Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:17

Mijn nichtje van 24 wil zich niet laten vaccineren want bang dat ze onvruchtbaar raakt.
Zij heeft 1.5 geleden haar enkel gebroken en durft niet naar het ziekenhuis omdat ze bang is om corona of mrsa bacterie te krijgen. Is in Roemenië en de ziekenhuizen daar zijn inderdaad bron van mrsa besmetting en sowieso niet zo heel hygiënisch maar toch om nu met een gebroken enkel te blijven lopen zonder gips of wat dan ook.

witenbruin
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:34

Ik ken eigenlijk geen wappies.
Niet privé ,zou daar niet mee om willen gaan ,
en op werk al helemaal niet...medische wereld.
Wil dit ook zo houden :j

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:37

nuscaniels schreef:
Mijn nichtje van 24 wil zich niet laten vaccineren want bang dat ze onvruchtbaar raakt.
Zij heeft 1.5 geleden haar enkel gebroken en durft niet naar het ziekenhuis omdat ze bang is om corona of mrsa bacterie te krijgen. Is in Roemenië en de ziekenhuizen daar zijn inderdaad bron van mrsa besmetting en sowieso niet zo heel hygiënisch maar toch om nu met een gebroken enkel te blijven lopen zonder gips of wat dan ook.


Jezus……en even praktisch dan: kom naar NL, hang een verhaal op dat je hier je enkel gebroken hebt en meld je bij een SEH in NL? Ben maar effe creatief……

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:43

Hier zo’n jonge wappie. Maar deze geloofd gewoon dat je weerstand op peil houden belangrijker is dan er een prik in douwen. Ik accepteer de consequenties, geen problemen mee. Geloof ook dat er Corona is, maar geloof ook dat de vaccinatie niet goed is voor mij ( gevoelsmatig). Wat iedereen doet helemaal zelf weten. Mijn vriendinnen zijn allemaal gevaccineerd en hebben geen moeite met mij. Oh ja, ik werk ook gewoon, studeer gewoon, doe sociale dingen en dan die ik ff een testje. Ben ik een wappie? Denk het niet

mysa

Berichten: 10650
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:49

Nou nee. Geen wappie. Wel iemand die op onderbuikgevoelens af gaat. Dat hoeft niet altijd fout te zijn. Maar vaak zijn die onderbuikgevoelens toch onbewust gebaseerd op externe invloeden.

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:49

Horseloverl schreef:
Hier zo’n jonge wappie. Maar deze geloofd gewoon dat je weerstand op peil houden belangrijker is dan er een prik in douwen. Ik accepteer de consequenties, geen problemen mee. Geloof ook dat er Corona is, maar geloof ook dat de vaccinatie niet goed is voor mij ( gevoelsmatig). Wat iedereen doet helemaal zelf weten. Mijn vriendinnen zijn allemaal gevaccineerd en hebben geen moeite met mij. Oh ja, ik werk ook gewoon, studeer gewoon, doe sociale dingen en dan die ik ff een testje. Ben ik een wappie? Denk het niet


Als oude gevaccineerde denk ik dat je klinkt als een niet-wappie. De risico-inschatting is de jouwe, niet de mijne. Maar dat maakt je niet tot een wappie imho.

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:51

Horseloverl schreef:
Hier zo’n jonge wappie. Maar deze geloofd gewoon dat je weerstand op peil houden belangrijker is dan er een prik in douwen. Ik accepteer de consequenties, geen problemen mee. Geloof ook dat er Corona is, maar geloof ook dat de vaccinatie niet goed is voor mij ( gevoelsmatig). Wat iedereen doet helemaal zelf weten. Mijn vriendinnen zijn allemaal gevaccineerd en hebben geen moeite met mij. Oh ja, ik werk ook gewoon, studeer gewoon, doe sociale dingen en dan die ik ff een testje. Ben ik een wappie? Denk het niet

Zo zijn mijn vriendinnen ook, gaan gewoon mee stappen enzo. En doen dan netjes testen voor toegang. Voormij zijn hier echt niet minder om, okee dit klinkt raar. Maar ik vind een vaccinatie niet iets om een vriendschap op het spel te zetten.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:38

Een wappie vind ik de mensen die denken dat er 5G in zit, je DNA wordt veranderd en vooral al die mensen die allemaal een broer, zus of buurvrouw hebben, met de meest gruwelijke en onverklaarbare bijwerkigen van het vaccin.
Mensen die kritisch, ronduit onbeschoft zijn tegen medici als Gommers en Kuipers, maar filmpjes of berichten delen van Willem Engel, Jensen of Baudet en dit ook geloven.
Mensen die geloven dat invectimine een wondermiddel is.
Of die een recept delen van een heet bad met baking soda en borax om te ontgiften van vaccinaties en nanodeeltjes. :D of dennenaaldenthee drinken.
Dat noem ik wappies.

Verder moet iedereen vooral zelf weten wat hij/zij doet, maar klaag niet over discriminatie en uitsluiting.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:18

Gelukkig dan ben ik het niet-)

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:21

Dinopino schreef:
Volgens mij zijn jullie er nu ook eindelijk achter, dat dhr. Engel, gewoon betaalde oppositie is. Net als lange Frans en FvD en PVV. Wanneer je de weerstand in je land wil onderdrukken richt je gewoon zelf de weerstand op. In Duitsland hebben we de AFD. Deze is door de CDU opgericht. Staat gewoon in hun oprichtingspapieren.

Er zijn verschillende soorten wappies :') :')

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:30

Zeg ik toch ik geloof niet in de onzin die in de vaccinatie zou moeten zitten. Engeltje en lange frans heb ik ook geen last van. Heb geen last van 5g of andere dingen. ik geloof niet in komplotten van Wuhan of iets. ik geloof niet in biowapens. ik geloof soms in de wetenschap. Corona is volgens de wetenschap niet bestaand omdat hij niet geisoleerd kan worden, zoals het vereist is. Ik vertrouw de wetenschap die aantoont waar ziektes vandaan komen en hoe ze ontstaan en dit ook wetenschappelijk kunnen bewijzen.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:34

Dinopino schreef:
Zeg ik toch ik geloof niet in de onzin die in de vaccinatie zou moeten zitten. Engeltje en lange frans heb ik ook geen last van. Heb geen last van 5g of andere dingen. ik geloof niet in komplotten van Wuhan of iets. ik geloof niet in biowapens. ik geloof soms in de wetenschap. Corona is volgens de wetenschap niet bestaand omdat hij niet geisoleerd kan worden, zoals het vereist is. Ik vertrouw de wetenschap die aantoont waar ziektes vandaan komen en hoe ze ontstaan en dit ook wetenschappelijk kunnen bewijzen.


Sars-Cov-2 is wel degelijk geisoleerd. Nee, covid19 (in de volksmond soms corona genoemd) niet, want covid19 is net zoiets als aids. Niet de ziektemaker, dat is HIV of dus Sars-Cov-2, maar de veroorzaakte ziekte.

Dat isoleren is overigens al begin maart 2020 gebeurd en gepubliceerd, in wetenschappelijke artikelen en 2 digitale virus repositories om verder onderzoek direct mogelijk te maken.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7239045/

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:30

Gelukkig kun je ook prima trollen zonder in de zwaarste categorie wappies te vallen.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:06

oomens schreef:
Gelukkig kun je ook prima trollen zonder in de zwaarste categorie wappies te vallen.


Dat is zeker waar. :D
We zouden een top 10 van Trollen op Bokt kunnen maken, maar dat mag vast niet. ;)

Ilse_123

Berichten: 3791
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:58


Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 11:29

er is geen vaccinatiedwang in NL, en toch komt die dwang er nu.
Wetgeving erdoor duwen om qr codes op het werk in te voeren?! (4x per week moeten testen dus, voor de ongevaccineerde fulltimers zoals ik)

En door naar de 2staps toegang: Dit is echt viruswaanzin: Als een persoon vrij getest is van dit enorm gevaarlijke virus, mag die persoon niks. Is een persoon echter gevaccineerd(met sidenote: moet jaarlijks bijprikken, kan nog altijd flink ziek raken én anderen besmetten) dan mag die persoon alles.
Hoe kan dit nog geaccepteerd worden?!

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:32

Dimphyl schreef:
er is geen vaccinatiedwang in NL, en toch komt die dwang er nu.
Wetgeving erdoor duwen om qr codes op het werk in te voeren?!

Is dat al definitief?

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 11:34

Cer schreef:
Dimphyl schreef:
er is geen vaccinatiedwang in NL, en toch komt die dwang er nu.
Wetgeving erdoor duwen om qr codes op het werk in te voeren?!

Is dat al definitief?


De wetgeving ervoor is op dit moment ter beoordeling voorgelegd. Dus nee, nog niet definitief tot ze die rond hebben.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:51

Dimphyl schreef:
er is geen vaccinatiedwang in NL, en toch komt die dwang er nu.
Wetgeving erdoor duwen om qr codes op het werk in te voeren?! (4x per week moeten testen dus, voor de ongevaccineerde fulltimers zoals ik)

En door naar de 2staps toegang: Dit is echt viruswaanzin: Als een persoon vrij getest is van dit enorm gevaarlijke virus, mag die persoon niks. Is een persoon echter gevaccineerd(met sidenote: moet jaarlijks bijprikken, kan nog altijd flink ziek raken én anderen besmetten) dan mag die persoon alles.
Hoe kan dit nog geaccepteerd worden?!



De oplossing om niet iedere keer te testen (mocht dit door gaan): vaccineren ;)

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:11

Momenteel trending op twitter in NL:
Mondkapjesplicht
NSB'ers
Sportschool
Vaccinatieschade

Uit nieuwsgierigheid de hastag NSB'ers aangeklikt...
shocking wat daar staat... dat is echt wel waar ik me zorgen over maak... die tweedeling die zij creeëren.. en dan wijzen naar de overheid ..

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 12:52

Electra63 schreef:
Dimphyl schreef:
er is geen vaccinatiedwang in NL, en toch komt die dwang er nu.
Wetgeving erdoor duwen om qr codes op het werk in te voeren?! (4x per week moeten testen dus, voor de ongevaccineerde fulltimers zoals ik)

En door naar de 2staps toegang: Dit is echt viruswaanzin: Als een persoon vrij getest is van dit enorm gevaarlijke virus, mag die persoon niks. Is een persoon echter gevaccineerd(met sidenote: moet jaarlijks bijprikken, kan nog altijd flink ziek raken én anderen besmetten) dan mag die persoon alles.
Hoe kan dit nog geaccepteerd worden?!



De oplossing om niet iedere keer te testen (mocht dit door gaan): vaccineren ;)


Nee. Er is geen vaccinatieplicht dus dat blijft eigen keuze.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:24

Dimphyl schreef:
Electra63 schreef:



De oplossing om niet iedere keer te testen (mocht dit door gaan): vaccineren ;)


Nee. Er is geen vaccinatieplicht dus dat blijft eigen keuze.


Klopt, alleen wel met consequenties.

Miepmiept
Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:26

En keuzes hebben gevolgen.

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:28

Cer schreef:
Momenteel trending op twitter in NL:
Mondkapjesplicht
NSB'ers
Sportschool
Vaccinatieschade

Uit nieuwsgierigheid de hastag NSB'ers aangeklikt...
shocking wat daar staat... dat is echt wel waar ik me zorgen over maak... die tweedeling die zij creeëren.. en dan wijzen naar de overheid ..


Op internet is daar een mooie term voor: boosmensen. Altijd boos, nooit tevreden. Altijd wijzen naar een ander, vinden dat iedereen overal recht op heeft maar vooral zelf niks bijdragen aan oplossingen. Om vreselijk verdrietig van te worden.

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:29

Wie gaat dat betalen dan elke keer thuis zitten en de testen? Anders word het alsnog geen vrije keuze.