Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:57

verootjoo schreef:
Ja het kan ook in de bil of bovenbeen, als het maar een grote spier is.
Is geen belemmering nee, maar ws mag je dan naar een ander hokje met meer privacy en ruimte ipv de standaard prikhokjes.

_O- _O- Heerlijke opmerking verootjoo. Ik ben een beelddenker dus zie nu voor ogen dat dit in die open hokjes gebeurd.

In Frankrijk wordt trouwens iedereen in een aparte kamer geënt. IN ieder geval al die mensen die ik ken. De een in het universiteit ziekenhuis, de ander in een ander ziekenhuis, en weer anderen op anderen locaties. Dus niemand ziet hoe je geprikt wordt. Dat is privé. Ik heb daar zelf geen oordeel over hoor.
Ik zag ook dat men ook nog naar een andere kamer kon, waar extra begeleiding was en misschien dat dit voor prikangst mensen is, of voor de 4de bil kwadrant mensen, of anderszins.

Shadow0

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:14

Ben gisteren voor de tweede geweest *\o/*

Ik vind die hokjes die ze hier hebben wel goed opgezet moet ik zeggen: het is niet helemaal prive maar als je zit kan alleen iemand die daadwerkelijk langsloopt je zien, mensen zien je niet terwijl je geprikt wordt. En zodra iemand gaat staan is het wel zichtbaar zodat de doorstroom heel vlot gaat. En dan eerst de ene stoel, daarna de andere stoel, daarna schoonmaak erlangs.

Daarnaast zijn er nog hokjes met een ligbed, en aparte ruimtes. En... ik ben echt wel onder de indruk hoe we dat kunnen, het was echt spic en span.
En de mensen zijn allemaal stuk voor stuk zo aardig geweest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:23

pien_2010 schreef:
verootjoo schreef:
Ja het kan ook in de bil of bovenbeen, als het maar een grote spier is.
Is geen belemmering nee, maar ws mag je dan naar een ander hokje met meer privacy en ruimte ipv de standaard prikhokjes.

_O- _O- Heerlijke opmerking verootjoo. Ik ben een beelddenker dus zie nu voor ogen dat dit in die open hokjes gebeurd.

In Frankrijk wordt trouwens iedereen in een aparte kamer geënt. IN ieder geval al die mensen die ik ken. De een in het universiteit ziekenhuis, de ander in een ander ziekenhuis, en weer anderen op anderen locaties. Dus niemand ziet hoe je geprikt wordt. Dat is privé. Ik heb daar zelf geen oordeel over hoor.
Ik zag ook dat men ook nog naar een andere kamer kon, waar extra begeleiding was en misschien dat dit voor prikangst mensen is, of voor de 4de bil kwadrant mensen, of anderszins.

Hier ook. Alleen bij de huisarts was het anders vertelde m’n vader maar goed ik heb daar bij de griepprik ook geen moeite mee. En mijn huisarts had ook geen hal afgehuurd voor het prikken dus dat verbaasd mij ook niet.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:49

Hier gaat het even minder gesmeerd met de tweede vaccinatie van mijn man. Hij heeft de afspraak vanavond maar werd net gebeld dat er te weinig vaccins over zijn voor de afspraken van vanavond. Waarschijnlijk door te veel uitgedeelde prikken zonder afspraak, partner prikken enzo. Omdat voor hem door de weeks gaan lastig is (locatie is maar tot 5 open) mocht hij toch komen en proberen ze andere af te zeggen, maar het is dus niet zeker of ze nog vaccins hebben straks. Hopelijk lukt het want met de oplopende cijfers zouden we echt balen als hij pas veel later gevaccineerd kan worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:56

Duim voor jullie. Want dat is natuurlijk rare situatie.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:57

Sharani schreef:
Hier gaat het even minder gesmeerd met de tweede vaccinatie van mijn man. Hij heeft de afspraak vanavond maar werd net gebeld dat er te weinig vaccins over zijn voor de afspraken van vanavond. Waarschijnlijk door te veel uitgedeelde prikken zonder afspraak, partner prikken enzo. Omdat voor hem door de weeks gaan lastig is (locatie is maar tot 5 open) mocht hij toch komen en proberen ze andere af te zeggen, maar het is dus niet zeker of ze nog vaccins hebben straks. Hopelijk lukt het want met de oplopende cijfers zouden we echt balen als hij pas veel later gevaccineerd kan worden.

:oo
Zou wel heel erg balen zijn als het niet zou lukken zeg…!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:37

Hij is naar binnen, hopelijk blijft hij minimaal 15 minuten weg. Dan zit er tenminste een vaccinatie in :j .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:40

Dat hoop ik ook, want dit is raar anders.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:48

Heb hem trouwens na het verhaal van AmyII wel met een FFP2 masker naar binnen gestuurd.

Edit: prik zit erin *\o/* .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:08

Nou ik zou het wel heel raar vinden hoor, als ze gedurende de de dag zoveel wegprikken dat er niks overblijft voor de laatste afspraken...dat moet iemand toch in de gaten houden :?

verootjoo schreef:
pmarena schreef:
Ik snap wel dat je er van baalt maar snap ook wel dat hij dacht dat er niks mis was. Had wel fijn geweest als hij even die uitslag had afgewacht....

Weet 1 van jullie toevallig waarom ze op het formulier dat je in moet vullen voor de prik (ben je verkouden / geweest / besmetting / quarantaine enzo, die vragen) de vraag staat of je borstkanker hebt gehad? Ik vind dat wel heel specifiek....

Volgens mij is dat omdat je aan de kant van een evt borstamputatie niet geprikt mag worden.

Ah kijk, dat ook weer opgehelderd, senks!
Vond het zo'n rare vraag...ik kon echt niks bedenken waarom dat zo specifiek gevraagd werd.

Zouden ze dat op een mannen-formulier ook vragen...?

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:13

[/quote]

Zouden ze dat op een mannen-formulier ook vragen...?[/quote]

Het formulier is voor iedereen hetzelfde en mannen kunnen ook borstkanker krijgen :j Het is inderdaad een hele specifieke vraag, maar wel nuttig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:18

Nou daarom, omdat het mannen het ook kunnen krijgen :j

Maar op zich zou het best kunnen dat er voor verschillende categorieën mensen een verschillend formulier zou zijn, dacht ik :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:20

Fijn Sharani!!!!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:34

pmarena schreef:
Nou ik zou het wel heel raar vinden hoor, als ze gedurende de de dag zoveel wegprikken dat er niks overblijft voor de laatste afspraken...dat moet iemand toch in de gaten houden :?

Dat vind ik ook, na mijn man kon nog 1 iemand geprikt en toen was het op. het is een kleine locatie en hij moest als 1 van de laatste van de dag, 10 minuten voor sluitingstijd maar toch. je hebt een afspraak en verwacht dat ze dan een vaccin voor je hebben.

pien_2010 schreef:
Fijn Sharani!!!!

Een hele opluchting inderdaad.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:47

Sharani schreef:
Heb hem trouwens na het verhaal van AmyII wel met een FFP2 masker naar binnen gestuurd.

Edit: prik zit erin *\o/* .

Wat een opluchting dat het gelukt is! En slim inderdaad om hem een FFP2 masker op te zetten :j

Ik en mijn vriend mogen morgen voor de tweede, neem ook FFP2 maskers mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:57

Zou iemand me hier misschien gerust kunnen stellen (of niet)? Ik ga overmorgen voor mijn tweede Pfizer dus loop me alweer een beetje op te fokken. Controlefreak. Ben nu ineens bang , door een verhaal op bokt dat achteraf niet eens bleek te kloppen gelukkig, dat ze mijn tweede prik gaan geven met Janssen ipv Pfizer en dat het dan iets is van 'oeps'. Is hier inderdaad kans op en hoe zou ik het kunnen voorkomen? :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:01

Sheran, er zijn door grove fout!!! enkele mensen in Nederland met een ander vaccin gevaccineerd. Dit wordt tot op de bodem uitgezocht en het is gelijk zelfde dag nog met veel schrik gemeld.
Ik kan je garanderen dat dit NOOIT met opzet is gebeurd want dat is tegen de medische ethiek en strafbaar.
Waar mensen werken worden soms fouten gemaakt. Jij mag er echt van uitgaan dat je pfizer krijgt.
Dus gooi dit broodje aap verhaal (dat dit willens en wetens is gebeurd) over je schouder.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-07-21 11:02, in het totaal 3 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:01

Sheran schreef:
Zou iemand me hier misschien gerust kunnen stellen (of niet)? Ik ga overmorgen voor mijn tweede Pfizer dus loop me alweer een beetje op te fokken. Controlefreak. Ben nu ineens bang , door een verhaal op bokt dat achteraf niet eens bleek te kloppen gelukkig, dat ze mijn tweede prik gaan geven met Janssen ipv Pfizer en dat het dan iets is van 'oeps'. Is hier inderdaad kans op en hoe zou ik het kunnen voorkomen? :')

Je kan toch gewoon vragen aan de gene die je prikt? Als jou dat zekerheid geeft.

@pien het feit dat het gebeurd is maakt het geen broodje aap. Ik denk dat Sheran er ook niet vanuit gaat dat het expres is gebeurd
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 19-07-21 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:02

Sheran schreef:

Ik weet niet welke locatie je gaat, maar bij AFAS Live waren Janssen en Pfizer echt twee verschillende wachtrijen waarbij tot 3x toe je documenten gecontroleerd werden (aanmelden, medische balie en dan bij het 'echte' prikstation), dus een vergissing lijkt me onwaarschijnlijk :j. Je kan inderdaad zelf ook even laten bevestigen bij het prikstation dat het Pfizer is (bijv. vragen om het label te laten zien) als je onzeker bent.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:05

Ja ik ga het daar ook zeker nog even checken voor die spuit in mijn arm gaat. Ik neem aan dat ze zelf wel weten wat ze aan het prikken zijn toch, of loopt het echt heel erg door elkaar?
@Pien: ik doel inderdaad niet op opzet of wat dan ook (want waarom zou je?) maar gewoon op een ongelukje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:05

Janssen wordt amper geprikt op locaties.. en je zegt het zelf al "een verhaal" .. "bleek niet eens te kloppen". Adem in, adem uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:06

Ik ga naar Leiden, volgens mij wordt daar ook Janssen geprikt maar ik kan het op internet niet terugvinden.

Ik probeer te ademen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:08

Nou simpel, voor ze 'm erin jassen vraag je "welke is dat" en dan weet je het :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:09

Sheran schreef:
Ja ik ga het daar ook zeker nog even checken voor die spuit in mijn arm gaat. Ik neem aan dat ze zelf wel weten wat ze aan het prikken zijn toch, of loopt het echt heel erg door elkaar?
@Pien: ik doel inderdaad niet op opzet of wat dan ook (want waarom zou je?) maar gewoon op een ongelukje.

Ja. Dat kunnen ze gewoon zien.

Zie het als examens openen waarbij je 1 van de leerlingen even alle gegevens laat voorlezen van de gesloten examens. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:10

Sheran schreef:

Ik kreeg bij mijn tweede prik een aantal controlevragen: Leeftijd, geboortedatum, locatie van prikken én naam vorige vaccin. Het kan dus zijn dat jij deze vragen ook krijgt. Een mooi checkmoment. Daarnaast kun je ook aan de balie waar je wordt geprikt vragen welk vaccin je krijgt. (mogelijk staat het ook op papier aangegeven). Verder heel veel succes! Je kan het!

Hier inmiddels dag 3 na de prik. Mijn arm is nog steeds wat warm en gevoelig. Duurt wel iets langer dan vorige keer. Ik neem maar aan dat mijn lijf nog bezig is met antistoffen.