Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:06

Iedereen is welkom om mee te praten (behalve die mensen die 10x zo veel eten als ik, en 40 kilo lichter zijn, haat aan die mensen :') )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:20

Rose_Sonny schreef:
Iedereen is welkom om mee te praten (behalve die mensen die 10x zo veel eten als ik, en 40 kilo lichter zijn, haat aan die mensen :') )

Ja, verbieden zouden ze die moeten. :')

Koolhydraatarm werkt voor mij echt niet. Ten eerste omdat ik toch veel dingen met koolhydraten erg lekker vind, maar ook omdat ik zelf niets uit wil sluiten in m'n voeding. Als je het dan eens wel gaat eten kom je het als een malle weer bij is mijn ervaring.

Kcalbeperkend werkt voor mij goed, zolang ik m'n discipline hou. Niet teveel avonden zoals gisteren zeg maar, ik denk dat als ik nu zou moeten blazen ik mee mocht naar het bureau. :')
Daardoor wel een vreselijke craving in Chinese tomatensoep dus bij de Chinees besteld.

Van de week maar wat extra streng zijn. :o
M'n directe collega heeft als goed voornemen wat af te vallen en op het werk is een soort challenge qua bewegen.. daar kun je de Garmin app bijvoorbeeld aan koppelen en neem je het met een team op tegen andere collega's. Word je lekker competitief van dus wij hebben ons opgegeven. :D
Enkel de laatste week van de challenge staat ie er alleen voor denk ik, want dan ben ik op vakantie. :)) al ga ik proberen om een resort te boeken met een fitnessgelegenheid. Ik ga alleen en de zon gaat vroeg onder dus dan heb je tussen avondeten en weggaan bij zwembad/strand zo een gap. Prima om een uurtje te sporten. In theorie. Eens kijken wat de praktijk doet. :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:28

Rose_Sonny schreef:

Echt hè, ze moesten het verbieden _-:( .

Roosch: je hebt in ieder geval een goed voornemen voor die vakantie, je zou ook kunnen denken: lekker uurtje om alvast te borrelen :') .

Voor mij is calorie beperkt ook de enige manier, en helaas blijft de inname in de gaten houden een levenslange taak om niet weer aan te komen.
Maar vanavond lekker een keertje friet uit de airfryer. Wel braaf een portie rauwkost weg geknaagd vooraf.

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:30

Hier Chinees. Had van vorige week in de vriezer gezet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:31

Dat kan ook als ik met m'n reet aan het zwembad lig. :)) Het is dan echt zo een loos uurtje op de een of andere manier, mensen gaan dan inderdaad vaak samen zitten om te borrelen. Ik ga alleen en heb eigenlijk ook niet zoveel behoefte aan small talk denk ik, dus dan kan ik beter maar gaan sporten als die mogelijkheid er is. De rest van de vakantie wordt niet zo gek actief tenzij je de afstand van de hotelkamer naar het zwembad/buffet/strand meetelt. :') echt even een luie strandvakantie.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:35

Klinkt heerlijk Roosch, vooral met dat weer als van vandaag.

Purny: Chinees lust ik ook best graag, alleen de keuze in vegetarisch is niet zo groot. In ieder geval niet met maand menu’s en zo.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 14-01-23 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:36

Ja, dat zei ik net ook tegen m'n vriend, ik kan er wel echt naar uitkijken even de zon op te zoeken. Als je nu naar buiten kijkt.. brr... :+ maar goed, de kater was vandaag toch te groot om überhaupt daglicht te verdragen. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:37

Ik ga in oktober een rondreis door Marokko maken. Ik ben zo benieuwd hoe alles zal zijn.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:47

Dat klinkt ook gaaf Purny! En de Marrokaans keuken is ook erg lekker en over het algemeen best gezond.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:11

purny schreef:
Ik ga in oktober een rondreis door Marokko maken. Ik ben zo benieuwd hoe alles zal zijn.

Gaaf zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:14

Ik kom hier ook weer eens kijken. Ondertussen weeg ik 120 kilo :n Al 2 dagen cal aan het tellen en aan het volhouden. Gisteren 100 gram erbij en vandaag 200. 300 gram erbij in totaal :n En ja, ik weet echt dat je er niet op mag af gaan, maar ik ben het zo gewend dat de eerste dagen de kilo’s er af vliegen en ik meestal in week 1 2 kilo kwijt ben. Ik ben natuurlijk net gestart en ja, ik weet dat je pas na een week echt kunt kijken. Maar zo een snel resultaat is wel altijd fijn voor wat extra motivatie de eerste dagen.

Ik zou 2850 cal moeten eten om op mijn huidig gewicht te blijven, dus heb mijn cal tekort op 2200 gezet. Hopelijk heb ik wel verschil morgen en al helemaal vrijdag om de definitieve weegdag :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:29

Dat kan ik me voorstellen Moestuin, een snel resultaat motiveert toch al is dat vooral vocht. Er kunnen natuurlijk heel veel oorzaken zijn waarom je gewicht schommelt, dus toch over langere termijn beoordelen, hoe lastig dat ook is. Het blijft een (langzame) marathon en geen sprint. En anders je calorie tekort nog ietsje hoger zetten? Ik mag zelf rond de 1800 tot 2000 kcal eten om op gewicht te blijven en dat is ruim genoeg voor gezonde voeding met af en toe wat lekkers.
Verder, tel je echt alles mee? Olie om in te bakken, boter op brood? En de juiste hoeveelheden? Ik vergat dat best vaak en schatte hoeveelheden niet altijd goed in :o . Maar jij kan dit echt! Kleine stapjes worden ook een grote stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:36

Ik weeg alles af :j Heb al gedacht dat mijn keukenweegschaal stuk is, maar als ik er een zak bloem van een kilo op zet dan geeft die ook een kilo aan, met maximum enkele grammen verschil :+

Ook mijn koffie van Dolce Gusto od vul ik netjes in. Ik eet letterlijk met de weegschaal naast mijn bord en alles wordt tot de gram gewogen :o Daarom snap ik het ook niet echt. Minder leuk detail maar ipv 3 keer per dag naar het groot toilet te moeten is dit nu 1 keer. Dus er gaat echt ook minder in.

Anyway, ik ben nog maar bezig met dag 3 :') Ik weet dat ik geduld moet hebben :D M

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:40

@moestuin jij ook hier ;)

Dat is wel balen, en snap dat het zeer demotiverend werkt!

Probeer vol te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:47

Ja, ik probeer voldoende stokken achter de deur te krijgen _O-

Misschien weet iemand het: Ik heb erg veel last van maagzuur sinds het cal tellen. Gaat dit vanzelf over? Dus moet mijn lichaam zich nog leren aanpassen? Of haal ik beter wat maagzuurremmers in huis?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:45

Rustig aan Moestuin. Je hebt het er niet in 1 dag aangegeten, dus het gaat er ook niet in 1 dag weer af :D

Hoe heb je je totaal van 2800 kcal berekend om niet aan te komen?
Ben je heel erg lang?
Ben je super actief?
Klinkt mij namelijk als heel erg veel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:46

Zelfde vraag als Claudia eigenlijk, 2200 om af te vallen klinkt in mijn ogen absurd veel. Maar goed ik ben ook nog geen 1,60m en om af te vallen moet ik rond de 1700 zitten. :=

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:08

Moestuin schreef:
Ja, ik probeer voldoende stokken achter de deur te krijgen _O-

Misschien weet iemand het: Ik heb erg veel last van maagzuur sinds het cal tellen. Gaat dit vanzelf over? Dus moet mijn lichaam zich nog leren aanpassen? Of haal ik beter wat maagzuurremmers in huis?

Dit komt omdat je maag zuur aan maakt voor het eten wat je gewend bent om te eten. Als je in ene minder gaat eten maakt je maag nog dat zuur aan maar de vulling is er niet meer. Veel water drinken kan helpen. Probeer dus niet een soort crash dieet te maken want dan kan je flink ziek worden van je maag.

Volgens mij zei sharani iets over het hooi, ja ik kan het zelf veranderen maar anders wil ik liever niet. Het is af en toe 1 pak waar ik het van krijg en als het op is is het ook weg. :) het is verder prachtig spul waar mijn kleine smurf onbeperkt van kan smikkelen zonder dik te worden en de grote blijft op gewicht. :D jeuk neem ik dan eens in de zoveel tijd voor lief.

Roosch, je had het over dat rauwkost niet je favo is.. en je bent zeker niet de enige haha. Ik krijg kippenvel als ik er over na denk als snack wortels, komkommer of paprika te eten. :+ eet liever niks als dat ik het naar binnen werk :o
Komkommer krijg ik ook vaak omhoog later dus is sws niet fijn.

Jullie gaan mij momenteel erg hard :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:38

De kcal behoefte van 2800 kcal kan heel goed kloppen. Hoe meer overgewicht, hoe harder je lichaam moet werken om alles draaiende te houden. Ook kost beweging veel meer energie. Daardoor is je BMR en onderhoud hoger bij een hoger gewicht.
Dat is ook de reden dat je regelmatig opnieuw je BMR en onderhoud moet berekenen als je afvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:50

ClaudiaHS schreef:
Rustig aan Moestuin. Je hebt het er niet in 1 dag aangegeten, dus het gaat er ook niet in 1 dag weer af :D

Hoe heb je je totaal van 2800 kcal berekend om niet aan te komen?
Ben je heel erg lang?
Ben je super actief?
Klinkt mij namelijk als heel erg veel.

Via de website die werd aangeraden in afvallen zonder doel en via de fitness uitgerekend. Dus het is door 2 berekeningen bevestigd. Ik ben 1.72 en heb een fysieke job. Ik beweeg 8 uur per dag en dan nog daar bovenop de boerderij onderhouden, wat van sport etc.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:28

+:)+ .
Dan die 2200 kcal aanhouden.
Je lichaam moet natuurlijk wennen aan een lagere kcal inname.
Dan is het best plausibel dat je nu vocht vasthoudt.
Ik zelf vind het fijner om max 1x per week te wegen. Dat doe ik op de vrijdagochtend.
Soms weeg ik ook weken helemaal niet.
Ik ben 1.69 en op dit moment 64.5 kg. Ik eet dus 500 kcal minder dan jou, maar hoef er ook nog maar een paar kg af.
Als ik een keer wat zouter eet of ongesteld wordt ben ik ook ineens zwaarder door het vocht wat ik vasthou.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:11

Ik heb net mijn eerste les aquajoggen gehad. Het was een leuke les, wel zwaar maar een fanatieke docent. Volgende week weer

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:03

Ik weeg ook iedere dag. Op de een of andere manier helpt me dat met mijn keuzes de hele dag.

Hier 0.7 er af in de eerste week.
Al dagen knallende koppijn, waarschijnlijk van het afkicken van de hoeveelheid suikers die ik at. Ik zie het maar als een goed teken.

Lekker die vakantie roos!

En welkom aan alle nieuwkomers

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:19

Ik ben ook team ik-weeg-het-liefste-iedere-dag.
Momenteel wel wat uitdagend en met de weinig beweging die ik momenteel krijg ook echt niet motiverend. Dus op het moment weeg ik niet iedere dag.

Wel voor het eerst sinds de operatie weer echt het gevoel dat ik aan het afvallen ben, en de weegschaal laat dat ook zien! Wel nog steeds zwaarder dan voor de operatie, maar 1,2 kilo lichter dan een paar dagen geleden. Ik weet niet meer precies welke dag ik toen op de weegschaal stond, donderdag, vrijdag of zaterdag moet dat zijn geweest. Maar ik ben wel blij met het getal wat eindelijk echt aan het dalen is.

Zit veel vocht bij, het been wordt ook duidelijk dunner, maar ook wel vetjes, want die voel ik minder worden.

Hopelijk zet deze lijn door, hoeft niet perse 1 kilo per week te blijven, als die maar naar beneden gaat :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:24

Ik zit op een punt dat ik qua kilo’s niks afval, maar wel qua vorm.
Ik klim natuurlijk veel, wat een best wel kracht sport is. Ik zie spieren waar ik het bestaan niet van af wist :') . Nadeel: bloesjes zitten bij m’n borsten/buik goed, maar bij m’n armen zitten ze mega strak :') . Net zo’n Hulk idee die er uit kan scheuren :')