Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 00:53

LadyMadonna schreef:
Dat het verder geen meerwaarde heeft ben ik niet met je eens shena. Mits juist geplaatst legt het wel degelijk een verstevigende laag over de nagel en beschermt het tegen breken en scheuren. Ik kan met gelpolish veel meer lengte dragen dan ik met normale lak of kaal kan...

Voor mij is het precies de reden dat ik gellak gebruik. Zonder scheuren ze altijd in en met kan ik zelfs een mooie lengte kweken.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 01:36

Ik meld mij even aan en heb meteen een vraag. Gebruikte eerst nagelverharder van herome maar laatste tijd is deze steeds moeilijker aan te brengen en kan ik bijna de helft vh flesje weggooien. Meer mensen ervaring met deze nagelverharder?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:58

youaremystar schreef:
Ik heb trouwens een hele hoop Born Pretty producten gekocht. Na jullie enthousiasme werd ik best wel nieuwsgierig. Nu gaat het wachten beginnen. :(

:D *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:01

__Sannne schreef:
LadyMadonna schreef:
Hoe zit je in je medicatie?
Heb je erg flexibele (dunne) nagels?
Ben je zwanger of net bevallen?
Andere hormonale problemen?

Nagels zijn een beetje dun, maar niet heel flexibel. Op mijn acrylnagels blijft de gellak wel langer zitten, dus het zal wellicht aan mijn natuurlijke nagels liggen.

De rest is niet van toepassing. Maar bedankt voor het meedenken!

Dit herken ik: ik heb ook dunne nagels (om precies te zijn super dun) en daar blijft gel lak ook niet goed op hechten. Doordat mijn eigen nagels zo flexibel zijn, komt er teveel beweging in de gel lak en dat zorgt ervoor dat er lucht onder komt en dus zo loslaat. Met acryl heb ik dat niet: daar hecht de gel lak super op en kan ik rustig 3 weken of langer zonder problemen de lak laten zitten. Wat ik ook doe (ik gebruik mijn handen heel veel).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:03

Ann99 schreef:
Ik meld mij even aan en heb meteen een vraag. Gebruikte eerst nagelverharder van herome maar laatste tijd is deze steeds moeilijker aan te brengen en kan ik bijna de helft vh flesje weggooien. Meer mensen ervaring met deze nagelverharder?

Nagelverharder moet je niet te lang gebruiken en liefst helemaal niet. Deze maakt de nagels broos, waardoor het in eerste instantie lijkt of ze harder worden maar op den duur juist zorgen dat ze afbreken. Het beste kun je daarvoor in de plaats tweemaal daags je nagelplaat (en nagelriemen) insmeren/masseren met nagelriemolie. ;)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:07

Shenavallie schreef:
youaremystar schreef:
Ik heb trouwens een hele hoop Born Pretty producten gekocht. Na jullie enthousiasme werd ik best wel nieuwsgierig. Nu gaat het wachten beginnen. :(

:D *\o/*

Pas maar op, als het je goed bevalt komen er nog heel wat extra weekjes aan wachttijd bij :') Ik ben aangestoken door Shenavallie en heb nu echt een voorraad BP liggen waar je U tegen zegt. En bedankt he :))

Die theezakjestruc werkt hier dus nooit := heb niet bepaald breekbare nagels van mezelf dus vaak is het niet nodig, maar zodra er iets scheurt moet ik het echt knippen. Anders blijft er steeds wat achter haken, scheurtje steeds groter etc. en trek ik op een gegeven moment m'n hele nagel eraf :=

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:08

Shenavallie schreef:
justdiesel schreef:
Even een vraagje, ik heb vorig jaar acryl nagels gehad (french manicure) en op zich was ik daar wel blij mee.
Nu al een jaar weer mijn eigen nagels maar ze breken snel af en blijven niet mooi.
Als je gellak laat zetten is dat dan ook zoals met acryl dat ze er van alles op doen of is dat alleen maar sterkere nagellak?
Gewone nagellak krijg ik er nooit fatsoenlijk op....

Gel lak kun je niet vergelijken met nagelverstevigingen als acryl of bouwgel. Het voordeel van gel lak is alleen dat het langer mooi blijft dan gewone nagellak. Het heeft geen toegevoegde waarde wat stevigheid (zoals kunstnagels) aangaat.
Mijn advies is om weer te kiezen voor acrylnagels (of bouwgel, dat is persoonlijk natuurlijk) en dáár dan gel- of gewone lak op te doen. Gel lak blijft op acrylnagels zelfs nóg langer zitten dan op natuurlijke nagels.

Mijn nagels zijn echt wel harder, normaal vouw je ze zo om, met gellak niet meer, dit is alleen al 1 van de redenen dat ik naar gellak ben overgestapt..

Mijn nagels zijn extreem dun en ook nog eens rete vet. gellak blijft hier gewoon zitten maar alleen met gelish foundation eronder en goede prep :) als ik ga afraffelen of ff snel snel dan kan ik het alweer vergeten :')

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:43

Memories schreef:
youaremystar schreef:

Pas maar op, als het je goed bevalt komen er nog heel wat extra weekjes aan wachttijd bij :') Ik ben aangestoken door Shenavallie en heb nu echt een voorraad BP liggen waar je U tegen zegt. En bedankt he :))

Die theezakjestruc werkt hier dus nooit := heb niet bepaald breekbare nagels van mezelf dus vaak is het niet nodig, maar zodra er iets scheurt moet ik het echt knippen. Anders blijft er steeds wat achter haken, scheurtje steeds groter etc. en trek ik op een gegeven moment m'n hele nagel eraf :=

Ik ben wel benieuwd, wat halen jullie zoal van Born Pretty?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:03

@ Memories: Hééééél graag gedaan! :P

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:21

Afbeelding

Ik blijf die smile lijn ff oefenen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:44

Wil een van jullie m'n nagels doen? Heb er nu 1 verlengd met sjabloon omdat ik een irritant ingroei puntje heb waar ik met de vijl net niet bij kom, maar met veel gehannis wel een sjabloon onder heb kunnen krijgen :')

Nog 9 te gaan....
Zo geen zin in ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:04

@ OliLau: Gel lak, stempelplaten, stempelkop, peel-off latex, poeder, en nog veel meer. Je hoeft maar Born Pretty op E-bay in te typen (of op Google voor de officiële webshop, maar die hanteert wat hogere prijzen) en je hebt de rest van de avond genoeg te bladeren. :D

@ LadyMadonna: Van de week laat ik mijn nicht mijn rechterhand weer doen, want dat is zo'n gedoe. Links lukt wel. Maar jij werkt met bouwgel, toch? Daar ben ik niet bekend/handig mee. Heb een paar keer mee mogen kijken op de cursus en mogen ervaren wat het verschil in dragen is met acryl en bouwgel en blijf toch graag bij acryl hangen. Ook vind ik het erg lang duren vergeleken met acryl zetten. Denk dus dat een cursus voor bouwgel in de toekomst vooralsnog uitblijft voor mij.

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:13

Gel is niet langzamer dan acryl hoor, zeker niet als je een led gel hebt.
Natuurlijk moet je uitharden, maar dat moet acryl ook.

Ik doe een nabehandeling zonder poespas in 4/5 kwartier

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:50

Ervaring zal ook wel invloed hebben op de snelheid waarmee het gezet wordt.

@ Cinnepin: Vergeet helemaal te zeggen dat het je weer goed gelukt is!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:55

Afbeelding

Afbeelding

Van de week een beetje lopen verven op m'n linkerhand. :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:26

Shenavallie schreef:
Ervaring zal ook wel invloed hebben op de snelheid waarmee het gezet wordt.

@ Cinnepin: Vergeet helemaal te zeggen dat het je weer goed gelukt is!

dankjewel :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:26

Wat gaaf Shenaa!!!!!!!!!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:50

:*

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:06

Zooo, vroeg dag vandaag, maar ik ben er klaar voor. Zo de trein op richting Arnhem voor mijn eerste les gelnagels :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:14

Succes en veel plezier!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:43

Cinnepin schreef:
Zooo, vroeg dag vandaag, maar ik ben er klaar voor. Zo de trein op richting Arnhem voor mijn eerste les gelnagels :)

Spannend! Ik hoop dat je eind van de dag een verslagje doet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:01

Afbeelding
Slechte hand klaar, nu nog m’n goede hand en dan nog verzinnen wat erop gaat...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:23

Donkerrood <3

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:26

Die is zeker <3 , Matheno! :j

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:28

Ik wil me trouwens ook even melden in dit topic! ;-)

Marijke, 25, uit Flevoland. Nagels lakken is een soort 'therapie', hahaha.
Na een drukke (werk)dag mag ik graag even in trance gaan lakken, en daarna ben ik weer helemaal zen.