Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:53

Fijn dat je weer thuis bent @Moniek!

Ik heb momenteel voornamelijk dat ik voel en zie dat mijn lichaam verandert (strakker wordt, broeken losser zitten), maar dat je het op de weegschaal niet terugziet. Ik ga dus maar gewoon even voor de focus op gevoel en aanzicht :Y)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:36

MuSLi schreef:
Fijn dat je weer thuis bent @Moniek!

Ik heb momenteel voornamelijk dat ik voel en zie dat mijn lichaam verandert (strakker wordt, broeken losser zitten), maar dat je het op de weegschaal niet terugziet. Ik ga dus maar gewoon even voor de focus op gevoel en aanzicht :Y)

Baterijen leeg? Dat gaf bij mij toen een heel scheef beeld. Het getal maakt niet uit als je zelf voelt dat het beter is :D

Hoop dat het weer straks weer wat beter word. Ik ben ondertussen klaar met alle regen, het bos is niet aantrekkelijk meer om te wandelen zo. :+ paddock begint ook langzaam aan blubber te worden... ik mag eigenlijk niet klagen gezien de hoeveelheid water en het mini stukje dat nat is maar ben gewoon klaar er mee :o

Helaas ook een allergische reactie en veel jeuk plekken :( ik ben gok ik allergische voor een bepaald plantje in het hooi, mijn oranje monster helaas ook. Zou niet weten welke het is maar de jeuk is echt niet leuk. Paard heeft er allemaal bultjes en korstjes van op der hoofd. De andere 2 paarden of mijn moeder hebben geen last.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:48

Wat vervelend van de jeuk van jullie beide Thirzasarah, hoop dat het snel afzakt.

MuSLi: dat is het belangrijkste toch, die weegschaal is maar een getal.

Hoe gaat het verder met iedereen? Beginnen jullie allemaal weer op het goede spoor te komen?

Ik probeer sinds ik het boek van de Glucose Goddess heb gelezen wat meer volgens die manier te eten om glucose pieken te beperken. Rauwkost/ groente bij de lunch eten deed ik altijd al. Maar sinds een week eet ik de groente bewust voor de maaltijd. Net als met het avondeten. Het is voor mij dus vooral de volgorde veranderen en niet zozeer andere dingen eten. Voel me er wel goed bij, en slaap ook veel beter. Heb ook echt minder snaai drang. Vanmorgen gaf de weegschaal ook een mooie min van 800 gr aan, terwijl ik niet echt op mijn calorieën heb gelet (iets met nog teveel december lekkers in huis :o ).

Afbeelding

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:37

Eens @Sharani, maar toch. Ik denk dat je weet hoe dat gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat nummer loslaten :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:40

Fijn dat je weer thuis bent, Moniek! Veel beterschap :(:)

Rauwkost en groenten is iets wat er bij mij heel moeizaam tot niet in gaat, dus ik ben best een beetje jaloers op het normale volk dat dat gewoon allemaal lust. :')

Het gaat hier wel oké. M'n nieuwe Garmin binnen en so far wel tevreden! Snap alleen nog niet hoe ik een bepaalde activiteit kan toevoegen. Onkruid plukken staat er bijvoorbeeld wel bij maar dansen niet. :')
M'n eten en beweging ook weer enigszins op de rit.

Eens kijken of het weekend enigszins goed kan doorgekomen worden. Vanavond hebben we wel wat biertjes maar goed, ik heb ook zo een twee uur sporten op de planning vandaag dus hopelijk komt dat een beetje goed.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:21

Dat thuis zijn was van korte duur. Lig allemaal aan toeters en bellen.

Roosch, grappig dat je dat kan bijhouden :')
Wel gek dat dansen er niet tussen staat, maar zal toch wel?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:25

Ah shot Moniek :knuffel: .

Hier gaat het best prima. Boulderen weer opgepakt, ik klim echt alleen maar :') . Eten gaat ook prima. Morgen wel bedrijfsfeestje van m’n vriend z’n werk, gratis eten + drinken + hotelovernachting + ontbijt die zondag. Morgen gaan we wel eerst klimmen ergens daar in de buurt :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:32

Balen dat je maar kort thuis hebt kunnen zijn @Moniek :(:) hopelijk voel je je gauw weer wat beter en zijn je waardes weer binnen het normale...

Veel plezier alvast @Esther. fijn dat het best prima gaat! Als je maar plezier hebt in het bewegen, dat maakt het al een stuk makkelijker om te gaan :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:02

Jeetje moniek, dat klinkt niet fijn.

Hier vanochtend boodschappen gedaan voor t weekend.
Vanavond frietjes, een keertje broodje hamburger (waar ik het broodje weglaat en bijvul met een paar gebakken aardappeltjes en sla)
En een keer kip kerrie

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:06

sterkte moniek!

klinkt als een lekker weekendje esther!

emptywords ik hoop dat wij vanavond ook frietjes eten :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:09

Klinkt goed @Emptywords

Wij eten vanavond chipolata worstjes met een flinke berg doperwten en wortelen :) morgen weet ik nog niet, maar iets niet al te kcalrijk, want zondag eten we op de verjaardag van mijn schoonvader (vast iets makkelijks :P)..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:25

Hier ook verjaardag van mijn schoonvader zondag, dat worden hapjes schotels van de Turkse cateraar :9
Vanavond uit eten, zaterdag uit lunchen, zondag uit lunchen := ik geloof dat ik verder maar niets eet :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:27

MoniekJ schreef:
Dat thuis zijn was van korte duur. Lig allemaal aan toeters en bellen.

Jeetje, heel veel beterschap!

Esther: veel plezier dit weekend.

Roosch: is er niets van groente wat je lekker vind? Ook geen geroosterde dingen?

Verder allemaal lekkere maaltijd ideeën die langskomen. Ik ga vanavond mijn nieuwe multi cooker uittesten. Maar eens een soep erin maken, met meergranen stokbrood en zelfgemaakte, totaal niet verantwoorde :') , maar super lekkere kruidenboter.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:55

Bar weinig, maar ik doe mijn best! :))

Is er iemand met een Garmin (Venu) die mij kan uitleggen hoe ik dansen kan toevoegen aan het horloge? Op de een of andere manier staat onkruid wieden er wel tussen maar zumba/dansen niet. :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:39

Even korte reactie…
Ik kan dansen ook niet vinden op mijn Garmin. Onder sommige activiteiten hangen trouwens wel meer activiteiten, bijvoorbeeld basketbal zit onder cardio. Dan moet je eerst klikken op ‘voeg meer toe’ en dan op cardio, dan krijg je meer opties die ook cardio zijn. Dan kun je basketbal toevoegen aan je lijstje. Per activiteit kun je ook weer instellingen bepalen. Ik heb geen dansen, maar ook geen onkruid wieden, dus wellicht is het bij jou nog onder zo’n categorie :P Alles wat ik niet onder de juiste activiteit krijg, start ik onder ‘Overig’ of ‘Les’ en veranderen dan achteraf de naam van de activiteit in de app. Hij zet dan alleen geen GPS aan. Daarmee nog geen ervaring, maar ik denk dat als je bijvoorbeeld wandelen start (met GPS) en dan gaat skeeleren, dat je dan wel je rondje te zien krijgt. Verander je achteraf ook weer de naam in skeeleren en hou je het toch bij :=
Er zitten zoveel opties op de watch dat ik een deel niet eens ken, denk ik :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:19

Zonnetje, mooi he dat je met alleen op zout en vocht letten al zoveel kan afvallen. Of tenminste, overtollig vocht kwijt raakt.

Gaucho, ik moet echt een voorbeeld nemen aan jouw maaltijden! Goede weekend plannen ook.

Zerena, voor mij werkt intermitted fasting heel goed om niet de hele dag met eten bezig te zijn. Een groot deel van de dag eet je niet, dus is er ook geen reden om ermee bezig te zijn. En een planning voor de dag, of veel structuur in wat je wanneer eet, helpt mij ook. Dan valt er niks na te denken over wat je straks wil/gaat eten.

Roosch, fijn dat je horloge er is! Geen verstand betreft de sporten bij Garmin. Weet Google geen raad?

Moniek, beterschap

Musli, toen ik veel sportte en at om sterker en gespierder te worden, liet ik de weegschaal ook los. Ik kwam namelijk wel iets aan, maar werd niet dikker. Dan is het wel fijn om vooral in de spiegel te kijken en naar hoe je kleren zitten.

Tirza, bah ook dat er nog bij. Hopelijk inmiddels van de plekken af? Klinkt wel alsof je liever ander hooi wil hebben. Maar geen idee of dat ook mogelijk is voor jou ivm eigen beheer of geregeld vanuit stalling.

Sharani, goed bezig! En een boek wat nieuw is hierover kan ook zoveel doen voor je motivatie vind ik altijd! Fijn ook dat je gelijk al effect merkt.

Esther, lekker bezig ook met boulderen! Dat lijkt mij zo leuk, maar ga ik echt niet kunnen met mijn vingers door hypermobiel zijn. Die verkrampten altijd al met vlechten van mijn paard of als ik eten heb wat moeite kost om te snijden.. En wat een heerlijk vooruitzicht dat nachtje weg met bedrijfsfeest!! Ik ben jaloers.

Hier gaat het wel lekker, ik pak vaker fruit of crackers met verantwoorder beleg dan dat ik grijp naar een suikerwafel of een ander soort koek. Ook gestopt met kcal drinken en 's nachts eten. Wandelen gaat lekker en vanaf komende week wil ik gaan starten met voorzichtig beetje sporten (met behulp van postpartum programma). Ik heb het idee dat mijn buik alweer stuk platter is, wacht nog even tot 6 weken na bevalling voor ik weer op de weegschaal ga staan.
Ik moet eigenlijk ook vaker van de rauwkostbordjes maken. Deed het eerder ook vaak en vind het heerlijk, lekker rauwe groenten met wat hummus, heksenkaas of aioli. Maar neem er gewoon niet de tijd voor momenteel. Terwijl het eigenlijk helemaal geen werk is.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:31

@Roos, Op mijn Polar kan ik mijn activiteitenprofielen aanpassen in de app. Ik weet niet of Garmin dat ook heeft? De app laadt de gegevens dan via Bluetooth weer door naar mijn horloge :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:44

@Linoleum, ik ben alleen niet meer/anders gaan sporten. Doe al jaren hetzelfde en ben ondertussen ook al 1,5 jaar op hetzelfde gewicht (om en nabij). Momenteel dus wat aan de hoge kant en dacht dat met aangepast eten (werkelijk flink minder kcal) toch wel wat beweging op de weegschaal te gaan zien :') maar wie weet volgt dat nog.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:00

Ooh een rauwkost bordje met aioli vind ik wel een goeie tip.
Die ga ik hier invoeren!

@Moniek wat balen, beterschap!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:50

Kom even binnenvallen maar weeg de aioli wel even af. Daar zitten zo schrikbarend veel kcal in!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 08:56

Hey,
Zijn hier ook bokkers die meer richting koolhydraat arm dieet gaan?

Ik heb Shakes besteld koolhydraat arm en ook muesli en brood.

Ik wil het beperken omdat mijn spiegel nogal kan schommelen en ik wel een paar kg eraf zou willen.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:14

Hey Janinevv,

Ik eet Koolhydraat beperkt, maar geen shakes. Ik wil het wel graag met 'normaal' voedsel doen om het zo te zeggen. Maar je moet vooral vinden wat bij jóu past.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:01

Janinevv schreef:
Hey,
Zijn hier ook bokkers die meer richting koolhydraat arm dieet gaan?

Ik heb Shakes besteld koolhydraat arm en ook muesli en brood.

Ik wil het beperken omdat mijn spiegel nogal kan schommelen en ik wel een paar kg eraf zou willen.

Ik heb een tijdje koolhydraatarm geprobeerd te eten, was voor mij geen succes. En ook niet iets wat ik "voor altijd" vol zou kunnen houden. Maar ik deed het inderdaad net als @Rose_Sonny wel alleen met "echte" voeding en geen vervangers.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:34

Hier ook kha/khb.
Hou me er niet superstrak aan.
Ene dag heb ik 20 gr koolhydraten, andere dag 80 gr.
Enige wat ik haal is koolhydraatarm brood van de Plus en ik heb erythritol als suikervervanger.
Verder geen shakes of andere speciale dingen.
Ik pak af en toe recepten van de lowcarbchef.

Heb vandaag weer gewogen. 8 dagen na de laatste keer.
1 kilo eraf *\o/* *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:44

Whoehoee, lekker bezig @Claudia.

Hier vanochtend hetzelfde als vorige week. Dus nog steeds net een beetje boven mijn comfortabele range. Hopelijk zal dat in de loop van de week wel veranderen. Ik zou er graag weer in zitten :P