[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:14

Ik zou mn vetpercentage ook wel eens willen weten. Begin vorig jaar laten opmeten bij sportschool, was toen iets boven de 30% (veel te hoog dus) Maar ben geen lid meer van de sportschool :(

Hanaahaapje, wat leuk dat je wat van je laat horen! klinkt heel stom, maar ik moest gisteren nog aan je denken! :o
Ik vind het heeeeeel erg knap wat je bereikt hebt hoor! Ik ben erg benieuwd naar de na foto's!!

Wat je zegt over reacties van anderen, ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Ik ben mezelf echt aan het trainen om geen mening en vooroordeel meer te hebben over anderen (dik, dun, mollig, slank, plat, gevormd...)
want ik weet ook hoe pijn het doet als iemand een opmerking maakt terwijl ze helemaal geen achtergrond weten of niets...
Toch betrap ik mezelf er wel eens op dat ik onbewust wel eens wat denk, gelukkig flap ik er niet meer zo snel iets uit als vroeger.
Ik denk dat die meiden of zelf heel onzeker zijn, of gewoon niet stilstaan bij wat hun woorden teweeg brengen...

Het klinkt makkelijker, maar probeer voor jezelf te denken en goed voor jezelf te zorgen. Dan is wat iedereen zegt hun eigen zaak, en dat moeten ze ook lekker zelf weten. of het juist is is natuurlijk een ander verhaal... Maar goed, als jij die bewuste knop om hebt kunnen zetten is dat toch fantastisch? (Heb het zelf ook ervaren hoor, sinds dat mij gelukt is, ben ik alleen nog voor mezelf bezig, mijn lichaam verdient een gezonde levensstijl en een gelukkige ziel) owjeej wat zwaar, haha! maar zo is het wel! :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:24

Zo alles weer eens bijgelezen.

Leuke foto's zaten er tussen.

En ja veel te veel mensen reageren veel te hard en te onnadenkend.
Hopelijk worden ze wijzer en een mooier mens (van binnen).
Dan zou de wereld al een stukkie mooier zijn.

Vandaag maar een lekker van het weer genieten, nu kan het nog.
Helaas wel heeel veel wind, waardoor het fietsen wel lastig is.
Nu eerst maar eens met de honden gaan lopen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:25

@Hannahaapje: verschrikkelijk hoe mensen iemand kunnen kwetsen ;( . Knap dat je de knop hebt omgezet.

cass1991

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:42

hannahaapje: wat een mooie post! mensen kunnen je verschrikkelijk kwetsen! zelf vroeger ook wel meegemaakt! daardoor ben ik weer sterk genoeg om mensen niet snel te vooroordelen, ieder mens is mooi! ben ook heel benieuwd naar je na foto's!

wollie: ik ben benieuwd naar je foto's! :D echt top dat er al zoveel af is!

paulien: niet je motivatie verliezen hoor! je gaat zo goed!

hier goed en slecht nieuws...nja ik heb zelf gister nogal slecht nieuws gehad 2x gelukkig gaat het niet om mij maar wel om hele dierbare mensen! ;(
Maar om even af te sluiten met goed nieuws! de weegschaal gaf vanmorgen 78,9kg aan!! *\o/* dus nu -7,6kg! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:44

@Cass: wat rot slecht nieuws m.b.t. lieve mensen :(:) :(:) :(:) .
Hey wat goed *\o/*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:44

wollie2004 schreef:
Ik zou mn vetpercentage ook wel eens willen weten. Begin vorig jaar laten opmeten bij sportschool, was toen iets boven de 30% (veel te hoog dus) Maar ben geen lid meer van de sportschool :(

Ik heb die van mij vorige week laten opmeten, maar ik wilde niet weten wat het was, alleen of ik resultaat heb geboekt straks na 6 weken :=

@Wollie2004, ja daar wil ik inderdaad ook over overleggen :) Het stomme is dat ik geen ongezond voedingspatroon heb en voldoende beweeg. Ik denk dat of mijn schildklier misschien te traag is, of misschien te weinig/te veel eet o.i.d. Ik heb een dietiste nodig die me precies kan vertellen hoeveel gram vet, koolhydraten en eiwitten ik binnen mag/moet krijgen op een dag :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:09

Hannahaapje, goed van je hoor, wat je hebt bereikt! En je knop hebt omgezet. Ik ben ook wel heel benieuwd na een na-foto hihi :D.

Toch een voordeel om slechtziend te zijn, zie niet zo goed iemand's uiterlijk (pas van heel dichtbij) dus vooroordeel niet gauw. 1 nadeel: ik let soms teveel op iemand's stem/manier van praten, haha!

Cassandra, knuffel voor jou! :(:)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:14

Was na het etentje met mijn moeder (all you can eat :+) toch mooi een kilo aangekomen, maar het was ook vrij zout allemaal dus denk ook vocht..
Maar dat is er vandaag allemaal al weer vanaf *\o/* Dus we gaan weer lekker door :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:34

cass1991 schreef:
hannahaapje: wat een mooie post! mensen kunnen je verschrikkelijk kwetsen! zelf vroeger ook wel meegemaakt! daardoor ben ik weer sterk genoeg om mensen niet snel te vooroordelen, ieder mens is mooi! ben ook heel benieuwd naar je na foto's!

wollie: ik ben benieuwd naar je foto's! :D echt top dat er al zoveel af is!

paulien: niet je motivatie verliezen hoor! je gaat zo goed!

hier goed en slecht nieuws...nja ik heb zelf gister nogal slecht nieuws gehad 2x gelukkig gaat het niet om mij maar wel om hele dierbare mensen! ;(
Maar om even af te sluiten met goed nieuws! de weegschaal gaf vanmorgen 78,9kg aan!! *\o/* dus nu -7,6kg! :D

:(:) :(:)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:39

Ohw cas1991, sterkte. :( Wel leuk van het goede nieuws. :)
Haha wollie, wat grappig, ik weet ook nog wel wie jij bent hoor. :P Ik heb je post goed doorgelezen.

Afbeelding

Afbeelding
(let niet op m'n armen, houd ze vaker zo gespannen en stijf)

Afbeelding

Afbeelding

Succes allemaal, ik verlaat stilletjes dit topic weer. :Y)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:22

Sterkte Cas!! :(:)

Hannahaapje, je ziet er echt toppie uit!! :)) _/-\o_

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:55

bedankt meiden :+:

hannahaapje: je ziet er echt goed uit!! :D

ik zal kijken of ik van het weekend eens een normale foto van mezelf kan maken, ben niet zo goed op foto's :P

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:59

Verschil is anders goed te zien! Gefeliciteerd

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:12

Wouw Hannahaapje, je ziet er goed uit!! <3 Enneh, wat mij betreft ben jij altijd welkom, immers ben je een ervaringsdeskundige nu :D!

Cassandra, jaaa ik wil nog wel een foto zien :D. 7 kg, goed bezig meid!! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:13

Wat een hoop positieve berichten allemaal.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:14

Hannah, je bent gehalveerd hahaha. Nee je ziet er echt goed uit! Je vorige post is mooi geschreven. Heb jij eigenlijk ook van huis uit een ongezonde voedingsstijl meegekregen?

Wollie, ik kan me voorstellen dat je je vetpercentage graag zou willen weten. Geen idee hoe/wat/waar je dat kunt meten zonder sportschool :=

Mandy, gelukkig is het er al weer af. Zal voornamelijk vocht en buikvulling zijn geweest denk ik :j

Ik ging vanochtend vol goede moed op de weegschaal staan, maar die gaf maar weer eens precies 71kg aan. Ik blijf gewoon hangen tussen de 70 en 71kg, opzich niet slecht maar ik zou die laatste 3kg er nog af willen :P

Vorige week moest ik zoveel werken dat ik helaas niet meer naar de sportschool kon. Wel grappig, ik werd wel gemist aangezien ze me donderdag belden en gisteren nog vroegen aan mijn moeder (die sport daar ook) waar ik was haha.

Over sportschool gesproken, ik ga nu maar ff! Kan het maar weer gehad hebben ;)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:02

Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:07

cass1991 Sterke met het nare nieuws en geniet van het fijne nieuws.

Ben net terug van boodschap op de fiets, waaide flink en moest een eindje.
Bij terug komst 2 plakjes ontbijtkoek met beetje boter en glas water.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:09

Ontbijtkoek zit wel veel suiker in dacht ik, wel heel goed dat je op de fiets bent gegaan :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:24

@Hannahaapje: je ziet er echt waanzinnig goed uit :j +:)+ *\o/* .

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:09

Hallo, heb weer alles bij gelezen heb nu voor de vierde keer gesport sinds woensdag wel weer ff wennen hoor. moet echt weer werken aan me conditie :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:10

Goed bezig Chantaliiejj, komt goed!

Ik heb net met het avondeten eens goed geluisterd naar mijn lichaam, langzaam gegeten en gestopt wanneer ik vol zat :)

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:50

hannahaapje: wauw, je ziet er echt goed uit! :)

Het moeilijkste vind ik als je s'avonds rustig in de zetel zit tv te kijken en niets mag nemen... zooo frustrerend!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:25

lotte_horses: ik ben dat stadium al een tijdje voorbij, maar een week moeite mee gehad!

mandy: wat een goed idee! moet ik ook wat meer doen, ik kan noga schrokken :P

net gebeld door een voedingsdeskundige, had tijdje terug een enquete ingevuld over voeding enzo en wat je ervan weet en ook of je meer info wou enzo.
Werd ik dus gebeld of ik een gratis gesprek over voeding wou! leek me best intressant, heb nu aankomende dinsdag een gesprek en hij kan ook bij mij thuis komen dus dat is wel handig! eventuele gesprekken daarna moet ik dan wel betalen. misschien kan ik jullie dan ook nog wat vertellen :P

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:31

O dat lijkt me ook interessant cas :j