha. Ze zei "jou eetgewoontes zijn wel veel gezonder dan die van mij zeg!". Maar nou komt het, zij werkt 4 dagen per week in de paarden (uitmesten) dus zij beweegt veeeeeel meer dan ik. :P
Daarom hebben we beide dus geen overgewicht haha. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:35

Ik eet bij mijn ouders ook altijd enorm veel, niet te doen. Mijn moeder is dan ook echt mijn enabler, die neemt lekker chips voor me mee, en nootjes, en ga maar door. En dan kom ik thuis en dan eet ik weer amper wat _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:36

Ja precies. Mijn lievelingschips halen en dat dan vermelden. _O-
Oh en als lunch een pizzabroodje, 's avonds witlof met veeeel kaas etc. :') ZUCHT.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:39

Emmaa_ schreef:
Ik eet bij mijn ouders ook altijd enorm veel, niet te doen. Mijn moeder is dan ook echt mijn enabler, die neemt lekker chips voor me mee, en nootjes, en ga maar door. En dan kom ik thuis en dan eet ik weer amper wat _O-

Echt gewoon precies dit _/-\o_

Feeders dat het zijn :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:40

Ja en dan zeuren dat ik dik ben en teveel eet... :+

Ik heb een gezond gewicht (73 kilo bij 1.80).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:41

Dat is zeker een gezond gewicht Marly :j

Mijn ouders zeggen wel altijd 'heb je nog niet genoeg gegeten?', maar ze zeuren er verder niet over door. Ik heb ook wel al 1000 keer gezegd dat ze moeten ophouden met opmerkingen maken over m'n gewicht, dat komt eindelijk door geloof ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:42

Dat heb ik maar opgegeven inmiddels, ik incasseer het nu gewoon. :) Vooral leuk omdat mijn moeder zelf zeker 30 kilo te zwaar is. Dan denk ik, je weet wie het zegt! :D

Edit: Voor het mooie mag er trouwens wel 5 kilo af, daar ga ik ook mee bezig haha. Ik heb een hele smalle bouw (enkels en polsen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:26

bono_ schreef:
[naam], ik zie 2 hele tegenstrijdige dingen in jou verhaal. Ten eerste vertel je dat je eigenlijk niet weet hoe het kan dat je gegroeid bent; je komt aan van lucht beschrijf je. Maar daarnaast heb je ook een verslaving want je hebt net 2 chocolade repen opgegeten en je beschrijft zelf dat je een aantal repen in de week eet. In mijn ogen wordt hiermee gelijk verklaard waar het probleem is, want ik vraag me af of je bewust bent van wat je allemaal eet. Ik zelf heb MyFitnessPal een app op de telefoon waar je kunt bij houden hoeveel je op een dag eet. Hiermee kun je ook doelen stellen met hoeveel kg je per week wilt afvallen en hoeveel kcal je op een dag mag eten. Het helpt mij heel erg, want het maakt je echt bewust van wat je eet. Denk ik zelf dat ik een goede dag heb gehad, nou vul dan aan de eind van de dag je lijstje maar eens in en je zult zien hoeveel je eigenlijk toch nog gegeten hebt...

Heb je een plan hoe je 25kg wil afvallen in 4 á 5 maand? Hoe ga je eten, ga je sporten? allemaal dingen om goed over na te denken want het moet wel een realistisch doel blijven.. Dat helpt mij tenminste. Ik kan ook wel zeggen ik wil 15kg kwijt maar dit is zooooon groot doel, hoe graag ik het ook zou willen natuurlijk. Wanneer ik begin bij; ik wil eerst onder de 80kg komen, is dit al veel realistischer en makkelijker vol te houden. Kleinere stapjes zijn makkelijker haalbaar maar zorgen er bij mij voor dat ik minder snel teleurgesteld word als het even niet lukt en zorgt ervoor dat mijn motivatie blijft :)

Heb momenteel nog geen plan , dat ik weer werk heb is al een mooie stap . Scheelt weer 3 dagen dat ik thuiszit en denk tsja waarom zou ik lijnen heb toch niks om voor wakker te worden om uit bed te gaan , nu heb ik doel om uit bed te gaan. Mijn fiets pak en ik moet gaan want kan moeilijk niet naar werk gaan , wil het graag houden dus ik ga en moet wel .

Heb verder geen vrienden of iets , dat sinds mijn 11de al. Niemand die een trap geeft van kom op zeg , hop doorgaan jij. Moeders is idd net een feeder :') , heet niks voor niks vuilnisbakkie ik kan geen eten weggooien dus eet ik door tot ik tot ontploffen sta :+

Emmaa_ schreef:
Ik ga even ongelofelijk eerlijk tegen je zijn hoor, schrik niet. Ik bedoel het totaal niet gemeen, gebruik gewoon even een 'botte' manier om mijn zegje te doen.

Je hebt een goed doel voor jezelf gezet, maar wel een moeilijke. In 4 maanden (16 weken) 25 kilo afvallen is 1.5 kilo per week, wat zeker haalbaar is (vooral als je zoals jij wat aan de zwaardere kant bent, om het maar even banketstaaf te zeggen), maar dan moet het roer wel wat drastischer om dan wat je hier beschrijft.

4000 stappen per dag is weinig. Ik studeer en zit dus enorm (enorm) veel, en ik zet op een gemiddelde schooldag 8000 stappen per dag. Vooral als je dit als vorm van lichaamsbeweging wilt gaan gebruiken dan kan ik je ten zeerste aanraden om dit doel wat omhoog te schroeven. Als je wat zwaarlijviger bent zijn veel sporten ontzettend belastend voor je lichaam, en wandelen (op een rustig tempo) is er nou juist eentje waar je wel degelijk van verbrand, maar waar je lichaam geen last van heeft. Ik zou zeggen, maak er minimaal 7000 van, en als je een dag niet aan je doel zit? Dan ga je rondjes om je huis lopen, of 's avonds nog even wandelen. Pak wat vaker de trap in plaats van de lift, en wandel stukjes die je normaal met het OV of met de auto zou doen.

Dan het eten. Je hebt een erg krap budget, zie ik. Júist dan is het zo veel makkelijker en goedkoper om gezond te eten. Een enorme hoeveelheid groente, een kleine portie vlees en aanzienlijk minder bami/rijst/pasta/aardappelen/wat dan ook aan koolhydraten. Ja, je hebt koolhydraten nodig, maar zeker niet zo veel als de gemiddelde persoon binnen krijgt. Investeer van je budget elke week 10 euro in verse groente, 10 euro in vlees (en dat is nog extreem ruim, daar kan je elke dag een goed stuk van eten), en de overige 5 á 10 euro in tussendoortjes, maar wel gezonde. Stop met het drinken van frisdrank. Ook in spa rood met een smaakje zit enorm veel suiker. Waarom niet gewoon water drinken? Als je op zo'n strak budget zit is het nergens voor nodig om daar geld aan uit te geven.

Je geeft aan dat je 's avonds bij je ouders eet, dan is bovenstaand ook van toepassing maar dan op de lunch. Niet overmatig veel boterhammen gaan eten, maak salades voor jezelf, of zoek uit welke groente je koud kan eten. Houd je niet van koude groente (zoals ik)? Kruid ze dan op zo'n manier of maak er een mager sausje bij, zodat je ze wel lust. Schrap bij je ouders met bami als hoofdonderdeel van het gerecht. Eet gewoon een bak groente zonder het rare sausje waarvan je niet eens weet wat het is (als je niet gelijk kan zien of proeven wat het is, is het namelijk sowieso alles behalve gezond, geloof mij), met een paar sliertjes bami en een klein beetje vlees erbij. Dat eitje erbij is prima, eiwitten omhoog schroeven in plaats van veel koolhydraten nuttigen is prima.

Ja schop maar goed , ben nogal iemand die snel denk van ach stik laat maar en stop er mee. Doorzetten kan ik heel slecht , verzin altijd wel wat om er onder uit te komen.

Probleem met bewegen is dat ik altijd alleen ben , het maakt het niet veel makkelijker. Ik heb geen rijbewijs (nog niet staat op de planning) , fiets heb ik al vaker in de schuur staan. Ga ik ergens heen dan pak ik de benenwagen , woon naast centrum dus voor een boodschap loop ik eerder en sjouw de boodschappen wel naar huis.

Probleem met rauw en koud is vaak de structuur , komkommer lucht ga ik al van over mijn nek. De structuur van sla lust ik ondertussen al op een broodje , maar echt een bak voor mijn neus zetten ermee ga ik niet naar binnen krijgen. Kan het zeker proberen wat eraan te wennen , ja de bami wat schrappen heb echt geen idee wat mam er mee doet vast veel zoute zooi. Zout gooi ik nergens meer over , suiker gebruik ik ook nergens bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:31

Salade betekent niet per se rauw he! Ik weet niet of je op je werk de mogelijkheid hebt om dingen op te warmen, maar rauw is in ieder geval geen gegeven. Ik maak graag salades van gekookte of gewokte groenten, met wat kipstuckjes (of gewoon kip) erdoor.

Ik denk dat de belangrijkste key is dat je je levensstijl om gaat gooien, en niet per se een bepaalde periode heel heftig gaat dieten om maar die belangrijkste kilo's eraf te hebben. En dat betekent niet per se geen bami meer eten, maar wel aanzienlijk minder, en stoppen met zoute sausjes uit pakjes en dergelijke. Vaak zijn dat kcal bommetjes waarvan je niet eens weet dat ze bommetjes zijn.

Het is hier al ongeveer 1000 keer gezegd, maar ik kan je aanraden om een app als MyFitnessPal te downloaden (ik vind deze persoonlijker betrouwbaarder dan bijvoorbeeld de app van het voedingscentrum) en eens een paar dagen goed te tracken wat je nou precies binnen krijgt en hoe veel je beweegt. Als je een smartphone hebt met ingebouwde stappenteller (zoals een iPhone) kan je die stappenteller koppelen aan MyFitnessPal, waardoor het automatisch berekend wordt.
Dat betekent wel een weekje alles afwegen, heel netjes in grammen gaan bijhouden wat je eet en ja, dat is vervelend.. Maar na een tijdje weet je precies hoe veel zo'n plakje kaas weegt, of een boterham, en hoe veel je moet eten/laten staan om onder je doel te blijven op een dag.

Alleen gezonder gaan eten en meer bewegen is een hele prettige manier om af te vallen, maar ik denk dat heel veel mensen (uit onkunde, luiheid of wat dan ook) veel meer binnen krijgen dan ze denken, en vervolgens gefrustreerd raken. Want ze eten toch netjes hun groenten en ze bewegen toch voor hun gevoel meer? Waarom vallen ze dan niet af? Dat heeft dan vaak te maken met te grote porties, of met die zakjes saus uit de supermarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:46

Werk tussen de koeien , is eerst van 15:00 tot 19:00 dan naar huis fietsen. Is een lastig tijdstip , eet ik ervoor of erna..

Klinkt best lekker :j , kip is heerlijk . Mager rund kan ook , varken krijg ik vaak bultjes van in mijn gezicht die vermijd ik als ik de kans heb. Zal mam eens aan de tand voelen , plan was na het werk naar ouders te fietsen en dan daar even bordje eten afhalen.

Zal de app even downloaden, heb een S5 en met een app die er al opzit worden de stappen geteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:47

Rebecca schreef:
Werk tussen de koeien , is eerst van 15:00 tot 19:00 dan naar huis fietsen. Is een lastig tijdstip , eet ik ervoor of erna..

Klinkt best lekker :j , kip is heerlijk . Mager rund kan ook , varken krijg ik vaak bultjes van in mijn gezicht die vermijd ik als ik de kans heb. Zal mam eens aan de tand voelen , plan was na het werk naar ouders te fietsen en dan daar even bordje eten afhalen.

Zal de app even downloaden, heb een S5 en met een app die er al opzit worden de stappen geteld.

Met een S5 kan je ongetwijfeld ook data van je stappenteller integreren in MFP :j Varken eet ik ook amper, kip relatief veel en mager rund ook inderdaad. Met die tijden zou ik zeggen voor 15:00 een lunch eten, en dan als je thuis komt een avondmaal. 15:00 dineren is erg vroeg, dan heb je grote kans dat je flink gaat snacken als je terug komt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:07

Wat een goede info komt er weer voorbij! Top! :)

Ik heb het best wel zwaar met het dieet weer oppakken, heb de hele tijd zin in vet eten. We waren even naar de Intratuin gegaan voor een nieuwe plant, en daar stond een oliebollenkraam. Jeetje wat is het lastig die heerlijke geur van versgebakken oliebollen te weerstaan.. Maar het is gelukt! Met mezelf en mijn vriend de deal gesloten dat ik thuis appelflappen zou bakken. Ook niet giga gezond, maar wel beter dan een oliebol.

O: -
L: twee kleine boterhammen met heel dun belegd runderrookvlees en een heel klein beetje roomkaas.
T: Appelflap, half klein omelet, cup-a-soup.
A: Tajine met runderworst-gehaktballetjes, tomatensaus en spruitjes. Ik denk dat ik er wat couscous of zo bij maak.
T: Appel.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:20

@Emmaa__ in Spa&Fruit zit troep ja, maar in Spa rood met een smaakje (Citroen, bosbes, grapefruit of munt) zit verder geen suiker ofzo. Alleen mineraalwater en een beetje aroma. Ik drink het zelf ook graag af en toe ter afwisseling van gewoon water :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:22

Je kunt beter spa rood met een smaakje inderdaad.

Spa fruit lijkt heel gezond maar valt vies tegen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:29

Ik kom ook weer binnenvallen. Ben een tijd terug hier geweest maar alles is weer vreselijk in de soep gelopen (nouja, meer in de chocolade haha, liep ik maar eens wat meer op soep)

Het roer moet weer om, ik moet weer even in de resetstand dus heb me opgegeven voor Fit & Slank en ga 12 januari naar de eerste bijeenkomst.
Afgelopen tijd heb ik vrij bewust nergens naar gekeken, maar vanaf nu ga ik weer voor gezonder leven.

Er stond op de fb pagina van fit en slank een lijstje met oud op nieuw gebak en daar het aantal calorieën achter....
@Maanlicht, ik zal maar niet verklappen hoeveel calorieën in een appelflap zitten tov een oliebol :+
per definitie blijken er in een oliebol minder calorieën te zitten dan in een krentenbol. Oopsie! haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:38

Spa rood met smaakje :j , alleen de prijs :+ . Vind de bosvruchten erg lekker momenteel , de citroen waan ik me aan een glas 7up :))

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:44

Rebecca schreef:
Spa rood met smaakje :j , alleen de prijs :+ . Vind de bosvruchten erg lekker momenteel , de citroen waan ik me aan een glas 7up :))

Eigenlijk nog niet gekeken, wat kost zo een fles?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:47

SteffiiY schreef:
[naam] schreef:

Eigenlijk nog niet gekeken, wat kost zo een fles?

1.05 -O- , liter heb je dan

opzich kan ik goedkope citroen halen , maar die bosvruchten is ook wel lekker soms :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:49

1 liter kost 1.05

Het is naast Spa Finesse ook mijn fijnste drinkspul. Wel water, maar toch niet zo saai als gewoon water. Een nadeel vind ik wel dat er HEEL VEEL prik op zit, dus vaak schud ik zo'n fles altijd een paar keer heel voorzichtig om de grootste prik er een beetje af te halen.

Zwarte bes is momenteel mijn favo. Hebben ze ook bosvruchten? Of vergis je je met zwarte bes?