Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:12

__Sannne schreef:
justdiesel schreef:
Even een vraagje, ik heb vorig jaar acryl nagels gehad (french manicure) en op zich was ik daar wel blij mee.
Nu al een jaar weer mijn eigen nagels maar ze breken snel af en blijven niet mooi.
Als je gellak laat zetten is dat dan ook zoals met acryl dat ze er van alles op doen of is dat alleen maar sterkere nagellak?
Gewone nagellak krijg ik er nooit fatsoenlijk op....

Het is een nagellak die droogt onder de lamp. Qua uithoudingsvermogen niet met acryl te vergelijken. Op mijn eigen nagels chipt gellak na 4 dagen alweer..

Dit is voor jou dus persoonlijk want gellak gaat hier nergens heen tenzij ik t eraf ga halen met aceton. Maar anders zit t gerust 4 tot 5 weken of zelfs langer zonder chips of tipwear :')

youaremystar

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:17

Heeft iemand van jullie ervaring met het repareren van een scheur met een theezakje? Of een andere tip?
Ben bij mn moeder dus heb geen gel of lamp mee. :(
Scheur zit zo laag dat het afknippen echt pijn gaat doen.

Wie red mij! :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:43

Goede ervaringen mee, hoewel ik tegenwoordig liever fiber gebruik, dat is meer een netje zeg maar.
-nagel goed reinigen
-scheur voorzichtig vijlen (op de nagelplaat, zodat je zo min mogelijk hoogteverschil hebt)
-stukje theezakje knippen 2x de grootte van de scheur.
-nagellijm op de scheur doen, theezakje erop en nogmaals lijm.
Eventueel herhalen.
Als het goed (!!!) droog is licht buffen

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:26

Ja werkt idd heel goed maar goed afwerken is belangrijk want anders trek je een trui aan of strijk je door je haar en dan Auw want dan trek je hem los :=

Anders als t voor ff is dan plak ik er vaak een pleister omheen totdat ik thuis ben :j

Afbeelding

Handig *\o/* leg nu Mn hand elke keer op een doosje of op de lamp ofzo, kwam deze tegen op alie, beter wel *\o/*

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:57

Ik heb er voor nu een plakbandje op geplakt. Echt heel slecht, maarja.
Ik gebruik die hand ook alsof die zwaar gewond is ofzo, ben echt bang dat het afscheurd en dan is het huilen.

Zal zo even het dorp in voor nagellijm en dan zal ik die vieze kersen thee eindelijk eens gebruiken. :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:23

justdiesel schreef:
Even een vraagje, ik heb vorig jaar acryl nagels gehad (french manicure) en op zich was ik daar wel blij mee.
Nu al een jaar weer mijn eigen nagels maar ze breken snel af en blijven niet mooi.
Als je gellak laat zetten is dat dan ook zoals met acryl dat ze er van alles op doen of is dat alleen maar sterkere nagellak?
Gewone nagellak krijg ik er nooit fatsoenlijk op....

Gel lak kun je niet vergelijken met nagelverstevigingen als acryl of bouwgel. Het voordeel van gel lak is alleen dat het langer mooi blijft dan gewone nagellak. Het heeft geen toegevoegde waarde wat stevigheid (zoals kunstnagels) aangaat.
Mijn advies is om weer te kiezen voor acrylnagels (of bouwgel, dat is persoonlijk natuurlijk) en dáár dan gel- of gewone lak op te doen. Gel lak blijft op acrylnagels zelfs nóg langer zitten dan op natuurlijke nagels.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:26

youaremystar schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met het repareren van een scheur met een theezakje? Of een andere tip?
Ben bij mn moeder dus heb geen gel of lamp mee. :(
Scheur zit zo laag dat het afknippen echt pijn gaat doen.

Wie red mij! :+

Je geeft al aan dat je geen gel lak of lamp mee hebt, anders had je met matte topcoat de scheur kunnen fixen. Dat is wat ik bij mijn man doe als hij op zijn werk zijn natuurlijke nagels heeft ingescheurd. Voordeel van mat is dat je het dan niet ziet dat er wat mee gedaan is. Hij loopt dus niet voor l*l met roze of rode lak. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:25

Dat het verder geen meerwaarde heeft ben ik niet met je eens shena. Mits juist geplaatst legt het wel degelijk een verstevigende laag over de nagel en beschermt het tegen breken en scheuren. Ik kan met gelpolish veel meer lengte dragen dan ik met normale lak of kaal kan...

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:47

Hoi! Ik denk/hoop dat jullie wat meer verstand hebben van nagellak en accessoires. :D Ik kijk op instagram heel graag naar filmpjes waar nagels gelakt worden of waar nailart gedaan wordt, maar heel vaak gebruiken ze een soort lakje rondom een nagel (daar kunnen ze dan op knoeien) en vervolgens trekken ze dat opgedroogde lakje er voorzichtig weer af. Heeft iemand enig idee wat ze daarvoor gebruiken? Hoe het heet en waar ik het eventueel kan kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:51

Liquid Latex volgensmij...

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:59

Ah ja opeens kom ik het heel veel tegen op Alie haha, bedankt!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:16

LadyMadonna schreef:
Dat het verder geen meerwaarde heeft ben ik niet met je eens shena. Mits juist geplaatst legt het wel degelijk een verstevigende laag over de nagel en beschermt het tegen breken en scheuren. Ik kan met gelpolish veel meer lengte dragen dan ik met normale lak of kaal kan...

Ik vind het nogal een verschil: mijn nagel met acryl of bouwgel of alleen een paar laagjes gel lak. Ik voel wel degelijk verschil, maar dat komt omdat ik van nature super dunne en gevoelige nagels heb. Gel lak werkt voor mij zeker niet afdoende en daar heb ik meerdere mensen over gehoord. Als je van nature sterke(re) nagels hebt, dan is het voldoende en is het alleen sterker dan gewone nagellak.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:21

Tuurlijk zit daar verschil in, maar ook gelpolish geeft een versteviging. Niet zoveel als acryl of gel uiteraard, maar wel een versteviging. Een lange(re) draagtijd ( :? ) is echt niet het enige voordeel/verschil ten opzichte van reguliere nagellak

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:41

Ik merk van zeker verschil! Voorheen scheurde ik mijn nagels altijd af (ja is slecht, i know). Normale lak bleef nooit zitten door mijn zwakke nagels en de paarden.
Sinds ik gellak gebruik zijn mijn nagels echt sterker aangezien ze niet bij elke stoot breken. Ik heb bijna altijd gel op. Wel met 1 of 2 dagen tussen een oude en een nieuwe set. Ik moet ze na elke set (zit er 1,5 tot 2 weken op) echt vijlen anders worden ze voor mij persoonlijk te lang. Dit had ik een half jaar geleden echt niet durven zeggen. Dus gel geeft voor mij wel echt een versteviging.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:29

LadyMadonna schreef:
Tuurlijk zit daar verschil in, maar ook gelpolish geeft een versteviging. Niet zoveel als acryl of gel uiteraard, maar wel een versteviging. Een lange(re) draagtijd ( :? ) is echt niet het enige voordeel/verschil ten opzichte van reguliere nagellak

Draagtijd :') :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:30

Yenni schreef:
Ik merk van zeker verschil! Voorheen scheurde ik mijn nagels altijd af (ja is slecht, i know). Normale lak bleef nooit zitten door mijn zwakke nagels en de paarden.
Sinds ik gellak gebruik zijn mijn nagels echt sterker aangezien ze niet bij elke stoot breken. Ik heb bijna altijd gel op. Wel met 1 of 2 dagen tussen een oude en een nieuwe set. Ik moet ze na elke set (zit er 1,5 tot 2 weken op) echt vijlen anders worden ze voor mij persoonlijk te lang. Dit had ik een half jaar geleden echt niet durven zeggen. Dus gel geeft voor mij wel echt een versteviging.

Bedoel je nu bouwgel of gel lak? Aangezien je het over een nieuwe set hebt?

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:33

Ik heb de nagel gerepareerd met een theezakje. Was makkelijker dan ik dacht.
Thanks for the tips LM.

Je ziet de scheur nog wel, maar hy wipt niet meer op en neer. Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:37

Shenavallie schreef:
Yenni schreef:

Bedoel je nu bouwgel of gel lak? Aangezien je het over een nieuwe set hebt?

Gellak. Ik zet gellak bij mijzelf.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:02

Ik heb trouwens een hele hoop Born Pretty producten gekocht. Na jullie enthousiasme werd ik best wel nieuwsgierig. Nu gaat het wachten beginnen. :(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:15

_Friemel schreef:
__Sannne schreef:
Het is een nagellak die droogt onder de lamp. Qua uithoudingsvermogen niet met acryl te vergelijken. Op mijn eigen nagels chipt gellak na 4 dagen alweer..

Dit is voor jou dus persoonlijk want gellak gaat hier nergens heen tenzij ik t eraf ga halen met aceton. Maar anders zit t gerust 4 tot 5 weken of zelfs langer zonder chips of tipwear :')

Daarom zeg ik ook: op mijn eigen nagels :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:17

Maar dan doe je dus iets niet goed :)*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:20

Cinnepin schreef:
__Sannne schreef:

Seal je het wel goed dan?

Ik doe het niet zelf ;) heb het al door 4 verschillende mensen in 4 verschillende salons laten doen en het resultaat blijft hetzelfde. Het heeft er ooit eens 6 dagen mooi op gezeten, maar dat is echt de max. De laatste keer was het na 2 dagen al helemaal gechipt. Sindsdien ben ik er zo klaar mee dat ik geswitched ben naar acryl. En ik doe echt niks vreemds met mijn handen, ik heb geen paard etc. :(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:21

LadyMadonna schreef:
Maar dan doe je dus iets niet goed :)*

Zie mijn reactie op Cinnepin. Ik doe het niet zelf. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:36

Hoe zit je in je medicatie?
Heb je erg flexibele (dunne) nagels?
Ben je zwanger of net bevallen?
Andere hormonale problemen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 00:12

LadyMadonna schreef:
Hoe zit je in je medicatie?
Heb je erg flexibele (dunne) nagels?
Ben je zwanger of net bevallen?
Andere hormonale problemen?

Nagels zijn een beetje dun, maar niet heel flexibel. Op mijn acrylnagels blijft de gellak wel langer zitten, dus het zal wellicht aan mijn natuurlijke nagels liggen.

De rest is niet van toepassing. Maar bedankt voor het meedenken!