[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:58

_Micha_ schreef:
Je bent met een week al in de zon geweest? Dat zou ik echt nooit doen. Ik heb vorige zomer 3 weken met een afgeknipte sok over mijn arm gelopen :=

Ik smeer zelf met factor 30. Factor 50 heeft eigenlijk geen nut. Factor 30 beschermt voor 97% en factor 50 niet voor 100% dus het verschil is verwaarloosbaar.

Ik denk na zo'n 2 weken ongeveer. Maar pas als t voor mij goed voelde. Is super genezen. Wel smeerde ik met factor 50, heb je (in t begin) sowieso nodig daar met die uv kracht in Zuid Afrika. Merk je zeker verschil met 30.

Urbanus

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:00

Ik denk dat dat placebo is Laughterline, want tussen 30 en 50 zit echt minimaal verschil. Factor 30 beschermt 97 procent en 50 geen 100.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:03

ClaudiaHS schreef:
Mag hier een vraag stellen?
:o

Ik heb op mijn schouder een tattoo met tekst.
Vrij klein.
Hij staat er nu ruim 2 jaar op en helaas zijn er een paar letters vol gelopen .
Is dit eventueel op te lossen door ze binnenin met wit in te kleuren?
Bijvoorbeeld de lus van de letter 'L' is nu vol.

Lichte kleuren pakken eigenlijk nooit over donkere heen, dat zal waarschijnlijk niet helpen. Misschien dat er met laseren of volledig coveren het een en ander op te lossen valt, maar ik zou lekker naar de artist gaan en om advies vragen. :)

Ik heb afgelopen zomer een tattoo gezet en die is ook gelijk de zon in geweest := wel mee op zitten letten natuurlijk maar ik heb het lekker laten gaan, zodra die helemaal verveld was begonnen met zonnebrand smeren, en ik smeer 'm nu nog steeds elke keer in als ie de zon in gaat. Hij ziet er gewoon nog mooi uit, niks last van gehad.

Edit: is het verschil tussen factors zonnebrand echt zo klein? :oo Ik heb net zitten googelen en alles boven factor 15 is meer dan 93% bescherming blijkbaar. Maar met factor 20 ben ik er eergisteren nog dwars doorheen verbrand (halfuurtje in de zon) en met 50 heb ik dat nooit (ook niet van meerdere uren)...
Laatst bijgewerkt door Memories op 28-05-17 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:04

Ik smeer alles in met factor 30, ik ben gewoon niet consequent met bedekken. Maar alles is goed genezen en ziet er prima uit.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:28

Toch raar ik het Niemand aan hoor om zo kort na zetten in de zon te gaan met tattoo. Er wordt niets voor niets door tatoeerder aangegeven dat je de eerste 6 weken geen hitte, sauna en zon mag.
Ik heb gezien hoe fout het kan gaan en dan ben je niet blij.
Maar goed dat is hoe ik er over denk.
Ik hou zelf dus minimaal 6 weken aan eer ik weer zwem en zon

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:29

Ik wil de tattoo niet coveren of laten laseren.
N
Ben er nog steeds blij mee baal alleen van een aantal letters.
Jammer dat dat dus niet kan met wit, te simpel gedacht van mij haha.
Ik zal eens een afspraak maken met degene die hem heeft gezet.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:08

Dankjewel voor de complimenten allemaal! Ben er zelf ook zoooo blij meer <3

Ik scherm de mijne ook volledig af van de zon. Als ik echt in de zon ga komen, tape ik er een compres overheen en anders probeer ik maxijurken of heel lange rokken te dragen zodat de zon er niet op komt. Zeker in de eerste 2-3 weken doe ik het zo. Anders is het ook gewoon niet aangenaam, het brandt echt in de zon.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:09

Ja hij is gaaf geworden hoor! VOlgen jullie dat ink masters NL nog een beetje? Ik heb er nog niks van gezien, afgezien van die ene tattoo hier in het topic

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:05

hyppolyte schreef:
Ja hij is gaaf geworden hoor! VOlgen jullie dat ink masters NL nog een beetje? Ik heb er nog niks van gezien, afgezien van die ene tattoo hier in het topic

Er is een apart topic om te praten over inkmaster dan kunnen we het hier ontopic houden.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:42

Ik ga woensdag naar TattooPoint in Zwolle om een afspraak te maken. Het gaat een klein kattenpootje worden onder mijn pols. (dus niet de poes met vleugels)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:29

Ik heb Josephine net gemaild om een afspraak te maken om haar even m'n tattoo te laten zien en te kijken wat zij aan raad :D

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:12

Mijn tattoo is serrieus aan het verdwijnen :=
Heb al een bijwerk afspraak en moet van te voren nog een keer langskomen omdat dat niet hoort

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:15

Ik voelde vanavond dat er wat bultjes op mijn tattoo zit, in principe is hij volledig genezen. Heb van het weekend gesmeerd met factor 30, vandaag niet, maar toen scheen de zon ook nagenoeg niet.
Wat denken jullie, reactie op de zon? Reactie op het scheren van de benen na een weekend zon?

Als het niet snel verdwijnt dan vraag ik uiteraard de shop even, maar dacht misschien kunnen jullie mij wat geruststellen :=

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:59

Ik ben op zoek naar iemand in NL of net over de grens in België die in ongeveer deze stijl tattooert.

Afbeelding

Die in de foto is: Trobbies - Den Haag, Jonas Ribeiro - Salon Serpent, die andere twee zitten helaas te ver in het buitenland...
Vind de stijl van de kat echt heel erg tof...... dus als je iemand weet hoor ik t graag :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:30

Ik mis even waarom je niet naar Trobbies of Salon Serpent gaat?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:23

laughterline schreef:
Ik ben op zoek naar iemand in NL of net over de grens in België die in ongeveer deze stijl tattooert.

[ [url=m/XliDRS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die in de foto is: Trobbies - Den Haag, Jonas Ribeiro - Salon Serpent, die andere twee zitten helaas te ver in het buitenland...
Vind de stijl van de kat echt heel erg tof...... dus als je iemand weet hoor ik t graag :)

Ik dacht meteen oh trobbies is dan wel een juiste! Maar waarom niet?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 05:32

laughterline schreef:

Ik denk dat The Ink Society in Utrecht dit ook wel goed zou kunnen :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 05:35

Mijn tattoo welke tussen juni en sept geplnd zou worden bij oneses gaat helaas uitgesteld moeten worden door een financiële tegenvaller :(

Ga wel 13 juni een klein anker op mijn voet zetten. Deze laat ik bij Staal en inkt zetten!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:54

Wat vinden jullie van Trademark Ink?
http://trademarkink.com/
Ik vind t werk van Tim en Darcie wel tof :)

Overigens: wat is eigenlijk de reden dat we met een verse tattoo niet badderen en zwemmen? Ik ben met m'n vorige tattoo 8 weken uit t water gebleven maar weet eigenlijk niet meer waarom :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:05

Omdat het als een wond is en als je dat blootstelt aan zon en gloor dan heeft dat effect op je ink. ik zou gewoon netjes de adviezen blijven volgen. Persoonlijk vind ik het onverantwoord om de zon en zwembad op te zoeken met een tattoo die niet ouder is dan minimaal 6 weken en al geheeld is. Ook als je die smeert.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:15

Drunksheep schreef:
Ik mis even waarom je niet naar Trobbies of Salon Serpent gaat?

Omdat ik nog niet helemaal overtuigd ben en graag meerdere artiesten zie :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 07:22

LisannePruts schreef:
Mijn tattoo is serrieus aan het verdwijnen :=
Heb al een bijwerk afspraak en moet van te voren nog een keer langskomen omdat dat niet hoort

Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het er nu uitziet?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:10

laughterline schreef:

Bodine! :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:19

@Myrth, ik heb mijn tattoo op Curacao laten zetten, heb dezelfde nacht nog in zee gezwommen en nooit ergen last van gehad. :)
Toen ik 6 weken later het zwembad in was geweest, kreeg ik de 2 dagen daarna onuitstaanbare jeuk :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:06

Dezelfde dag in de zee zwemmen vind ik wel heel risky :oo Het is een open wond, daarmee zou ik nooit in zo'n vuil zeewater gaan. Daarmee loop je zoveel kans op infectie.