Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38689
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:57

Ik vermeld nergens groepsimmuniteit, dat maak jij ervan. Net zo giftig. Ik bedoel dat op het moment dat iedereen corona heeft gehad de opnames op de IC zullen afnemen. Dat laatste is nu net waar de overheid mee bezig is, niet nu maar al vanaf het begin. Ik vermelde niet voor niets dat ik elke keer denk, too little too late. Maar het is een grote puinzooi geworden waarvan ik hoop dat het weer beter gaat met de aankomende maatregelen. Dat pappen en nathouden beleid van de overheid heb ik wel gehad.
Allereerste persconferentie was het, 100 % maatregelen met 50% kennis, nu is het precies andersom en dat is een falikante misser.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:03

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:
Echter op dit moment is vaccineren de uitkomst om de huidige druk op de zorg en met name de IC's te verlichten/verhelpen.


Dit is niet juist. Vaccins zijn niet meer de manier om de huidige druk op de zorg te voorkomen. Daar is veel meer voor nodig. Vaccins werken bovendien niet meteen dus ze zijn ook voor nu echt te laat. Het vasthouden aan vaccins als de voornaamste 'oplossing' hangt heel erg samen met de onwil om serieus naar coronabestrijding te kijken (nog steeds.)

En het zijn ook niet de IC's alleen die onder druk staan he. Huisartsenpraktijken en de wijkverpleging en de spoedeisende hulp en dergelijke redden het echt ook niet meer. Dat wordt alleen niet goed bijgehouden.


Gisteren heb ik 2 hoofden van IC's van universitaire ziekenhuizen gezien en beiden legden de nadruk op vaccineren.
Van der Voort wilde bovendien ook nog een korte lockdown om de huidige druk op de zorg te verlagen.

SEHP dat weet ik, een vriend is daar arts.
En raad eens, ook hij is vooral voor vaccineren.

Maar misschien moet jij, met jouw ervaring in de zorg, dan maar de oplossing aandragen.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 02-11-21 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:04

bigone schreef:
Ik vermeld nergens groepsimmuniteit, dat maak jij ervan.


Je hoeft het woord niet te gebruiken om het mechanisme te beschrijven. Als jij er een afweging van maakt tussen vaccineren en 'doorgaan tot iedereen het gehad heeft' dan heb je het over de gedachtegang achter groepsimmuniteit. En dat klopt in de basis al niet.

Citaat:
Ik bedoel dat op het moment dat iedereen corona heeft gehad de opnames op de IC zullen afnemen. Dat laatste is nu net waar de overheid mee bezig is, niet nu maar al vanaf het begin.


En dat is dus heel kwalijk dat ze daarmee bezig zijn - al die tijd hadden we ook bezig kunnen zijn met zorgen dat het zo ver helemaal niet komt. Dat is waar de aandacht nu op zou moeten liggen: dat het uitgangspunt moet veranderen. De aandacht voor vaccinatie leidt daar eigenlijk vanaf. (En dat is ook precies de reden natuurlijk dat het zo centraal staat. Omdat het gaat om de afleiding van de onderliggende strategie.)

storrum

Berichten: 2161
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:09


Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:16

Electra63 schreef:
Gisteren heb ik 2 hoofden van IC's van universitaire ziekenhuizen gezien en beiden legden de nadruk op vaccineren.


Ja, duhuh, het zijn hoofden van IC's. Die kunnen best inschatten wat voor de IC's het handigste is. Het punt is: dat is een beperkte blik. Het gaat niet om de IC's, het gaat om de hele maatschappij.

Citaat:
SEHP dat weet ik, een vriend is daar arts.
En raad eens, ook hij is vooral voor vaccineren.


Niemand, echt helemaal niemand die ook maar een heel klein beetje medische kennis heeft is tegen vaccineren. Vaccineren is ondubbelzinnig een goed idee.

Het punt is: vaccineren alleen is fundamenteel niet genoeg om corona te stoppen, en kan dus niet het centrale onderdeel zijn van het plan. Je kunt prima voor vaccineren zijn, en tegelijkertijd erkennen dat het op zichzelf geen oplossing is. (Je kunt voor een cap zijn, en tegelijkertijd erkennen dat dat niet is wat ongelukken voorkomt.)

En IC-hoofden spreken niet in de functie van het bestrijden van corona in heel Nederland. Vanuit hun context zeggen ze het juiste, maar die context is te beperkt en we moeten echt nodig naar de rest gaan kijken. (Anders komen we hier echt namelijk niet uit.)

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:20

Shadow0 schreef:
En dat is dus heel kwalijk dat ze daarmee bezig zijn - al die tijd hadden we ook bezig kunnen zijn met zorgen dat het zo ver helemaal niet komt. Dat is waar de aandacht nu op zou moeten liggen: dat het uitgangspunt moet veranderen. De aandacht voor vaccinatie leidt daar eigenlijk vanaf. (En dat is ook precies de reden natuurlijk dat het zo centraal staat. Omdat het gaat om de afleiding van de onderliggende strategie.)


Je maakt op allerlei manieren meer dan duidelijk dat je het hartstikke verkeerd vind wat er gebeurd, maar wat moet er -concreet- dan in jouw ogen gebeuren? Welk uitgangspunt zou er moeten zijn? Wat is die onderliggende strategie?

En correctie - jij vind het kwalijk. Niet je mening verkopen als feit.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:36

nps schreef:
En correctie - jij vind het kwalijk. Niet je mening verkopen als feit.


Ik begin even bij het einde. Ik verkondig het als feit omdat ik ervan uitga dat de meeste mensen het met de uitgangspunten eens zijn: dat het nogal waardeloos is om steeds thuis te zitten, dat het nogal waardeloos is als je gezondheid een klap oploopt en dat het nogal waardeloos is als mensen onnodig sterven.

Daar kan je het natuurlijk mee oneens zijn, dan zal ik erkennen dat het mijn mening is. Maar de meeste mensen zijn het met die uitgangspunten niet oneens.

ALS je dat als uitgangspunten neemt echter is het beleid dat gevoerd wordt gewoon feitelijk aantoonbaar in tegenspraak daarmee. Er gaan veel meer mensen dood dan nodig, er worden veel meer mensen ziek dan nodig, en mensen zitten onnodig vaker thuis.
(Mocht je nog ergens iets als 'economie' willen roepen... landen die corona beter indammen doen het ook beter in de economie. Wat natuurlijk ook wel logisch is: weet je hoeveel chaos ondernemingen de afgelopen 2 jaar het hoofd hebben moeten bieden? Iedere paar weken moet het weer anders.)

Citaat:
Je maakt op allerlei manieren meer dan duidelijk dat je het hartstikke verkeerd vind wat er gebeurd, maar wat moet er -concreet- dan in jouw ogen gebeuren? Welk uitgangspunt zou er moeten zijn? Wat is die onderliggende strategie?


Ik had een heel verhaal maar dat kan korter: laten we beginnen met gewoon de regels van de WHO te volgen (World Health Organisation), en dan met de intentie om corona te stoppen, niet om het door te laten gaan.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:45

Ah! Australië bijvoorbeeld! Hoe lang hebben die dicht gezeten ?

BigOne
Berichten: 38689
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:50

Shadow heeft al vanaf het begin grote twijfels over de aanpak, daar is ze regelmatig om gefileerd maar nu, een jaar later heeft ze wel grotendeels gelijk gehad. Onze regering heeft voor doorsudderen van ziekte en economie gekozen zonder afdoende maatregelen.
In Denemarken, Duitsland kun je je op elke straathoek laten testen, daar ging het hier al verkeerd mee. Contactonderzoek, zodra er iets teveel positieve waren een wassen neus. Ze hadden er veel dichter op moeten zitten maar ze hebben blijkbaar bewust gekozen dat niet te doen en eerder de lijn van Engeland gevolgd.
Australië Nieuw Zeeland is weer het andere uiterste.

IMANDRA

Berichten: 9848
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:54

Oprechte vraag: is het mogelijk en vooral ook realistisch om Corona überhaupt te stoppen?
Ivm. de open grenzen in Europa, en mensen maatregelen snel zat worden? Vaccinatie is een makkelijk middel om op zijn minst de zorg te ontzorgen, dat daarbuiten ook ingezet moet worden op zo min mogelijk besmettingen ben ik het ook met je eens. Maar volledig stoppen? Kan dat?

Dat het beleid van de overheid beter kan ben ik met je eens hoor. Maar ben wel oprecht nieuwsgierig.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:59

bigone schreef:
Shadow heeft al vanaf het begin grote twijfels over de aanpak, daar is ze regelmatig om gefileerd maar nu, een jaar later heeft ze wel grotendeels gelijk gehad. Onze regering heeft voor doorsudderen van ziekte en economie gekozen zonder afdoende maatregelen.
In Denemarken, Duitsland kun je je op elke straathoek laten testen, daar ging het hier al verkeerd mee. Contactonderzoek, zodra er iets teveel positieve waren een wassen neus. Ze hadden er veel dichter op moeten zitten maar ze hebben blijkbaar bewust gekozen dat niet te doen en eerder de lijn van Engeland gevolgd.
Australië Nieuw Zeeland is weer het andere uiterste.


Ik vind zeker dat er fouten zijn gemaakt. Maar wij zijn een verdeeld land, zeker politiek gezien. Met vorig jaar de aanloop naar de verkiezingen, heb en ze geen zware beslissingen durven nemen.
Maar economisch gezien, hebben wij het als land redelijk gedaan.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:04

Ik zie op t regionieuws dat de locatie van de perso weer goed beveiligd is … ik hoop dat t rustig blijft …

BigOne
Berichten: 38689
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:25

Electra63 schreef:
bigone schreef:
Shadow heeft al vanaf het begin grote twijfels over de aanpak, daar is ze regelmatig om gefileerd maar nu, een jaar later heeft ze wel grotendeels gelijk gehad. Onze regering heeft voor doorsudderen van ziekte en economie gekozen zonder afdoende maatregelen.
In Denemarken, Duitsland kun je je op elke straathoek laten testen, daar ging het hier al verkeerd mee. Contactonderzoek, zodra er iets teveel positieve waren een wassen neus. Ze hadden er veel dichter op moeten zitten maar ze hebben blijkbaar bewust gekozen dat niet te doen en eerder de lijn van Engeland gevolgd.
Australië Nieuw Zeeland is weer het andere uiterste.


Ik vind zeker dat er fouten zijn gemaakt. Maar wij zijn een verdeeld land, zeker politiek gezien. Met vorig jaar de aanloop naar de verkiezingen, heb en ze geen zware beslissingen durven nemen.
Maar economisch gezien, hebben wij het als land redelijk gedaan.

Door een gigantische zak geld en dat maakt het nu makkelijker om de boel weer op te starten. Maar het laten doorsudderen van Corona kost ook klauwen met geld, want iemand die in de ziektewet zit te wachten op zijn operatie wacht in sommige gevallen al een jaar en de opgeschoven zorg betekend ook veel complexere ziektebeelden bvb bij suikerziekte, er komen veel meer amputaties voor. Die mensen konden zich nog redden met twee benen, nu moet er hulp en een aangepaste woning komen.
En dit zijn maar enkele voorbeelden .

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 02:44

Janinevv schreef:
Zodat ik weer besmet kan worden door iemand die niet getest heeft.

Zo houd je het hele probleem alsnog in stand.
Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen. Nee dat mag niet want dat zijn de consequenties wat voor wereld zijn we terrecht gekomen.


Joh Janine, heb je überhaupt naar de persconferentie geluisterd? Rutte begon als eerste met “bij klachten blijf thuis en laat je testen, dat geld voor zowel ongevaccineerden als gevaccineerde mensen”

Dus daar is niets veranderd, iedereen moet zich bij klachten nog steeds laten testen. Ik had vorige week ineens koorts en was verkouden. Ik heb Corona gehad vorig jaar november en ben 2x gevaccineerd in juni en augustus, maar ook ik heb eerst een test laten doen voordat ik aan het werk ging (na negatieve test).

Dat is een verantwoording die iedereen moet nemen, gevaccineerd of niet. Jij hebt helemaal geen extra kans om Corona te krijgen van een gevaccineerde, want als het goed is test de gevaccineerde ook bij klachten.

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:28

Helemaal eens Daphara. Ik was vorige week ook erg verkouden. Uiteraard laten testen. Ben gewoon gevaccineerd.
Alsnog thuis gewerkt tot het zo goed als over was.

Waar we vroeger verkouden gewoon naar het werk gingen doen we dat nu niet meer, dat is wel een goede verandering wat mij betreft.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:08

Eleeke schreef:
Helemaal eens Daphara. Ik was vorige week ook erg verkouden. Uiteraard laten testen. Ben gewoon gevaccineerd.
Alsnog thuis gewerkt tot het zo goed als over was.

Waar we vroeger verkouden gewoon naar het werk gingen doen we dat nu niet meer, dat is wel een goede verandering wat mij betreft.


Ik heb een zooi paracetamol ingenomen en voelde mij alweer prima tegen de tijd dat de uitslag er was. Wat het ook is geweest Corona was het iig niet, dus ben dezelfde dag nog aan het werk gegaan, maar wel zoveel mogelijk op kantoor gebleven en contact met anderen gemeden. Ook geen terugval gehad of verergering van de klachten.
Wel 3 medewerkers van mijn afdeling die vorige week ook ziek naar huis zijn gegaan of thuis zijn gebleven en alle drie positief testte op Corona. Meteen de afdeling stil gelegd nadat de laatst twee ook positief bleken te zijn en alle 32 personen (inclusief ik zelf weer) een sneltest laten doen. Gelukkig is niemand anders positief getest of ziek geworden en gaat het ook deze week nog goed.

In het hele bedrijf nu 7 Corona gevallen, alle 7 ongevaccineerd.

Cowboy55
Berichten: 8575
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:35

Afbeelding

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:46

Arme Joost :D

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:36


vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:37

bigone schreef:
Shadow heeft al vanaf het begin grote twijfels over de aanpak, daar is ze regelmatig om gefileerd maar nu, een jaar later heeft ze wel grotendeels gelijk gehad. Onze regering heeft voor doorsudderen van ziekte en economie gekozen zonder afdoende maatregelen.
In Denemarken, Duitsland kun je je op elke straathoek laten testen, daar ging het hier al verkeerd mee. Contactonderzoek, zodra er iets teveel positieve waren een wassen neus. Ze hadden er veel dichter op moeten zitten maar ze hebben blijkbaar bewust gekozen dat niet te doen en eerder de lijn van Engeland gevolgd.
Australië Nieuw Zeeland is weer het andere uiterste.

Dat de aanpak niet goed is eens, maar 1 ding in je tekst is fundamenteel fout. GGD doet niet alleen contactonderzoek, zodra er iets te veel positieve zijn. Dat doen ze namelijk constant en zelfs uitgebreider als er de tijd voor hebben. Bij uitbraken zoals nu kan onderzoek niet altijd zo uitgebreid als de GGD zou willen. Maar achter de schermen zijn ze heel erg bezig om uit te zoeken waarom de 1 zo veel zieker wordt als de ander.

BigOne
Berichten: 38689
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:14

Jij zegt precies zoals ik het bedoel, op het moment dat er veel besmettingen waren holde het contactonderzoek hard achteruit, geen capaciteit genoeg en niet meer mogelijk om er bovenop te zitten.
Wanneer de besmettingen terugkeren naar een stuk minder kunnen ze er meer aandacht aan besteden per geval en gerichter indammen.

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:20

nicole_floor schreef:
Weet niet of deze al gedeeld is, gaat over de groep dat niet gevaccineerd is. Ik denk dat hier met goede voorlichting, nog wel winst te halen is. De biblebelt is niet de grootste groep.

https://www.nu.nl/coronavaccins/6165787 ... id-19.html



Ik weet niet hoeveel voorlichting helpt als een groep antivaxxers volgelingen van Forum voor Democratie zijn...

Dit is wat een volksvertegenwoordiger op dagelijkse basis de ether in smijt.... Ik ben benieuwd wanneer hij een Twitter ban krijgt voor het verspreiden van misinformatie, zoals zijn voorbeeld Donald Trump.


Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:25

Odysseus schreef:
nicole_floor schreef:
Weet niet of deze al gedeeld is, gaat over de groep dat niet gevaccineerd is. Ik denk dat hier met goede voorlichting, nog wel winst te halen is. De biblebelt is niet de grootste groep.

https://www.nu.nl/coronavaccins/6165787 ... id-19.html



Ik weet niet hoeveel voorlichting helpt als een groep antivaxxers volgelingen van Forum voor Democratie zijn...

Dit is wat een volksvertegenwoordiger op dagelijkse basis de ether in smijt.... Ik ben benieuwd wanneer hij een Twitter ban krijgt voor het verspreiden van misinformatie, zoals zijn voorbeeld Donald Trump.


[ [url=m/xzybFw.png]Afbeelding[/url] ]


En dit zit voor enorm veel ekkies per maand in de tweede kamer :roll:
Het wordt steeds erger met hem. Kan niemand hem tegen zichzelf en voor de wereld in bescherming nemen…

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:41

Odysseus schreef:
nicole_floor schreef:
Weet niet of deze al gedeeld is, gaat over de groep dat niet gevaccineerd is. Ik denk dat hier met goede voorlichting, nog wel winst te halen is. De biblebelt is niet de grootste groep.

https://www.nu.nl/coronavaccins/6165787 ... id-19.html



Ik weet niet hoeveel voorlichting helpt als een groep antivaxxers volgelingen van Forum voor Democratie zijn...

Dit is wat een volksvertegenwoordiger op dagelijkse basis de ether in smijt.... Ik ben benieuwd wanneer hij een Twitter ban krijgt voor het verspreiden van misinformatie, zoals zijn voorbeeld Donald Trump.


[ [url=m/xzybFw.png]Afbeelding[/url] ]


Nee maargoed gelukkig zijn het niet allemaal volgelingen van de FvD. :+

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:45

Natuurlijk niet, maar als je naar het overzicht keek ban gevaccineerden per politiek partij (gestemd) dan sprong FvD er toch wel met kop en schouders bovenuit :=