Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:49

Ik neem nooit mijn telefoon mee. Juist heel blij dat ik die lekker thuis kan laten. Hardlopen is hoofd leegmaken en anders gaan de kids toch bellen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:58

Ik ga nooit zonder telefoon, vind ik in het bos totaal niet verantwoord. Als ik val en wat breek moet ik iemand kunnen bereiken.
Ook op de weg altijd mijn telefoon mee voor als er iets gebeurt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:12

LB ik heb voor mijn halve marathon ook sochtends een tabletje genomen. En oppassen met teveel vezels inderdaad! Dat is vaak een trigger.

Chita volgens mij kun je op jouw horloge ook wel een interval instellen, dan krijg je telkens piepjes of trillingen als je moet gaan lopen of wandelen.

Ik neem ook altijd mijn telefoon mee. En, geïnspireerd door SV heb ik weer een rondje getraild <3 net geen 5 km, maar het was heerlijk. Dan zet in zelfs live mijn locatie delen aan met mijn vriend of mijn tante. Zodat toch iemand weet waar ik ben en gekke dingen kan opmerken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:25

Dat lijkt me uiteindelijk ook heerlijk, om in de bossen te gaan hardlopen!

Ik heb vandaag mijn eerste week (dus 3x lopen) afgerond. Heb het iets uitgebreid ten opzichte van de vorige 2 keren en het gaat me fysiek heel prima af.
Ik merk alleen dat ik 'bang' ben dat ik te weinig lucht krijg en alleen dat idee geeft me al meer druk en minder lucht omdat ik hoger ga ademen. Dus daar moet ik nog even vertrouwen in krijgen.
Ik heb hem vandaag afgerond met 3,5 km in 29 minuten en dat is dan 2x 5 minuten wandelen en 8 x 1 minuut lopen/1,5 minuut hardlopen.
Ben niet ontevreden :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:50

Ontherun mooi rondje, goed gedaan!

Goof, niet teveel nadenken over je ademhaling. Ik merkte dit bij mijn vriend ook toen hij net begon. Hij ging zo bewust op zijn ademhaling letten dat hij er een beetje van kn paniek raakte af en toe.
Neem tijdens het rennen goed de omgeving in je op, kijk uitgebreid naar alles wat je ziet en geniet daarvan. Dat leidt je af.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:54

Hier gaat de telefoon ook altijd mee voor noodgevallen.

Dat ademhalingsdingetje heb ik ook. Ga wat met je tip doen Supervixen. Zal vast helpen ja om daar niet telkens mee bezig te zijn.

Heerlijke foto's Otherun. Ik moet minimaal een half uur rijden voor een beetje bos (meer duingebied). Heide is al langer dan een uur in de auto.

Netjes hoor Goof! Je eerste 3 gehad. Ik heb er ook 3 achter de rug.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:56

Muziek helpt mij enorm om niet bezig te gaan met ademhaling of mijn loopritme. In het bos lukt het zonder omdat je dan weer luisteren kan naar bv vogels.

Ik lees ook weleens over door je neus ademen, dat maakt mij wat onzeker. Ik heb het snel benauwd, ook wanneer ik niks doe.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:58

Supervixen schreef:
Goof, niet teveel nadenken over je ademhaling. Ik merkte dit bij mijn vriend ook toen hij net begon. Hij ging zo bewust op zijn ademhaling letten dat hij er een beetje van kn paniek raakte af en toe.
Neem tijdens het rennen goed de omgeving in je op, kijk uitgebreid naar alles wat je ziet en geniet daarvan. Dat leidt je af.

Ja I know!
Het komt omdat ik afgelopen jaar corona heb gehad en 5 maanden uit de running ben geweest. Ik ben maandenlang benauwd en kortademig geweest en heb van de fysio en therapeut hetzelfde gehoord. Maar ik ben echt te bang dat ik weer dat gevoel krijg, dat dat weer terug komt ofzo. En dat dan bewust loslaten is best lastig.
Maar komt goed, moet even vertrouwen krijgen dat het gewoin goed gaat.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:09

Bij mij helpt muziek in mijn oren ook! Meezingen, neuriën, wat dan ook op de muziek. Dat haalt de focus van die ademhaling af.

Ik heb de hei bijna in mijn achtertuin, en toch loop ik er veel te weinig. Dus vandaag besloten om daar verandering in te brengen _O- Bos ligt de andere kant op in mijn achtertuin, ik moet daar echt meer lopen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:37

Wat leuk om te zien dat er zoveel activiteit is in het topic hier. Ik lees voornamelijk mee en zo af en toe post ik zelf ook wat...

Tijdens een run heb ik ook altijd mijn telefoon mee, zowel op de weg als in het bos/duin. Meestal heb ik hem ook in gebruik omdat ik een podcast luister of muziek aan heb staan :D

Vanochtend 8km gelopen naar het v.d. Valk hotel in de buurt om daar gebakjes te halen voor de visite die vanmiddag komt. Man kwam me daar ophalen met de auto :j goeie deal.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:18

Ik vind het fijn om muziek op te hebben.

Heb sowieso altijd een telefoon bij als ik op pad ga. Wel zo veilig. :)

En gisteren wel handig toen ik de weg niet meer wist en het donker werd :')

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:42

Ik neem altijd mijn telefoon mee, zonder ga ik de deur niet uit.

Hoge p.oepnood heb ik ook weleens gehad en dat is niet leuk. Een keer op terugweg, ik was in een record tijd terug (de laatste km nog nooit zo hard gelopen :') ). En een keer aan het begin, ben ik in de bosjes gaan zitten. Zakdoekjes en zakje mee. En ohhhhhh wat een opluchting :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:58

Wat leuk dat er zoveel mensen meeposten nu.

Ik heb een trailrunrondje van 13km gedaan met mijn vriend. Het was echt vliegen happen, niet normaal zeg.
En dat benauwde weer mag ook wel weg. Het lopen ging niet heel makkelijk, denk dat mijn lijf nog steeds wat moe is van mijn marathon. Komt wel weer goed.

Muziek kan inderdaad ook helpen. In mijn eentje loop ik ook met muziek of podcast.
Goof ik snap dat het wat lastig is als je corona hebt gehad.

Kleine fotospam

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:13

Ohh supermooi die heide! <3

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:20

Prachtig!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:26

Mooie foto’s SV, wat een fantastische omgeving.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:52

Zooo mooi de paarse heide <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:01

Heel mooi.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:11

De hei is nu echt op zijn mooist. Ik zou er het liefst elke dag lopen nu.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:14

Supermooie foto's, mooie locatie. Sta je nu vaak stil of fotografeer je al dravende?

Ik heb net ook 3u gewandeld door de paarse heide.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:28

Telefoon neem ik alleen mee als ik water mee heb, dus vanaf 16km ongeveer (of als het warm is eerder)

Vanmorgen 3km gelopen in een half uur := . Mijn zoontje wilde dolgraag mee dus het werd 1 min hardlopen en 1 minuut wandelen. Niet echt een training voor mij dus maar wel leuke tijd met mijn zoon. En hij was super trots op zijn prestatie +:)+

Zaterdag voor het eerst sinds mijn blessure 16km achter elkaar gelopen (zonder looppauze) en ondanks dat mijn conditie er echt nog wel is merkte ik wel dat ik het zwaarder had dan voorheen. Vermoed wel dat het snel weer terugkomt aangezien er wel ergens een knop omging. Alleen die knop wisten mijn benen wel maar mijn hoofd nog niet :')
Komende week weer op oud niveau lopen aangezien de scholen hier weer beginnen en ik iets meer tijd heb. Komt vast weer goed *\o/*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:08

Wat een goede rondjes van iedereen! En mooie afstand toch, die 16km? Dan verdien je een rustiger en gezellig rondje vandaag ook wel :)

Het was best ook lekker weer tussen de buien door.

Ik heb vanmiddag mijn trailrunningschoenen uit de kast getrokken en ben ook even de hei op gegaan. Half uurtje, vrij traag en lekker veel zanderige heuvels. Precies tussen de buien door. Heerlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:27

F_Orumster schreef:
Supermooie foto's, mooie locatie. Sta je nu vaak stil of fotografeer je al dravende?

Ik heb net ook 3u gewandeld door de paarse heide.

Vanmiddag wel een aantal keren stilgestaan, dit was een beetje funrunnen met mijn vriend.
Gewoon genieten samen.

Dinsdag ga ik samen met een loopmaatje trailen, een route van iets meer dan 20km met 215HM.

0091 heerlijk om zo samen te kunnen lopen, iets met het goede voorbeeld geven toch?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:41

Mijn vriend krijg ik helaas niet mee met hardlopen. Die gaat soms wel mee op de skates, maar dan moet ik natuurlijk wel op de asfaltwegen blijven :))

Met mijn ex deed ik dat wel, maar die moest dan altijd inhouden voor mij. Ook niet heel prettig lopen. Maar voor mij ook niet als ik zijn tempo bij moest houden. Lag best ver uit elkaar, dus dan liep ik liever alleen :')
Maar die was ook iets te prestatiegericht naar mijn smaak. Moest elke training better/sneller of tot het gaatje gaan.
Ik wil ook wel eens gewoon lopen voor de lol.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:55

Supervixen schreef:
De hei is nu echt op zijn mooist. Ik zou er het liefst elke dag lopen nu.

Ik heb de luxe dat ik elke dag met mijn paard een rondje hei en bos kan maken. Vanochtend maak ik weer een rondje, zo heerlijk.