Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:23

Thee? Kan ik dat dan beter laten staan? Ik drink 4 kopjes espresso en verder liters thee per dag en afentoe een glas karnemelk.

Wat doet thee met je dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:25

Geen idee, ik drink ook geen rare thee ofzo. Meestal gewoon groen.
Maar kennelijk houdt het meer vocht vast dan water...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:30

Misschien moet ik dan ook maar afkicken van m'n (groene) thee verslaving.

Ik heb snel last van een opgeblazen/opgezwollen buik. Van het weekend maar eens proberen om fruitwater te drinken ipv thee... ik zou niet weten wat ik anders zou moeten/kunnen drinken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:33

Ik weet niet of het bij iedereen werkt hoor!! Ik heb het echt alleen in m'n onderbenen. Doe ik 's ochtends m'n laarzen aan is er niets aan de hand. Met normale dagen ook niet. Maar werkdagen... :x

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:01

Ik dacht dat groene thee juist vochtafdrijvend was :Y)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:02

Annikoe schreef:

Klopt!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:03

Haha volgens mij ook ja :+

Heb de sushi van vanavond uitgerekend, en denk als ik het ruim pak dat ik vandaag 2236kcal naar binnen heb gewerkt :)) waarvan 1668 tijdens de sushi _O-
Totally worth it.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:05

xNavatu schreef:
Haha volgens mij ook ja :+

Heb de sushi van vanavond uitgerekend, en denk als ik het ruim pak dat ik vandaag 2236kcal naar binnen heb gewerkt :)) waarvan 1668 tijdens de sushi _O-
Totally worth it.

O dat valt best wel mee!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:06

Ja vond ik ook :))

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:07

Zonder avondeten had ik nog 1100 kcal over, heb zoete aardappel stamppot als avondeten gehad met as toetje yoghurt en perzik. Zo lekker!
Net na het zwemmen nog en rijstwafel met pindakaas. Dus zit wel binnen mijn doelgok ik!
Vandaag qua beweging paardgereden, uurtje zaaltrainen (kracht) en net nog even een uurtje gezwomme (rondgedobberd :+). Lekker dagje zo!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:58

Sannens schreef:
Succes Emma!
Gisteren een beetje een raar dagje gehad. Vandaag dus een balans dagje!

O: Granola met magere yoghurt
L: 2 kampioentjes (broodjes van de appie), 1 met linesse en 1 met kips leverworst en 2 gekookte eieren
A: een kom zelfgemaakte courgettesoep (met wat spekjes met 2 broodjes met linesse
T: Chocolade fondue, met fruit een paar spekjes, 1 stroopwafel en 2 lange vingers

B: Een uur gefitnisst.

Conclusie: Weg balansdagje. _O- Maar het was wel lekker.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 00:50

Valt mee voor sushi, dan kan erger }> Y)(^) lekker hoor onbeperkt sushi (vr)eten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 02:43

Hmmm sushi. Nou moet ik toegeven dat ik na 3 stukjes wel genoeg heb gehad, helemaal met de grote sushi die ze hier hebben.

Gisteren best oke dagje gehad, wel pizza als avondeten maar paste in m'n kcal voor de dag. Macro's wel verschrikkelijk maar goed, daar moet ik nog wat mee puzzelen.
O: 5 cream crackers met smeerkaas
L: Smoothie van 1/2 cup almond milk, 1/2 cup griekse stijl yoghurt, handje bevroren mango, 1 banaan en 1/4 cup oats. Oh een eetlepel honing. Wat achteraf wat teveel was want het was echt behoorlijk zoet.
T: flink wat druiven
D: thin crust peperoni pizza :9

Vandaag begon wat laat;
O/L: 2 gebakken eieren (in een halve eetlepel olijfolie) op 1 snede brood.
T: Nog geen idee
A: Chicken nibbles gemarineerd in een saus van honing, soy sauce en citroensap, gebraden in de oven. Met een salade van sla, komkommer en feta kaas :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:08

Sannens schreef:
Eulogy schreef:
Oké, ik zou je trainingen eens in de zoveel tijd omgooien en je bovenlichaam wat meer opdelen :) Dat heeft op zich niet zo heel veel met vetverlies te maken alleen, dus het ligt eraan wat je doel is.
Klinkt inderdaad alsof je op de goede weg bent hoor. Ik ben zelf een stuk droger bij een redelijk koolhydraatarm dieet, dat is deels persoonlijk maar misschien toch een idee om je macro's een tijdje te tracken? :)

Ik heb vandaag dus die scan gehad en hierbij viel het op dat mijn spiermassa bovenin juist ruim boven gemiddeld was. Ik heb dus sterke armen (merk er zelf niet zoveel van maar goed).

Maar misschien wel een idee om mijn macro's te tracken inderdaad. Wat is een goede verhouding hierin? Ik ben hier nogal een leek.

Kimmie, dank je wel haha. Ik was vroeger altijd heel erg sportief (lees: 3-4x in de week ruim anderhalf uur voetballen) en dat was toen echt zichtbaar in mijn lichaam. Daarna heb ik mijn meniscus gescheurd waardoor ik gestopt ben met voetballen, in diezelfde periode ben ik ook gaan studeren.
Het sporten is toen helemaal naar achter geschoven. Sommige periodes is dat wat meer terug gekomen en toen is het weer weggezakt, met dus uiteindelijk het resultaat dat ik zwaarder ben geworden (ik woog 5 jaar geleden 65 kg, en afgelopen januari 75, nu ongeveer 70-71). En nu op de sportschool heb ik sinds een paar maanden het plezier weer helemaal terug. Dus dat helpt bij mij zeker mee. :)
Je lijstje ziet er netjes uit vandaag!
Ik zit nu zelf op 131 gram eiwit, 113 gram koolhydraten en 58 gram vet maar ik zit momenteel dus vrij laag in calorieën. Zou wat eiwit betreft rond de 0.8-1 gram per pond (sorry :+ Ik woon in de uk en ben kilo's blijkbaar niet meer gewend :+ ) lichaamsgewicht gaan zitten, ik zit nu dus iets hoger (ik weeg 120lbs). De verhouding koolhydraten/vetten is imo vrij persoonlijk, ik zit echt vrij laag in koolhydraten.

Ik was gister een kilo afgevallen :D Eindelijk, stond de afgelopen 2/3 weken min of meer stil. Nu wil ik er niet veel meer af, ga dit weekend een weekje naar Nederland en daarna ga ik denk ik weer omhoog in calorieën.
Heb me gister trouwens niet aan m'n lijstje gehouden. Uiteindelijk een bacon cheeseburger en halve bak chili cheese fries weggewerkt :') Met m'n PT dus dan mag het, toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:09

Annikoe schreef:

Dat dacht ik ook... Ik ga het nog een paar dagen proberen hoor! Het zou natuurlijk ook gewoon toeval kunnen zijn. Maar ik heb ook beide dagen geen lunchloop gedaan... Lijkt me toch sterk dat ik juist daar dikke benen van krijg?

Het kan natuurlijk ook zijn omdat het allemaal pakjes thee is? ipv verse thee..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:35

Ohh heerlijke dingen komen er voorbij zeg!

Vandaag wel een net lijstje, nu me er nog aan houden :+

O: 2 vitalu crackers met slankie, paar happen magere kwark
T: hollandse aardbeien <3
L: bruine waldkornbol met zalm en boursin light
T: denk een gekookt eitje
T2: blokje 85% chocolade
A: karbonade, spinazie, 2 gekookte aardappelen en een bak rauwkost (tomaatjes, komkommer en paprika)
T: misschien nog bakje kwark
B: half uur intervaltraining, 10 min buikspieren.

Ben sowieso vrij actief vandaag, moet hoop gebeuren in huishouden en kleine klusjes, en dan nog rondje supermarkt en speeltuin, dus ik geniet nu even van 5 minuutjes zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:39

Mijn dagje vandaag:

O: Twee oerknak crackers met boter en hagelslag (341)
T1: Banaan (124)
L: Twee oerknak crackers met boter en hagelslag (341)
T2: Banaan (124)
A: 2.5 afbakbroodjes met creme de brie (626)
T3: Drie glazen chardonnay (369)

Behoorlijk rare dag. Ik ga straks 2.5 voorrijden en dan afrijden, daarna gelijk door naar de condoleance dus. Eten is dus echt tussendoor en behoorlijk snel, snel, snel. Uiteindelijk kom ik uit op 1926 wat voor mij gewoon een prima nette dag is. Macro's zijn alleen one big mess, maar daar kijken we morgen maar weer naar.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:52

Zet m op met afrijden, je kan t *\o/*

En sterkte met de condoleance :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:57

Succes vandaag Emma!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:27

Succes met afrijden, en sterkte :(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:27

Succes Em!

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:29

Succes Emma!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:30

Dankjulliewel lieve meiden :* Ben heel benieuwd hoe het gaat. Afrijden voelt vooral heel dubbel, ben wel heel zenuwachtig maar in het perspectief van de rest van de week voelt het ook weer zo stom ofzo. Zie wel hoe het gaat in ieder geval.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:32

Je mag ook daar gewoon zenuwachtig voor zijn. Je mag gewoon alles voelen, ook al valt het misschien in het niet bij het overlijden van je tante.

Hebben jullie nog beleg-ideetjes? Ik ben een beetje uitgegeten op mijn pindakaas en weinig zin in vleesbeleg vanwege het droog brood idee... :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:40

Ik eet wel vaak avocado (geprakt met een beetje paturain peper en zout, klinkt vies is lekker) of verse geitenkaas op brood.