Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:34

Dat is toch een prima oplossing? Dan heb je die 5 echt zo in de pocket!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:39

Gefeliciteerd Supervixen! Ik heb donderdag mijn eerste ''echte'' atletiektraining. Beetje onhandig na de Rotterdam Running Crew loop op woensdagavond maar goed. Merk toch dat in mijn eentje snelheid verbeteren erg moeilijk is. Veel mensen trainen al lang bij atletiekverenigingen en doorgaans lopen die een stuk beter.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:53

Dan zien we elkaar woensdag ostra!

Top hoor supervixen! En grappig hè, boven de 15k kom je andere lopers tegen

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 08:21

Vinden ullie? Is mi nooit echt opgevallen. bi de 5 en 10km lopen heb e uist ook een grote groep hele fanatiekelingen en snelle ongens/mannen. Misschien nog wel groter dan op de langere afstanden. Best veel mensen lopen een lange afstand als uitloperte dus minder goed voorbereid. Die heb e op korte afstanden ook maar ik heb zelfs het idee dat die groep op de halve en hele marathon nog percentage gewis groter is.
Wel kun e e behoorlik vergissen in lopers als e ze in het startvak ziet staan. Ik zie vaak ranke slanke dennen vooraan in het startvak staan en dan denk ik een podium plaats kan ik wel vergeten. Maar uiteindelik komt de concurentie dan toch meestal van de veel minder nadrukkelik in het startvak aanwezige minder ranke en slanke persoon met minder professioneel uitziende kleding.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:47

Is dat echt zo greetje? Als ik bij uitslagen van bv de zwolse marathon kijk bestaat de top 9 volledig uit slanke kenianen. Snelste tijd 1.08 op 21 km

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:52

Nog even terug op de discussie over schoenen in de wasmachine; jullie hebben gelijk, dat schijnt geen goed idee te zijn Deed het zelf altijd wanneer ze vies waren(want onder de paardenmest). Geen problemen mee gehad zelf, maar het schijnt iets met het foam in de Schoen te doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:01

Ik denk dat het ook afhangt van de organisator. Bij een ladies run is het deelnemersveld weer anders dan bij een 5km georganiseerd door een atletiekvereniging.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:27

Nou ik vond het echt een verschil op de 16km, maar dit was niet zo'n grote loop. Wel georganiseerd door een atletiek vereniging. Misschien komt het daardoor.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:20

Hinke schreef:
Is dat echt zo greetje? Als ik bij uitslagen van bv de zwolse marathon kijk bestaat de top 9 volledig uit slanke kenianen. Snelste tijd 1.08 op 21 km

Ik laat de Kenianen die even het prijzengeld op komen halen even buiten beschouwing. Bi wedstrijden waar nauwelijks geld te verdienen is zijn ook geen Kenianen aan de start. En sommige echte atleten haal je er zo uit, maar in het algemeen kun je je er behoorlijk op verkijken.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:22

Supervixen schreef:
Nou ik vond het echt een verschil op de 16km, maar dit was niet zo'n grote loop. Wel georganiseerd door een atletiek vereniging. Misschien komt het daardoor.

Op kleine regionale loopjes en zeker georganiseerd door een atletiek vereniging doen inderdaad vaak toch wat snellere lopers mee en worden er veel snellere tijden gelopen gemiddeld dan bij een massaal evenement . Maar dat is niet gekoppeld aan de afstand, want bij de 5km is het verschil zo mogelijk nog groter.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:26

Vandaag mijn 25ste ultra/marathon gelopen. Schitterend en best wel pittig parcours. Heerlijk zonnetje erbij. Gelopen als rustige duurlooptraining want ik heb tenslotte drie weken terug nog pas een hele pittige ultra gelopen dus was nog lang niet toe aan een snelle marathon. Maar met 3hr39 tevreden. Over drie weken weer een hele marathon, maar dan gewoon over de weg. Die ga ik ook als lange duurlooptraining lopen maar omdat het parcours dan gewoon over de weg gaat zal het waarschijnlijk wel wat sneller gaan. Eerst maar eens herstellen van deze. Want ook al liep ik het niet als wedstrijd, een duurloop van ruim 3 1/2 hr blijft ontzettend vermoeiden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:01

Ik zou heel tevreden zijn met die tijd op een marathon. ...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:18

Knap greetje! Ik was echt zo moe na die 16km. Hoe moet dat dan wel zijn na zo'n afstand!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:52

Gefeliciteerd Greetje knap gedaan. Ik loop niet zo vaak met wedstrijden mee, maar met bijvoorbeeld de lady's run of de run voor Kika lopen er echt veel langzamere lopers mee ook in voorste startvakken. Terwijl dat bij de atletiekvereniging en dan zeker de trails veel minder is en veel meer ervaren snellere lopers meedoen. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:21

Dat geloof ik meteen ostra, maar dat heeft dus niets met afstanden te maken maar met soort evenement. bi een colour run of een kerstmannenloop zie e ook niet echt snelle tiden. Mensen komen er met een andere intentie en mensen met de intentie om een goede tid te lopen zoeken in het algemeen dat soort evenementen niet op. Bi de ladys run heb e dan nog een paar genodigde snelle lopers zodat de snelste tiden wel snel zin, maar dan houdt het ook gelik op.
(en weer doet de letter na de i het niet meer)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:37

Ik wilde net zeggen: doet je j het niet meer :')

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:11

Klopt het is natuurlijk vreemd dat ik bij de collor run die ik als training liep als een van de eerste binnen was in een serieus groot deelnemersveld terwijl ik die echt rustig en als training liep, ik zelfs op de krant voorop stond op de foto wat wel tof was. En dan bij een trailrun waar ik echt snel liep, voor mijn gevoel, best achteraan liep. Ik heb ook het idee als er minder lopers zijn het wel echt fanatieke lopers zijn en deze lopen zijn qua parcours ook wel wat uitdagender ook wel meer hoogte verschillen dan de massale lopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:05

Super knap weer Greetje, echt een mooie tijd! (zeker voor een rustige duurloop haha)

Ik vind het wel leuk als er ook wat snellere deelnemers zijn in een wedstrijd en de wat kleinere regionale loopjes spreken mij ook veel meer aan dan die massale evenementen.

Ik zat te kijken naar wedstrijden in december en kwam de Linschotenloop tegen, iemand hier toevallig bekend met die wedstrijd? Misschien dat ik daar wel 5 of (voor het eerst) 10km ga doen. Vind het alleen jammer dat het niet exact 5 of 10 km is. Volgens mij is dat overigens wel een behoorlijk druk bezochte loop.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:04

Als je wil weten of het een grote loop is, kun je altijd even kijken naar de uitslagen van vorig jaar. Dat doen wij ook regelmatig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:15

linschotenloop heb ik van het voorjaar gelopen. was mijn eerste 10 en ik liep pas 5 weken :+
ik eindigde dus nogal achteraan in het deelnemersveld.
Goede organisatie, leuke ronde. Snelle lopers starten voorin, maar de paden zijn overal breed genoeg om ook goed in te kunnen halen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:16

mijn profielfot is trouwens gemaakt op de linschotenloop. Bij km 8 of 9 geloof ik.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:50

Oh wat leuk! Op zich wel een aanrader dus?
Ze organiseren het dan zeker meerdere keren per jaar, want jouw profielfoto ziet er lekker groen uit haha.

Ik blijf alleen de afstanden een beetje jammer vinden, vind het juist leuk om met een wedstrijd voor een PR te gaan maar dit is 5,3 of 10,5.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:04

volgens mij 2x per jaar inderdaad. Die foto was van het voorjaar. PR lopen kan toch sowieso? Gewoon zelf klokken.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:23

Bij de linschotenloop heb ik een keer de halve marathon afstand gelopen. Best wel een snel parcours. Als het tenminste niet zo hard waait als toen. Hoewel ik toen met flinke wind een goede tijd gelopen heb.
Pr's tel ik zelf ook alleen maar in officiele wedstrijden met gemeten parcoursen. Anders ga je je zelf voor de gek houden. Want zelf meet je ook niet precies. Maar bij een niet kloppende afstand weet je voor jezelf wel of je goed gelopen hebt of niet. Maar ik zou er dan zelf ook niet een wedstrijd gaan lopen als ik voor een goede tijd ging. De halve is hier overigens wel een officiele gemeten afstand. Althans een paar jaar terug nog wel.
Zo was de marathon van gisteren 42,5, lijkt nauwelijks verschil maar als je 12km/hr loopt is het al 1 1/2 minuut verschil. Maar voor een dergelijk onverhard parcours maakt dat mij niet uit. Want het parcours zelf heeft vele malen meer invloed op de tijd dan die 300m extra.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:25

Nou ja, ik kijk tzt wel op ik ga lopen :) Halve is volgens mij wel officiële afstand ja, maar die ga ik niet lopen :+