Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:En op die vaccinatielocatie mogelijk tíg mensen besmetten waarvan iedereen weet dat de weerstand de komende dagen extra laag zal zijn, vanwége de enting.
Mafkees (sorry, ik weet dat het familie is, en ik downscale mijn woordkeus al...)
AmyII schreef:Femke_Tweety schreef:En op die vaccinatielocatie mogelijk tíg mensen besmetten waarvan iedereen weet dat de weerstand de komende dagen extra laag zal zijn, vanwége de enting.
Mafkees (sorry, ik weet dat het familie is, en ik downscale mijn woordkeus al...)
Ik ben het met je eens hoor… Ben er nog nijdig van. Heb hem gezegd dat hij de locatie in moet lichten en als hij het niet doet, doe ik het wel.
Edit: @Pien: wat fijn dat je man inmiddels is opgeknapt! En ja… Jouw verhaal maakt me wel ‘angstig’ voor wat nu met mijn vader. Hij is 80 en zelfs ‘kort maar krachtig ziek’ kan gewoon teveel zijn helaas..
Ann schreef:Vanaf het moment dat je broer wist dat hij een nauw contact van iemand was, die besmet was, had hij al in quarantaine moeten gaan. En dan meteen de GGD bellen voor een testafspraak op dag 5, pas bij een negatieve testuitslag had hij uit quarantaine mogen gaan en had dan nog voorzichtig aan moeten doen tot dag 10.
AmyII schreef:Ik ga ervan uit dat hij echt de gevolgen niet heeft overzien, ergens niet heeft kunnen geloven/ verwachten dat hij besmet zou zijn. Hij is immers zonder klachten ‘volgens protocol’ gaan testen nadat zijn vriendin een risico contact had gehad. Zijn vriendin is negatief getest.
Maakt dat het een minder domme actie? Nee, absoluut niet. Dit laat nl precies zien waarom het zo belangrijk is dat je thuis blijft tussen test en uitslag.
Hele, héle domme, lompe actie van hem. En behoorlijk egoïstisch ook.
AmyII schreef:Nee voor zover ik weet heeft hij zelf geen contact gehad met de besmette persoon. Zijn vriendin is buiten (op een terras) wezen lunchen met haar zus die daarna ziek werd en achteraf besmet bleek. Zijn vriendin heeft al corona + haar eerste prik gehad, is in verband met risico contact wel gaan testen en bleek negatief.
‘Voor de zekerheid’ heeft hij toch willen testen. En hij bleek positief. Helaas.
pmarena schreef:Ik snap wel dat je er van baalt maar snap ook wel dat hij dacht dat er niks mis was. Had wel fijn geweest als hij even die uitslag had afgewacht....
Weet 1 van jullie toevallig waarom ze op het formulier dat je in moet vullen voor de prik (ben je verkouden / geweest / besmetting / quarantaine enzo, die vragen) de vraag staat of je borstkanker hebt gehad? Ik vind dat wel heel specifiek....
verootjoo schreef:Je kan daar niet geprikt worden vanwege lymfeoedeem wat kan ontstaan na borstamputatie omdat het soms nodig is om de lymfeklieren ook te verwijderen.