Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 23:52

Fiet fjieuw Goof! Top gedaan, daar mag je met recht trots op zijn. Wat een verschil!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-26 07:41

Wat een fantastische foto's leonie, vooral die laatste! Dat roze staat je ook heel goed, tof shirt is dat.

Wij hebben er ook nog nooit last van gehad met fietsen.. dit is weer een nieuw iets van garmin.

Ik ga vanmiddag even lopen, een rondje op de weg.
Gisteravond naar een metalconcert geweest, kort nachtje gehad. Straks brunchen bij mijn zusje. Dan maar even een dutje en dan lopen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:17

Wauw super goed Goof! Je gaat als een speer, leuk! En wat een mooie schoenen!

O SV jullie ook al de Garmin ellende op de ebike. Ik had vorige week een hartslag van 205 haha. Dat heb ik met hardlopen nog niet eens.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:00

Dat zijn echt hele leuke foto's Leonie!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 11:19

Top dat je zo goed hersteld bent, Ninus! Nog lekker met je witje een blokje gedaan?

Lekkere afstand weer, SV. Mooie foto! En een hele mooie interval. Wat is jouw VO2-max gestegen!
Ik hoop volgende week rond de 6:00/km uit te komen maar het belangrijkste is dat ik lekker loop. En als het tempo dan ook een beetje goed is, is dat alleen maar mooi meegenomen.

Lekkere intervaltraining, Leonie. Mooie tempo’s! Wat leuk dat je aan die hardlooptechniekclinic mee gaat doen.
Tja en over Garmin… die snap ik soms ook niet. :=
Genieten, je rondje buitenuit, behalve van al die honden.
Gave foto’s van Berlijn, je staat er zo vrolijk op!

Muppetmayo, soms is het lopen niet in te passen en dat is ook prima toch. Je hebt een prima basisconditie dus die afstand bouw je zo weer op!

Toch maar weer 6 km in de pocket, Tiggs. Wat balen dat je last van je scheen hebt. Hopelijk kan de fysio je helpen.

Welkom Yenni, wat balen dat je last van een slapende voet hebt. Ik zou inderdaad ook teruggaan. Daar zijn vast wel oplossingen voor.

Dan is Garmin toch maar een klokje met wat algoritmes, Busymissy. Herkenbaar. Fijn dat je in het laatst lekkerder kon lopen. Mooie foto!

Had al even kort gereageerd maar wat super van je PR, Goof! Heerlijk, zo zonder verwachting vertrekken en dan zo lekker lopen. Mooie negatieve split. Dubbel genieten! Mooie schoenen heb je.

Ik merk wel dat het evenement me toch wel wat bezighoudt. := Afgelopen donderdag had ik ineens de zenuwen te pakken en toen heb ik mezelf even een schop onder de kont gegeven. Leuk dat ik graag rond die 6:00/km wil lopen maar uiteindelijk hangt m’n levensgeluk er niet vanaf. Als ik dat kan halen, helemaal prima maar ik vind het belangrijker om lekker te lopen en te kunnen genieten.

Vanochtend de laatste gezamenlijke duurloop gehad, er stond 12 km op de planning. De aanloop naar deze marathon werd gekenmerkt door kou en wind. Ook vandaag was het weer raak, windkracht 5. Een van de andere dames had een route uitgezet die gelukkig heel gunstig was qua wind. De eerste kilometers hadden we flink tegenwind en daarna hebben we eigenlijk alleen maar zijwind en wind mee gehad. De snelste duurloop van het hele schema. :+ Gemiddelde hartslag 138.
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 00:10

Fijn dat je die ommezwaai in je instelling hebt kunnen maken Puera. Ik zeg altijd dat ik er mijn brood niet mee hoef te verdienen. Gewoon lekker genieten en als het toevallig heel lekker gaat die dag krijg je het tempo er gratis bij.
Gaat vast goed komen!

Ik heb vandaag mijn laatste lange run gedaan vooraf aan de smokkelaarstrail.
Dacht eerst dat ik last had van het feit dat ik deze week een keer extra gelopen had, maar zag thuis dat we ook 200 hoogtemeters hadden en die waren voornamelijk in mul duinzand. We konden de zandbak niet ontwijken met onze route vandaag.
Voelde best pittig allemaal, maar nu achteraf voelt het weer helemaal prima
We hadden een heel leuk pad met allemaal kabouterbomen, zo ontzettend schattig.
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 08:31

:wave:

Hoe voel je je Goof? Goed hersteld?

Inderdaad ontzettend leuke foto's Leonie! Mooie herinnering :j

Jouw (lange) weekend klinkt als leuk en afwisselend SV!

Spannend Puera, aftellen!

Heerlijk BM en dat kabouterdeurtje is inderdaad leuk :+:

We hebben gisteren 15km getraild samen, verder rustig aan gedaan, er kwamen nog vrienden langs en we hebben samen met mijn familie gegeten. Vandaag weer verder met klussen, het is nog een beetje fris, maar het wordt prachtig weer, dus lekker naar buiten. Misschien doe ik nog een klein rondje later op de dag.

Heb een redelijk pittige hardloopweek, woensdag een interval, vrijdag een km. of 9/10, zaterdag tussen de 35 en 45 km (zal wel een marathon worden) op een hogere hartslag, ik moet nog even kijken wat mijn tempo dan gaat zijn. Ter vergelijking, tijdens de 80 was mijn hartslag gemiddeld 145, dat moet nog 10 slagen omhoog (niks moet, maar het is het plan). Misschien zoek ik nog wel een evenement, maar dat zal lastig worden in de buurt. En dan zondag nog 2 uur lage hartslag, ik hoop dat we dat samen kunnen doen. Het weekend daarna loop ik nog een 50 (RFR) en dan is het nog 2 weken rustig aan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 09:30

Poeh dat is een pittige hardloopweek. Ik wil ook weer eens een rfr doen. Alleen zo'n eind rijden voor ons.

Lekker gelopen Puera! Komende week rustig aan denk ik?

Busy schattig die kabouterbomen.

Gisteren lekker gebruncht bij mijn zusje, daarna even een dutje gedaan en toen 8km hardgelopen met 2x1500m versnellen. Dat ging lekker.
'S avonds zijn we nog wezen wandelen hier in de buurt.

Zo lekker een eind fietsen op de e-bike en vanmiddag ga ik nog even hardlopen. Misschien in het bos als ik zin heb.
Echt heerlijk zo'n lang weekend!

En als extra bonus heb ik gisteren een winactie op insta gewonnen en krijg ik een prachtige ingelijste foto van een vos toegestuurd <3.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 09:49

Wat prachtig SV!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 10:02

Toffe winactie!

Ninus, poeh, pittig. Ik word al moe als ik eraan denk. Echt knap van je.

Ik ben hersteld en fit :D
Geen spierpijn, niet stijf, niet moe, echt top. Ik ben daar zo blij mee.
Alleen mijn knie deed weer hetzelfde als vorige keer, niet willen inbuigen de dag na de halve. Veel pijn eraan ook, maar dat is vandaag helemaal weg. Het belemmert me wel, want ik kan de dag erna dus nirt veel, maar ik ben zo fit dat ik ook wel eens door zou willen lopen naar 25km of verder, maar dat doe ik nu nirt vanwege mijn knie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 11:02

Wat een mooie foto SV, leuk!

Goof, vervelend van je knie! Misschien eens met een fysio overleggen?

Druk weekje Ninus, goed bezig! Wat is een rfr? Ik heb het hier volgens mij vaker gelezen en moet dan steeds aan Run Forest Run denken.

Puera, ik ben onder de indruk van jouw hartslag :+ Laat mij twee kilometer op die snelheid doen en ik zit op 183 (en hoger!). En het komt goed, we lopen voor de lol en de snelheid van de toppers halen we toch bij lange na niet.

BM, flink wat hoogtemeters meegepakt!
Ik ben aan het kijken hoe ik die wat meer in m'n training kan krijgen. Ga eind juni 3-4 dagen wandelen in de alpen en wil m'n 'klimspieren' wat sterker maken.

Leonie, ik vind het zo mooi hoe het plezier er altijd afspat bij jou!

Ik heb vanochtend met de loopgroep gelopen. In het begin wel wat meer last van m'n scheen, maar de tweede helft van de training heb ik rustiger aan gedaan en toen trok het bijna helemaal weg. Morgen weer een afspraak bij de fysio. Ik ben met de fiets naar de training gegaan en weer terug, dus in totaal al 2 uurtje bewogen vandaag. Verder straks een 'rondje huis' en verder relaxen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 13:18

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoveel hardlopen nog echt leuk is Ninus, haha. Hoop dat het voor jou anders voelt. Maar dat zal wel, anders deed je het niet.

Leuk dat je de foto gewonnen hebt sv. Ik vind de kop prachtig, maar vind het jammer dat de heel de achtergrond weggehaald is.

Je conditie is duidelijk heel goed nu Goof, wel balen dat je knie blijft rommelen na zo'n afstand.

Dat klinkt alweer hoopvol Tiggs. Misschien scheelt het ook dat je al wat warm gefietst was voordat je ging lopen?

Ik had gegoogled op RFR, en van wat ik daaruit begreep is dat het vooral een hele mooie trailrun is, die inderdaad RunForestRun heet?

Ik kwam gisteren dit filmpje tegen, echt bizar dit.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 13:34

Wauw Ninus wat een afstanden, knap zeg!

O leuk dat je die hebt gewonnen SV!

Wat jammer van je knie Goof, hopelijk trekt het snel weg.

Ik heb zaterdag m’n trappen training gedaan, was weer pittig, gisteren met n dochter klein rondje, en vanochtend urban trail Utrecht gelopen.
Morgen weer naar de arts, dan mag ik 2 dagen niks, dus ik ga zo naar paard toe, en daarna nog rondje met de racefiets haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 16:14

Goof wat fijn dat je weer hersteld bent. En doorlopen tot 25 kun je makkelijk, die grens zit alleen maar in je hoofd. Nu alleen die knie nog even laten meewerken.

Busy op de foto is de achtergrond vaag, hij is niet weggehaald. Dat zie je alleen niet zo goed hier.

Dat filmpje zag ik ook. Ik snap alleen niet zo goed dat je zo'n wit pak aantrekt, zag er niet zo charmant uit (op een bepaald punt zeg maar). Nou gaat het ook niet daarom, weet ik, maar toch ff een mini puntje van kritiek :+

Tiggs lekker hè zo'n beweegdag, geen straf ook om met dit weer buiten te zijn.

Leuk zo'n urban trail Samantha, wat was het leukst? Qua gebouw?

Ik heb net lekker even wat rondjes gerend op het landgoed hier in de buurt en heel toevallig zag ik een vos! Hij stak het pad over.
Het lopen gaat goed, ik zit alweer een paar dagen in productief en zo voelt het ook.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 17:09

Supervixen schreef:
Goof wat fijn dat je weer hersteld bent. En doorlopen tot 25 kun je makkelijk, die grens zit alleen maar in je hoofd. Nu alleen die knie nog even laten meewerken.

Oh, mijn hoofd werkt wel mee, ik had zaterdag ook door willen lopen namelijk :D
Het is echt mijn knie helaas. Vandaag voel ik hem eigenlijk niet meer, dus morgen ga ik weer een rondje.

Gaaf, een vos. Die zie ik zelden helaas.
Mooi gelopen ook.

Samantha, jemig. Fanatiek dagje.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 17:19

Maar als je je knie nu niet meer voelt en morgen met lopen ook niet, dan zou ik me niet al te druk maken denk ik :)

Toch RunForestRun dus :D

Mooi rondje weer SV!

Leuk Samatha, de Urban Trail. Die heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Ben ook benieuwd wat je het leukste deel vond!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 17:25

Vorige keer, eind december, heb ik maanden moeten opbouwen omdat hij problemen bleef geven. Ik kon nu pas weer een halve lopen en heb nu dus weer hetzelfde probleem. Ik voel hem ook met fietsen, al jaaaaaren eigenlijk :o
Heb heel braaf mijn oefeningen van mijn sporttherapeut gedaan, maar die zei ook dat als het nu niet beter gaat ik toch eens een foto oid moet laten maken.
Ik wil even aankijken wat mijn knie doet komende 2x lopen ofzo en dan eventueel naar de huisarts.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 17:51

Ik vond de kroegjes erg leuk haha. Op het einde ging je 3 kroegen door. De kerken vond ik ook wel leuk.

Wat ik vooral top vond, ik heb vorig jaar Amersfoort gedaan. Maar toen startte je allemaal tegelijk. Dus bij elke winkel of iets was het stilstaan. Hier had je elk kwartier een wave maar ook daarin deden ze groepjes laten gaan. Zodat je de ruimte had zeg maar.

Ik weet niet of ik nog ga fietsen, beetje lang op stal geweest. M’n schoondochter had wedstrijd dus nog even gekeken. Nu eten en dan misschien nog klein rondje.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 20:07

Dankjewel allemaal. Dit shirt heb ik toen gekocht voor de marathon van Rotterdam omdat het precies de kleur is van de schoen. De schoen is inmiddels iets minder schoon dus je ziet het wat minder maar het blijft een leuk/fijn shirt.
Tiggs schreef:
Leonie, ik vind het zo mooi hoe het plezier er altijd afspat bij jou!

Hahaha het is niet altijd overal lachen hoor, maar na Berlijn had ik echt net zo veel spierpijn in mijn kaak als in mijn benen :D

Puera, logisch toch dat je spanning hebt voor zo een evenement. Je traint er super lang en hard naartoe en je mag jezelf ook gewoon doelen stellen. Je kan vaak meer dan je denkt. Proberen ontspannen te starten, niet te hard en dan gewoon kijken hoe jij je voelt onderweg. Niet TE langzaam want dat loop je ook niet meer terug. En dan komt het echt wel goed!

BusyMissy, ben heel benieuwd hoe jij de smokkelaarstrail gaat vinden. 200hoogtemeters in de duinen is pittig! Dus nu lekker wat rust pakken en dan zondag gaan knallen *\o/*

Wat een onwijs pittig programma Ninus! Train jij op hartslag ja? Of bedoel je meer de zone? Ik loop eigenlijk altijd op doeltempo of op afstand maar nooit op hartslag(of zones)

Lekker actieve pasen gehad SV en wat een toffe plaat van die vos. Wat grappig dat je er dan kort erna ook een ziet. Heeft zo moeten zijn <3

Fijn dat je je zo sterk voelt Goof. Alleen wel balen/vervelend van die knie. Het is gewoon echt zo lastig die blessures. Foto/mri maken is nooit te vroeg, zou gewoon vast bellen want met de wachttijden enzo ben je zo weer poosje verder. Pijn is gewoon niet fijn.

Wat goed dat het wegtrok tiggs! Dat is wel een goed teken denk ik? want schenen worden normaal toch steeds erger als het shin splint is?

Samantha ben benieuwd of de arts je weer stukje verder kan helpen. Hoe ging je training nu? Geen pijn?
Ik vind die urben trails altijd wel leuk maar het is vaak meer lopen dan rennen. Wel fijn dat ze het in kleine groepjes doen om het zo een betere doorloop te geven.

Na 4 dagen echt wel flink trainen weer voelde mijn lijf gister echt vermoeid. Omdat ik vandaag met Suliko op pad zou gaan besloten niet te gaan rennen. Even wat huishouden en korte sessie in de sportschool en daarna sociale verplichtingen met te veel paaseitjes. :')
Helaas was Suliko verhinderd en moest ik plan B in werking stelling. Mijn man ging met onze dochter naar een doe boerderij een paar dorpen verderop. Vanuit daar een route getekend naar huis. Zo had ik geen weg terug want ik vind het mentaal toch nog altijd wel een ding om meer dan 21km te lopen in mijn eentje. Maar luisterboekje aan en gaan. De route was verrassend wisselend en echt leuk! Vanaf 15 km kreeg ik het al zwaar en miste ik Suliko :') maar toen ik kon afsnijden, volgde ik toch braaf de getekende route. De laatste paar km had ik wat last van een schurend gevoel bij mijn voeten en zware benen. Toen ik de 28km had afgetikt stond ik echt heel even te trillen op mijn benen. Maar ook wel weer heel blij en trots en dat het weer gelukt is, en helemaal alleen. *\o/* . Alle foto's zijn rennend gemaakt, ik word er steeds beter in :Y)
De start
Afbeelding

Afbeelding
deze 2 prachtige vogels cirkelde boven het veld. Zo mooi om te zien
Afbeelding
Ook nog 2 hertjes gespot }>
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En aangekomen op de kampina, vanaf hier kende ik het meeste van route hoewel ik toch nog wat nieuwe paadjes heb ontdekt.
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 21:40

Goof, whaaaa wat enorm gaaf! Gewoon gedaan! Je gaat zo enorm lekker, heerlijk. Ik geniet helemaal met je mee *\o/*

Leonie, wat sta je toch altijd stralend op de foto. Ik word toch altijd een beetje ongemakkelijk zodra er een camera op me gericht staat :+ Ziet er zo leuk uit bij jou, het plezier spat van mijn scherm.
Fijn dat je weer zo’n eind hebt kunnen lopen. Goed idee om naar huis te rennen, dat voelt mentaal voor mij ook altijd makkelijker.

Samantha, we hebben elkaar gemist vandaag! Ik liep ook in Utrecht. Jij deed vast de lange route?

SV, wat is je VO2 max omhoog geschoten! Jij gaat ook wel heel lekker. Bij mij staat het nu op 46. Vorig jaar zat ik op 49 en ik heb toch het idee dat ik nu veel fitter ben. Tempo ligt hoger en ik heb veel meer kracht. Maar ik probeer me er maar niks van aan te trekken.
Prachtig, die vos. Die puntsnuit en die typische ogen, ik vind het magische dieren <3 Wat een geluk dat je gewonnen hebt!
Wat heb je weer mooie loopjes gedaan. Bedenk je die intervallen altijd zelf?

Tiggs, dapper dat je gelopen hebt ondanks je scheen en gelukkig werd het minder. Hopelijk blijft het afnemen. Zo’n vervelende pijn.

Puera, logisch die spanning. Goed dat je jezelf dat vertelt, maar het is lastig - ik weet het. Wat een mooi lage hartslag. Je bent heel goed getraind, gaat vast goed komen!

Ninus, jeetje dat is zeker een pittige week. Die back to back trainingen zijn wel heel waardevol voor het lopen van lange afstanden, toch? Doe je die tweede dag dan wel heel rustig aan?

Busy, lekker bezig! Mul zand vind ik nog steeds het allerzwaarste met hardlopen. Goed voor sterke benen wel! Hoe ver heb je gelopen?

Muppet, soms gaat het even niet. Die grens van wanneer je nou naar je lijf moet luisteren of een schop onder je kont nodig hebt is moeilijk te bepalen, maar continu jezelf dwingen te blijven lopen haalt de lol er ook wel af.
Voor mij helpt het wel om die 13 minuten aan te houden. Na 13 minuten bewegen zou je endorfine aan gaan maken, heb ik ooit ergens gelezen. Dus als ik moeite heb mezelf de deur uit te krijgen denk ik daaraan: even 13 minuten. Als ik daarna nog steeds naar de bank wil, kap ik ermee. Wil ik toch door, ga ik door. Ik wil natuurlijk altijd door :D

Dit is wat ik nog uit mijn hoofd wist. Sorry als ik je vergeten ben. Veel verder terug krijg ik even niet voor elkaar Y;(

Vorige week was het tijd voor hollen door de bollen. Heel leuk kleinschalig evenement voor het goede doel. Het parcours gaat door mijn geboortestreek heen, waar ik altijd gefietst en paardgereden heb dus dikke nostalgie voor mij. De grote velden vol bloemen zijn natuurlijk een mooie bijkomstigheid.
Ik wilde lekker voor het rondkijken gaan lopen en er zou familie langs de kant staan. Er waren ook wat vriendinnen die meeliepen maar die hadden al loopmaatjes en plannen dus ik vertrok alleen.
Het vertrek voelde al snel heel zwaar. Ik kreeg mezelf niet vooruit en ik haakte even bij een vriendin aan. Ik zei nog dat ik haar zo zou laten gaan want ik kon nauwelijks praten op dit tempo. Ik liep toen 5:50/km. Best bizar want normaal gaat dat prima.

Uiteindelijk zakte zij wat qua tempo en liep ik haar toch voorbij. Ik kwam uiteindelijk bij een andere vriendin terecht en begon een beetje te kletsen. Ze liep met een andere leuke meid en hadden het over wat sportieve plannen. Enthousiast kletste ik mee en zag ik tot mijn verbazing dat ik alweer op 9 km zat. Wat ook toen ook zag was mijn tempo. Ik zat blijkbaar al de hele tijd rond 5:30-5:35/km en ik was de hele tijd aan het kletsen geweest. Echt bizar want ik heb keihard mijn best gedaan voor dit tempo tijdens de CPC kort geleden. Uiteindelijk finishte ik de 16 km in 1:28 :') Zo raar. Heel blij mee! Ik kan dit heel grote doeltempo van mij dus ook prima als ik gewoon de hele tijd kwebbel.
Helaas geen foto van de mooie velden, maar zeker de moeite voor diegenen die nog een keer de streek willen zien in de mooiste periode.
Afbeelding

Ik heb even pauze genomen van de atletiek. Ik was zo boos na die laatste training := Een vriendin van me is ook atletiektrainer, bij een andere vereniging, en die heeft me een schema gegeven richting de koning van Spanje. Zo fijn! Wel pittige tempo’s maar tot nu toe gaat het heel goed!

Eerst tempoblokken. 2 km 6:15 en 2 km 5:05. Ik dacht dat ik dat nooit zou kunnen halen maar ik haalde het prima en het voelde zelfs alsof ik nog door kon *\o/*
Afbeelding

En zaterdag was het dan tijd voor de duurloop. 25 km. Ik vond het wel lastig te vertrekken zeg. Ik moest op tijd weer terug zijn en ik wist echt even niet wat ik voor route moest gaan doen.
Mijn atletiektrainer had zich op de app afgemeld, dus toen ben ik toch nog even met de groep mee gegaan. Dan had ik de helft alvast gehad :D Daarna nog een stuk zelf gedaan en mijn benen jongens <3 Ze bleven gaan. Ik heb mezelf tot de laatste meters terug moeten fluiten. Daarna helemaal nergens last van. Geen stijvigheid, geen spierpijn: niks.
Ik ben zo blij met de huidige vorm!

Afbeelding

En vandaag de urban trail in Utrecht. Ik deed de korte route samen met mijn zus en nicht. Mijn nicht bouwt heel dapper weer op na haar bevalling, dus ver of snel gaat nog niet. Dat is met zo’n run ook helemaal niet erg. Wat een feestje is zo’n loop toch altijd.
Afbeelding

Het liefst zou ik ook wat vaker met Meeko lopen, maar er zijn te weinig dagen in een week -O-
Krachttraining wordt ook steeds intensiever, dat vind ik ook echt heel erg leuk maar zelfs dat 2x per week vind ik lastig vol te maken. Sporten werkt verslavend als het lekker gaat :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 21:53

Wauw wat ga je lekker Lisitano!
Leuke evenementen heb je gelopen en wat fijn dat je houvast krijgt richting de KVS.
Wat heerlijk dat je lange duurloop zo goed ging. Dat geeft vertrouwen.

Ja, ik bedenk mijn intervallen zelf. Soms nog tijdens het lopen := . Van tevoren heb ik meestal wat in mijn hoofd, maar dat kan zomaar veranderen tijdens het lopen als ik me beter of slechter voel.
Ik probeer vooral elke keer wat anders te doen en zo te zien werkt het.

Leonie wat heb je goed gelopen, ziet eruit als een prachtige route. Knap dat het je lukt de foto's rennend te maken!

Morgen pak ik een rustdag en woensdag heb ik met mijn hardloopvriendin afgesproken.
Mijn trailmogelijkheden zijn de komende maand beperkt, want een deel van de ijsselbruggen is meer dan een maand afgesloten en daar verwachten ze een uur vertraging. Zo lang ga ik niet in de file staan voor het bos, dus ik kan nu alleen richting Achterhoek/Duitsland.
Helaas moet ik er ook over voor mijn werk, dus morgen ga ik voor het eerst met de trein. Hopelijk is dat te doen. Vind ik wel echt vreselijk. En duur.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 07:01

Wat balen van de bruggen SV, hoop dat het meevalt met de files en het OV!

Wow Leonie, wat een heerlijke afstand en lekker tempo zag ik, goed gedaan! *\o/*

En Lisitano ook, echt super zeg!

Urban trail is leuk vind ik, hebben we al een tijdje niet gedaan, maar is altijd gemoedelijk en het is vooral leuk om nuchter door de kroegen te lopen van vroeger :D

Ja, Run Forest Run Tiggs. Echt ontzettend leuke en gemoedelijke evenementen, we lopen ze graag, al komt het er dit jaar weinig van.

Ik heb gisteren niet meer gelopen, ik was lekker druk thuis en omdat de komende 2 weken nog pittig genoeg worden leek me dit verstandiger.
Ik loop nu inderdaad op hartslagzones Leonie, bij lange duurlopen pak ik ook wel eens een doeltempo mee, maar bij de langere afstanden vind ik dat minder interessant, dan is het doel vooral genieten en uitlopen. Voordeel van hartslag is dat je je aanpast aan hoe je je voelt, dat komt vaak wel overeen.
BM ik loop zondag op lage hartslag, mijn lichaam is dan ongetwijfeld flink in herstel en ervaring leert dat het tempo dan flink moet zakken om op lage hartslag te lopen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 07:41

Wauw wat ga je lekker Lisitano! Ik heb inderdaad de lange variant gelopen.

SV wat balen van die bruggen!

Top gedaan Leonie, zeker in je eentje!

Interessant Ninus dat op hartslag lopen.

Ik heb gisteren nog uurtje gefietst, en zelfs een PR op de 20km. Dan fiets ik dus sneller dan met ebike. En leuk detail, hartslag van 135. Op de ebike 205 hahaha.

Ik zag dat er 21 juni weer zo’n urban trail is in Leiden. Vind iemand het leuk om samen te gaan?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 08:19

Wat goed Samantha! En echt heel raar van de hartslag en e-bike.

Leuk, maar en niet naast de deur en dan lopen we een trail in België, heel veel zin in!
Misschien een keer ergens in het midden van het land?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 09:04

Lisitano :o haha dankjewel. Ik vind camera's ook altijd heel ongemakkelijk maar als ik aan het lopen ben, lach ik toch altijd wel heel naturel. Alsof ik het leuk vind he :D
Wat tof dat je zo simpel dat tempo weg kon lopen! Goede progressie dus! Lijkt mij ook echt een toffe run om eens te doen zo tussen de velden vol bloemen.
Wat fijn dat je nu een schema hebt waar je mee aan de gang kan. Ik snap dat je geen zin hebt in die trainer... Kvs gaat helemaal goed komen!
Mooie tempoblokken en lange duurloop. Wat een heerlijk gevoel als je daarna nog door kan.
De urban trail ziet er er tof uit. Ook helemaal prima om die dan lekker op het gemak te doen toch?
En er zijn idd te weinig dagen en uren in een week. Want je moet ook nog herstellen soms. Zo stom _O-

Ow wat vervelend SV dat je route is afgesloten. Misschien kun je voor een maand met NS flex even een abbo nemen om de kosten wat te drukken? Of meteen na het werk het bos in?
Ja ik wilde echt 28km aaneengesloten lopen zonder te stoppen dus rennend foto's maken hahaha. Ben 2 x gestopt om de route te vinden en een paar keer omdat ik door een hekje heen moest maar daar kan ik niet zo veel aan doen natuurlijk :+

Ninus, ah ja op zich wel logisch om dan op zones te trainen ja. Met die alnge afstanden wel belangrijker. Maar het is wat je zegt, vandaag zit je met tempo X in zone2 en morgen zit je met hetzelfde tempo in zone 3 of 4. Om die reden train ik er dus eigenlijk helemaal niet mee tenzij ik een herstelloop doe. Dan dwing ik mezelf wel echt in zone 2 te blijven. Maar voor de beeldvorming, gister was 100% zone 2. Gewoon gelopen op gevoel, als ik trail aanzet krijg ik 0 informatie over mijn tempo of kms. Vind dat heel fijn lopen.

Hartstikke leuk idee Samantha. ik kwam er alleen achter dat leiden met het ov 2,5 uur vanuit mij! Gewoon slechte aansluiting dus niet de ideale stad.
Meer centraal was net dit weekend Ninus. _O- Utrecht.

Misschien sowieso wel leuk om weer een meeting te organiseren? Evt kan ik hem wel hosten/uitzetten in de loonsche drunense duinen maar dat is niet heel centraal. Dan is wellicht de Utrechtse heuvelrug een betere optie.