[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:20

IrisW schreef:
Even een stomme vraag tussendoor. Hoe gaat het allemaal in zijn werkt?
Je hebt een foto, mailt de artiest en vraagt om een ontwerp te maken ofzoiets en dan?

Hoe het werkt verschilt wel per shop. De meeste shops maken via de mail of via de telefoon geen afspraak, ik moest altijd langskomen (en een aanbetaling doen). Meestal heb jij een idee, waar je een gedetailleerde beschrijving van kan geven of waar je inderdaad een foto van hebt. De meeste artists willen vooral met grotere werken graag hun eigen stijl erin laten doorkomen, voor een tekstje of een symbool is dit niet zo van toepassing. Als je alles hebt besproken gaat een artist beginnen met tekenen. Ik vind het persoonlijk het fijnst om voordat ik de afspraak heb om hem te zetten het ontwerp al een keer gezien te hebben. Dan kan je eventueel zeggen wat je nog aangepast wilt en dan komt hij erop :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:21

Dat hangt van artiest tot artiest af.
In mijn geval ging het steeds zo dat ik een foto of tekening of uitleg doorzond naar de artiest of ging af geven in de shop (laatste keer via mail, de keren daarvoor ben ik langs gegaan.)
die maakt een ontwerp en dan mag je gaan kijken of hij/zij mailt het je door en dan kan je aangeven of het goed is, of dat je nog dingen anders wil net zo lang tot je tevreden bent en dan wordt de afspraak gezet. ;)
Ik heb nooit voorschotten moeten geven (wel altijd aangeboden overigens maar ze wilden nooit. _O- ) maar veel artiesten doen dat wel.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:22

Verschilt per artiest :D

De ene ontwerpt pas als je daar komt, de ander laat je van tevoren een ontwerp zien, weer een ander wil per se dat je uit zijn/haar flash kiest en is een bitch - in mijn laatste geval :)) dan kan het nog zijn dat je een aanbetaling moet doen, moet betalen voor het ontwerp, of pas na het tattooëren zelf de betaling doet. Daarbij hoort natuurlijk ook nog het afspreken van een datum en het zo duidelijk mogelijk maken van je wensen. Sommige artiesten willen niet eens wat bespreken via de mail.

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:24

Bedankt allebei! Ik zit er steeds tegenaan te hikken om te mailen, maar durf niet zo goed haha.
Ik ben eigenlijk wel heel content met het ontwerp op me foto en ben bang dat ze er misschien iets van maakt, waar ik niet zo blij van word.

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:26

Om wat voor ontwerp gaat het? (mag evt via PB)

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:37

Ohja, die had ik voorbij zien komen.

Ja, weet je wat het lastige is. Veel artists zullen dit niet gaan doen. Niet om de plek of het ontwerp, maar om het feit dat het iemand anders ontwerp is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:44

Ik zou gewoon bij een shop naar binnen lopen. Face to face is toch wat fijner dan een mailtje en je kunt meteen al je vragen kwijt.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:00

Ayasha schreef:
Nee hoor, ik vind het mis om te doen alsof het voor iedereen vreselijk pijn gaat doen terwijl er wetenschappelijk bewijs is dat een ontspannen geest en lichaam veel makkelijker met pijn om kan gaan dan een gespannen.
beter is dus als iemand ontspannen of iig zo ontspannen mogelijk er aan begint. Dan is de kans gewoon groter dat het al bij al wel mee valt. En als het dan tegen valt; dan was het 9 kansen van de 10 ook wel tegen gevallen als je van het ergste uit gegaan was.
Enfin, maak van mij een draak zoveel je wil. Het zal me een zorg zijn. Ik kan iedereen aan raden om iig te proberen zo ontspannen mogelijk er aan te beginnen. Hoe minder je op spant, hoe minder pijn je hebt en als je me niet geloofd, dan raadpleeg je google en zijn er genoeg onderzoeken te vinden.

Wat is een chillpill? :o
Let je wel op met eventueel bloedverdunnende stoffen enz :) Je gaat niet doodbloeden maar dat kan het wel moeilijker maken voor de tattoo mooi te zetten. ;)

Oké wacht even, ik reageer eigenlijk echt nooit zomaar op zulke meningsuitingen maar hiervan dacht ik toch echt what the f.... iemand die wat meer gespannen is voor het zetten van zijn/haar tattoo kiest er ook echt voor om gespannen te zijn....dus ik vind dat je wel erg makkelijk zegt dat het beter is om zo ontspannen mogelijk te zijn....duhh logisch...maar je kiest er nou niet bewust voor om wat gespannen te zijn, dat zou makkelijk zijn zeg als je het knopje 'gespannen' zomaar aan en uit kon zetten. Iedereen ervaart spanning en pijn anders dus dit is echt totaal niet te vergelijken met wie dan ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:07

Ik zeg niet dat het makkelijk is. Quote me waar ik dat zeg aub. Ik zeg enkel om te PROBEREN (ja lees nog maar eens, dat woord staat er echt in) zo ontspannen mogelijk er in te stappen.
Gelieve me die woorden dus ook niet in de mond te leggen dat je er voor kiest of dat het makkelijk zou zijn.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:16

Ayasha schreef:
Ik zeg niet dat het makkelijk is. Quote me waar ik dat zeg aub. Ik zeg enkel om te PROBEREN (ja lees nog maar eens, dat woord staat er echt in) zo ontspannen mogelijk er in te stappen.
Gelieve me die woorden dus ook niet in de mond te leggen dat je er voor kiest of dat het makkelijk zou zijn.

Nee prima prima, ik moest het enkel even kwijt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:18

morgen weer langs de artist voor de deposit en even opfrissen qua ideeën

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:59

Ayasha schreef:
Ik ben een schijter bij de tandarts, word al flauw bij het idé dat het misschien pijn kan gaan doen. Wat is daar mis mee dan?
Gewoon ontspannen dus :+

Sorry Ayasha, beetje flauw...maar ik kon het even niet laten ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:29

BarbaLala schreef:
Weet ff niet meer wie het was, maar was iemand die een landkaart op dr voet wilde?
Zag deze bij Andy langskomen. [ [url=m/KgvK6v.png]Afbeelding[/url] ]

Dat was ik! Ik wilde hem kleiner en dan op een voet maar dat werd me afgeraden.
Op 2 voeten vind ik het niet mooi dus ik moet wat anders gaan verzinnen...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:41

Ik kan niet meedoen over de discussie of jet pijn doet of niet.

Vandaag ga ik naar utrecht informatie inwinnen over mijn tattoo en wat het ongeveer gaat kosten. Nu al zenuwachtig haha. Ik ben best verlegen maar mijn vriend gaat mee dus ben benieuwd.

hoe mijn ouders rwageren vind ik het eegste ik ben 32 maar denk dat mijn moeder gaat flippen.
pijn ach na 3 kids krijgen zal ik het wel overleven denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:48

astra4 schreef:
Ayasha schreef:
Ik ben een schijter bij de tandarts, word al flauw bij het idé dat het misschien pijn kan gaan doen. Wat is daar mis mee dan?

:))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:43

astra4 schreef:
Ayasha schreef:

Klopt. Dat zou het voor mezelf iig makkelijker maken. :D dus ik blijf mezelf dat elk bezoek vertellen. _O- gelukkig kent mijn tandarts me inmiddels. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:13

Pijn, tja het ene stukje is vervelender dan het andere. Maar ik kies zelf voor een tattoo dus dan kan ik beter accepteren dat het misschien even niet fantastisch aanvoelt en dat maakt eea inderdaad een stukje makkelijker.

Heeft een van jullie Cherrypop art wel eens bekeken op FB? Ben me rot geshrokken... stomverbaasd ook dat er mensen zijn die naar zo iemand gaan en dan levenslang prutswerk op hun lijf hebben....

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:19

Cherrypop art werkte eerst onder de naam Mrs Syr Art. Daar is veel ophef over geweest en een facebook pagina die Mrs Syr Art Verminkingen heette, waar de "slachtoffers" zich verzamelde om te waarschuwen. Het is inderdaad heel ernstig wat daar gebeurt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:37

Oeh ja, zij. Ik snap inderdaad niet hoe mensen daar nog naartoe gaan := Negatieve reacties etc. worden ook gelijk door haar verwijderd.

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:53

Ik snap werkelijk niet waarom shops geen tattoo willen zetten die al eerder zijn gezet, al maken ze wat kleine aanpassingen. Zelfde met mijn tattoo die oerlelijk was gezet (stom van mij..maarja je vertrouwd je vader en denkt dat het wel goed komt. NIET DUS.) anyway bij verschillende shops geweest, wouden ze extra geld vragen omdat een ander het gezet had. Kom op zeg, voor wat kleine aanpassingen van lijntjes en inkleuren. 10 minuten werk en dan 120 euro vragen, no way.
Gelukkig wou Matthew het doen voor een heel schappelijke prijs, maar naar mijn idee is het door de hype bij sommige naar het hoofd gestegen waardoor ze denken dat ze iedereen maar de hoge prijzen voor te kunnen zetten. Ook buiten mijn eigen ervaring om trouwens.

Btw als je zegt dat je een moeder olifant met een kleintje erachter wil kom je op hetzelfde uit toch?

Voor de geïnteresseerden onder ons := mijn drama.. Had het pootje van mijn chihuahua moeten zijn maar eindigde als een berenklauw.

Afbeelding

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:10

Afbeelding
Gisteren laten zetten, foto meteen na zetten gemaakt. Er staat familie in het Thai. Deed vergeleken met m'n andere echt totaal geen zeer en was ook zo klaar. Staat op m'n rechterzijde.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:15

Waarom heb je voor deze taal gekozen als ik vragen mag? :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:29

Omdat ik het niet leesbaar wil voor anderen dus Engels en Frans etc vielen al af en omdat ik dit schrift erg mooi vind.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:41

Ik zit die Mrs Syr Art eens te bekijken maar :oo :oo :oo :oo

Die foto van die diamant :oo Mijn. Hemel. Wat lélijk gezet allemaal. En dan die teksten en spelling erbij... Man man man.