Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:09

Bhriseis schreef:
Wow LisErm; BFBM én NMTZ? Dat zijn de workouts waar ik tot nu toe nog niet aan durfde beginnen wegens megalang en zwaar := Knap!

Ik durfde in het begin ook niet maar toen ik eenmaal begon viel het best mee :P
NMTZ is echt zwaar, maar je voelt tijdens het workouten gewoon dat het heel effectief is
en je kunt eventueel beginnen met lichte gewichten (de dames gebruiken maar 1,5 kg).
Vooral het 1e circuit vind ik erg zwaar maar als je daar eenmaal doorheen bent wil je echt
niet meer opgeven ;)
BFBM is ook zwaar, maar anders zwaar. Daar ben ik echt van buiten adem ipv dat je spieren branden.
In tegenstelling tot NMTZ zijn de laatste circuits het zwaarst.
Maar als je eenmaal zo ver gekomen bent en Jillian tussendoor stimulerende dingen zegt stop je ook niet meer haha.

Dat ze langer zijn vind ik fijn want op de dagen dat ik geen lange doe, doe ik 2 korte of 1 jillian
workout en cardio dus vind het alleen maar fijn :)

Ik vind KBAT het zwaarst (in ieder gaval voor mij dan) en die heb jij gewoon al
helemaal afgerond! :)

Grapjasjes12

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:11

Killer Buns is vreselijk. Gisteren zette m'n man voor de gein level 3 voor me op. Nou, na 2 oefeningen ben ik verder gegaan met Level 1, ik kon het gewoon echt niet _O-

LisErm, het valt me wel altijd op dat jij heel erg weinig eet voor iemand die zulke lange workouts doet.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:12

Is dat niet erg zwaar meerdere programma's op 1 dag?

Ik heb gisteren eerst training gehad met m'n paard en daarna gaan shredden, ik kreeg tegen het einde wel heel gevoelig voeten (en dat wil bij mij zeggen dat er elke moment een kramp in kan schieten)
Dat zal ik rustig moeten opbouwen. Hoop wel dat het vlot gaat, ik vind het echt heel leuk!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:18

phormicola schreef:
Killer Buns is vreselijk. Gisteren zette m'n man voor de gein level 3 voor me op. Nou, na 2 oefeningen ben ik verder gegaan met Level 1, ik kon het gewoon echt niet _O-

LisErm, het valt me wel altijd op dat jij heel erg weinig eet voor iemand die zulke lange workouts doet.

Heb niet het idee dat ik weinig eet, verschilt van 1650-1900. Blijf daarmee aardig stabiel in gewicht (62 kg
bij 1.70m). En ik zorg dat ik voldoende eet voor en na het sporten heb net 60 gram havermout op en 1 sinaasappel.
Ga zo sporten en voor daarna staat er ook alweer een flinke eiwitrijke lunch klaar :)
Maar ik heb natuurlijk minder verstand van voeding als jij, wat zou jij mij aanbevelen?

Ben door het sporten icm dit eetpatroon best een flink aantal kg's kwijtgeraakt en zou nu graag nog echt heel
strak willen worden incl sixpack haha.

@Zinn: is wel zwaar maar ik sport graag een heel uur en zorg voor 1 dag pw rust.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:25

Voor strak worden zul je waarschijnlijk toch meer moeten eten, vooral 1600kcal is verschrikkelijk weinig, 1900kcal kan er nog net aan mee door. Dat zijn hoeveelheden om af te vallen en op een gegeven moment kun je niet nog verder afvallen en zul je je lichaam echt moeten gaan voeden. Anders kun je definitie wel op je buik schrijven :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:29

idd, je moet dan juist weer wat meer eten om dat om te kunnen zetten in spieren :j maar ondertussen zou je je vetpercentage dan in de gaten moeten houden.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:33

Mars dat heb k nu ook. Gister geen tijd gehad om t shredden en nu flink aan t snotteren en keelpijn.
Kga t dus vandaag ook overslaan, :-( maar bij mij is verkoudheid meteen voorhoofdh0sholte ontsteking dus ben blij als t morgen of overmorgen toch echt wel weg is haha.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:37

phormicola schreef:
Voor strak worden zul je waarschijnlijk toch meer moeten eten, vooral 1600kcal is verschrikkelijk weinig, 1900kcal kan er nog net aan mee door. Dat zijn hoeveelheden om af te vallen en op een gegeven moment kun je niet nog verder afvallen en zul je je lichaam echt moeten gaan voeden. Anders kun je definitie wel op je buik schrijven :)

Ik zit een beetje met al de verschillende informatie die te vinden is..
Ik wil mezelf niet verhongeren dus onder mijn onderhoud eten ben ik sowieso niet van plan,
ookal wordt er gezegt dat je naast de workouts een 1200 kcal plan moet volgen.

Vandaag heb ik bv NMTZ, 15 min crosstrainen, fietsen en paardrijden op de planning staan en hoef ik niet naar school dus doe ik verder niets.
Mijn BMR is 1415 kcal, ik ga dan voor 1900 kcal dan eet ik er ruim boven.
Want als ik rond de 2200 kcal ga zitten, dan val ik niks af toch?

Of sla ik hier de boot volledig mis? :P
1900 kcal gaan eten zal ik dan sowieso doen, dankje voor de tips.

@Zinn: Geldt dat ook als ik er nog net de laatste kg (ong 2) af wil hebben?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:44

Het lijkt mij dat je met 62kg niet verder af hoeft te vallen? En die 1200kcal kun je echt meteen vergeten, dat is belachelijk. Vergeet ook niet dat de gemiddelde Amerikaanse vrouw veel kleiner is en de rest van de dag geen moer uitvoert. Voor zo'n vrouw is 1200kcal dan nog maar net op het randje, voor ons is dat een anorexia nervosa eetpatroon.

1900kcal is ook helemaal niet zo slecht Lis :) 1600kcal is wel veelste weinig. Als test kun je eens een tweetal weken rond de 2000kcal eten en kijken wat je lichaam doet. Gewicht zegt me niet zoveel, want door meer darmvulling kun je ook zwaarder worden. Wat ik dan interessanter zou vinden is je cm's :)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:46

Allemaggies... Vanochtend wakker geworden met gigantische spierpijn van thaiboxen, heb niet vaak zulke erge spierpijn. Eigenlijk wilde ik vandaag 2 shreds doen, omdat ik gisteren had overgeslagen. Maar denk echt niet dat ik dat ga redden. Net namelijk de eerste gedaan en kon echt absoluut niet meekomen bij de strength oefeningen, daar ben ik allemaal halverwege afgehaakt. Maar de cardio en abs gingen wel weer redelijk. Vanavond ook nog paardrijden dus wil mezelf wel heel houden en niet helemaal afmatten :P Even kijken hoe ik me vanmiddag voel.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:50

Ik ben nu al blij met mijn resultaat na 10 dagen... heb weer foto's gemaakt en mijn cm's opgemeten! Van benen en heupen -1 cm en taille -2 cm... en 1 kilo kwijt!!1
Heb nu al zin in level 2 :D Ik moet er ook op letten dat ik voldoende eet, vind het nog wel lastig, maar houd het goed bij en dat scheelt al.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:52

phormicola schreef:
Het lijkt mij dat je met 62kg niet verder af hoeft te vallen? En die 1200kcal kun je echt meteen vergeten, dat is belachelijk. Vergeet ook niet dat de gemiddelde Amerikaanse vrouw veel kleiner is en de rest van de dag geen moer uitvoert. Voor zo'n vrouw is 1200kcal dan nog maar net op het randje, voor ons is dat een anorexia nervosa eetpatroon.

1900kcal is ook helemaal niet zo slecht Lis :) 1600kcal is wel veelste weinig. Als test kun je eens een tweetal weken rond de 2000kcal eten en kijken wat je lichaam doet. Gewicht zegt me niet zoveel, want door meer darmvulling kun je ook zwaarder worden. Wat ik dan interessanter zou vinden is je cm's :)

Nee mijn BMI is netjes, maar ik heb nog echt wel wat vetjes die weg mogen gaan :P
Ja dat leek mij ook geen goed plan, onder onderhoud eten kan nooit goed zijn lijkt mij.

Ik zal deze week sowieso boven de 1900 kcal gaan proberen, aangezien ik voor mijn gevoel de laatste tijd
een beetje stil sta ben ik benieuwd of dat gaat helpen :)
Cm's heb ik vorige week opgemeten dus dan richt ik me daarop.

Nu maar lekker sporten en dan een lekkere lunch :)

@Ukkie: De omschrijving van je taiboxtraining klonk lekker intensief haha, snap dat je daar spierpijn van hebt!

Mooi resultaat hierboven!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:53

Het hangt er gewoon van af wat je zelf wilt. Ben je nu op een punt dat je vooral die spieren wilt doen groeien en zien, dan moet je genoeg eten om die te uberhaupt te kunnen kweken, maar daar zal je idd niet van afvallen (kan ook niet want spieren wegen zwaarder dan vet). Wil je nu eerst die laatste 2 kg vetjes er nog af, dan moet je niet meer gaan eten (maar ook zeker niet minder als je zo intensief sport), maar dan moet je er ook rekening mee houden dat die spieren nog niet erg zullen groeien zodat je ze echt gaat zien zoals op zo'n fotootjes op tumblr enzo, dat die sixpack er op ligt. Als je regelmatig je vetpercentage kan meten, heb je een goede richtlijn, want voor iedereen is het wel een beetje anders hoe je lichaam overal op reageert natuurlijk...en ook wat je juist traint en hoe intensief etc...in het kort, want de hele uitleg is veel uitgebreider en zoveel ken ik er ook niet van, maar het komt erop neer dat je niet kan diëten en echt spieren doen groeien op hetzelfde moment. ik kan het niet tot in detail uitleggen, maar de bodybuilders doen aan cutten/bulken, je kan daar eens op googelen :) Die gaan natuurlijk veel verder en zijn vaak heel extreem, maar het principe is wel hetzelfde wil je je spieren kweken en die ook effectief kunnen zien :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:56

Een goeie instelling Lis +:)+ En vergeet niet dat je vetjes weg kunt krijgen zonder te weinig te eten en zonder af te vallen :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:04

inderdaad :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:07

Wilde ik gisteren fanatiek beginnen met 6 weeks sixpack, wil ik mijn matje op de grond leggen en ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar ik ging vol door mijn rug. Mijn rug is vandaag nog altijd niet blij met me. Ik heb de hint begrepen, ik mag geen sixpack :=

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:58

Negerzoen schreef:
Wilde ik gisteren fanatiek beginnen met 6 weeks sixpack, wil ik mijn matje op de grond leggen en ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar ik ging vol door mijn rug. Mijn rug is vandaag nog altijd niet blij met me. Ik heb de hint begrepen, ik mag geen sixpack :=

Daar ga ik vandaag eens mee beginnen :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:09

Doubtless schreef:
KarinvdM schreef:
Waarom ben je je motivatie kwijt Doubtless? Kom op, gewoon doorgaan!
Ik verwacht te snel resultaat geloof ik :D ? En ik vind het saai worden...

Ja, als je na 14 dagen al verwacht dat je eruit ziet als Jillian verwacht je inderdaad te snel resultaat...

Ik heb de shred en ripped gedaan en ben nu voor de 2e keer met de shred bezig en ik had vandaag dag 3 van level 3, maar als ik zie hoe mijn lichaam is veranderd door die workouts vol te houden, dan motiveert mij dat juist enorm! :j

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:23

Waar kun je no more trouble zones vinden?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:27

Met Google kom je de verschillende levels wel tegen.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:28

Ik kon 'm alleen vinden met alle circuits apart, of doen jullie het ook zo?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:30

Ik heb hem 1x gedaan en dan inderdaad die aparte levels achter elkaar.
Maar als je wat verder zoekt is hij wellicht ook wel ergens compleet te vinden.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:51

Zinn schreef:
Het hangt er gewoon van af wat je zelf wilt. Ben je nu op een punt dat je vooral die spieren wilt doen groeien en zien, dan moet je genoeg eten om die te uberhaupt te kunnen kweken, maar daar zal je idd niet van afvallen (kan ook niet want spieren wegen zwaarder dan vet). Wil je nu eerst die laatste 2 kg vetjes er nog af, dan moet je niet meer gaan eten (maar ook zeker niet minder als je zo intensief sport), maar dan moet je er ook rekening mee houden dat die spieren nog niet erg zullen groeien zodat je ze echt gaat zien zoals op zo'n fotootjes op tumblr enzo, dat die sixpack er op ligt. Als je regelmatig je vetpercentage kan meten, heb je een goede richtlijn, want voor iedereen is het wel een beetje anders hoe je lichaam overal op reageert natuurlijk...en ook wat je juist traint en hoe intensief etc...in het kort, want de hele uitleg is veel uitgebreider en zoveel ken ik er ook niet van, maar het komt erop neer dat je niet kan diëten en echt spieren doen groeien op hetzelfde moment. ik kan het niet tot in detail uitleggen, maar de bodybuilders doen aan cutten/bulken, je kan daar eens op googelen :) Die gaan natuurlijk veel verder en zijn vaak heel extreem, maar het principe is wel hetzelfde wil je je spieren kweken en die ook effectief kunnen zien :j

Zo ik ben weer klaar voor vandaag :)

Thanks voor je uitleg, ik lees sinds kort ook vaak mee op dutchbodybuilding en daar
is inderdaad veel nuttige informatie te vinden :)
Alleen de uitvoering is helaas niet altijd zo makkelijk :P
Komende tijd ga ik mijn kcal iets ophogen en dan kijk ik of het qua cm's de goede kant op gaat,
aangezien ik veel blijf sporten zou ik in theorie dan nog steeds iets af kunnen vallen maar cm
is momenteel denk ik belangrijker als kg inderdaad.
Thanks voor de tips Phor en Zinn :)

No more trouble zones kun je ook in zijn geheel vinden via google,
aparte circuits vind ik namelijk nooit zo handig.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:05

De uitvoering is idd niet zo gemakkelijk...stapje voor stapje aanpassen is denk ik ook het meest haalbaar, tenzij je echt wilt gaan bodybuilden :P

Wij downloaden alles via vuze.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:08

@Zinn: Haha bodybuilden hoeft van mij niet, maar zo'n lichaam
als Jillian mag wel :P
En ik vrees dat dat ook hard werken is ;)

Trouwens een paar dagen terug had ik level 3 van kickbox fastfix getest en dat
is echt een aanrader (als je kickbox workouts leuk vind)!
Wel handig om van te voren de oefeningen een keer doorgelopen te hebben,
want er zitten moeilijke combinaties tussen.