Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:39

Ik gok dat mijn "rust-tijd" vandaag wel over zal zijn.

Vanmiddag is het officiële opening van een aantal ruiterroutes ergens in de regio. Een deel van de routes loopt door een soort familiepark/recreatiepark met wat speeltuinen, sportpleinen, vijver voor bootje varen etc. Daarnaast is er een deel van 1 van die routes op dat domein voorzien van natuurhindernissen. Maw, ideaal om te oefenen voor eventing/cross! Er zijn hindernissen voor ruiters en menners en wie ze niet wil nemen kan erlangs. DE hindernisbaan is 7km lang.

Ik hou nu al mijn hart vast, met dit prachtige weer, hoeveel kinderen gaan lopen rennen en gillen met de hoop ruiters/menners die erheen gaan. Hoeveel mensen gaan lopen zeuren over de paarden en vooral... over de kinderen die de hindernissen gaan beklimmen.
Moet er echt niet aan denken dat je een gracht/coffin/trakhener wil springen en dat er ineens zo een koter uit de put opduikt. Of als je een piano/trap/bud opgaat dat er bovenaan eentje zit te kleien of aan de andere kant erop klimt.

Mijn vriend vindt me een doemdenker. Ik noem het eerder realistisch.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:44

Dit had ik als moeder toch ook wel spannend gevonden. En hoop dat t goed is aangegeven dat dit voor paarden is.

Nu weet ik als paardenmens dat dit voor paarden is maar als leek weet je dat toch niet :7

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:55

Ik was gisteren in dinoland, met uitstek bedoeld voor kinderen. Maar het was vrij rustig, heb me er alleen aan gestoord in het restaurant eigenlijk. Meeste kindertjes waren zichzelf (rustig) aan het vermaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:16

Idd Quera exact dat. Want wat is er nou leuker dan over een omgevallen boomstam klauteren of zo een heuvel op rennen/klimmen? Of zelf over een grachtje proberen springen?

Eerder deze week gaf een meisje op FB aan dat ze naar het domein was gegaal over wat info zoals parking etc. Die is naar huis gestuurd met "er mogen geen paarden in het domein mevrouw en dat staat ook niet op de planning". Als de eigen medewerkers al niet eens op de hoogte zijn, hoe goed weten de bezoekers dat dan?
Zeker omdat die routes jaarrond vrij te gebruiken zullen zijn.
Vanaf waar ik woon (tussen Gent en Brussel) is dit zover ik weet het enige gratis toegankelijke terrein met cross hindernissen. Dat gaat dus zeer actief gebruikt worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:18

Gisteren zit ik te kletsen met een vriendin, moeder van 4 jongens(wat e ht hilarische verhalen oplevert :') )
Dus die vraagt waarom ik geen kinderen wil dus ik leg dat rustig uit. Zegt ze ineens, 'wat stom dat je daar eigenlijk verantwoording voor moet afleggen. Waarom wil ik eigenlijk wel kinderen kan ik mezelf net zp goed vragen'.
Dat vond ik wel mooi.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:20

Qimm schreef:
Ik was gisteren in dinoland, met uitstek bedoeld voor kinderen. Maar het was vrij rustig, heb me er alleen aan gestoord in het restaurant eigenlijk. Meeste kindertjes waren zichzelf (rustig) aan het vermaken.

Zolang ze zich rustig vermaken, prima. Maar soms zitten er van die krijsers bij.

Net zoals toen we naar Spanje gingen met de bus. De hele terugweg een jengelend, stoelschoppend kind achter me. Kind moest bij de tussenstops ook nog aan een tuigje want anders liep hij weg... :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:21

Waarom doe je je kind ( en medereizgiers ) in godsnaam zo’n busreis aan :7

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:34

Waratje schreef:
tylando schreef:
Tegenwoordig kunnen kinderen niet meer normaal communiceren. Is alleen maar gillen en schreeuwen

Dat was vroeger ook gewoon zo, hoor. 8-)

Nee. En zeker niet in supermarkten en restaurants. Zoals kinderen tegenwoordig gillen en schreeuwen werd vroeger echt niet toegestaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:12

quera schreef:

Waarom doe je het jezelf aan... vreselijk.
Vliegen is vaak nog goedkoper ook...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:15

quera schreef:

Dat vroeg ik me ook af :')

Vraagje trouwens, hoe zit het bij jullie partners? Mijn vriend wil namelijk wel kinderen. Hebben jullie allemaal partners die ook geen kinderen willen?

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:16

Ik heb geen partner :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:19

Mijn partner wil ze ook niet (meer).
In het begin wel hoor, omdat het er volgens hem een beetje bij hoorde. Daarop zijn we het gesprek aangegaan en sindsdien is hij aan het denken geslagen over wat het écht inhoudt. En hoeft hij niet meer.
Gelukkig maar, want 4 jaar geleden kwam ik in de situatie terecht dat mijn baarmoeder er uit moest, dus daarmee werd het heel definitief.
Wel grappig trouwens, hij had gisteren een reünie van zijn middelbare school. Door de gesprekjes met zijn oud-klasgenoten besefte hij zich weer eens dat onze manier van leven, zo zonder kinderen, echt heel goed bij hem past :j We zijn oprecht gelukkig zo :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:22

Mijn partner vind t wel prima. Mocht ik wel kids willen vind ie t prima maar zoals t nu gaat vind ie beter geloof ik. Ik heb m aangestoken met mn lichtelijke haat tegen kinderen geloof ik haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:25

Mijn vriend wil ergens wel kinderen, denk ik. Maar oprecht, ik denk dat hij er gewoon nog niet echt goed over na heeft gedacht en vooral denkt dat het wel leuk is, zijn lego weer in gebruik nemen enzo. En er niet bij stil staat dat het ook gewoon kei zwaar is.
Wanneer hij zich dat realiseert denk ik dat het snel over is. Ik heb geen enkele andere reden om aan te nemen dat hij kinderen echt zo leuk vindt dat hij daar doorheen kan kijken :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:28

Hm misschien gaat mijn vriend ook nog inzien dat t niet allemaal leuk en gezellig is :+

Hij vind idd ook dat het erbij hoort en dat je van zo'n kind heel veel liefde terug krijgt. Mijn tegenargument is dat je dan net zo goed dieren kunt nemen :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:34

Dilan93 schreef:
quera schreef:

Dat vroeg ik me ook af :')

Vraagje trouwens, hoe zit het bij jullie partners? Mijn vriend wil namelijk wel kinderen. Hebben jullie allemaal partners die ook geen kinderen willen?

Mijn vriend wil ook wel kinderen, soms. Als ‘ie ze hoort janken is het ook zo weer over :+
Als hij besluit ze echt graag te willen dan moet hij vooral iemand zoeken die het daarmee eens is. Ik wil niet over x jaar naar mijn hoofd krijgen dat hij dankzij mij geen vader is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:36

Nee dat snap ik :=

En om nou maar kinderen te nemen omdat je partner ze graag wil is ook zo wat...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:47

Ja doei... Ik ben de vrouw hè, ik blijf er mooi mee zitten als hij voor de rebound gaat met een jonger, mooier exemplaar :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:11

watchthesky schreef:
Ja doei... Ik ben de vrouw hè, ik blijf er mooi mee zitten als hij voor de rebound gaat met een jonger, mooier exemplaar :=

Jep, plus de 9 maanden lange kwelling. Minstens... want daarna is je lichaam misschien ook wel uitgezakt oid :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:37

Mijn man wil ook geen kinderen. Dat was bij mij toen we verkering kregen eigenlijk al duidelijk. Toen was ik 15... inmiddels 17 jaar verder en zowel ik als hij nog steeds geen kinderwens. So far, so good :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:53

Nou... de rit was ontzettend fijn maar ik vrees dat er dus wel eens ongelukken gaan gebeuren met kinderen. Hele hoge berg zand met bovenop 2 boomstammen. Hebben iemand moeten toeschreeuwen om te remmen. Zaten 2 kinderen doodleuk op de afloop torentjes te bouwen.
En aan een dikke boomstam ook iemand die vol op de rem moest omdat 1 of ander tienertrutje er vol gas heen moest "zoooo ideaal voor een selfies mama".

Dat beloofd.

Mijn vriend heeft wel een kinderwens maar hij accepteert het hoe het is, en dat is zonder. We hebben daar echt goede en lange gesprekken over gehad en intussen geeft hij ook wel aan dat het makkelijk is zonder. Dat we er als koppel ontzettend veel bij winnen en dat is hem die keuze meer dan waard.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:49

Dilan93 schreef:

Ik wel, de mijne ziet dat ook echt niet zitten en als ik zelf wel een kinderwens had gehad, had ik denk ik een probeem. Hoewel, zoals de exvrouw van mijn vader vlak voor de scheiding zei, je kunt natuurlijk altijd ergens anders een zaadje halen... Maar ik ben heel blij dat we er hetzelfde in staan!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:31

Varekaj schreef:
Nou... de rit was ontzettend fijn maar ik vrees dat er dus wel eens ongelukken gaan gebeuren met kinderen. Hele hoge berg zand met bovenop 2 boomstammen. Hebben iemand moeten toeschreeuwen om te remmen. Zaten 2 kinderen doodleuk op de afloop torentjes te bouwen.
En aan een dikke boomstam ook iemand die vol op de rem moest omdat 1 of ander tienertrutje er vol gas heen moest "zoooo ideaal voor een selfies mama".

Dat beloofd.

Mijn vriend heeft wel een kinderwens maar hij accepteert het hoe het is, en dat is zonder. We hebben daar echt goede en lange gesprekken over gehad en intussen geeft hij ook wel aan dat het makkelijk is zonder. Dat we er als koppel ontzettend veel bij winnen en dat is hem die keuze meer dan waard.

Hm, maar hopen dat dat goed gaat daar in de toekomst :=

Ik ben heel benieuwd hoe dat hier thuis gaat... Mijn vriend denkt dat ik nog van gedachte ga veranderen.
En mijn schoonmoeder kan niet wachten om weer een kleinkind erbij te krijgen... :roll:

De tweelingbroer van mijn vriend heeft in maart een kleine gekregen. En op familiebezoekjes krijg ik geen 'en, hoe gaat het met jullie' meer, nee, ik krijg een 'en, wanneer beginnen jullie?'... euhm, niet? :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:47

Kinderen krijgen of niet vind ik wel iets waar je niet heel verschillend in kan staan.
Ik ben altijd heel duidelijk geweest ook meteen in het begin van mijn relatie... en gelukkig heeft mijn man nooit een kinderwens gehad. Hij had er wel minder over nagedacht dan ik had maar we hebben het wel besproken.
Dilan93 als jij echt weet dat je geen kinderwens hebt dan zou ik daar wel echt duidelijk met je vriend over hebben. Want als hij nog denkt dat jij van gedachte verandert en zijn tweelingbroer net een kind heeft gekregen dan moet er toch wel soort spanning zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:18

Ik heb dat al vaker gezegd. En ook dat als hij kinderen wil, dat met mij niet zal gaan. De keuze is aan hem of hij dan wel of niet verder wil.