Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:35

En aanvulling op je verhaal, hieruit blijkt ook de extreme besmettelijkheid van deze variant , nog een reden om zo snel mogelijk te prikken. Fijn dat je man al weer op is geknapt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:53

Mijn dochter heeft vrijdag de eerste Pfizer gekregen. Op een pijnlijke arm na geen bijwerkingen gehad.
Mijn man en ik hebben gisterochtend de 2e Pfizer gekregen. Mijn man heeft een pijnlijke arm en dacht gistermiddag een stuk te gaan mountainbiken.. na een half uur kwam hij halfdood weer thuis en is gecrasht op bed :') Uurtje slapen en verder weinig last behalve onrustig geslapen vannacht.
Ik ben zelf aardig brak. Vannacht koorts gehad en nu hoofdpijn en spierpijn en licht misselijk.
Nouja, beter dan corona en ben blij dat de 2e er nu in zit :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:18

Femke_Tweety schreef:
En op die vaccinatielocatie mogelijk tíg mensen besmetten waarvan iedereen weet dat de weerstand de komende dagen extra laag zal zijn, vanwége de enting.

Mafkees (sorry, ik weet dat het familie is, en ik downscale mijn woordkeus al...)

Ik ben het met je eens hoor… Ben er nog nijdig van. Heb hem gezegd dat hij de locatie in moet lichten en als hij het niet doet, doe ik het wel.

Edit: @Pien: wat fijn dat je man inmiddels is opgeknapt! En ja… Jouw verhaal maakt me wel ‘angstig’ voor wat nu met mijn vader. Hij is 80 en zelfs ‘kort maar krachtig ziek’ kan gewoon teveel zijn helaas..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:21

Extra risico is ook nog dat hij, als hij daar mensen besmet heeft, die mensen allemaal de eerste dagen denken dat hun klachten door de bijwerkingen komen....

En dus wel gewoon hun boodschap gaan doen of mensen zien.

Ik denk (hoop...) echt ddat hij de mogelijke gevolgen niet heeft overzien.
Zo wel, als hij het dus doet bewust van de mogelijke gevolgen, willens en wetens tsjah.....

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:43

Ik ga ervan uit dat hij echt de gevolgen niet heeft overzien, ergens niet heeft kunnen geloven/ verwachten dat hij besmet zou zijn. Hij is immers zonder klachten ‘volgens protocol’ gaan testen nadat zijn vriendin een risico contact had gehad. Zijn vriendin is negatief getest.

Maakt dat het een minder domme actie? Nee, absoluut niet. Dit laat nl precies zien waarom het zo belangrijk is dat je thuis blijft tussen test en uitslag.

Hele, héle domme, lompe actie van hem. En behoorlijk egoïstisch ook.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:46

Vanaf het moment dat je broer wist dat hij een nauw contact van iemand was, die besmet was, had hij al in quarantaine moeten gaan. En dan meteen de GGD bellen voor een testafspraak op dag 5, pas bij een negatieve testuitslag had hij uit quarantaine mogen gaan en had dan nog voorzichtig aan moeten doen tot dag 10.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:50

AmyII schreef:
Femke_Tweety schreef:
En op die vaccinatielocatie mogelijk tíg mensen besmetten waarvan iedereen weet dat de weerstand de komende dagen extra laag zal zijn, vanwége de enting.

Mafkees (sorry, ik weet dat het familie is, en ik downscale mijn woordkeus al...)

Ik ben het met je eens hoor… Ben er nog nijdig van. Heb hem gezegd dat hij de locatie in moet lichten en als hij het niet doet, doe ik het wel.

Edit: @Pien: wat fijn dat je man inmiddels is opgeknapt! En ja… Jouw verhaal maakt me wel ‘angstig’ voor wat nu met mijn vader. Hij is 80 en zelfs ‘kort maar krachtig ziek’ kan gewoon teveel zijn helaas..

Amy dat hoeft niet je zorgen maken, want 97% werkt de vaccinatie top en krijgen mensen niets. 3% kan wat klachten krijgen of werkt het niet.
Kleinkind van manlief heeft 2x covid gehad. Is ook niet normaal. Dus ik vermoed dat we later weten waarom de ene familie geen covid heeft en de andere ernstig en vaker.
Dus 1 en 1 in het geval van je opa is echt geen 2 hoor.

Je kunt best mensen ontmoeten tussen vermelden en test uitslag. Doe ik ook. MAAR 2 meter afstand, buiten en chirurgisch mondmaskertje op.
Gisteren gaan tanken want ik wilde auto met benzine hebben voor als mijn man nog zieker zou worden. Ik heb het pistol van tanken met plastic handschoen aangeraakt, mondmaskertje op en bij afrekenen stone er glas tussen ons en verteld dat na mij apparaat schoongemaakt en gedesinfecteerd moest worden daar ik getest ga worden morgen. Iedereen is zoo dankbaar.
Vanochtend buiten met de buren op grote afstand met maskertje even gepraat. Ze hadden een vraag. Ik kon maskertje wel aflaten. Die dus ook bedankt na uitleg waarom ik buiten met mondmaskertje
OP stond..

Voorzichtigheid is geboden en ik weet 100% zeker dat ik niemand heb besmet en mijn man ook niet.

De toeristen hebben bv virtuele rondleiding uitleg gehad binnen zonder mij dus en buiten heb ik de uitleg gedaan met maskertje en afstand bij iemand die 2x gevaccineerd is.

Spastisch doen hoeft ook niet.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:59

Ann schreef:
Vanaf het moment dat je broer wist dat hij een nauw contact van iemand was, die besmet was, had hij al in quarantaine moeten gaan. En dan meteen de GGD bellen voor een testafspraak op dag 5, pas bij een negatieve testuitslag had hij uit quarantaine mogen gaan en had dan nog voorzichtig aan moeten doen tot dag 10.

Eh… dat weet ik. En ik kan er helaas niks aan doen dat hij dat niet heeft gedaan ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:00

AmyII schreef:
Ik ga ervan uit dat hij echt de gevolgen niet heeft overzien, ergens niet heeft kunnen geloven/ verwachten dat hij besmet zou zijn. Hij is immers zonder klachten ‘volgens protocol’ gaan testen nadat zijn vriendin een risico contact had gehad. Zijn vriendin is negatief getest.

Maakt dat het een minder domme actie? Nee, absoluut niet. Dit laat nl precies zien waarom het zo belangrijk is dat je thuis blijft tussen test en uitslag.

Hele, héle domme, lompe actie van hem. En behoorlijk egoïstisch ook.

Waarom moest je broer dan testen? Zijn vriendin was een nauw contact begreep ik, maar zij was negatief. Hij heeft dan toch geen contact gehad met een besmet persoon?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:01

Hij had toch niet eens in quarantaine gehoeven? Hij was niet het risico contact.
Dat hij heeft getest siert hem maar dat hij in afwachting van de test niet thuis is gebleven is dan wel weer kwalijk.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:03

Nee voor zover ik weet heeft hij zelf geen contact gehad met de besmette persoon. Zijn vriendin is buiten (op een terras) wezen lunchen met haar zus die daarna ziek werd en achteraf besmet bleek. Zijn vriendin heeft al corona + haar eerste prik gehad, is in verband met risico contact wel gaan testen en bleek negatief.
‘Voor de zekerheid’ heeft hij toch willen testen. En hij bleek positief. Helaas.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:04

@Amy, ik meende dat hij een nauw contact was van een positief getest iemand, maar dat was zijn vriendin begrijp ik nu? Zie dan mijn bovenstaande bericht maar als een 'algemeen' iets. :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:05

Ann schreef:
@Amy, ik meende dat hij een nauw contact was van een positief getest iemand, maar dat was zijn vriendin begrijp ik nu? Zie dan mijn bovenstaande bericht maar als een 'algemeen' iets. :+

;) zoiets vermoedde ik al.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:07

AmyII schreef:
Nee voor zover ik weet heeft hij zelf geen contact gehad met de besmette persoon. Zijn vriendin is buiten (op een terras) wezen lunchen met haar zus die daarna ziek werd en achteraf besmet bleek. Zijn vriendin heeft al corona + haar eerste prik gehad, is in verband met risico contact wel gaan testen en bleek negatief.
‘Voor de zekerheid’ heeft hij toch willen testen. En hij bleek positief. Helaas.

Heel vervelend maar hij heeft dus niet heel veel fout gedaan. Hij had niet hoeven testen en heeft dat wel gedaan.
Dit is gewoon zonder klachten achter de besmetting gekomen.
Tja hij had thuis moeten blijven en wachten op de test uitslag maar het testen had volgens de regels dus niet gehoeven.

Moeten er dan toch maar regels komen voor gevaccineerden? Misschien..
of hij heeft het ergens anders op gepikt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:10

Hij heeft dan inderdaad niets fout gedaan en in deze situatie hoefde hij ook niet thuis te blijven tussen test en uitslag.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:11

Toch blijf ik erbij: hij is niet ‘zomaar’ gaan testen. Dus had hij tussen test en uitslag binnen moeten blijven. En zéker geen vaccinatie moeten gaan halen.
Maar goed, ik ga heel hard hopen dat hij verder niemand besmet (heeft) en dat alles met een sisser afloopt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:22

Ik snap wel dat je er van baalt maar snap ook wel dat hij dacht dat er niks mis was. Had wel fijn geweest als hij even die uitslag had afgewacht....

Weet 1 van jullie toevallig waarom ze op het formulier dat je in moet vullen voor de prik (ben je verkouden / geweest / besmetting / quarantaine enzo, die vragen) de vraag staat of je borstkanker hebt gehad? Ik vind dat wel heel specifiek....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:23

pmarena schreef:
Ik snap wel dat je er van baalt maar snap ook wel dat hij dacht dat er niks mis was. Had wel fijn geweest als hij even die uitslag had afgewacht....

Weet 1 van jullie toevallig waarom ze op het formulier dat je in moet vullen voor de prik (ben je verkouden / geweest / besmetting / quarantaine enzo, die vragen) de vraag staat of je borstkanker hebt gehad? Ik vind dat wel heel specifiek....

Volgens mij is dat omdat je aan de kant van een evt borstamputatie niet geprikt mag worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:24

Dat wist ik niet!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:28

Je kan daar niet geprikt worden vanwege lymfeoedeem wat kan ontstaan na borstamputatie omdat het soms nodig is om de lymfeklieren ook te verwijderen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:09

verootjoo schreef:
Je kan daar niet geprikt worden vanwege lymfeoedeem wat kan ontstaan na borstamputatie omdat het soms nodig is om de lymfeklieren ook te verwijderen.

Klopt.
Als je borstkanker hebt aan de linkerkant, dan word je aan de rechterkant geprikt. Heeft inderdaad met lymfoedeem en evt. complicaties te maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:12

En als je aan beiden kanten borstkanker hebt gehad, dan gewoon intramusculair in de bibs→ 4de kwadrant (of zoiets was het) ? Dat lijkt me dan wel. Want iedereen wil toch gewoon zijn prik. Zie ik dat goed?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:27

Yup, dat kan ook altijd nog. Daar is inderdaad prima omheen te werken. Hoeft in elk geval geen belemmering te zijn ofzo. Ik had ook zo'n aantekening en bij mij werd er ook even meegekeken door de arts. Was zo gepiept :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:43

Voilà. Dat dacht ik al. Gelukkig maar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:43

Ja het kan ook in de bil of bovenbeen, als het maar een grote spier is.
Is geen belemmering nee, maar ws mag je dan naar een ander hokje met meer privacy en ruimte ipv de standaard prikhokjes.