Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:43

Dankjulliewel lieve meiden :* Ik zie wel hoe het allemaal loopt, vind het altijd zo moeilijk om in te schatten hoe mijn zenuwen gaan zijn op het moment zelf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:45

finnens schreef:
Ik eet wel vaak avocado (geprakt met een beetje paturain peper en zout, klinkt vies is lekker) of verse geitenkaas op brood.

Ja, ik betwijfel of dat wel zo lekker is in de broodtrommel, of het dan niet bruin wordt :o

Want ik hou echt wel van avocado :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:45

Beetje citroensap er overheen, dan blijft het in ieder geval langer groen :) Dat deden wij vroeger altijd bij appeltjes als we die mee naar school hadden, in partjes gesneden en dan citroensap er overheen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:47

Emmaa_ schreef:
Beetje citroensap er overheen, dan blijft het in ieder geval langer groen :) Dat deden wij vroeger altijd bij appeltjes als we die mee naar school hadden, in partjes gesneden en dan citroensap er overheen.

Iets minder smakelijk wel denk ik...

Goh dat van de appels heb ik lang niet gehoord, maar nu je het zegt, inderdaad!

Zou zelfgemaakte hummus een beetje goed blijven? Ik heb namelijk geen koelkast op het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:48

Ja hoor, als je zelf hummus maakt gebruik je geen ingrediënten die in de koelkast moeten dus moet prima kunnen. Citroensap is een kwestie van smaak denk ik.. Ik vind het aan heel veel voedingssoorten heel veel toevoegen als er een zuurtje in zit dus ik vind het juist wel lekker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:49

Emmaa_ schreef:
Ja hoor, als je zelf hummus maakt gebruik je geen ingrediënten die in de koelkast moeten dus moet prima kunnen. Citroensap is een kwestie van smaak denk ik.. Ik vind het aan heel veel voedingssoorten heel veel toevoegen als er een zuurtje in zit dus ik vind het juist wel lekker.

Nouja, in hummus kan je denk ik nog redelijk smaakloos citroensap toevoegen. Dus twee vliegen in één klap :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:02

Sterker nog in de meeste recepten voor guacamole zit ook limoensap, dus de combi kan vast prima :D ik neem overigens gewoon altijd een hele avocado mee en maak het op mn werk, kost 2 min

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:04

finnens schreef:
Sterker nog in de meeste recepten voor guacamole zit ook limoensap, dus de combi kan vast prima :D ik neem overigens gewoon altijd een hele avocado mee en maak het op mn werk, kost 2 min

Is ook een optie :j
Maar wil er wel graag wat meer smaak aan hebben :) Op een cracker is dat wat anders.
En als ik dan hier lees over hummus met zongedroogde tomaten :~ :~ :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:17

Dan neem je de dingen die je wilt gebruiken om het op smaak te maken toch ook mee? Ik neem regelmatig allemaal losse bakjes met dingen mee omdat ik mijn eten op school wil 'klaarmaken'. Kruiden mengen en in een klein bakje doen etc. Je hebt ook van die speciale lunchboxes waar je een groot compartiment hebt en allemaal kleine bakjes die je erin kan doen voor bijvoorbeeld dressing of gesneden groenten die zompig worden als je ze al mengt voordat je van huis gaat. Vooral met quinoa of bulgur vind ik dat echt enorm handig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:19

Emmaa_ schreef:

Ye good old E330 :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:52

Ik neem ook vaak losse ingredienten mee, vind bijv rauwkost ook lekker op mn broodjes.
Philadelphia vind ik ook lekker qua smeerbaar beleg.

Avocado met citroensap gaat prima, je hebt maar klein drupje nodig dus je proeft het maar net. Lekker op smaak brengen en smullen maar :9

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:23

Wat is het soms moeilijk om 'netjes' netjes te blijven. Heb veel te doen, feestjes, dan schiet het er soms toch snel bij in.

Vandaag de planning:
O: 250ml alpro soja yoghurt met 3 handjes muesli en wat honing
L: kaastosti en 2 crackers met kipfilet
T: 2 of 3 rijstewafels
A: 400 gram gemengde groente (moet op :Y) ) met een kipburger
T: 2 blokjes chocola en een appel
D: water en thee

B: ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:25

Laura82 schreef:
Ik neem ook vaak losse ingredienten mee, vind bijv rauwkost ook lekker op mn broodjes.
Philadelphia vind ik ook lekker qua smeerbaar beleg.

Avocado met citroensap gaat prima, je hebt maar klein drupje nodig dus je proeft het maar net. Lekker op smaak brengen en smullen maar :9

Hmm ook lekker inderdaad, beetje philadelphia met paprika...

Goede ideeen weer dames!!!! *\o/*

Hier ook mensen die overnight oats met iets anders dan melk maken?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:27

Ja ik maak het wel eens met yoghurt, vind ik lekkerder dan melk. Ik doe er dan wel een scheutje water bij, anders wordt het erg dik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:29

Ik bedoel meer echt melk-vrij. Naast varkensvlees werkt melk ook ontstekingswaarde-verhogend.

In principe eet ik alleen 's ochtends melk, soms 's avonds yoghurt.

Soya melk vind ik erg lekker, maar is meestal vrij zoet.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:32

Mag ik me ook melden? :D Ik zit al een paar jaar te strugglen met afvallen maar ben er nu wat serieuzen mee bezig. Helaas val ik niet bepaald af sinds ik er mee bezig ben, maar kom ik juist aan :') Nu is een (groot) gedeelte spiermassa denk ik,maar toch. misschien dat andere bokkers wat aan mijn etensgewoonten zien. Tips zijn altijd welkom!

O: 2 broodjes, 1 met pindakaas andere met hagelslag en 100gr magere kwark :o wel echt een uitzondering trouwens, normaal gesproken volle bord Brinta
T: appel
L: bord zelfgemaakte gezonde (verse) tomatensoep+ Salade met sla, paprika, wat rozijnen, pijnboompitten, lepeltje kwark en lijnzaad
T: bakje kwark met appel, kaneel, rozijnen, amandelen, misschien nog beetje soep voordat ik naar werk ga
A: aardappels en bloemkool met kippenvleugeltjes
T: handje nootjes of een dadel

Nu ben ik wel super actief in een dag. Normale dag zoals vandaag;
25 min fietsen naar werk, 2 uur werken (schoonmaak), direct door naar paarden 4 stallen uitmesten, stal aanvegen en 1 paard trainen, thuis wat opruimen en koken, 15 min naar andere werk fietsen, 2 uur werken (ook schoonmaak met veel trappen) en weer terug fietsen natuurlijk en dan om de dag HIIT training via YouTube :P

Dus ik beweeg de hele dag door wel en eet Opzich gezond maar val niet af. Althans, volgens de weegschaal niet :P

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:38

Succes vandaag Emma, hier draaien de duimpjes! :))
Heerlijke lijstjes dames!

Nou, ik heb een nieuwe coach hoor *\%/*
Vanaf maandag aan de bak, voedings-trainings schema´s en het stukje mentale coaching! Echt onwijs blij mee... Hij heet Spartan Health voor de geïnteresseerd :)*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:39

Welkom Eileen!

Helaas bouwen vrouwen heel weinig spieren op, doorzoek het onderwerp er even op, dan lees je er een stukje over van volgens mij Emma :)

Weeg je af? Ofwel, weet jij precies wat er in jouw bord Brinta zit?

Rozijnen en dadels zitten vrij veel suikers in, lijnzaad en pijnboompitten zijn vrij vet. Allemaal vrij gezond hoor, maar wel met mate eten. Je eet er snel meer van dan gezond is.

Hoeveel amandelen gooi je in de kwark? Ik heb hier op het werk vaak een zakje noten (amandelen, walnoot en nog iets), 40 gram, 240 kcal.

Hoe zijn je kippenvleugeltjes bereid? Is ook nog wel eens een verschil. Marinade kan behoorlijk suiker in zitten.

Echt weeg het eens een paar dagen af en hou het bij in MFP of iets dergelijks :j

Je kan wel heel gezond eten, maar als je kcal-inname hoger is dan wat je verbrand, dan kom je alsnog aan.

Succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:39

jaimy10 schreef:
Succes vandaag Emma, hier draaien de duimpjes! :))
Heerlijke lijstjes dames!

Nou, ik heb een nieuwe coach hoor *\%/*
Vanaf maandag aan de bak, voedings-trainings schema´s en het stukje mentale coaching! Echt onwijs blij mee... Hij heet Spartan Health voor de geïnteresseerd :)*

Spartan Health? Huh? Echte naam?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:53

Ben niet helemaal thuis in soya producten, maar volgens mij heb je ook een ongezoete versie?
Je hebt ook nog amandelmelk, rijstmelk etc, maar geen idee hoe dat qua smaak is.

Ben beniewd jaimy! Was je niet tevreden met de vorige coach?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:57

Laura82 schreef:
Ben niet helemaal thuis in soya producten, maar volgens mij heb je ook een ongezoete versie?
Je hebt ook nog amandelmelk, rijstmelk etc, maar geen idee hoe dat qua smaak is.

Ben beniewd jaimy! Was je niet tevreden met de vorige coach?

Klopt, maar dat is ook behoorlijk zoet. :P Het is gewoon heel anders dan gewone melk ;)

Ik heb wel eens amandelmelk gehad, dat was juist weer heel erg bitter en waterig.

Gewoon om te drinken is allebei prima te doen, maar met havermout weet ik het niet goed.

Misschien is een licht gezoete soya yoghurt dan wel een betere optie, vanille ofzo. Dan heb ik geen zoeter meer nodig. Kan ik de cacao ook beter weglaten denk ik :P

Ben ook vreselijk kieskeurig met de havermout, alleen de AH basic vind ik goed. De rest heeft een bijsmaak ofzo.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:01

Hahaha, nee Attilio maar dat is ze werknaam oeps :Y)

Laura jawel, alleen dat is niet te vergelijken. Mijn andere coach is mijn compagnon, we trainde nooit samen (andere uren en zij heeft 5 |o kinderen haha dus weinig tijd) eigenlijk deed zij alleen de meting. Geen begeleiding op voeding en training en totaal niet het stukje mentale.

Hij, Attilio, doet dat allemaal wel.. Dus ja dan is de keuze snel gemaakt niks ten nadelen natuurlijk naar mijn compagnon :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:06

Ooooh :') Ik vroeg me al af wie z'n kind Spartan noemde :')

Fijn dat je nieuwe coach er wat dieper in gaat!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:08

Janine1990 schreef:
Ooooh :') Ik vroeg me al af wie z'n kind Spartan noemde :')

Fijn dat je nieuwe coach er wat dieper in gaat!

whaha ja beetje stom gezegd.. :P
Ja heel fijn! *\o/*

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:18

jaimy10 schreef:
Hahaha, nee Attilio maar dat is ze werknaam oeps :Y)

Laura jawel, alleen dat is niet te vergelijken. Mijn andere coach is mijn compagnon, we trainde nooit samen (andere uren en zij heeft 5 |o kinderen haha dus weinig tijd) eigenlijk deed zij alleen de meting. Geen begeleiding op voeding en training en totaal niet het stukje mentale.

Hij, Attilio, doet dat allemaal wel.. Dus ja dan is de keuze snel gemaakt niks ten nadelen natuurlijk naar mijn compagnon :D

Omg 5 kinderen :wow: Nooit van mijn leven haha! (No offense voor mensen hier die wel zoveel kinderen willen/hebben :+ )

Ik ben benieuwd naar je training Jaimy. Wat was jouw doel ook al weer? :)