[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kalab

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:30

Ik zit momenteel nogal in dubio wat ik met mijn haar moet gaan doen. Sinds een jaar of twee heb ik mijn haar op of net boven mijn schouders. Sinds een paar weken had ik ineens het idee om mijn haar weer lang te laten groeien, maar eerlijk gezegd begin ik mijn haar nu alweer zat te worden en zit ik eraan te denken om toch weer naar de kapper te gaan.

Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik moet en sta ik liever niet met mijn hoofd op Bokt. Is er misschien iemand die ik een PB mag sturen met mijn haar nu, lange haar van een paar jaar geleden en de twee, drie ideeën die ik nu heb? Mijn ouders heb ik al om advies gevraagd maar die vinden alles leuk. :+

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:45

Door m'n haar te verven is het behoorlijk 'dood' geworden :o , dus wil ik binnenkort er weer een heel stuk af laten knippen. Heb het nu al best wel lang op schouderlengte en ik wil wel eens iets anders. Ik heb alleen geen idee wat goed staat bij mij.
Mijn haar heeft best wel wat slag, m'n haar is echter heel dik en het zakt uit. Op dit moment zit er bijvoorbeeld weinig slag in, maar mijn haar heeft er ook zo uitgezien:
Afbeelding.
Op dit moment ziet het er zo uit:
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:34

Die had ik idd! Die kleur ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:29

Ik verf tegenwoordig alleen maar met semi-permanent. Veel minder schadelijk en het blijft beter zitten dan permanente verf... Dus na het knippen miss op die manier bijhouden :D Heb ik ook zo gedaan!

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:23

Bizzybijtje schreef:
Ik verf tegenwoordig alleen maar met semi-permanent. Veel minder schadelijk en het blijft beter zitten dan permanente verf... Dus na het knippen miss op die manier bijhouden :D Heb ik ook zo gedaan!

Heeft die semi-permanente verf gepakt op permanente haarverf? Of heb je de permanente haarverf er eerst uit laten groeien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:46

Ik heb eerst color remover gebruikt en ben toen verder gegaan met semi-permanent. Dat doet het prima!

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:03

Bizzybijtje schreef:
Ik heb eerst color remover gebruikt en ben toen verder gegaan met semi-permanent. Dat doet het prima!

Dan ga ik daar ook eens naar kijken. Ik vind die permanente haarverf echt troep, dus dan stap ik liever over op semi-permanent. Bedankt voor je reactie. :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:18

Wat gaat dit topic hard!
Ik ben vorig jaar van blond naar rood gegaan. Echter leek de uitgroei wel grijs dus via bruin terug naar blond en toen nog blonder.

Door de rode ondertoon was het blonde erg geel. Dus vandaag weer naar mijn zusje gegaan voor een verf en knipbeurt. Het is weer even wenen aangezien het nu weer een stuk donkerder is. Maar voor de winter vind ik dat wel wat mooier staan. Het is gedaan met balayage dus de onderkant is nog wel blond. De bovenkant is donkerblond. Zal proberen morgen een foto te uploaden.

Zo fijn als je net van de kapper komt. Dan is alles zo zacht en zit het perfect in model.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:18

De color remover van de kruitvat is echt een aanrader. Het stinkt enorm maar werk super.
Zelfs mijn zusje die kapster is stond te kijken van het resultaat.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:26

Mijn haar is oorspronkelijk bruin van kleur en ik ben een tijd (donker)blond geweest. Inmiddels heb ik mijn haar weer bruin geverfd en het is iets donkerder dan mijn originele haarkleur. Ik zit dus even in dubio of ik het laat uitgroeien zodat ik mijn eigen haarkleur weer terug heb en af en toe met semi-permanent wat kan wisselen of dat ik het wel ga ontkleuren.. Eerst morgen maar eens naar de kapper voor een ander model.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:47

Kalab schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dan ga ik daar ook eens naar kijken. Ik vind die permanente haarverf echt troep, dus dan stap ik liever over op semi-permanent. Bedankt voor je reactie. :)

Graag gedaan :j Ik ook, en omdat het zo snel eruit gaat moet ik het regelmatig opnieuw verven en dat is gewoon funest voor je haar. Nu ik semi-permanent gebruikt ziet mijn haar er weer gezond uit iig <3

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:50

Hoi ik kom even binnenvallen.
Gisteren is mijn haar geverfd bovenop wat donkerrood en onder een felrode balayage. Nu zei de kapster dat ik het best shampoo voor met rood pigment kon gebruiken. Bij de kruidvat hebben ze me de wash out rich red meegegeven. Gaat dit werken om de kleur mooi te houden? Wat raden jullie aan

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:47

Wella Color Recharge voor rood haar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:24

Ik heb een vraagje voor bokkers die goed bekend zijn met goldwell. Ik ben een paar keer geblondeerd met goldwell verf en daarna werd er nog een soort spoeling in mijn haar gedaan, dat trok dan een minuut of 10 in en gaf een mooie koele toon.

Ik wil graag weer terug naar een koele blonde tint. En wil de producten zelf aanschaffen zodat mijn thuiskapper er mee aan de slag kan.

Vragen aan de kapper die mij toen geverfd heeft welke verf en spoeling ze precies gebruikte is geen optie dus ik hoop heeeeeel hard dat er misschien bokkers zijn die de verf goed kennen en me willen adviseren!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:27

Paars elimineert het goud/geel in blond, en zorgt voor een koele tint. Ik ben zelf witblond (geverfd) en gebruik 1 keer per week Schwarzkopf Silver Reflex shampoo in combinatie met Redken Blonde Idol verzorging en zo blijft het mooi koel.

Let wel op dat je de zilvershampoo niet te lang laat zitten. Als ik het meer dan 3 minuten laat intrekken, is mijn haar paars :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:33

Na een deel van dit topic gelezen te hebben wil ik graag iets vragen.
Ik heb nu redelijk lang donkerblond haar met donkere lowlights er in. Ik zou heel graag iets anders willen met mijn haar(kleur). Ik zat te denken aan het bruin te verven.
Kun je makkelijk van blond naar bruin (bij de kapper) ?

Het enige waar ik bang voor ben is dat ik nooit meer terug kom naar blond. Of zal dat meevallen?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:46

Ja hoor de kapper kan je daarbij helpen.
Maar licht naar donker is makkelijker dan van donker naar licht.
Je kunt ook gaan voor een balayage dat is minder heftig en dan kun je kijken of het je staat. Oogt ook een stuk natuurlijker.

Van donker naar licht is dus lastiger. Dan moet je namelijk gaan ontkleuren. Slecht voor je haar.... het beste kun je dat doen met highlights.

Is het geen idee om eerst een semi permanente verf te pakken? Mocht het niet bevallen is het er na een paar keer wassen weer uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:01

Semi-permanent wast vrijwel niet uit ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 02:21

Mijn haar loopt altijd vanzelf weer terug.. Dus als ik terug naar blond wil gooi ik er highlights in en laat t stukje bij beetje uitgroeien.. In 1x terug naar blond is echt funest voor je haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:25

Het is gelukt! Ik heb nu redelijk donkerbruin haar. En ben er heel blij mee!

Heeft er iemand een tip voor een goede kleurhoudende shampoo?

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:30

Ik wil hier toch ook even mijn vraag gaan stellen :)

Ik wil al een hele tijd graag iets anders met mijn haar qua kleur, maar ik weet niet zo goed wat. Ik zette eerder wel eens highlights en nou had ik het er gisteren met mijn kapster over en de volgende keer gaat ze misschien highlights en lowlights zetten. Maar nu dacht ik; misschien hebben jullie ook nog leuke en goede ideeën wat ik zou kunnen doen. Ik wil het niet helemaal een andere kleur hebben, want dan moet ik constant de uitgroei laten verven en dat wordt te duur.

Hier een foto van hoe het nu is qua kleur:
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:05

Je zou ook nog voor kunnen kiezen om de onderkant wat donkerder te maken, zo hoef je niet steeds bij te werken. Je hebt prachtig haar!

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:11

Hi!

Al een hele tijd ben ik opzoek naar een leave in conditioner (of iets wat ik na het wassen in mijn haren kan doen) en een heat protector zonder parabenen, siliconen etc. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.. Ik heb een redelijke krul in mijn haar en het word snel droog en pluizig. Kan iemand mij helpen?

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:30

@keeyzie dankjewel! :o en ja dat is ook nog een idee ja :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:00

Woest op de kapper die, terwijl ik bij binnenkomst zei: "niet donkerder" mijn haar ZWART heeft geverfd. Terwijl ik eindelijk van het zwarte af was..