Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:38

Winged schreef:
Ik ging deze week heel goed met mijn paniekaanvallen en prik (nummer 2, vandaag 12.20). Maar inmiddels begint het wat minder fijn te worden allemaal. Zo maar even janken op de bank :=

Dat geeft toch helemaal niet. Knap dat je toch gaat, je bent een topper!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:38

Winged schreef:
Thanks. Het stelt allemaal helemaal niks voor := Een keer goed je knie stoten doet meer pijn :+ Maar toch.

Gele boekje wel gevonden. Ik wil mijn stempels.

+:)+ *\o/* +:)+
jij kan dit :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:42

Beste kameraad van ons is doodsbenauwd voor naalden.
Hij heeft Janssen gekregen.
Achteraf snapte hij niet waar hij zich zo druk over heeft gemaakt.
Hij zag er zo tegen aan, wilde andere kant op rijden op weg naar de priklocatie.

Als kerels het kunnen, dan jij helemaal voor je tweede @winged!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:50

Winged schreef:
Ik ging deze week heel goed met mijn paniekaanvallen en prik (nummer 2, vandaag 12.20). Maar inmiddels begint het wat minder fijn te worden allemaal. Zo maar even janken op de bank :=

Jij kan dit Winged, veel succes! +:)+

Hier ook bezig met mezelf ‘koest’ houden tot maandag. Gelukkig krijg ik hem vroeg, dus heb ik ‘s morgens geen tijd om me druk te maken :=

MyWishMax

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:53

Succes Winged! Je kan het! Snap hoe je je voelt :(:)

Ik moet nog 2 weken wachten... en dan pas eind van de middag, niet handig :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:17

Hij zit er zonder problemen in *\o/* nu nog 10 minuten wachten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:19

Fijn!! Viel het mee?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:19

+:)+
Winged schreef:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:32

Winged schreef:

Trots op je!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:46

tienus63 schreef:
Fijn!! Viel het mee?

Oudere dame die prikte. Heb het eigenlijk nieteens echt gevoeld :D echt een topdame!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:02

Hier ga ik de tweede prik uitstellen wegens zwangerschap, tijdens mijn eerste prik controle bij de arts van het prikcentrum gehad en werd aangeraden om het gewoon te nemen.

Nu was ik gister bij de gynaecoloog en die hebben het beleid om pas na 12 weken te prikken. Duitsland prikt helemaal geen zwangeren dus het is erg onduidelijk dat beleid.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:22

Zo nummer 2 zit er hier ook weer in.
Beetje zenuwachtig meer niet. Gelukkig nu lager geprikt, vorige keer was idd te hoog -:(-

Wie weet kom ik toch langzaam van die naaldenangst af. _/-\o_

Nu nog even zitten en zo weer naar huis.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:06

Fijn ook lous!
Het beleid mbt zwangeren is sowieso wazig..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:53

Kan iemand mij verhelderen?

Zijn er risico’s verbonden aan vaccineren terwijl je besmet bent met corona? Mijn broer zou gister zijn tweede prik hebben gehaald en kreeg vandaag een positieve testuitslag binnen, nadat hij zich had laten testen na risico-contact.

Edit: of hij die tweede prik wel of niet heeft gehaald weet ik niet, ik weet alleen dat hij gister de afspraak ervoor had staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:55

Ja daarom staat er ook heel duidelijk in het vragenformulier dat je je niet mag laten prikken als je corona hebt. Als je corona hebt prikken ze je niet en dan mag je pas na 8 weken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:58

En weet je ook welke risico’s misschien? Dikke kans nl dat hij ‘per ongeluk’ (gewoon oliedom van hem, maargoed) besmet was tijdens zijn tweede prik (als hij die al is gaan halen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:00

Wanneer heeft die zich laten testen dan? Want zodra je weet van een corona postieve moet je in quarantaine en mag je alleen voor je test weg en dat registreert de GGD ook gewoon. Zodat je niet even de hele priklocatie komt besmetten.

Maar je kunt er behoorlijk ziek van worden als je corona hebt tijdens de prik.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:04

Voor zover ik weet (ik krijg weinig info omdat ik kritisch reageer en dat deel van de familie er bijzonder makkelijk mee om gaat blijkt. Ze kunnen mijn kritiek niet hebben blijkbaar) heeft hij zich gister laten testen (even terug gelezen) en hij is daarna dus NIET in quarantaine gegaan, maar op familieweekend gegaan met mijn ouders, zijn partner en mijn andere broer en zijn (zwangere) partner. Wat. Een. Eikel.

Je begrijpt dat ik piswoest ben. En niet omdat ik me zorgen om hem maak eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:06

Ja dat snap ik wel := dan kan de hele familie nu wel besmet zijn ja...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:15

Ook echt niet handig dat hij waarschijnlijk besmettelijk op de vaccinatie-locatie rondliep.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:19

Dat dus. Ik ben echt heeel erg boos hierom. Zij maar grappig doen over dat ik zo voorzichtig doe en zie hier… Wat een dwaas joh.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:37

Kan me voorstellen dat je boos bent. Er staat ook in de vragenlijst dat je niet kan komen als je symptomen hebt of in quarantaine bent.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:58

Volgens mij is het overigens vooral zo dat je niet gevaccineerd naar worden tijdens corona omdat
a) je corona hebt en dus gewoon thuis moet blijven
b) het geen zin heeft, want je lichaam maakt al antistoffen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:51

En op die vaccinatielocatie mogelijk tíg mensen besmetten waarvan iedereen weet dat de weerstand de komende dagen extra laag zal zijn, vanwége de enting.

Mafkees (sorry, ik weet dat het familie is, en ik downscale mijn woordkeus al...)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:07

Iedereen die nog twijfelt over het vaccineren wil ik oproepen dit echt wel te doen. Ik ben zo vreselijk dankbaar dat mijn man 2x is gevaccineerd.
Toen bij de 1ste uitbraak zijn kleinzoon tegen mij zei: "oma je moet echt heel voorzichtig doen met covid, want ook al kan ik niet getest worden, ik weet het zeker dat ik het heb en ik ben zo enorm ziek", (24jaar) heb ik dit goed in mijn oren geknoopt en zijn wij ondergedoken als het ware.
Zijn kleinzoon heeft december 2020 weer? covid gehad en nu wel positief getest en weer kort maar krachtig ziek. Net als de zoon van mijn man. Weer in mijn oren geknoopt, dus nog voorzichtiger gedaan. Mijn man is als een van de eerste (78 jaar dus kwam er voor in aanmerking) met pfizer ingeënt. En na 4 weken voor de 2de keer. Een enorme opluchting voelde ik en spanning gleed totaal van mij af. Zelf onlangs de 2de keer gevaccineerd met pfizer.
Vorige week waren we in Nederland om de kleinkinderen te bezoeken en na een grandioze week moesten we hals over kop terug naar huis, want zoonlief waar we bij in huis woonde was positief getest op covid. Gelukkig had hij 2 weken van te voren de 1ste pfizer gehad.
En jullie raden het al. 5 Dagen later wordt mijn man toch ziek.......gelukkig gisteren knapte hij al weer op en vandaag weer wat beter. :oo Ik ben er van overtuigd dat het covid was. We moeten van de huisarts maandag testen alletwee, ondanks de vaccinaties, maar ik denk dat het virus al verdwenen is dan. Geeft niets. Ik voel een enorme dankbaarheid :
1. Dat we zo vreselijk voorzichtig zijn geweest;
2. Dat door de vaccinatie mijn man eventjes goed en krachtig kort ziek was, maar verder niets aan hele nare dingen heeft gehad.

Dus moraal van het verhaal. Iedereen die nog twijfelt, laat je vaccineren. Echt het helpt. Ik zal het nooit kunnen bewijzen, maar ik en mijn man zijn ervan overtuigd dat hij het nooit overleefd zou hebben zonder vaccinatie, want dat het dan vele male erger zou zijn geweest ipv een kort m aar krachtig lijkend griepje waar hij werkelijk heel erg beroerd van was 24 uur.