[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessie

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:08

Knap op die grote Avaluna, maar ontzettend mooi plaatje op d'r pony :)

Jammer da het tegenviel Mootje

Even doorzetten nog dan Frummels

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:06

wauw van 52 naar 40 42, wat knap zeg!
Wat een leuke foto's Avaluna!

Net mijn pilates les achter de rug, best zwaar maar wat een rust in mijn hoofd nu, 5 punten extra gekregen!
Vandaag ook mijn eerste vegatarische dag gehad, wil dat een week even volhouden vanwege de vele punten in vlees.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:33

Ik wil van 50 naar 40-42, superknap! Wat moet dat ook heerlijk winkelen zijn!

Vanmiddag gewogen en :):) -4,4 kg! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:24

Bedankt allemaal! :) ik weeg alleen nog veel te zwaar. Vanavond behoorlijk 'eetbui' (over de hele avond 2 krentenbollen, sultana en wat tucjes gehad) gegeten. Toch iets meer tussendoor eten (deed ik niet meer) om dit te voorkomen.. Ik ben echt snel gedemotiveerd, maar in het begin vlogen de kg's eraf en nu niet meer. Maar de aanhouder wint he :D

Goed bezig Sandra! :D

Joellover, wij eten ook geen vlees meer zowat, ik vind dat er ook best lekkere vervangers zijn :D

Mootje, wij hebben ook HelloFresh, 2x van gegeten maar vond het niet zo lekker..

Avaluna, super zeg!! Inderdaad wat Katja zegt, zoiets kan meer waard zijn dan de getallen op de weegschaal :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:36

Ach ja, Madeira :) Je moet maar zo denken: het feit dat de kilo's er niet meer af vliegen is een teken dat je een gezond gewicht nadert ^^

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:42

Aleeneh schreef:
Ach ja, Madeira :) Je moet maar zo denken: het feit dat de kilo's er niet meer af vliegen is een teken dat je een gezond gewicht nadert ^^

Ik ben 1.75 en woog vanmorgen 82, ik schommel tussen 80-82.. Nader gezond gewicht, al mag er nog wel 10 vanaf haha..

Maar goed ik geef nog niet op :D al hoop ik dat ik straks ook zo makkelijk als nu op gewicht blijf :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 01:23

Zo is het! :D Met 80-82 kom je al heel erg in de buurt hoor! Super! En inderdaad, niet opgeven :) Langzaam maar geleidelijk kom je er wel.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 01:27

Je mag echt heel erg trots op jezelf zijn madeira!
Ik ga nu maar proberen te slapen :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:18

Mandy, nachtbraker!
Vanavond weer aan de gewichten hangen in de sportschool en als 'toetje' onder de zonnebank 8-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:10

@Madeira: ik ben ongeveer even groot als jij en ik zou echt niet zeggen dat jij op 82 zit, hoor, je ziet er goed uit en idd die laatste kilo's zijn wss lastiger, maar gaat je echt lukken, hoor :j .

@Sandra: wat goed *\o/* .

@Frummels: lastig is dat bij stress en drukte om dan goed en met regelmaat te blijven eten, maar goed gedaan!

Bedankt voor jullie leuke reacties op dochter pony en paard <3 .
Hoop snel ook weer eens 10 minuutjes te kunnen rijden; heb ook vandaag mijn rijbroek weer aan, dus heb nog hoop :') .

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:43

knap hoor dat iedereen het zo voel blijft houden.

erg leuke pony en je dochter ook natuurlijk

mijn dochter heeft een blauwe maandag pony gereden maar ze miste het zwemmen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:45

Dankje Avaluna! :)

Ik heb zo fysio om mijn beenspieren sterker te maken (i.v.m. knieproblemen, 3x aan geopereerd ect) dus moet best zware oefeningen doen. Telt dat ook mee als sporten? Haha. En vanavond longeren, denk ik, morgen lessen :)!

Misschien vanmiddag nog even fietsen op de hometrainer :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:46

Op de foto's ziet je er super goed uit Madeira! en de laatste loodjes zijn indd het zwaarts! (of gaan iig het langzaamst). Als je hartslag wat verhoogt is kun je het tellen als vetverbranding! :Y)
Mootje, jammer dat de hellofresh zo'n rare verhoudingen heeft...
Sandra, mooi begin al gemaakt! Ga zo door!
Joellover: rust is ook erg belangrijk!
Frummels, stress is ind niet echt leuk... kan er over meepraten... dat was voor mij ook de periode dat het fout ging qua voeding. Probeer af en toe ook een rustmomentje voor jezelf te nemen, al ga je maar even lekker 10 min in het zonnetje zitten (als ie schijnt) of ff lekker 5 min nergens aan denken met een kop thee, of even half uurtje geniten van een bad ofzo... ik heb echt geleerd in die periode dat je draaglast ín evenwicht moet zijn met je draagkracht, anders gaat het de foute kant op. Ik maak ook wel vaker koude wraps om te nemen naar school, of voor savonds te eten als ik laat thuis ben.

Hier weer een goede ochtend! 400 gr eraf, zit nu op de -15 kg rond!!! Super blij! Vanaf nu is alles wat eraf gaat mooi meegenomen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:50

Wollie :D :D wat ben je toch súper goed bezig!!! <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:51

@Wollie: wat ontzettend goed *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

*hoop zo dat ik het hier straks ook weer goed af gaat met sporten d'r bij, de eerste 6 kg gingen hartstikke lekker, maar goed, niet klagen, er komt ook niks bij, gelukkig*

@Madeira: dat telt zeker mee :j .

*gaat zo stukje wandelen is iig beweging, hahahah*

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:52

Tuurlijk is zware training ook een workout, succes
De laatste kilo's zijn altijd het lastigst en langzaamst, je BMR gaat natuurlijk ook omlaag

Gefeliciteerd Wollie!

Ik heb vanmorgen BMi van 25 behaalt :) nog 8-10 kg te gaan tot streefgewicht

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:53

Wow! Dat zijn veel nieuwe mensen! :D
Ben even een tijdje afwezig geweest, topic gaat veel te hard :=

Ik kom er inmiddels niet meer uit met het afvallen, ben op de een of andere manier in een paar maanden weer 6 kilo aangekomen terwijl ik niet iets veranderd heb in mijn eet of beweeg patroon.. Ik heb daarom vanmiddag een afspraak bij de dokter voor een verwijsbrief naar een diëtiste. De 4e inmiddels maar goed. Ik kan het blijkbaar toch niet meer alleen..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:53

thnx ladies, zien jullie mij 9 juni iig zoals ik mezelf had voorgesteld in het begin van het afvallen. Ik heb een foto op mn phone staan van toen ik net bezig was, als jullie willen kan ik jullie die dan wel laten zien. (tis in mn ondergoed dus zet m liever niet op internet := )

Goed zo Chessie!!! super!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:57

Chessie, wouwwww wat goed van je! :D :D Wil je nog meer kwijt of vind je het goed zo? :D

Negerzoen, ik zit nu ook bij een diëtiste en vind het wel altijd fijn, dat je over dingen kunt praten, advies kunt vragen, ect. :)! Hopelijk helpt het ook voor jou.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:59

@Wollie: ik ben eigenlijk wel benieuwd, wow -15kg *\o/* . Vriendin zei al dat 5 kg al een kledingmaat kan zijn en dat merk ik idd al.

@Negerzoen: heel veel succes bij de diëtiste :j

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:01

Chessie schreef:
Tuurlijk is zware training ook een workout, succes
De laatste kilo's zijn altijd het lastigst en langzaamst, je BMR gaat natuurlijk ook omlaag

Gefeliciteerd Wollie!

Ik heb vanmorgen BMi van 25 behaalt :) nog 8-10 kg te gaan tot streefgewicht

super hoor

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:04

Negerzoen: ik was ook al 3-4 jaar aant kloo*en en nu met de dietiste gaat het super goed! Ik kon bij de huisarts wel kiezen tussen een aantal dietistes en ik heb voor diegene gekozen die je gezonde eetgewoontes aanleert en niet een die een bepaald dieet volgt, zoals South Beach, Atkins of zoiets dergelijks. Niet dat er iets mee mis is, want de resultaten zijn er zeker. Maar ik had gewoon echt verkeerde ongezonde eetgewoontes en daar ben ik nu god zij dank vanaf! Dus misschien kun je dat aangeven als dat een mogelijkheid is en je zelf ook denkt dat het bij je past??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:07

@Chessie: wat goed *\o/* .

*heeft eigenlijk nooit gekeken naar BMI :o en ga dat nu eens doen, hang toch in de wacht bij de betoncentrale :') *

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:01

Ik ga nog even door hoor.. Nog 8-10 kilo eraf vind ik fijner (vetpercentage is vlgs berekening van 42 :o naar 30% gegaan)
Ben ook Jillian verslaafd, dus dat helpt wel
Hopelijk red ik dat voor de vakantie eind juli, tijd om echt te gaan shoppen

Idd belangrijk een dieet te vinden die bij je pas en die je om kan zetten in een levensstijl je je altijd vol kan houden

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:04

Hey mensen. Ik zie bekende namen voorbij komen, top. :D Ik probeer een beetje relaxter te worden met dieeten daarom blijf ik weg, maar ik mis het kletsen over voeding wel hoor.
Alleen pas op, dieeten ging prima, die kilo's vlogen er (zeker toen ik wat te zwaar was) er heel snel af. Alleen het op gewicht blijven daarna was zo moeilijk. Nu heb ik nog steeds een lijst met wat ik die dag allemaal ga eten maar ik mag geen kcal tellen van mezelf. En dat bied zo weinig houvast. Maar goed zoals ik al zei ik wil relaxter worden.

Mag ik foto's posten? Nou ja ik doe het maar gewoon.

Begrijp me niet verkeerd. Wat voor lichaam je ook hebt, je blijft nog steeds dezelfde persoon met een persoonlijkheid, talenten en kwaliteiten. Ieder mens is mooi zoals die is. Ik ontmoette een vrouw met zonnebank-gebruinde huid, geblondeerd haar, tatoeages e.d. en mijn neiging was een beetje om op afstand te blijven. Bleek ze hartstikke aardig te zijn.
Drie weken terug sprak ik een vriendin en zei had het over haar vriendin. Zij zijn beiden dertien dus nog jong. Ja soms zijn mensen waarmee ik om ga jonger maar dat kan me absoluut geen donder schelen als ik ze aardig vind en ik er lol mee heb. Vorige maand heb ik met iemand paardje gespeeld (ik ben 18) en als je je niets aantrekt wat de maatschappij daarvan vind is het gewoon ontspanning en genieten. Maar goed, waar het om gaat, ik had een fotoalbum meegenomen naar de manege en daar zaten ook een paar foto's van vroeger tussen. Nou ja ik zie die meiden kijken en zeg dat ik vroeger zwaar was, een beetje zo'n grapje ervan makend. Kijkt dat meisje op en zegt ze zonder gezichtsuitdrukking: ''Ik weet hoe je er vroeger uitzag...'' Toen zei ik niks terug want was een beetje overdonderd door de manier waarop het gezegd werd.
Het stomme was dat ik drie weken geleden hoorde dat zij vooroordelen heeft tegen zware mensen. Dat ze nog nog nooit iemand had ontmoet die dik én aardig was. Het is om uit je vel te springen, ben de dagen daarna zo boos geweest. JE BESLIST TOCH NIET AAN DE HAND VAN IEMANDS UITERLIJK OF IEMAND EEN LEUK KARAKTER HEEFT OF NIET. Tegenwoordig kan ik het laten rusten. Misschien moet zij eerst volwassen worden. Volwassenen reageren altijd heel aardig en leuk, geven complimentjes, helemaal uit zichzelf. :D

Hetzelfde overigens met een ander iemand die in mijn oude paardrijles zat. Zij maakte altijd kattige opmerkingen over mijn gewicht zonder dat ik erbij was, ik hoorde het later pas van iemand anders. Bijvoorbeeld dat ze zat te lachen dat ik niet meer op van die kleine pony's pas. I mean, come on, ga een ander soort humor zoeken. Nu ik niet meer te zwaar ben doet ze het niet meer, heeft sowieso niets meer over mijn gewicht gezegd. Heeft niemand zich wat mee te bemoeien ook.
Mijn broertje nam iemand mee naar huis en die heeft die dag geen woord gezegd terwijl ik aardig probeerde te doen. Gaat die me later op internet uitschelden voor vanalles en nog wat, meest betreffende mijn overgewicht. Zette ook video's van mensen met heel extreem overgewicht op zijn hyves en zat dan van ''oeh lekker hoor'' en dat soort dingen.
Vind het zo jammer dat deze mensen in dat opzicht zo dom zijn.

Okey, de foto's. Eerste twee was twee weken later nadat ik de knop heb omgezet. De knop bestaat. Helaas voor mij kwam de beslissing om af te vallen pas nadat iemand zo'n gemene rotopmerking had gemaakt dat ik er een week niet meer van had kunnen slapen. Ben in het begin ook veel te streng en fanatiek geweest. Pas in 2013 ging er een kilo per twee weken was en had ik eindelijk door dat ik me niet zo op m'n kop had moeten laten zitten. Als ik nu terugdenk aan de persoon die me zo gekwetst heeft, gaat me hartslag omhoog, voel ik me zo ongelooflijk boos en gefrustreerd.

Mei 2012, zeventien jaar oud, twee weken begonnen met diëten.

Afbeelding

Afbeelding

Op vakantie in 2010, vijftien jaar oud.

Afbeelding

Ik zou eigenlijk aan iedereen willen vertellen dat te zwaar zijn niet iets waar je voor kiest. Een vriendin maakte een grapje over teveel koekjes eten. Ehrm, nee. Hierdoor word je te zwaar:
- Van jong af aan een verkeerd eetpatroon meekrijgen.
- Patat, snoep, chips dat in iedere kantine aangeboden word.
- Chocoladerepen.
- Verslaafd zijn aan suiker en/of vet.
- Te weinig beweging.
- Verdriet, frustratie weg eten.
- Al die reclames over lekker eten op televisie.

Sorry ik moet dringend weg maar ik ga nog na-foto's en een foto van toen ik heel jong was plaatsen.