Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hinke schreef:Gefeliciteerd met jullie tijden be Angelique leuk dat je ook bij 7heuvelenloop was. Ov was wel een drama he? Al die vertragingen.
Hier ook de 7 heuvelenloop meegedaan. Was weer eens handig bezig: Had de dag ervoor mn schoenen in de wasmachine gewassen waardoor ze vandaag nog zeiknat waren nu 2 blaren daardoor.
ItsMe2 schreef:Greetje63: mij is verteld dat als ik wil gaan hardlopen om vet te verbranden, de formule als volgt is: 220 - je leeftijd en daar weer 60 en 70% van uitrekenen, en daar tussen moet je hartslag zijn om vet te vebranden. Want dat is mijn uiteindelijke doel.. de laatste overtollige kilo's kwijt die om mijn buik zitten.
ItsMe2 schreef:Ontzettend bedankt voor de tips en de goede uitleg allemaal!
Ik zou het wel leuk vinden om enige indicatie van de afstand en snelheid te hebben. Is daar een app zoals Endomondo bijvoorbeeld geschikt voor?
welshfan97 schreef:Hier is de ellende weer begonnen. Voor de derde keer serieus shin splint (heb wel vaker eens zeurende schenen maar met paar daagjes rust en beetje opletten tijdens trainingen gaat dat dan wel over, nu niet...). Dit keer eens naar de fysio geweest omdat schoenen al 2 keer zijn aangepast maar het dus na een tijd (ongeveer 9 maanden) weer terug komt en dat terwijl ik niet eens super veel liep. Uitslag bij de fysio was toch weer mn schoenen/zooltjes aanpassen vanwege overpronatie. Probleem is alleen dat ik al anti pronatie schoenen en (kant en klaar te koop bij de winkel) antipronatie zooltjes daarin. Enige optie zijn dus orthopedische zooltjes. Heeft iemand hier ervaring mee? en tips? waar moet ik op letten? en wat gaat het me ongeveer kosten? (ben maar basis verzekerd en als student eigenlijk al iedere maand te kort)
ItsMe2, naar mijn mening heb je als beginnend hardloper maar 2 dingen nodig. goede schoenen (!) en een kookwekker. Met loopschema's als starttorun kom je al een heel eind. ik denk ook dat het namelijk belangrijk is om op je gevoel te lopen en je lichaam te laten wennen aan de inspanning en zo de belastbaarheid wat omhoog te brengen voordat je op het randje van je kunnen gaat trainen.
ItsMe2 schreef:Ontzettend bedankt voor de tips en de goede uitleg allemaal!
Ik zou het wel leuk vinden om enige indicatie van de afstand en snelheid te hebben. Is daar een app zoals Endomondo bijvoorbeeld geschikt voor?