De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:45

Berdien schreef:
[ [url=m/7ycl73.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fantastisch _O_

Liefde!

Cookies

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:49

Ik werk op een school, maar iedereen moet gewoon komen morgen. Als je niet niest of hoest oid.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:50

Ik he. 3 weken vrij gekregen van school. Heb me gelijk aangemeld bij de zorggroepen waar ik in de zomer werk als back up. Das het enige wat ik dacht dat echt nuttig was. Zorg voor de lieve ouderen als het nodig is

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:51

Hier houden ze de golfbaan gewoon open? Beetje bijzonder wel..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:51

Mijn huisarts en tandarts zijn dicht. Verdikkie, heb echt weken gedaan over het plannen van een afspraak bij de tandarts...

Moet ook mijn rijbewijs binnenkort vernieuwen. Hoop zo dat dat geen gezeur gaat geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:52

Dat er nu in Italië zoveel doden vallen staaft dus de bewering dat ze daar de ernst niet inzagen en gewoon bij elkaar op de lip bleven zitten, daar komt bij dat het gezinsleven in Italië compleet anders is , kinderen wonen op latere leeftijd (20-30) thuis bij ouders en vaak grootouders , zo’n 30 % van deze volwassen zitten bij ouders in huis en hier is dat op die leeftijd nog geen 3 %. Dat maakt een groot verschil want zo’n thuiswonende jongere heeft misschien bijna geen symptomen maar besmet wel pa ma opa oma en de rest. Italianen zijn familieziek , leuk maar in dit geval dodelijk . Ook Spanje heeft veel jongeren die thuis wonen of zijn gaan wonen door de economische crisis .
Op vijf maart zijn in Italië pas echt strenge maatregelen genomen omdat inwoners zich niet aan adviezen hielden dus nu zou over een week er wel voortgang snoekt moeten worden in aantal besmettingen en doden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:52

Relaxed schreef:
Barbet schreef:
De hondenschool waar ik op zit, die heeft morgen nog wel gewoon de lessen.
Tenminste tot nu toe is het nog niet gesloten, vanmiddag is er een bericht geplaatst met bepaalde regels.
Daarna is er niets meer geplaatst dat het anders zou zijn.
Dus morgenavond zou ik gewoon naar behendigheid kunnen met mijn hond.
Maar goed, het is wel buiten en je komt niet dicht bij elkaar.
En anders komt er hopelijk een bericht, maar ik heb ook geen idee of een hondenschool onder een sportclub valt.

Het gaat erom dat je niet bij elkaar komt indien strikt noodzakelijk, een hondentraining lijkt me dat niet.. Neem gewoon je verantwoordelijkheid.

Ik heb het net nog nagekeken, maar de hondenschool is morgen gewoon geopend en er zijn lessen.
Het is dan niet persé interessant of ik dan wel of niet ga.
Het gaat erom dat een hondenschool dan blijkbaar niet onder een sportclub wordt verstaan, als ze geopend mogen blijven.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:53

Mogen of doen Barbet?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:53

Morgen een hoefbekap afspraak die wel door gaat.
Eigenlijk moet mijn paard ook een tandbehandeling maar ik weet niet goed of ik wel of niet zal bellen. Ze heeft er wel duidelijk last van namelijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:56

Onze hondenschool heeft gister avond heel netjes een bericht gestuurd dat ze tot 31 maart dicht Zijn. Dat is nu tot 6 april.

@Barbet, misschien kondigen ze het morgen aan. Het is zondag vandaag. En sommigen doen dan niks.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:57

Sizzle schreef:
Morgen een hoefbekap afspraak die wel door gaat.
Eigenlijk moet mijn paard ook een tandbehandeling maar ik weet niet goed of ik wel of niet zal bellen. Ze heeft er wel duidelijk last van namelijk.

Ik zou even informeren bij de behandelaar.
Moet jij bv het hoofd van je paard vasthouden, dan zit jij met je gezicht wel best dicht op de behandelaar. Als jij gepaste afstand kan houden is het een ander verhaal.

Als je paard last heeft, moet er wel iemand voor komen. Desnoods ter plekke even kijken hoe je de hygiëne kan waarborgen,

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:58

Ik hoop dat er heel streng gehandhaafd gaat worden op maneges en hondenscholen die open blijven.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:00

"Onze" manege gaat op slot.
Alleen pensionhouders zijn welkomen, zonder begeleiding!
Hoop dat de zon snel meer gaat schijnen, kunnen de manege toppers snel het land op!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:01

Hier een berichtje dat de manege gezien wordt als sportclub en dus ook gewoon dicht moet. Enkel de pensionklanten mogen er komen. Zij mogen even geen derden meenemen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:03

cursebreaker schreef:
_Penotti schreef:
Ymor schreef:
Echt het niveau van sommige mensen. Sportclubs moeten sluiten. En dan krijg je de vraag of een hondenclub ook moet sluiten? Hondensport=sport=sportclub=sluiten. Zelfde voor paardensport. Hoe moeilijk kan het zijn.

In het bos wandelen mag zover ik weet ook nog.
Zou wel eens net zo druk kunnen worden als de hondenclub waar je sowieso al meters uit elkaar staat in de buitenlucht.
Dus ja ik snap die vraag ook nog wel.

Afhankelijk van wat je doet op les sta je vaak korter bij elkaar hoor. Bij onze gehoorzaamheid cursus loop je vrij kort langs elkaar af om het volgen te trainen - en das een groot onderdeel van elke les. Heel logisch dat ze gewoon een streep zetten door alles nu. Bij onze school ligt in ieder geval per direct alles stil nu.

Lessen kunnen daarop aangepast ook worden. Overigens doe ik geen gehoorzaamheid maar detectie speuren.

Ik zit dus niet in een beroep wat noodzakelijk is, bedrijf heeft gelukkig vorige week al drastische maatregelen genomen. Zijn nog wel mensen op het bedrijf aan het werk maar zo dat er weinig contact is. Bedrijf heeft wel een groot economisch belang, is in 2008 al wel gebleken. Werken 25000 mensen bij dit bedrijf, ruim 15000 in Nederland, maar we hebben heel veel Nederlandse toeleveranciers. Als het slecht met ons bedrijf gaat gaan er veel bedrijven in de omgeving failliet, en dan kan het goed gaan om 100000 banen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:05

Onze kleine pensionstal blijft open voor pensionklanten. Maneges hier in de buurt gaan allemaal dicht, maar eigenaren mogen wel gewoon komen.

Ben wel benieuwd hoe ze het op de bouw willen gaan oplossen in de keet waar ze eten/drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:05

Afbeelding

Neemt ook lekker zijn verantwoordelijkheid :n

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:06

kiki1976 schreef:
Onze kleine pensionstal blijft open voor pensionklanten. Maneges hier in de buurt gaan allemaal dicht, maar eigenaren mogen wel gewoon komen.

Ben wel benieuwd hoe ze het op de bouw willen gaan oplossen in de keet waar ze eten/drinken.

Dat lijkt me niet zo'n groot probleem als iedereen fit is. Aankomende week wordt het heel redelijk weer. Eventueel kun je buiten gaan zitten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:07

lovefi schreef:
Hier houden ze de golfbaan gewoon open? Beetje bijzonder wel..

Zie je nou wel, altijd al geweten, golf is geen sport :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:07

Ymor schreef:
Ik hoop dat er heel streng gehandhaafd gaat worden op maneges en hondenscholen die open blijven.

Toch neem ik aan dat een hondenschool niet open blijft als het onder een sportclub zou worden verstaan, dan heb je geen keuze en moet je wel sluiten.
Het stukje van eigen verantwoording van klanten snap ik ook wel, dat ze dan gewoon zelf hun les afzeggen.
Er staan duidelijke regels op de site waar men zich aan moet houden als je komt (vanmiddag erop gezet).
en dat de lessen gewoon doorgaan bij minimaal 4 deelnemers per les.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:11

@ Barbet, de manege hier wil ook open blijven, ook kleine lessen en eigen regels doorgegeven vanavond. Maar negeren zij dan de regel van de overheid nu of worden ze dan toch niet gezien als sportclub? Wat mij betreft gaat het niet zozeer om de sport in het woord sportclub, maar meer dat er gewoon meer mensen op zo'n club bij elkaar komen en dat probeert de overheid te beperken.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:13

Zelfde hier, manege die niet onder de fnrs valt en dus nu gaat overleggen met eigen bond. Maar die gaan vast wel de fnrs volgen denk ik zo...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:13

De scholen zijn dicht, je zal als ouder moeten werken in de zorg bv.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:15

marleen_usar schreef:
De scholen zijn dicht, je zal als ouder moeten werken in de zorg bv.

Voor die kinderen is er opvang. Ook op de middelbare school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:16

Ik werk in de GGZ, ambulant, wij werken 'gewoon' door. 4 dagen per week vanuit huis en 1 dag met 1 collega aanwezig op locatie voor crisissen en medicatie vragen.

Fijne oplossing zo!