Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:33

Ik ben illegaal hier :+

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:39

Ik heb duidelijk gemaakt dat als mijn man met me wilde trouwen dat hij dan moet beseffen dat er waarschijnlijk geen kinderen komen. En zie hier, we zijn getrouwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:58

quera schreef:
Ik ben illegaal hier :+

Britta post ook met regelmaat. Zolang de humor maar goed zit :))

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:34

Hoi Dilan93, oef dat is wel een dingetje, daar moet je toch wel even heel goed duidelijkheid over krijgen bij je vriend.
Ik wilde ze sowieso nooit, maar door een burn-out heb ik toch wel getwijfeld, was toen weer vrijgezel en 34 jaar, had gevoel mn leven weer op de rit moest krijgen en op dit gebied de laatste kans had. Toen mn huidige vriend tegen gekomen die vanaf begin af aan heel duidelijk was een kinderwens te hebben, ik dacht dat zo'n leven met hem mij prima zou passen. Paar jaar later bleek ik niet zwanger te kunnen worden zonder heel medisch traject. Toen is het voor mij heel duidelijk geworden dat ik absoluut geen kinderen wil, wordt daar zeker weten heel ongelukkig van. Mn vriend daarin tegen vind dat echt heel erg dat hij zn kinderwens opzij moet zetten, maar wil er niet voor uit elkaar. We zijn inmiddels 40 en 49, dat is natuurlijk ook weer anders als dat je begin 30 bent. Het blijft toch een problematisch onderwerp bij ons wat veel verdriet geeft. Weet zelf ook niet altijd mee om te gaan en of we niet beter uit elkaar konden gaan. Zelf heb ik heel erg het idee dat mn vriend geen realistische kijk op kinderen hebben heeft. Mijn broer kreeg kids en dat was een flinke eye opener, dat wilde ik echt niet. Als ik bedenk hoe mn dagen eruit gaan komen te zien wordt ik daar echt niet gelukkig van.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 30-09-18 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:34

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180930_03796498

Ik las net dit artikel. In BE waren kinderen een ruiltoxht aan het doen en kregen een boze mevrouw voor hun neus. De vrouw vond de kinderen zeer onbeleefd.

Wat doet papsie? Gaat met 100 kinderen voor hun deur stoepkrijten tegen de verzuring en azijnpisserij want kinderen moeten kinderen kunnen zijn. De man is naar buiten gegaan en later met een ambulance afgevoerd omdat hij onwel werd van de stress. En papsie met de 100 kinderen? Die zijn lekker door blijven krijten.

Verschrikkelijk toch? Ik ben ook voor dat kinderen buiten moeten kunnen spelen maar dat wilt niet zeggen dat ik ze continu aan mijn deur wil hebben voor een ruiltochr waar ze passief agressief dingen eisen, om dan weer daar te staan voor Driekoningen, en dan Halloween enz enz. Omdat iemand anders kinderen wilt moet de hele buurt toch niet meedoen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:44

BopjeBo schreef:
Hoi Dilan93, oef dat is wel een dingetje, daar moet je toch wel even heel goed duidelijkheid over krijgen bij je vriend.
Ik wilde ze sowieso nooit, maar door een burn-out heb ik toch wel getwijfeld, was toen weer vrijgezel en 34 jaar, had gevoel mn leven weer op de rit moest krijgen en op dit gebied de laatste kans had. Toen mn huidige vriend tegen gekomen die vanaf begin af aan heel duidelijk was een kinderwens te hebben, ik dacht dat zo'n leven met hem mij prima zou passen. Paar jaar later bleek ik niet zwanger te kunnen worden zonder heel medisch traject. Toen is het voor mij heel duidelijk geworden dat ik absoluut geen kinderen wil, wordt daar zeker weten heel ongelukkig van. Mn vriend daarin tegen vind dat echt heel erg dat hij zn kinderwens opzij moet zetten, maar wil er niet voor uit elkaar. We zijn inmiddels 40 en 49, dat is natuurlijk ook weer anders als dat je begin 30 bent. Het blijft toch een problematisch onderwerp bij ons wat veel verdriet geeft. Weet zelf ook niet altijd mee om te gaan en of we niet beter uit elkaar konden gaan. Zelf heb ik heel erg het idee dat mn vriend geen realistische kijk op kinderen hebben heeft. Mijn broer kreeg kids en dat was een flinke eye opener, dat wilde ik echt niet. Als ik bedenk hoe mn dagen eruit gaan komen te zien wordt ik daar echt niet gelukkig van.

Ja, daar ben ik dus ook wel bang voor. Aan de andere kant denk ik écht dat mijn vriend als hij bij een andere vrouw wel kinderen zou krijgen hij toch wel zou denken "goh zonder kinderen is misschien ook wel fijn" of zelfs spijt krijgen. Ja tenzij hij een vrouw zou vinden die er 100% voor wil gaan en thuismoeder wil zijn enzo. Hij heeft echt zijn me-time nodig en wordt echt mega chagrijnig/bozig van slaaptekort, dat lijkt me een serieus slechte combinatie :o
Ik denk dat we even geduld moeten hebben tot zijn zusje kinderen gaat baren (wat sowieso gaat gebeuren) en dan zal hij wel merken dat het niet allemaal leuk en gezellig is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:08

BopjeBo schreef:

Dat gevoel heb ik dus ook nu ik zie hoeveel werk de broer van mijn vriend er aan heeft. Echt heel hun leven is veranderd sinds de zwangerschap.

Ik ben dus zelf ook bang dat ik daar ongelukkig van zou worden. Vandaar ook dat ik zelf geen kinderen wil.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:17

Mijn vriend schrok dus niet van hoe het bij mn broer ging, want dat ligt puur aan de opvoeding en hoe je ermee omgaat. In de praktijk denk ik dat mn vriend een vriendje van zn kind zou worden ipv opvoede ouder, puur gebaseerd hoe ik zie hoe hij met andere kinderen omgaat. En dan zou ik uiteraard een soort moederheks worden omdat ik de enigste pedagogisch opvoedende ouder zou zijn. En moet er niet aan denken dat mn eigen leven zou moeten draaien om het gezinsleven als moeder de vrouw, jakkie bah dat is de reden dat ik zeker geen kinderwens heb. Ben veel ste veel gehecht aan mn eigen leven en te kunnen doen en laten wat ik zelf wil. Mijn vriend is van mening dat kinderen juist voor levensgeluk zorgen. Groot verschil dus, maar heb ook de indruk dat hij totaal geen idee heeft hoe het ons leven samen zou veranderen en veel ste makkelijk en rooskleurig erover denkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:24

Dilan93 schreef:
Vraagje trouwens, hoe zit het bij jullie partners? Mijn vriend wil namelijk wel kinderen. Hebben jullie allemaal partners die ook geen kinderen willen?

Meestal, als een man mij beter leert kennen, beseft hij zich wel dat een kind met mij gewoon niet aan te bevelen is.
Ze zien mij en wat ik doe en zijn automatisch doodsbang dat ik dát projecteer op een jonge en moderne versie van mezelf, die tot overmaat van ramp ook nog gedeeltelijk van hun is, terwijl ik mijn poot heel stijf hou waar het mijn wereldverbeterings idealen betreft. :+

En tegenwoordig heb ik een pracht excuus: "lukt niet joh, mijn eileiders zijn er lekker uit"

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:13

Mijn partner wilt geen kinderen. Weet niet of het zou werken als hij ze wel zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:47

Mijn vriend wil ze ook niet. Hij is van het type "wat jij wilt". Maar ziet ondertussen ook wel prima alle voordelen van kinderloos blijven en de gigangische nadelen van kinderen nemen. Ik denk dat veel mannen er rooskleurig over denken met het idee dat de moeders er toch meer mee bezig moeten..

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:55

Ik heb mijn lief er bijna op uitgekozen dat hij ook geen kinderen wil. Superfijn om dat meteen aan het begin kristalhelder te hebben; nooit discussie meer nodig. We komen regelmatig ouders met kinderen tegen en dan kunnen we met een korte blik of rol met t oog bevestigen: zo blij dat jij dit ook niet wil

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:51

Wij waren gisteren even bij mijn ouderlijk huis, tegelijk met een vriendin van mijn moeder die haar kleinkind meegenomen had. Het was best een schattig kindje hoor, maar jeeeetje, wat een geluid kwam daaruit!
Mijn vriend was het na een paar minuten toch ook wel goed zat :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:11

Ik ben al een tijdje happy single. Het grappige is wel dat ik het met mijn eerste vriend volledig eens was: geen kinderen. We hadden wel een huis gekocht met 2 extra slaapkamers, en hij had meteen zoiets van ohhh: een ruim kantoor en een waskamer! Dus. Zijn moeder wilde graag kinderen, wij echt niet :D . Hij was er ook het type niet naar, hij hield van opgeruimd, georganiseerde plannen, dat soort dingen.

Met de vriend erna heb ik wel een wat ruimere blik gekregen, hij wilde niet alleen wel graag kinderen later, maar hij was ook meer een vadertype als je begrijpt wat ik bedoel. Helaas zocht hij er stiekem wel een huisvrouw bij. Niet dat hij dat zei hoor, hij was trots op mijn baan en zelfstandigheid enzo. Maar vervolgens kreeg ik toen opeens de vraag of ik niet eens zijn was kon overnemen van zijn moeder. Ik heb hem hééél hard uitgelachen, tot ik begreep dat hij het nog meende ook := . TJA. En toen was het uit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:19

BopjeBo schreef:
Mijn vriend schrok dus niet van hoe het bij mn broer ging, want dat ligt puur aan de opvoeding en hoe je ermee omgaat. In de praktijk denk ik dat mn vriend een vriendje van zn kind zou worden ipv opvoede ouder, puur gebaseerd hoe ik zie hoe hij met andere kinderen omgaat. En dan zou ik uiteraard een soort moederheks worden omdat ik de enigste pedagogisch opvoedende ouder zou zijn. En moet er niet aan denken dat mn eigen leven zou moeten draaien om het gezinsleven als moeder de vrouw, jakkie bah dat is de reden dat ik zeker geen kinderwens heb. Ben veel ste veel gehecht aan mn eigen leven en te kunnen doen en laten wat ik zelf wil. Mijn vriend is van mening dat kinderen juist voor levensgeluk zorgen. Groot verschil dus, maar heb ook de indruk dat hij totaal geen idee heeft hoe het ons leven samen zou veranderen en veel ste makkelijk en rooskleurig erover denkt

Snap jouw gevoel heel goed hoor. Ik ben ook niet van mening dat kinderen alleen maar levensgeluk meebrengen.

Ik vind mijn leven juist fijn zoals het nu is. Kinderen zetten dat allemaal op zn kop.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:06

Mijn vriend wou wel graag kinderen, maar wist bij onze eerste kennismaking al dat ik daar anders in stond. Sterker nog, bij zijn ex kreeg hij bijna een kind, totdat zij een miskraam kreeg. Ik wist dus aan het begin van onze relatie dat hij wel vruchtbaar was :+
Inmiddels is hij meer van 'als het ooit komt, dan komt het' dus ik doe er gewoon alles aan om dat te voorkomen. En dat weet hij ook hoor. Zeker nu al zijn vrienden kinderen krijgen, zegt hij steeds vaker hoe heerlijk hij ons leven vind. Gewoon altijd weg kunnen, lage kosten, flink sparen, geen zorgen.
Mijn schoonmoeder reageert er wel heel irritant op als ik zeg dat ze van ons geen kleinkinderen hoeft te verwachten. "Ach, doe toch normaal, natuurlijk krijgen jullie kinderen" Dus ik praat er niet meer over met hun, want dat verantwoorden de hele tijd heb ik geen zin in. En ik voel dan wel telkens een soort sociale druk, alsof ik gek ben en zij niet. Dus daarom lees ik zo graag hier mee, voel ik me weer even normaal *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:12

RoosG schreef:
Mijn vriend wou wel graag kinderen, maar wist bij onze eerste kennismaking al dat ik daar anders in stond. Sterker nog, bij zijn ex kreeg hij bijna een kind, totdat zij een miskraam kreeg. Ik wist dus aan het begin van onze relatie dat hij wel vruchtbaar was :+
Inmiddels is hij meer van 'als het ooit komt, dan komt het' dus ik doe er gewoon alles aan om dat te voorkomen. En dat weet hij ook hoor. Zeker nu al zijn vrienden kinderen krijgen, zegt hij steeds vaker hoe heerlijk hij ons leven vind. Gewoon altijd weg kunnen, lage kosten, flink sparen, geen zorgen.
Mijn schoonmoeder reageert er wel heel irritant op als ik zeg dat ze van ons geen kleinkinderen hoeft te verwachten. "Ach, doe toch normaal, natuurlijk krijgen jullie kinderen" Dus ik praat er niet meer over met hun, want dat verantwoorden de hele tijd heb ik geen zin in. En ik voel dan wel telkens een soort sociale druk, alsof ik gek ben en zij niet. Dus daarom lees ik zo graag hier mee, voel ik me weer even normaal *\o/*

Precies dat dus! Ik kreeg ook heel vaak van mijn schoonmoeder te horen 'hoe kún je leven zonder kinderen?!'
Nou, zoals ik de afgelopen 25 jaar doe. Rustig, zoveel minder zorgen en verplichtingen...

Maar ik praat ook zo min mogelijk over dat onderwerp met hen. Heb idd geen zin in continu te moeten verantwoorden.

Ik vind het neefje van mijn vriend ook wel leuk hoor, voor eventjes. Een dagje oppassen zou al niks voor mij zijn :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:31

Wij krijgen binnenkort een tantezegger.
M’n ma: “moeten jullie niet ook een box neerzetten voor de kleine?”
Nee. Nope. Nein. Never.
Ik wil er best op passen... Tegen de tijd dat het zindelijk is en kan praten. Over een jaar of vier of zo.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:38

ik vind de kinderen van mijn vrienden soms al vervelend :+ . Laatst stelden mijn vrienden voor om eens gezellig wat te gaan doen mét de kinderen erbij? Toen heb ik gezegd dat ik dan niet mee zou gaan, maar dat ik ze veel plezier wens.
Ze waren eventjes verbaasd dus ik heb nog erbij gezegd dat ik kinderen nu eenmaal niet leuk vind, maar toen was het verder prima en bleven de kinders thuis *\o/* .

Het kind van 8 leeft ook op een dagschema dat vaststaat op 5 minuten. Hij moet om half 8 slapen, en dat kan dus absoluut geen 5 voor of 5 over half 8 worden. Hetzelfde met eten/drinken/ weet ik veel. Ik snap het niet en dat hoeft ook niet, maar ik krijg al jeuk bij het idee dat ik met zoiemand op stap moet. Waarschijnlijk krijg ik dan elke 5 minuten een update en verhalen en redenaties over het volgende programmapunt...

Bij de verjaardag ben ik aan de andere kant van de kamer gaan zitten tot hij naar bed was _O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:38

watchthesky schreef:
Nee. Nope. Nein. Never.
Ik wil er best op passen... Tegen de tijd dat het zindelijk is en kan praten. Over een jaar of vier of zo.

Wat een onzin, een box voor sporadisch een keer oppassen :') Bij mijn neefje gebruikte ik daarvoor gewoon het campingbedje :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:43

watchthesky schreef:
Nee. Nope. Nein. Never.

Ik zou al niet eens een box aanschaffen, al zou ik een dagje oppassen. De ouders zorgen zelf maar voor een reisexemplaar :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:45

watchthesky schreef:
Nee. Nope. Nein. Never.

wuuttt, zou je die dan zelf moeten kopen? Zijn die ff raar :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:54

Ik heb een bench staan voor de honden (waar ze nooit in zitten, maar vooruit)
Daar past vast ook een kind in (ding is 1,20 bij 80, past best)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:02

Is de box van mijn paard ook goed dan? Die staat er al en niks waar ze aan kunnen prutsen. Pamper uit en kan 'm gewoon zo laten rondkruipen. Bij vertrek even afspuiten op de poetsplek, kleren aan en nadien de stal even uitspuiten :)) Paard wel op de weide dan uiteraard.

Hoewel mijn vriend wel een kinderwens had (al is het geen hele sterke) kunnen wij elkaar ook aankijken van "godzijdank blijft dat ons bespaart" als er weer eens eentje de boel op stelten zet. Mijn vriend is wel een vaderfiguur en qua opvoeding zitten we eveneens op 1 lijn. Het is dat zijn job en mijn hobby helaas niet stroken met een kind. Of nouja, het kan absoluut wel met zijn job op voorwaarde dat ik dan merendeel van de tijd alle zorg en verantwoordelijkheid draag. Of thuismoeder wordt, maar dan moeten de paarden weg. Dus dan maar geen kinderen :Y)
Hij ziet er de voordelen ook van in, dat scheelt.

Schoonzus en schoonbroer zullen wel ooit aan kinderen beginnen maar ik sta er iig niet om te springen om op te passen. Vanaf puberleeftijd misschien.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:05

Stel hè? Broers/zussen met kinderen, er overkomt die ouders iets... wat dan?
Nemen jullie dan neefje(s)/nichtje(s) in huis? Of draait iemand anders daar voor op?