[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:04

Ik vind CB wat betrefd ideaal om mijn (ongezonde) eetpatroon te doorbreken. :)
Door alle suikers die je inneemt, raak je daar aan verslaafd.. Nu kick je in feite op een zware manier daar ook direct van af. :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:06

Sandra schreef:
Ik vind CB wat betrefd ideaal om mijn (ongezonde) eetpatroon te doorbreken. :)
Door alle suikers die je inneemt, raak je daar aan verslaafd.. Nu kick je in feite op een zware manier daar ook direct van af. :)

Hoe ziet zo'n CB dag eruit? :)

Ik heb weer mijn oude dieet opgepakt, geen tussendoortjes (of fruit, mocht het zo zijn dat er echt te lang tussen zit) merk dat het mij erg bevalt. Eerste 2 dagen voelt het wat raar, en heb ik tussendoor soms zin in iets, maar daarna is het eigenlijk voorbij :) (heb je geen hongerklappen meer omdat je 3 goede maaltijden eet en idd van suiker afkickt).

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:11

Bij mij is CB nu 's ochtends shake, 's middags shake en 's avonds soep. (al wissel ik afhankelijk van mijn werktijden laatste shake en soep om..)
En water en thee (en af en toe een kopje koffie)
Ik doe de CB500 'de strengste' waar je niks bij mag.
Over drie weken (nu nog maar 2 (bijna) *\o/*) heb ik een tussenweek waarbij ik wel mag avondeten op een verantwoorde manier. :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:19

Heerlijk uit wezen eten met mama, maar even een paar dagen niet wegen :=
Ach, hebben het gezellig gehad :)

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:49

Ook een keer lekker moetkunnen hoor!
Hebben jullie weleens pilates gedaan?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 06:17

Jaaa... de garantie voor minimaal een week buikspierpijn. Ik vind het heel leuk maar moet eigenlijk altijd werken als het gegeven wordt.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:04

Hmm dan ga ik dat maandag maar eens proberen, hoor er best goede verhalen over!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:19

Mandy517 schreef:
Die shakes klinken mij nu ook wel goed := Heb dus dezelfde vraag als Dais :)

ik gebruik ook regelmatig een shake, bij het kruidvat verkopen ze ook, ook van het eigen merk, kost nog geen 10 euro.
Smaakt niet eens beroerd hoor, is ook lekker makkelijk terwijl je weet dat je toch alles binnenhebt gekregen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:44

Brr, ook geen shakes voor mij, haha! Wie weet is als vervanging voor een maaltijd omdat ik toch veel probeer te variëren, maar heb ik toch liever een maaltijdreep haha..

Nou, gister gewoon 3 hoofdmaaltijden gegeten, voelde mij er weer helemaal goed bij :D. Ondanks dat ik gister uit eten ben geweest met mijn vader, niets aangekomen omdat ik gewoon de rest van de dag normaal had gegeten.

Vanavond zijn mijn ouders weg, is kijken wat ik dan ga klaarmaken voor mezelf...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:18

Zo, daar ben ik weer. Heb verwoede pogingen gedaan om bij te lezen de afgelopen 2 a 3 weken, maar t is niet echt gelukt, vergeef me :')
Ik zag wel al weer wat super goede resultaten voorbij komen, goed bezig meiden!
Hier is het gezonde eten er de laatste twee weken behoorlijk bij ingeschoten.
Zat een beetje krap bij kas, dus de groenten díe ik kocht waren diepvries of een potje, en fruit heb ik bijna niet kunnen kopen := (paar appeltjes en wat bananen en daar hield het mee op helaas).
Daarnaast ook ontzettend veel stress door school, werk, stage etc. En helaas resulteert stress bij mij in aankomen, zeker icm niet zo gezond eten. Dan ben ik op het station, en haal ik 'even een broodje' als avondeten.. Niet zo slim, ik weet het.
Wat ik veel als lunch eet de laatste tijd is couscous, hier maak ik dan een koude salade van met tomaatjes citroensap en rucola oid. erdoorheen. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:39

Hm maar als je krap bij kas bent zijn de broodjes op het station toch eigenlijk het eerste om te schrappen? :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:55

Nee hoor, die van de AH zijn 70 cent, en een bakje eiersalade ook. dus 1.40 voor avondeten.. :) (en als ik savonds laat thuis kom vaak nog een soepje).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:58

Is overigens niet ideaal, weet ik. Gebeurt ook alleen als ik het zo super druk heb als nu :(
Op school is het eten echt be-la-che-lijk duur dus dat is geen optie. Avond eten meenemen.. dat blijft niet heel de dag lekker denk ik en mijn brood heb ik meestal om 15.00 al op.. iemand nog tips daarvoor? Ik zit drie dagen tot 19.00 op school dus ben dan pas 20.00-20.30 thuis ..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:56

Dat zorg je toch dat je iets gezonds te eten thuis hebt?
Ik heb ook dagen dat ik pas om 21.00 klaar ben met werken. Neem dan vaak een extra tussendoortje en zorg dat ik eten heb wat ik alleen maar op hoef te warmen.

Shakes vind ik niks. Ik kan zelf niet tegen zoetstoffen dus voor mezelf is het totaal niet geschikt maar ik vind chemische componenten geen vervanging van gezond voedsel. "if man made it, don't eat it"

Gisteren veel te veel gegeten. Bij mijn schoonfamilie zijn de porties altijd belachelijk groot en ik had overdag te weinig gegeten dus enorm trek.
Maar zien als een dagje om mijn stofwisseling een boost te geven en nu gewoon weer verder.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:01

Goedemiddag!

Gisteren een leuk personeelsfeest gehad! Lekker gewokt en de nodige alcohol gedronken. Maar enorm genoten en daar gaat het om! :D

Vandaag een balans dagje. Als lunch (was pas om elf uur wakker) een shake.
Nu net een appeltje gehad, daarna nog een shake rond drie uur en dan laat avond eten. Lasagne staat op het menu.
Wel al lekker in beweging geweest door het hele huis grondig schoon te maken, stozuigen en dweilen. Wat een rot werk dat dweilen. :+

Iemand vroeg welke shakes ik doe: ik doe die van het kruitvat eigen merk. Zon pot gekocht.
250 ml halfvolle melk erbij.
Tevens de vraag: waarom shakes? Ik gebruik ze als vervangers voor brood. Ik ben verslaafd aan brood!
Voor mij werkt dit tot nu toe erg goed, maar ik eet er ook tussendoortjes bij en een normale, slanke avondmaaltijd. (Al is lasagne niet zo gezond := )
Het is een manier om een patroon te doorbreken. Ik moet erg veel afvallen, het gaat niet om vijf kilo. Eerder om 35.
Via deze weg probeer ik meer controle op mijn eten te krijgen en meer na te denken over eten.

Iedereen hier ook een leuk weekend gehad? :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:11

@ Frummels: Je kunt twee dingen doen... Je kunt van te voren een koude maaltijd maken en die in een bakje meenemen. Denk aan (pasta)salade ofzo. Als je bang bent dat het niet lang genoeg goed blijft kun je die maaltijd ook voor de lunch eten en 's avonds je brood.
Of je kunt idd gezonder eten thuis hebben en op een extra tussendoortje teren tot je thuis bent. Doe ik ook erg vaak :j Ik ga vaak rond het avondeten juist sporten omdat m'n sportmaatje dan het beste kan qua tijd, en dan eet ik voor ik wegga een tussendoortje en als ik thuis ben ga ik m'n eten klaarmaken. Dan is het ook al na achten vaak eer ik eet.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:35

Ik heb vandaag mijn personeelsfeest. Ga wel een hapje mee-eten maar let op wat ik eet.. En geen alcohol. :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:31

frummels: ik denk dat aleeneh wel de goede oplossing heeft!

Sandra: fijne dag vandaag, en ondanks het opletten, geniet ervan! ;)

daphne: verstandig om dan de shakes te pakken, ik ben ook verslaafd aan brood maar die shakes vond ik verschrikkelijk. Vond ze niet vies hoor best lekker zelfs, maar kon niet meer poepen :Y)

hier ff 2 mindere dagen gehad, hoofdmaaltijden waren wel goed maar tussendoor teveel snoepjes gesnoept! niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Achja we gaan weer vrolijk verder! ondertussen blijven de complimentjes nog binnenstromen! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:49

Cassandra, goed zo meid gewoon de draad weer oppakken :D ook heel fijn dat je niet bent aangekomen :D

Vandaag voor de 2e x gelongeerd met mijn paardje, ben blij!! Ze was zo braaf en geduldig, ik ben echt een kluns omdat ik niet altijd alles zie, gelukkig vind ze dat niet zo erg haha :D Maar dan kijk ik naar de foto en merk ik toch wel dat ik toch nog steeds een héél ander beeld van mezelf heb...

Kijk, dit was tijdens het instappen/draven:

Afbeelding

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:54

Knap paardje heb je toch <3 En jij ziet er heel goed uit hoor!

Ik heb zo'n buikpijn, volgensmij is mijn lichaam/darmen echt van slag door het vele eten van gister := kan dat?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:55

Dankjewel Mandy :D :D ze is ook echt super lief <3

Dat kan zeker van je buik, ik merk het zelf ook als ik is teveel heb gehad.. je lijf went toch echt aan je manier van eten en de hoeveelheden denk ik :).

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:59

De pijn zit rechts(midden/onder) in mijn buik. Zitten daar darmen?? :') :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:04

Ja, daar zitten darmen :j En daar kun je zeker last van hebben :j Gisteren en vandaag heb ik ook ongezond gegeten en ik heb hetzelfde. Mijn buik maakt ook heel veel herrie :P

Madeira, laat maar geregeld foto's van jezelf maken. Begrijpelijk dat jouw zelfbeeld nog heel anders is, je lijf is sneller gegaan dan je hersenen hebben kunnen verwerken haha. Je ziet er zo anders uit dan eerst, van geen wonder dat je dat nog niet beseft. Kijk nog maar eens goed naar de foto, je bent het echt :D

Ik lees hier van mensen dat ze verslaafd zijn aan brood, wat eet je er dan op en hoeveel brood eet je dan? Ik kan me er niks bij voorstellen. Ik vind brood niet lekker en als ik 3 boterhammen eet op een dag is het heel veel! :=

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:25

Ja! Herrie maken klinkt bekend haha. Zal vanzelf wel weer over gaan :)
Over brood gesproken, ik eet ook maar 2-3 sneetjes op een dag

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:29

Als ik brood eet (wat ik nu ook niet meer zoveel doe) deed ik altijd met chocopasta/chocolade hagelslag dat vond ik altijd erggg lekker haha. Maar eigenlijk ben ik verder (nu ik er 20+ kaas/smeerkaas/magere vleeswaren/sandwichspread o.i.d.) op doe ook niet meer zo gek op..

Dais_, ik denk dan ook elke keer 'vorige keer leek je niet zo dik op de foto, nu weeg je minder dus valt nu ook best mee!' die ik de foto en denk ik.. 'oke, ik dacht dat ik dikker was'. Het blijft zo maf! Maar beter zo dan andersom, haha..