Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Neonlight schreef:Tja, voor het bedrijf waar ik werk gaan dagelijks 2 cargovluchten naar het buitenland. Dat is wat we exporteren, we importeren ook nog, want onderdelen worden gemaakt in onder andere de VS, is een eigen fabriek. En dat is dan 1 bedrijf uit Nederland. Noodzakelijk? Is maar hoe je het bekijkt. Ontzettend veel andere bedrijven in Nederland vallen om als wij niet meer zouden exporteren. En volgens mij ziet iedereen electronica waar chips in zitten zoals mobieltjes wel als noodzakelijk goed.
Dáár gaat het niet over.
het gaat om ménsen.
Drie dagen vooraf een test, dan in een doos de adem recyclen en verwachten dat het virus zich niet verplaatst....Dát is de wijd open deur van/naar de wereld.
SusanH schreef:Het is gewoon zo complex.
Op school vandaag gezien dat de corona regels ook te ver door kunnen slaan. Ouders van de bovenbouw mochten al niet op het schoolplein wachten. Ouders van kinderen in de onderbouw nu ook niet meer. Gevolg iedereen wacht op de stoep, hoop gedrang en 1,5 meter aanhouden kan niet meer. Dan denk ik mensen dat schoolplein is zo groot. Waarom niet gewoon daar staan?
Cer schreef:Mag het vanuit de gemeente dan niet? (mag je iemand van gemeentegrond weigeren ook? ..hm, bijzonder..?)
als dringend advies, niet als verplichtingCitaat:Om contactmomenten tussen ouders en leerlingen te beperken, wordt dringend geadviseerd om, wanneer nodig, het schoolplein in te delen in verschillende ophaal- en brengzones.
DuoPenotti schreef:Vroeger moesten de kinderen binnen de bebouwde kom lopend komen. Buiten de kom mochten met de fiets. Want er waren niet genoeg fietsen rekken bij mijn school. Voor auto's waren niet eens regels.
Nu lijken kinderen geen gezonde voetjes en beentjes meer te hebben omdat zoveel voortaan met de auto moeten.
En er stonden klaarovers bij de drukkere wegen zodat oversteken veilig kon. Maar niet elk kind werd fus persoonlijk opgehaald.