Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:33

scooby09 schreef:
Zaterdag 3 Juni.
Is nog haalbaar maar dan moet er nu wel echt wat gaan gebeuren

Het kan nog , maar dan moet je nog effe aan de bak .
Het was trouwens goed te doen vandaag .
Zelf 123 km gefietst in de korte broek *\o/*
Heb zelfs een tan lijntje :=
Maar ook wat regen gehad , door dat de buitentemperatuur wat hoger was , voelde het niet koud aan .

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:59

Haha, ik was vanmorgen toch wel zo overdressed. Ze zeiden dat het 10 graden was, dus ik in lichte winteroutfit. Dat werd een zweetrondje! Maar ik ben wel blij dat de ‘kgrrrrk’ uit mijn fiets is verdwenen bij de APK. Hij loopt weer als een zonnetje!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:14

Time2Tri schreef:
scooby09 schreef:
Zaterdag 3 Juni.
Is nog haalbaar maar dan moet er nu wel echt wat gaan gebeuren

Het kan nog , maar dan moet je nog effe aan de bak .
Het was trouwens goed te doen vandaag .
Zelf 123 km gefietst in de korte broek *\o/*
Heb zelfs een tan lijntje :=
Maar ook wat regen gehad , door dat de buitentemperatuur wat hoger was , voelde het niet koud aan .

Ik stap morgen vroeg op....Daarna zeker 2/3 pw aan de bak.
Hopelijk werkt het weer mee.
En anders pas ik de afstand gewoon aan .
Wat niet gaat gaat niet.

Ja was vanmorgen ineens warmer en mooier dan verwacht weer doet echt gek.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:02

Gaat goed komen Ilonka , hier schijnt vandaag de zon {:}

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:31

Maaikemuis, ja was best warm gister he! Ik zat ook flink te zweten op de mountainbike.
Fijn dat je fiets weer helemaal lekker fietste!

Scooby hier ook lekker weer, succes vandaag met je fiets tocht!

Time2tri, vraagje, ik heb hier een de buurt een 1/8 triatlon gezien, en het lijkt me leuk om mee te doen, maar vraag me af of het haalbaar is, het is over 2 maanden. Ik zwem als een slak, kan alleen schoolslag, weet niet of ik de borst crawel nog kan leren, zwem je dan trouwens altijd sneller? Fietsen moet wel lukken, en hardlopen ook wel.
Ik wil wel meedoen voor de fun, maar ook proberen een zo goed mogelijke prestatie neer te zetten, en het liefst niet allerlaatste binnen te komen, heb je misschien nog wat tips?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:40

@ieris, Ik heb mijn rondje dit keer juist een beetje om Apeldoorn heen gereden. Normaal ga ik midden door langs het water richting Dieren. Maar zoals je zegt, het is daar mooi fietsen en dus wilde ik dat kleine stukje omrijden. De afstand valt echt wel korter te maken, maar ik wil met zo'n lange afstand ook kunnen genieten van de natuur.

Gisteren ben ik totaal verregent in Haarzuilens op een festival. Super vervelend om dat te horen als je thuis komt dat het tot drie uur droog was gebleven en wij juist zoiets hadden nu is het genoeg.
Maar ondanks de hele tijd regen dat ik daar was heb ik wel mijn dingen kunnen kopen die ik wilde en was het wel gezellig. (En nee ik was daar niet met de fiets heenXD)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 12:55

ieris schreef:
Time2tri, vraagje, ik heb hier een de buurt een 1/8 triatlon gezien, en het lijkt me leuk om mee te doen, maar vraag me af of het haalbaar is, het is over 2 maanden. Ik zwem als een slak, kan alleen schoolslag, weet niet of ik de borst crawl nog kan leren, zwem je dan trouwens altijd sneller? Fietsen moet wel lukken, en hardlopen ook wel.
Ik wil wel meedoen voor de fun, maar ook proberen een zo goed mogelijke prestatie neer te zetten, en het liefst niet allerlaatste binnen te komen, heb je misschien nog wat tips?

Hey ...leuk , waar is die ?
Een 1/8 kan iedereen wel hoor :j
Er zijn er zoveel die schoolslag zwemmen in het begin .
En dan hoef je per definitie niet langzamer te zijn .
Een snelle zwemmer ben ik zelf ook niet hoor .
Regelmatig zie je zelfs dat mensen met een MTB mee doen , of een stadsfiets .
Op de website van de NTB staat heel veel informatie /uitleg
https://www.triathlonbond.nl/over-triathlon/

En ook trainingsschema,s
https://www.triathlonbond.nl/kenniscent ... gsschemas/

Als je nu op het moment regelmatig sport , moet het binnen twee maanden geen probleem zijn .
Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:00

ieris schreef:
Maaikemuis, ja was best warm gister he! Ik zat ook flink te zweten op de mountainbike.
Fijn dat je fiets weer helemaal lekker fietste!

Scooby hier ook lekker weer, succes vandaag met je fiets tocht!

Time2tri, vraagje, ik heb hier een de buurt een 1/8 triatlon gezien, en het lijkt me leuk om mee te doen, maar vraag me af of het haalbaar is, het is over 2 maanden. Ik zwem als een slak, kan alleen schoolslag, weet niet of ik de borst crawel nog kan leren, zwem je dan trouwens altijd sneller? Fietsen moet wel lukken, en hardlopen ook wel.

Ik doe het ook op schoolslag, gewon doen waar je je het beste bij voelt. JE kan beter comfortabel schoolslag doen dan borstcrawl proberen en elke 100m moeten stoppen om op adem te komen of je koers aan te passen omdat je van de ideale lijn bent afgeweken. En verder, de eerste paar 100 meter hardlopen na fietsen gaan raar voelen. Het is een goed idee om vooraf alvast een paar keer een combo(brick) workout te doen. Eerst een stuk fietsen en daarna nog wat hardlopen. Niet per se de afstanden die je tijdens de race gaat doen maar genoeg voor het gevoel.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:23

Time2tri, bedankt voor je antwoord!
Fijn om te horen dat het met schoolslag wel goed moet komen.
Het is in Bussloo, nog geen 10km bij mij vandaan, dus dat is ideaal, kan ik van te voren alvast het parcours verkennen!

Wat ik me nog afvraag, hoe gaat het nu precies met omkleden?
Er staat op de site dat je van te voren slippers in moet leveren, die zetten ze dan in een kruiwagen klaar als je uit het water komt, dan loop je daarmee naar de fiets zone, en zijn daar dan kleedkamers? Want ik zag staan verboden in je blote kont te staan met omkleden, of moet je iemand bij je hebben die een handdoek voor je houd?
Ik heb geen wetsuit, en dat is bij 22 graden ook verboden, als ik in badpak zwem, kan ik dan ook gewoon in mijn badpak op de fiets springen en daarmee fietsen, of mag dat niet? Of gaat dat heel vervelend zitten? Is het beter om een ander shirt aan te doen?
Misschien een beetje domme vragen, maar ik heb daar helemaal geen beeld bij :D

Imay, ook bedankt voor je tips!
Dat van eerst fietsen en dan lopen is zeker een goede om eens van te voren te oefenen!
Heb jij zelf ook triatlon's gedaan?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:48

Oh jongens, ik heb ook weer wat. De laatste tijd had ik steeds wat last van drukplekken op mijn schaambeen wanneer ik op de wegfiets had gereden. Gister en eergisteren heb ik twee dagen gereden (niet eens enorme ritten) en het is echt erg :wow: . Het is dik en er zit een ontsteking onder. Hopelijk weet mijn bikefitter een oplossing.

Gek genoeg heb ik op de gravel nergens last van. Toch maar voorzichtig kijken naar een ander zadel. Dus, wat zijn de zadels waar jullie het fijnste op zitten? (Blijft het toch een beetje een paardenforum)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:30

ieris schreef:
Het is in Bussloo, nog geen 10km bij mij vandaan, dus dat is ideaal, kan ik van te voren alvast het parcours verkennen!

Er staat op de site dat je van te voren slippers in moet leveren, die zetten ze dan in een kruiwagen klaar als je uit het water komt, dan loop je daarmee naar de fiets zone, en zijn daar dan kleedkamers? Want ik zag staan verboden in je blote kont te staan met omkleden, of moet je iemand bij je hebben die een handdoek voor je houd?
Ik heb geen wetsuit, en dat is bij 22 graden ook verboden, als ik in badpak zwem, kan ik dan ook gewoon in mijn badpak op de fiets springen en daarmee fietsen, of mag dat niet? Of gaat dat heel vervelend zitten? Is het beter om een ander shirt aan te doen?

In principe doe je de hele triathlon in een trisuit .
https://www.google.com/search?dcr=0&sxs ... =615&dpr=1
Daar kun je dus alle drie onderdelen mee doen .
In een badpak gaan fietsen en hardlopen lijkt me niet echt fijn .
Het slipper verhaal , service van de organisatie .
Je loopt met je slippers naar de zwemstart , deze brengen ze dan middels de kruiwagen terug naar de wisselzone .En daar kun je ze dan weer op pikken .

Voor de wissels staan ook legio filmpjes op youtube

https://www.youtube.com/results?search_ ... on+wissel+
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 24-04-23 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:37

maaikemuis schreef:
Gek genoeg heb ik op de gravel nergens last van. Toch maar voorzichtig kijken naar een ander zadel. Dus, wat zijn de zadels waar jullie het fijnste op zitten? (Blijft het toch een beetje een paardenforum)

Balen zeg , maar als je zadel problemen geeft zou ik toch voor een zadel druk meeting gaan .Hoe ver je zitbeen knobbels uit elkaar staan , bepaald de breedte van je zadel .

Heb even de eerste beste link gekopieerd
https://velometric.nl/fietsmetingen/zadeldrukmeting/

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:49

ieris schreef:

Imay, ook bedankt voor je tips!
Dat van eerst fietsen en dan lopen is zeker een goede om eens van te voren te oefenen!
Heb jij zelf ook triatlon's gedaan?

Ik ben vorig jaar begonnen en heb toen 3 sprints en een olympische afstand gedaan. Dit jaar ga ik er meer doen, vooral omdat ik evenementen veel leuker vind dan trainingen alleen. Ik ga er niet vanuit dat ik ieder wedstrijdweekend kan pieken, en zelfs als ik mezelf steeds zou verbeteren heb ik niet de illusie met de voorsten mee te kunnen.

Wat betreft outfit kan ik idd een trisuit aanraden voor de hele wedstrijd. Je kan in de transitiezone een shirt erbij klaar leggen als je denkt er graag een aan te willen bij het fietsen dan wel lopen, ik neem ook standaard een sportshirt mee voor het geval dat maar heb tot nu toe steeds gemerkt dat ik als ik eenmaal bezig ben het niet nodig heb. Wat betreft slippers, ik heb even op de site gekeken naar wat ze precies zeggen. Het lijkt er op dat dat ze aanbieden om de slippers bij de start te verzamelen en naar de transitiezone terug te brengen. Dat gaat waarschijnlijk inhouden dat je ze na je race weer op haalt. De transitie van water naar fiets is (bijna) altijd zo geregeld dat je die op blote voeten kan doen, en vanaf dat je op de fiets zit heb je fietsschoenen dan wel hardloopschoenen aan. De beste plek voor een ophaalpunt voor slippers is wel de transitiezone, je moet na afloop van de wedstrijd op zijn minst je fiets daar nog ophalen...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:59

Time2Tri schreef:
maaikemuis schreef:

Balen zeg , maar als je zadel problemen geeft zou ik toch voor een zadel druk meeting gaan .Hoe ver je zitbeen knobbels uit elkaar staan , bepaald de breedte van je zadel .

En echt een goede ook ..!
En net zo'n zadel van je gravel op je racefiets?
Hoewel het probleem misschien helemaal niet in je zadel zit.
Maar in andere afstelling.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:27

scooby09 schreef:
Time2Tri schreef:

En echt een goede ook ..!
En net zo'n zadel van je gravel op je racefiets?
Hoewel het probleem misschien helemaal niet in je zadel zit.
Maar in andere afstelling.

Tot een paar maanden geleden wilde ik het zadel van de wegfiets ook op de gravel hebben. De gravelfiets heeft zijn eigen issue; die heeft een wat lang zadel wat ik minder prettig vind. Maar op zich werkt het prima, dus nooit wat mee gedaan. Dit speelde af en toe, maar sinds de laatste fitting is het gradueel erger geworden. Terwijl ik verder sindsdien enorm fijn fiets. Ik ben sneller, en hou het heel lang vol (behalve dus drukplekken). Het blijft een puzzel voor nu even.

Ik ga even achter jouw link aan Tri!

Prinses op de erwt :')

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:54

Misschien een beetje laat. Maar morgen rijd ik de oranje tocht vanuit Nijmegen. Via een vriend van mij die het organiseert.

Dat wordt opnieuw een lange tocht voor mij. Echter moet ik nog rustig aan doen, omdat mijn enkel nog niet 100% hersteld is. Maar geen zorgen het tempo gaat er totaal uit.

Ook kom ik er net pas achter dat alle soorten fietsen mee mogen doen.

Start: Donderdag 27 april 2023 om 10:30 uur

We verzamelen rond 10 uur. Met Koffie/thee en iets lekkers. De route gaat dit jaar door Brabant en is ongeveer 53 km lang. Er zitten 1 a 2 stops in de route. Ligt aan de groep wat we doen. Iedereen die wil kan mee, we passen ons aan, aan de langzaamste. Alle soorten fietsen zijn welkom. Vergeet niet iets met Oranje te doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:51

Succes en veel plezier Gothico :j

Ik was gisteren in Amsterdam , voor een personal training in de endless pool .
En daarna nog mijn looptraining gedaan .

Afbeelding

Afbeelding

Voor vandaag staat er nog een fietstraining op de planning .
Maar ben net op gestaan , en doe nog kalmpjes aan .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:42

@T2T, Dat ziet er wel echt netjes uit. Hopelijk gaan de trainingen goed.

En bedankt, Het was super gezellig. We waren met 6 velomobielen en 3 open liggers. De jongste die mee reed is 12 jaar en de oudste in de 60 jaar. Op Strava staat er een foto bij de rit van de pauze.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:57

Leuk Gothico zo’n koningsdag rit!
T2T lekker in zo’n endless pool. Kan je denk ik goed techniek trainen? Vrienden van ons hebben dat ook thuis maar aangezien ik toch niet kan zwemmen nooit geprobeerd haha :=

Maaike prinses op de erwt haha. Maar fijn fietsen is belangrijk! Ik wil eigenlijk ook een nieuw zadel want krijg met deze soms ook last. Moet me er alleen nog in verdiepen want als het even kan wil ik het zelf uitvogelen.

Wij zijn terug van een weekje Mallorca waar we een dag hebben gefietst in de bergen. Was echt super leuk! Was er bang voor ivm de hoogtemeters (niet mijn hobby) maar omdat het meerdere kortere klimmetjes waren was het super te doen en zó mooi!! Straks weer in NL op de fiets maar denk dat het tegen gaat vallen
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:43

Oh wat moet het heerlijk zijn om daar te fietsen , in ieder geval een stuk warmer dan hier :brr:

Ik wil zondag denk ik weer eens een ritje op de fiets gaan doen. Wel over de weg om maar even te beginnen.

De brandwonden zijn nu dicht en het geneest goed dus ik durf het weer aan om mijn fietsschoenen aan te doen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:47

Ja klote zeg van de brandwonden. Gelukkig geneest het goed maar doe maar rustig aan!

Het was daar perfect inderdaad. Ca 20 graden. Om te klimmen niet te warm en om te dalen ook niet te koud (hoewel sommigen voor het dalen wel een windstopper hadden maar vond ik niet perse nodig). Ik heb van een paar uurtjes fietsen daar gewoon een wielertan. Ben er helemaal trots op :=

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:12

Oh die foto ziet er heerlijk uit zeg ik wil ook zon.
Net gefietst en helaas niet droog gehouden kilometers lang in de regen met wind tegen... |(

Ik heb mijn fiets toen ook laten afstellen bij Velometric echt super.
Geen pijntjes behalve het wennen van de houding nu ik weer wat meer fiets maar dat is anders.

Heerlijk hoor Jeanette dat zwemmen en lopen.
Dat lopen zal er voor mij wel niet meer inzitten.
breuk lijkt goed genezen nu verder kijken hoeveel schade dat kapsel heeft opgelopen.
Dinsdag weer naar de podoloog verder onderzoek.
Maar goed blij dat ik nu pijnvrij fiets.
Dat uitklikken was nog even een ding maar dat gaat nu ook goed.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:46

scooby09 schreef:
Oh die foto ziet er heerlijk uit zeg ik wil ook zon.
Net gefietst en helaas niet droog gehouden kilometers lang in de regen met wind tegen... |(

Ik heb mijn fiets toen ook laten afstellen bij Velometric echt super.
Geen pijntjes behalve het wennen van de houding nu ik weer wat meer fiets maar dat is anders.

Heerlijk hoor Jeanette dat zwemmen en lopen.
Dat lopen zal er voor mij wel niet meer inzitten.
breuk lijkt goed genezen nu verder kijken hoeveel schade dat kapsel heeft opgelopen.
Dinsdag weer naar de podoloog verder onderzoek.
Maar goed blij dat ik nu pijnvrij fiets.
Dat uitklikken was nog even een ding maar dat gaat nu ook goed.

Maar wel goed dat je hebt gefietst! net ook in de regen gefietst ;( waar blijft de zomer hier?! Kon mijn fiets alweer boenen

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:02

Het voorjaar is echt te koud en nat geweest hopelijk is mei een betere maand om Kilometers te maken.
Zondag weer fietsen..
Klein rondje denk ik even kijken hoe de dag loopt mijn moeder is ook maandag jarig dus daar moet ik zondag heen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:21

Gothico schreef:
@T2T, Dat ziet er wel echt netjes uit. Hopelijk gaan de trainingen goed.

Thanks , de focus ligt op het moment nog op de easy lange duur .
Maar dat zal binnenkort gaan veranderen , want 18 juni heb ik mijn eerste
halve triatlon van dit jaar .