Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-26 10:13

Leonie een maandabbo heeft geen zin, want ik heb na volgende week twee weken vrij.

Een nieuwe meeting vind ik leuk!
Misschien de Utrechtse heuvelrug? Dat ligt wat centraler.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 13:25

Goof wat super super tof en goed dat je je oude PR echt zo verpletterd hebt! *\o/* Ik zit hier gewoon helemaal voor je te stuiteren hihi. Echt heel goed, gewoon 14 min eraf _/-\o_ En dat terwijl je van tevoren nog zei dat je er niet zo lekker in zit, verkouden etc. Zo zie je maar :)
En wat een toffe nieuwe schoenen!
Is het trouwens steeds dezelfde knie waar je last van hebt?

Tiggs lekker sportief geweest gister :j Was een redelijk grote groep had ik begrepen met het lopen gister. Fijn dat de pijn in je schenen uiteindelijk toch minder werd. Ik ben heel benieuwd of er nog iets uit de looptechniek gaat komen. En bos klinkt gezellig! Eerst maar even zorgen dat je minder last hebt van je schenen.

Leonie87 dat bericht van jou over de verschillen van interpretatie van trainingen van Garmin herken ik wel (althans, bij Suunto voor mij). Ik vraag me af en toe echt af waar hij nou dat verschil in ziet.
Ik vind je foto's echt zo enorm tof <3 Mooi aandenken!
En wat een heerlijke loop zo gister, wel jammer dat je loop met Suliko niet doorging. Maar je hebt er een mooie loop van gemaakt, zo 28 km! En ik vind het knap dat je foto's kunt maken en rennen tegelijk, ik had allang gestrekt gelegen denk ik _O-
Ik ben heel benieuwd of je iets aan de hardloop techniek clinic gaat hebben.

Supervixen wat een lange dagen heb je gemaakt voor pasen. Toch nog heerlijk kunnen lopen zo te lezen :) Echt fijn om te lezen dat je verschil merkt van je ijzer tabletten. Jouw VO2 max :wow:
En wat een toffe foto van die vos die je hebt gewonnen <3 Echt heel gaaf dat je dan vervolgens zelf ook nog een vos tegenkomt.

Ninus ik blijf me maar steeds verbazen over al die kilometers die je steeds weg loopt.. echt super knap! Die kilometers in jouw week haal ik in een maand nog niet _O-

BusyMissy gelukkig ben ik niet de enige die motivatie haalt uit lopen die op de planning staan. Wel lekker gelopen zeg! Met al die duinen daar en die hoogtemeters :wow: Die kabouterhuisjes zijn echt te schattig <3
Dat filmpje van dat lopen :oo

Puera is niet gek toch dat die marathon je toch wat bezig houdt.. Maar je hebt goed getraind en bent er helemaal klaar voor. Jij kunt dit!

Samantha_ super tof de urban trail. Ik heb heel erg getwijfeld om mee te doen (want alleen). En toen ik besloten had om toch te willen gaan was hij uitverkocht :+
Urban trail in Leiden klinkt leuk, alleen loop ik niet jullie tempo helaas.

Lisitano jij ook de urban trail gedaan, leuk!
En bizar wat het mentale stuk ook doet he, dat zie je maar weer bij hollen door de bollen. En je gaat echt super vooruit nog steeds :j Echt super tof om te lezen!
Groot gelijk dat je toch even gestopt bent met de trainer. Gelukkig heb je nog een fijn schema gehad om even verder te kunnen :)

Een meeting lijkt me leuk, ik denk alleen dat ik jullie snelheid en afstanden niet kan lopen. Ik kijk tzt wel of ik aan kan haken.

Hier blijf ik helaas een beetje in een dipje zitten en kwakkelen. Ik ben erg moe en kan het lastig opbrengen om te gaan lopen.
Gister heb ik mezelf uiteindelijk toch maar weer die schop naar buiten gegeven. Mentaal zat ik er niet top in, het ging niet echt lekker, maar ik heb er weer 10 km op zitten.
Helaas kan ik me bijvoegen bij de knie klachten klantjes. Gister tijdens het lopen begon ik mijn knie al langzaam te voelen (gek genoeg de andere dan normaal).
Na de 10 km, wilde mijn vriend nog een stuk wandelen. Mijn knie mopperde wel wat, maar ik dacht ik loop wel door, ik loop het er wel uit. We hebben niet eens zo ver gewandeld (8km), maar mijn knie zei gister avond, doe het lekker zelf maar :\ Ik kwam amper de trap nog af. Ook vandaag is mijn knie echt nog heel boos. Zo gek, ik heb volgens mij niks geks gedaan. Het enige wat ik me kan bedenken, is dat ik een behoorlijk stuk op een scheef aflopend stuk weg heb gelopen. Als ik terug denk aan eerder en aan de irritatie van de andere knie, was dat wel precies op deze route, alleen de andere kant op.
Ik kijk het maar even een paar dagen aan en hoop dat het weer wegtrekt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 14:33

leonie87 schreef:
Misschien sowieso wel leuk om weer een meeting te organiseren? Evt kan ik hem wel hosten/uitzetten in de loonsche drunense duinen maar dat is niet heel centraal. Dan is wellicht de Utrechtse heuvelrug een betere optie.

Wat grappig. Ik bedacht me net toen ik met de hond wandelde dat ik hier en in de app een bericht wilde plaataen met ditzelfde voorstel.
Ik vond het leuk vorig jaar, dus zou het leuk vinden om weer met een groep te gaan lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 16:41

SV, jeetje wat veel extra reistijd. Dat is flink balen. Hoe is het vandaag gegaan?
Hier is al een jaar een tunnel afgezet waardoor ik ook veel meer reistijd heb als ik die kant op wil. Zo zonde is dat.
Wat goed dat je die intervallen helemaal zelf kunt bedenken. En nog leuk afwisselend ook!

Samantha, een fiets PR! Wat gaaf!
In die week van de urban trail loop ik in Chamonix *\o/* dus dan ben ik er helaas niet. Anders was ik zeker mee gegaan. Daar heb ik op school gezeten en ook nog even gewoond. Leiden is een heel leuke stad.

Leonie, zonde dat herstel hè :+ Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd de puf heb om door te denderen. Mijn dochter slaapt weer onrustig en dat merk ik echt meteen. Gelukkig wel langere dagen nu.
Blij dat het met jou ook zo lekker gaat! Ik vroeg me laatst trouwens nog af of je die bootcamps nog weleens doet of is dat alleen in het voorjaar?

Ik ben heel erg in voor een meeting! Leuk!

Muppet, wat balen van die knie. Klinkt wel heel pijnlijk. Langdurig op een scheef stuk lopen kan zeker uitmaken. Wel heel toevallig dat je andere knie de andere kant op last ging geven. Beterschap :(:)

Ik heb vanmorgen weer een training gedaan: tempoblokken van 3 km. 6:15 - 5:50 - 5:25. Ik vond het maar lastig om het juist tempo te vinden. 6:15 ken ik goed, dat loopt heel makkelijk en langzaam. Maar 5:50 bleef ik maar misgaan, vaak te snel en als ik dan afremde weer te langzaam. De 5:25 was helemaal een ramp, veel te snel := Het voelde wel als wat opgedragen was, dus prima. Hartslag deed ook wat het moest. Fijne training!
Die piekjes zijn na stoplichten :D
Afbeelding

Ik ben verkouden geworden maar gelukkig geen last van gehad. Wel raar dat Garmin vindt dat mijn conditie achteruit gaat en mijn VO2 Max naar beneden blijft halen. Ik heb nog nooit zo makkelijk vlot gelopen en die 25 km van zaterdag voelde zo simpel. Geen stijfheid, geen spierpijn. Dus het zal allemaal wel.
Maar toch heb ik graag mooie data :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 17:01

ah ja Sv natuurlijk, ik ook :') .
Nouja scheelt wel 2 weken ellende iig.

Meh MM, knieën zijn stop. En zeker als je al ets last hebt, een schuin wegdek is echt funest! Op het midden van de weg lopen of echt naast de weg (beide, indien mogelijk) is dan echt het beste alternatief.
Wel balen dat je ook je energie niet kan vinden. Misschien toch ook eens langs de huisarts en bloed prikken? Bent nu al best lang aan het kwakkelen.
De tip voor foto's maken en lopen tegelijkertijd is goed vooruit kijken, iets inhouden en goed je voeten optillen :') En oefenen met je handen stil houden. In het begin was altijd alles onscherp _O- .

Goof schreef:
leonie87 schreef:
Misschien sowieso wel leuk om weer een meeting te organiseren? Evt kan ik hem wel hosten/uitzetten in de loonsche drunense duinen maar dat is niet heel centraal. Dan is wellicht de Utrechtse heuvelrug een betere optie.

Wat grappig. Ik bedacht me net toen ik met de hond wandelde dat ik hier en in de app een bericht wilde plaataen met ditzelfde voorstel.
Ik vond het leuk vorig jaar, dus zou het leuk vinden om weer met een groep te gaan lopen.

Ik dacht er idd al langer aan maar nu met het bericht van Samantha dacht ik ja zal het eens inzetten.
Vond het ook super gezellig vorige keer.
Vorige keer hadden we gewoon 3 data volgens mij en dat liep toen goed.
Dus bij deze: Wie wil er weer mee op een gezamenlijke (offroad)run? Roep even wanneer je zou kunnen.
13juni: Leonie87
14 juni: Leonie87
20 juni: leonie87
21 juni( vaderdag):
27 juni leonie87 (misschien)
28 juni: leonie87 (misschien)
4 juli: leonie87
5 juli: leonie87

Ah ja lisitano, slecht slapen heeft direct impact. 1 nachtje oke maar meerdere hakt er echt in. Snap je frustratie van garmin dat je denkt, ik voel me beter en sterker en jij vind van niet met je stomme data {:)-:( Het zou niet uit moeten maken maar toch is het irritant.
Maar dat doordenderen vind ik dus ook alleen leuk als ik er genoeg energie voor heb. Wat dus niet zo is, ivm herstellen.
Bootcampen is het hele jaar alleen met mijn knie heb ik het nog niet aangedurfd. Ben nu eerst zelf rustig de kracht aan het opbouwen en pas als ik daar geen klachten meer van heb, ga ik door naar de volgende stap. Mis het enorm dus hoop dat ik het snel weer durf op te pakken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 17:27

Leuk idee, weer een loopje samen.
Ik moet even kijken hoe het allemaal ontwikkelt qua herstel. Ik ben net bij de arts geweest.
Volgende week laatste keer, maar advies is toch om even niet te lopen, na de laatste behandeling 6 weken. Allemachtig hoe dan…
Maar alles voor herstel, en helemaal niet lopen hoeft niet, run-walk-run kan eventueel maar wat is daar leuk aan ook.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 17:35

Ah Samantha, dat is wel echt kak. Maar goed, herstel is wel belangrijker.

Ik ga straks even de data checken en op de rest reageren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-26 17:50

Ik kan/wil alleen 13 en 14 juni..

Daarna nadert het eind van het schooljaar en heb ik het retedruk met kamp, musical, enz. En ben ook nog een weekend weg in een van die weekenden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 17:53

Citaat:
Dus bij deze: Wie wil er weer mee op een gezamenlijke (offroad)run? Roep even wanneer je zou kunnen.
13juni: Leonie87
14 juni: Leonie87
20 juni: leonie87
21 juni( vaderdag):
27 juni leonie87 (misschien) - Lisitano
28 juni: leonie87 (misschien) - Lisitano
5 juli: leonie87 - Lisitano

Ik kan niet zo vaak, ik ben die week in juni in Chamonix aan het hardlopen <3

Ah ja, klinkt logisch van die knie ivm bootcamp!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 19:16

Lisitano schreef:
13juni: Leonie87 - Supervixen
14 juni: Leonie87 - Supervixen
20 juni: leonie87 - Goof
21 juni( vaderdag): - Goof
27 juni leonie87 (misschien) - Lisitano - Goof
28 juni: leonie87 (misschien) - Lisitano - Goof
5 juli: leonie87 - Lisitano

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 19:27

Muppet, jij ook al last van je knie. Onwijs balen zeg. Maar serieus goed dat je gewoon wel weer 10km hebt gelopen!
Ik heb inderdaad steeds last van dezelfde knie, ook met fietsen dus.

Lisitano, wow, over goed lopen gesproken. Wat goed bezig zeg. Echt zo leuk om te zien ook.

Leonie, wow, 28km. Goed zeg. Fijn he, een luisterboekje aan. Heb ik ook altijd. Ik was mijn oortjes vergeten afgelopen weekend, dus ik heb 21km zonder boek gelopen, dat is dan echt even wennen :')

Ik heb vanmiddag een sprinttraining gelopen en kwam uit op 8km. 9x 10 seconce sprinten op 3.40 en ik heb ze lekker weg gelopen. Geen last van mijn knie en niet vermoeid ofzo, dus echt top.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 10:18

Lieeve mensen, ik merk dat ik wel bij/meelees maar het lukt mij niet om daar uitgebreid op te reageren (sorry daarvoor) maar ik wil wel graag mee blijven posten.
Ik sluit mij dus helemaal aan bij de enorme bijleespost van Muppet :+

Wat onwijs balen van je knie!

@Yenni ik zag je vraag over schoenen en slapende voet, Ik vind het apart dat New Balance 860 wordt geadviseerd bij een brede voet.
Ik heb dezelfde schoenen en heb juist smalle voeten en ben een neutrale loper. Mijn oudste zoon had hetzelfde probleem (ook geadviseerd) hij is terug gegaan en een collega van die medewerker zei meteen: dat zijn helemaal de verkeerde type schoenen voor jou. Hij heeft toen ook meteen andere schoenen meegekregen.

Zondag heb ik de 14km Cruijff run. Vandaag staat er een lichte interval op het programma. So far so good
Toch wonderlijk dat ik in het begin er amper 3 km uit weet te persen en dat ik 2 jaar geleden echt benauwd was voor deze 14 km en dat ik nu stiekem aan een halve marathon zit te denken.

@Goof wat ongelooflijk knap en goed dat je die afstand mét een pr er zo even in een training doet!

Ik probeer weer wat regelmatiger te reageren want ik krijg altijd veel inspiratie van jullie verhalen/foto's en verslagen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 11:40

Lisitano wat een mooie loop gister ochtend, en wat een tempo! Wel stom he dat die data dan zo anders is van Garmin dan je je voelt, je gaat juist echt super goed volgens mij.

Leonie87 ik heb er idd al eens aan zitten denken om binnenkort eens langs de huisarts te gaan en even bloed te laten prikken oid. Qua knie, ik denk dat ik dat stukje weg gewoon maar oversla de komende tijd. Je kunt daar alleen maar op het smalle fietspad lopen, dat loopt steeds schuin af naar huizen toe dus een recht stukje is lastig te vinden daar helaas.
Je laat het foto's maken onderweg echt makkelijker klinken dan dat het is hoor :') Maar goed, ik ben ook behoorlijk onhandig dus dat zal niet meehelpen hahaha.
Zou lekker zijn als je bootcampen weer kan oppakken binnenkort!

Samantha_ wel oliebol hoor dat ze aangeven 6 weken niet lopen na je laatste behandeling :(:) Aan de andere kant, als je er dan vanaf bent is dat ook wel heel wat waard.

Goof wat fijn dat je knie niet vervelend meer doet! En lekker gelopen weer zo te horen, snelle sprintstukken ook!

Sall ik herken wel wat je zegt, ik loop ook op new balance (eerst de 860 en nu de neutrale variant, de 880) en ik heb ook vrij smalle voeten. Veel plezier met de Cruijff run van het weekend! En leuk om te zien dat je zo vooruit bent gegaan.

Ik zal straks eens kijken welke data ik eventueel aan kan haken (onder voorbehoud van jullie afstand en tempo uiteraard). Lijkt me wel leuk als het enigszins kan :D

Inmiddels snap ik hier niets meer van mijn knie. Gister ochtend kwam ik strompelend uit bed, en zelfs zittend achter mijn bureau gaf heel veel last. Ik kon amper mijn been buigen/strekken. Toch maar een pijnstiller genomen omdat ik steeds lastiger van mijn stoel kwam. Pijn weg, en is weggebleven ook. Misschien heb ik het door met de pijnstiller toch wat kunnen bewegen weer wat soepeler gekregen ofzo, maar het is nog steeds helemaal weg :)
Van de week kreeg ik een berichtje doorgestuurd van een start-to-trail clinic van 5 weken. 5 woensdagen een combi van trailrunnen/intervallen/bootcamp oefeningen en core stability. Dat leek me leuk, maar met die knie durfde ik me niet op te geven.
Nu de pijn weg is, heb ik me toch maar opgegeven :D Ik ben heel benieuwd of het wat is.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 12:01

Ah Samantha. :( Niet lopen is echt heel stom. Alleen helaas, soms wel het beste. 6 weken is wel in ieder geval een periode die je goed kan overzien hoe lastig het ook is. Als je wel kan gaan fietsen/kracht/paardrijden kun je iig toch beetje je ei kwijt ( i know niet hetzelfde). Maar je hoeft iig echt iet bang te zijn dat je alles verliest. Ik ben weer 9 weken aan het lopen, het komt echt best snel terug allemaal.

ah ja Sv dat is het vaak met zulke dingen, kunt het nooit voor iedereen goed doen. hoe wel we vorige keer echt een datum hadden dat vrijwel iedereen kon! ik heb nu gewoon random wat weekenden achter elkaar gepakt :+ .

Ah dat klinkt top Goof. Lekker he zo een sprint training. Ik vind dat iig altijd wel leuk. Gewoon even all out. Fijn dat je knie ook braaf bleef.

muppetmayo kan nooit kwaad even langs de huisarts toch? Komt er niks uit, weet je dat ook weer.
dat pad even mijden klinkt dan wel slim. Ik houd er ook echt rekening mee hoor in mijn routes als ik verhard ga lopen. Fijn dat je knie weer goed voelt! en die clinic klinkt heel leuk! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.
Natuurlijk kan je mee! Vorige keer ging dat ook goed met iedereen samen dus dat komt ook nu weer goed.

Ik was gisteravond nog even gaan paardrijden maar daarna was mijn energie echt op. Ben denk ik binnen 1 minuut in slaap gevallen en had een slaap score van 92. Zo voelde het ook haha. Maar mijn lijf voelde echt moe en zwaar vanmorgen. Ik twijfelde heel erg of een interval vandaag wel verstandig was maar besloot mezelf gewoon even een schop te geven. Had een training klaar staan maar de garmin suggestie klonk eigenlijk ook wel leuk dus die gekozen. Ik dacht misschien als ik doe wat ie zegt, word ik ooit nog eens productief :Y) .
Het viel me echt zwaar maar na de eerste interval ging ik wel steeds harder lopen. :')
Doel was 3 x7 min 4:40. de 2de en 3de waren 4:34 :7
Afbeelding
Hartslag deed heel braaf mee
Afbeelding
En beloond met een status Productief voor het eerst in maanden :D
Mijn knie is helaas iets minder enthousiast.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 12:40

Lisitano schreef:
13juni: Leonie87 - Supervixen -BusyMissy
14 juni: Leonie87 - Supervixen -BusyMissy
20 juni: leonie87 - Goof- BusyMissy
21 juni( vaderdag): - Goof
27 juni leonie87 (misschien) - Lisitano - Goof -BusyMissy
28 juni: leonie87 (misschien) - Lisitano - Goof-BusyMissy
4 juli: leonie87 -BusyMissy
5 juli: leonie87 - Lisitano -BusyMissy

Ik vond het de vorige keer ook heel erg gezellig, nu deze ronde mijn enkel heel zien te houden.

Jammer dat je weer een tijd niet kunt lopen Samantha, maar Leonie laat zien dat je in ieder geval daarna weer snel op kunt bouwen. Hopelijk lukt het bij jou ook om de oorzaak te vinden.

Pfff knappe tempo's Leonie en dat in de ochtend (ik vind lopen dan extra zwaar, weet niet precies waarom).

Fijn dat je knie het weer doet muppetmayo, zou leuk zijn als je ook naar de Boktrun kunt komen.

Succes zondag Sall!

Fijn dat alles weer goed voelt Goof, je gaat echt als een speer.
Die korte intervalletjes vind ik de enige leuke.

Ik heb gisteren sinds 12 weken voor het eerst weer op mijn paard gezeten. Ik heb werkelijk overal spierpijn nu. Ze was ook wel erg fris.
Vanavond of morgenavond weer een rondje hardlopen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 13:15

Top gedaan Leonie! Mooie tempo’s! Hopelijk knie snel weer beter.
Paardrijden doe ik eigenlijk niet want dat voelt in m’n benen en bekken/onderrug echt niet tof.

Ik vul de poll nog even niet in, beslis last minute wel wat kan.

Grappig Busy, ik loop juist liefst in de ochtend.
Dat snap ik dat je dan spierpijn hebt!

Kan nooit kwaad inderdaad muppet, even checken bij de huisarts.
Leuk die clinic!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-26 14:43

Wat stom al die knieën die niet meewerken -:(-

Leonie wat een snelle intervallen heb je weer gelopen zeg.

Leuk muppet dat je je toch hebt opgegeven!

Ik sta echt van mezelf te kijken, het lopen gaat zo fijn de laatste paar weken.
Ik sta ook weer anderhalve week op productief en zo voelt het ook.
Vanmorgen samen met een vriendin gestart, voor mij op een rustig tempo, wat drie maanden geleden nog moeizaam ging. Zij stopte na 14km. Toen heb ik het tempo omhoog gegooid en nog 11km zelf gelopen.
Het waren vijf rondjes van ongeveer 5km, steeds even een drink/eetstopje bij de auto. Dik tevreden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 17:03

Wat goed SV! Fijn dat het zo lekker gaat! Wat een afstanden toch weer _/-\o_

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 07:18

Rottige knieën :(:) Het is jammer dat je er niet zonder kunt -O-

Wat balen Samantha, 6 weken klinkt kort, maar als je niet mag hardlopen is het heel lang. Ik hoop echt dat je er daarna vanaf bent :knuffel:

Fijn dat het zo goed gaat SV! Biedt perspectief :j

Goed bezig Leonie!

Fijn dat je weer hebt gereden BM, wel pittig dat je zoveel spierpijn hebt :=

Lekkere sprintjes Goof, echt fijn dat het zo lekker gaat!

Muppet, 'even' 10K is toch ook echt super hoor, goed gedaan :j

Leuk, een boktrun, ik moet even kijken wat past. Ook omdat we regelmatig naar Duitsland zijn in verband met klussen en voor ons is Utrechtse Heuvelrug ook 2 uur rijden en ik wil de hond niet steeds zoveel alleen of bij de oppas laten. Op 21 juni lopen we de Trail de l'Ours, dan kan ik sowieso niet :D

Ik was dinsdagavond 5 minuten aan het sporten en toen werd ik gebeld door werk, spoedgeval en ik kon dus weer naar huis. Ben tot laat bezig geweest en daardoor ook een onrustige nacht gehad. Gisterochtend wel mijn training gelopen, dat ging dan weer verrassend lekker. Na het inlopen en een paar sprintjes van een minuut iets langere tempoblokken van 5 minuten, die liep ik op 4:45/4:50 zonder dat ik erbij neerviel :D

Vanavond maar proberen om naar bootcamp te gaan ter compensatie van dinsdag. En dan morgenochtend een rustig rondje van 50 minuten op lage hartslag.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 09:34

@MuppetMayo dank je wel! ik ben ook zo blij dat hardlopen zo lekker gaat en dat ik er zoveel plezier in heb

@Leonie wat een tempo joh! en wat fijn dat Garmin je ein-de-lijk productief vond :+

Mijn Applewatch loopt op zijn laatste batterijbeentje en zit aan een Garmin te denken, maar ik ben door alle verhalen een beetje bang voor de Garmin geworden :')

Dank je BusyMissy, hoe is het met je spierpijn?
Ik loop ook het liefst in de ochtend
Grappig hoe dat per persoon verschilt

Top toch die interval Ninus!? hopelijk lukt vanavond de bootcamp

Gisteren heb ik de rustige interval gedaan (5 min inlopen 3x 3 min versnellen en 3x 2 minuten rustig en 5 minuten uitlopen.
's avonds nog een uurtje afgeslagen op de golfbaan, want zaterdag heb ik examen voor de GVB :o
Vrijdag staat er nog een slowrun op de planning en dan zondag de race *\o/*

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 13:46

Ja Bm deze keer geen ei op je enkel aub. Niemand als het even kan!
De eerste jaren dat ik liep, liep ik ook lastiger in de ochtend, nu maakt het me niet zo veel meer uit.
Hopelijk trekt de spierpijn snel weg :=

Ah Samantha ik dacht dat je nog wel reed! Bij mij werkt het juist altijd goed voor mijn rug om te rijden. Soort van natuurlijke manier om de boel los te houden zeg maar.

Ah heerlijk als je zo in de flow zit SV! En super mooie afstand weer. gaan jullie in de mei vakantie nog ergens heen om te lopen?

Ah dat is ook kak als je net begonnen bent met je training Ninus. We leuk als je het vandaag alsnog akn doen als dat in je schema past.

Sall, wat mag je al snel op voor je examen! Natuurtalentje :D
Horloge.... ja ik heb echt drama gehad met garmin en vind de klantservice dus ook echt dramatisch. De horloges echter wel heel fijn en heb daarvoor nog nooit problemen gehad. heb heel erg getwijfeld van merk te wisselen en me er ook echt even flink in verdiept maar ik durfde de sprong naar het onbekende toch niet aan en ben dus toch weer voor Garmin gegaan.

Vanavond gaat mijn spinning training niet door want er waren geen deelnemers _O- . Die zitten allemaal in de zon denk ik (normaal zit er tussen de 12 en 26 mensen). Dus ik heb opeens een vrije avond. Ga denk ik lekker kracht doen en zo misschien dan toch maar klein rondje lopen. Het weer is zo lekker maar anderzijds is mijn knie denk ik wel blij met even dagje niks.

Zojuist weer evaluatie gehad met mijn voedingscoach. Ben nu 2 maanden weer aan het rennen en precies dat waar ik hulp voor zocht, is weer een probleem. Ik ga onwijs lopen snaaien en weet gewoon niet zo goed, waarom? Ook wel echt veel etentjes en bijzonderheden gehad, dat helpt niet mee. Maar dus direct weer kilotje erbij. En nu gaat het net om die kilo, het gaat om de trend en het patroon erachter. Dus weer wat fijne tips en ideeën gekregen en over 2 maanden weer verder kijken.

Alvast 2 data eruit gehaald dat er vrijwel niemand kon

Lisitano schreef:
13juni: Leonie87 - Supervixen -BusyMissy
14 juni: Leonie87 - Supervixen -BusyMissy
20 juni: leonie87 - Goof- BusyMissy
27 juni leonie87 (misschien) - Lisitano - Goof -BusyMissy
28 juni: leonie87 (misschien) - Lisitano - Goof-BusyMissy
5 juli: leonie87 - Lisitano -BusyMissy

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:24

Ik ben benieuwd wat je gedaan hebt Leonie, echt rust geloof ik niet haha.

Dat had ik ook altijd ja, dat paardrijden de boel los hield. Maar de laatste tijd doet het me vaak pijn. Tintelingen in mn benen, pijn in mn knie, en met bijvoorbeeld aan galopperen een knak of gevoel dat er iets verschuift in mn bekken,
Ik ga nu wel naar stal, gooi m wel even los of stukje wandelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 20:06

Ninus wat voor werk doe je als ik vragen mag, dat je een spoedgeval krijgt? Lijkt me wel vervelend om dan alles te moeten laten en meteen aan het werk te gaan. Helemaal zo 's avonds.
Lekker tempo voor je tempoblokken.

Sall golfen lijkt me heel ontspannend, maar volgens mij ook supermoeilijk of niet?
Wat houdt zo'n examen dan in?

Leonie we gaan niet weg in de meivakantie, mijn vriend heeft niet heel veel vrije dagen meer over. Die houdt hij liever over voor spoedgevallen/reserve en als hij er nog wat over heeft, gaan we nisschien eind van het jaar nog een paar dagen weg. Dat beviel vorig jaar ook prima.
Eind mei gaan we nog wel vier dagen naar de Vogezen om te wandelen en trailen.
Wat voor tips heb je zoal gekregen?

Samantha vervelend die pijntjes. We worden er ook niet jonger op hè 8)7 .

Ik heb met mijn groep 7/8 vandaag de shuttle run test gedaan. Althans zij hebben die gedaan, ik zat aan de kant. Het was wel: juf doe je ook mee?? Ik zei: nee, ik heb gisteren al 25km gerend. Maar ik heb gezegd dat ik de volgende keer met ze mee loop. Moet ik wel even sportkleren meenemen, want in een gewone outfit is dat niet te doen :+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 10:14

Wat leuk SV! En jullie hadden er volgens mij ook perfect weer bij?

Wat interessant Leonie, ik ben ook wel benieuwd naar de tips die je krijgt :j Ik blijf ook altijd wat een ingewikkelde relatie met eten houden en worstel ook wel eens met de juiste keuzes. Al heeft het traject wat ik deed bij hardloopbegeleiding op maat echt heel erg geholpen bij mij.

Ik ben maar een simpele ambtenaar, maar soms gaat er ergens iets mis tijdens werk dat in de avonduren wordt gedaan en als leidinggevende is het dan soms nodig om een knoop door te hakken. Dat gebeurt echt heel zelden en ik wist dat er een mogelijkheid was dat ze me nodig hadden.
Ik heb de schade gisteravond ingehaald met bootcamp en vanochtend een rustig rondje van 50 minuten gedaan en was net voor de buien binnen. Nu schijnt de zon weer, heerlijk!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 13:38

Mijn paardrijspierpijn was weer snel weg gelukkig, dat duurde maar een dagje.

Ik herken de eetproblemen wel, heb een moeilijk eetverleden vanuit mijn pubertijd en volgens mij kom je daar nooit meer volledig vanaf? Ik heb in de loop der jaren een vrij goede balans gevonden voor mijzelf, maar eens in de zoveel tijd verrast het mij toch weer.

Wat leuk om met de klas te doen SV! Hadden ze daarvoor ook getraind? Of was het om de huidige stand te bekijken en doen jullie dit over een tijdje opnieuw?
Ik vond het vroeger heel moeilijk om te doen, wij moesten dit op de middelbare school doen tijdens de gymlessen, en tevens ook een Coopertest, maar kregen daar ook echt training voor om na een half jaar verbetering te zien.

Had je regen vanochtend Ninus? Fijn dat je op tijd klaar was. Hier was het vooral erg koud, ik had me daar wat in vergist. Gisteravond met 16 graden de paarden nog gedaan, nu stond ik met mijn korte broekje op de wei en ik was daarna echt bevroren. Het was maar net 6 graden.
Duurde zo'n 3 kilometer lopen voordat ik het weer een klein beetje warm kreeg. Ik was gisteren te lui/moe om te gaan lopen, heb ook al de hele week last van zere gewrichten in mijn nek, slaap hierdoor ook slecht. Dus ik móest van mijzelf vanochtend voorafgaand aan het werk, dan had ik het maar gehad.
Intervaltraining gedaan van 50 minuten, begin ging taai maar toen ik eenmaal warm was liep het wel
redelijk. In ieder geval lekker geëindigd. En sloopdoos was er natuurlijk weer bij, zodra die ziet dat ik mijn hardloopschoenen aantrek is ze niet meer bij me weg te slaan.

Afbeelding