verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:20

daarna... of tijdens..
Ja weet niet vond sowieso raar en apart gevoel,, jaa kraakt wel een beetje.. euh beetje :+
Toen ze eruit waren kreeg ik meteen 2 steriele gaasjes in me mond die ik half uur tot 3 kwartier in me mond moest houden, met me kaken op elkaar, tegen het bloeden.. Nou kreeg me tanden niet eens op elkaar,, heeft na die half uur ook nog wel flink gebloed maarja..

Het is nog steeds wel een raar gevoel....
Rotdingen, waarom hebben wij ze als ze er toch uit moeten :Y)

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:23

hm Ik heb ze ook nog niet al te lange tijd laten trekken. Liep bij een paradontoloog voor mijn tandvlees: behandeling gehad.. nou daar wordt je echt niet vrolijk van!! Toen zei hij doodleuk naar de behandleingen.. zal ik je verstandskiezen er ook uit halen? dan heb je voorlopig nergens last van. Ze stonden bij mij wel gewoon goed, dus dat scheelde!. Bij mij ging het ook 2 om 2 en is me erg mee gevallen, maar dat kan ook komen door de voorgaande behandeling. dat het niet erger kon!
Met 1 dag kon ik weer eten, alleen blijft er na wel en gat achter.. dat duurde even voordat dat weg was, en vooral lastig omdat dat etensresten in gaan zitten.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:30

Ik heb er nog steeds last van..
Of nouja heb vandaag eindelijk een goeie dag, heb nog maar 1 inbrunofen 600mg (of hoe je het ook maar schrijft) en nog geen paracetamols.. :D

Voel die ene vervelende 'gat' nog steeds wel, en nu is de eerste inbrunofen uitgewerkt dus merk ik het wel wat meer maar de ergste pijn is er niet (afkloppen)

Twijfel alleen nog of morgen nou wel of niet naar stage moet gaan (8.30u t.m 18.00u) denk dat misschien verstandig is om nog een dagje rustig aan te doen aangezien dit me eeste dag is na donderdag dat het 'goed' gaat...

afgelopen zondag ging ik echt door de hel zo'n pijn ook abnormaal veel geslikt maar hielp allemaal niet

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:11

Die van mij moesten er een half jaar geleden al uit, altans moesten : het leek de tandarts beter voor m'n naastliggende kiezen zeg maar.

Ik heb nog steeds geen moed kunnen verzamelen om het te laten doen. :o

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:51

Het laten doen valt best mee hoor, alleen verdovingsprikken voel je :+
Ja en de na pijn is bij de ene heftiger dan bij de ander, alle 4 heb ik tegelijk gedaan en heb maar van 1 (erge) last gehad, andere 3 hellemaal niet :s

Maar het is nu helemaal over :D dus weekje geduurt ongeveer :=

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:41

Argh...ik moet 9 juli 2 verstandskiezen laten trekken....

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:25

Gerlin schreef:
Argh...ik moet 9 juli 2 verstandskiezen laten trekken....

hoe is het gegaan?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:31

Aaargg, ik moest ze gister laten trekken..

wat een hel, de tandarts had me verteld dat 1tje getrokken moest worden. Dat ik daarvoor een afspraak moest maken en dat hij de andere er wel even kon uitwippen (er konden er 2 blijven zitten)
kom ik daar, ja ze moeten er alle vier uit. Er zit caries op boven, en onder komen ze er niet door, ze groeien haaks.
Nouja, ik had het nog niet eens verwerkt en boem had al een verdoving in me mond. De tweede spuit ging mis, want ik voelde hem helemaal naar boven in mijn hoofd wegtrekken, en viel dus bijna van de stoel af. Kreeg ik te horen dat dat heel gevaarlijk was, dat ze dit nog nooit hadden gezien. En dat ik dat dus echt nooit weer mocht doen. Ja hallo?! ik lig daar in de stoel, en voel het helemaal door mijn hoofd heen. Toen hoorde ik de dokter iets zeggen van zenuw en bloedvat geraakt.
Nou na 4 verdovingen begonnen ze, maar ik voelde gewoon alles nog wat ze deden. En die vrouw die er bij was maar hele tijd zeggen, ja dat is geen pijn, dat is druk blabla. Ik raakte helemaal in paniek, me keel ging dichtzitten. En zei dat ik echt pijn had. Nou weer 4 verdovingen erin. En toen spoot hij er eentje grotendeels naast, en toen kreeg ik die vieze smaak in mijn mond. Mag ik even spoelen vroeg ik? nee, want dan moet ik alles weer steriel maken zei die vrouw. Nouja, lag ik daar hele tijd te kokhalzen, ik kan daar echt niet tegen. zo'n vieze smaak.
En nog steeds voelde ik wat ze deden, dus ik zei dat. En weer 3 spuiten erin, en dit keer verder naar achteren. En direct begon alles te tintelen en te verdoven. Ik zei dat het nu wel werkte.
Toen moest hij mijn ondertand lossnijden, en in gedeeltes eruit halen. En die tand zat me vast!
En nadat hij eruit was deed hij de bovenste, nou dat was niet langer dan ik het hier schrijf. Krak en daar had hij hem al.

Maar ik heb dus mooi een trauma overgehouden, het probleem is dat ik over 2 maand weer moet voor de andere kant. Verschrikkelijk.
En die verdoving bleef ook nog eens dikke 5,5 uur zitten. Die assistente ook zo mooi, ja nu ben je wel verdoofd voor 10 dagen. Zo extreem zien we het nooit, en ik weer. Ja ik voel het nog, ik voel echt pijn.
Ja dat is druk, zei ze telkens.
Nou ik ben echt niet bang voor pijn oid, maar dat was wel echt pijn.
Ik heb van die ibuprofens meegekregen, die helpen geweldig. Amper pijn aan gehad. Wel nog steeds veel bloed, en lastig eten. Maar pijn valt me echt 100% mee.

spreken jullie me vast moed in voor volgende keer? :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:54

Bah zeg, nou dat is voor mij weer een bevestiging dat ik heel blij ben dat ik het onder narcose laat doen :oo
En belachelijk dat ze je niet serieus nemen :n Mijn tandarts stond ook erg verbaasd dat ik nog pijn had na twee verdovingen (en dat was alleen nog maar bij vullen) en dat kon helemaal niet volgens hem, maar hij heeft er toch gewoon een bijgezet hoor :j Waarom doen ze daar ook moeilijk over? Het wordt toch gewoon doorberekend, het is niet alsof hij daar zelf voor moet betalen ofzo :Y)
Hopelijk gaat het de volgende keer beter meid! Ik zou ook van te voren gewoon afspreken dat je verdoofd wilt worden als je pijn voelt, van te voren duidelijke afspraken maken wat jij doet, bijvoorbeeld je hand opsteken oid, als ze moeten stoppen en dat je gewoon bang bent (ook al ben je dat niet perse)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:02

Ik heb 2 weken geleden 1 verstandskies laten trekken in het ziekenhuis hier in België. Omdat ik lichtelijk panisch ben voor de tandarts kreeg ik een roesje. Daarna hebben ze de plek verdoofd en voor ik het doorhad was de kies er al uit. Paar dagen daarna wel wat last gehad maar viel me echt 100% mee!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:30

BrittKitt schreef:
Bah zeg, nou dat is voor mij weer een bevestiging dat ik heel blij ben dat ik het onder narcose laat doen :oo
En belachelijk dat ze je niet serieus nemen :n Mijn tandarts stond ook erg verbaasd dat ik nog pijn had na twee verdovingen (en dat was alleen nog maar bij vullen) en dat kon helemaal niet volgens hem, maar hij heeft er toch gewoon een bijgezet hoor :j Waarom doen ze daar ook moeilijk over? Het wordt toch gewoon doorberekend, het is niet alsof hij daar zelf voor moet betalen ofzo :Y)
Hopelijk gaat het de volgende keer beter meid! Ik zou ook van te voren gewoon afspreken dat je verdoofd wilt worden als je pijn voelt, van te voren duidelijke afspraken maken wat jij doet, bijvoorbeeld je hand opsteken oid, als ze moeten stoppen en dat je gewoon bang bent (ook al ben je dat niet perse)

Nou ik lag daar serieus te gillen in die stoel, ik was niet bang voor de tijd. Wel beetje spanning maar goed. Maar toen ik daar lag, en zo'n ding over me hoofd heen kreeg en niets meer kon zien. En ik maar gillen en doen, net zo'n horrorfilm haha
Nu heb ik een helemaal blauwe wang, hadden jullie dat ook?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:10

@ BrittKitt: Heb jij een speciale rede dat je onder gehele narcose gaat? Of kan je dat aanvragen in helmond (daar moet ik namelijk ook heen.)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:17

Bij mij komen ze er ook doorheen, maar heb er nog geen last van gelukkig. :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:45

Ik moet nog steeds. Durf echt niet. Zeker niet als je verhalen in dit topic leest!
Het moet gedaan zijn voordat ik weer naar de tandarts moet. Heb dus nog 3 maanden :(

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:42

wachttijden hier bij de kaakchirurg zijn 2 maanden, maar ik ben het met je eens, het is echt heftig

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:50

Ik heb nog steeds geen verstandskiezen :P *klopt af*

Ik hoop toch zo dat dat zo blijft! Ik ben een angsthaas bij de TA! Jankend in de stoel als het me te kwaad word.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:57

Ik ben afgelopen 13 juli geweest. Ik was echt als de dood voor de kaakchirurg. Maar ik moet echt zeggen dat het me 100% meeviel. De pijn achteraf was wel wat minder maar goed met pijnstillers was het allemaal wel te doen. Ik was zo ontzettend bang. Lag te shaken in de stoel als een gek.
Ik heb ongeveer 3 dagen echt pijn gehad en ging elke dag beter. heb wel ongeveer een week rondgelopen met een mond die maar beperkt open kon.

Mag 3 september terug voor de linkerkant. Ik zie er een stuk minder tegen op dan eerst omdat ik nu weet wat er gaat gebeuren. Viel me echt heel erg mee allemaal.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:27

Bah bij mij komen ze er nu toch ook uit.. :\
De linkerkant zit er al bijna doorheen.
Heb niet overdreven pijn.. maar savonds heb ik wel dat ik een beetje druk voel.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:36

take_one schreef:
Bah bij mij komen ze er nu toch ook uit.. :\
De linkerkant zit er al bijna doorheen.
Heb niet overdreven pijn.. maar savonds heb ik wel dat ik een beetje druk voel.

hihi, je moet pas bang worden als ze halverwege blijven steken, of als ze er niet doorkomen. Dan groeien ze verkeerd en moeten ze er sowieso uit.
Maar wss moeten ze er toch ooit wel uit.. raden ze iedereen nu wel aan..

brrrrr ik moet over 1 maand alweer, en dit keer gaat het nog erger worden. Want deze zit nog dieper eronder, is nog niets van boven. Dus flink snijden, hakken, boren en trekken.
Hopen dat hij me dit keer wel iets fijner dicht hecht. Me wang is er echt half aangetrokken, en dat trekt zo.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:36

Ik ben ze sinds 2 weken allemaal kwijt en het is me echt enorm meegevallen.
De tweede keer hebben ze rechts gedaan en daar zat 1 scheef dus dat was iets meer moeite en achteraf iets meer last.
Uiteindelijk viel dat ook wel mee, mijn vriend was afgelopen vrijdag aan de beurt en ook hem is het meegevallen.
Alleen liep het allemaal wat uit waardoor hij dus langer moest wachten en dat is voor je zenuwen niet fijn.

Als ik meer verstandskiezen had zou ik ze zo weer laten trekken.
Hechtingen heb ik niet echt last van gehad alleen toen de knoopjes eruit gingen en ze er verder nog niet uit wilden dat je er de hele tijd mee gaat spelen of denkt dat er eten zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:20

Ik ben vanochtend behandeld aan 2 verstandskiezen waarvan er 1 horizontaal groeide. Verdovingen waren het pijnlijkst, behandeling zelf viel mee. :) Verdoving is nu wel uitgewerkt dus krijg wel wat napijn, maar ach, dat hoort erbij....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:26

Heb je geen pijnstillers meegekregen dan daar kon ik zeker de eerste dag niet zonder.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:42

die van mij zijn wat vervelend, maar mn tandarts heeft nog niet gezegd dat ze eruit moesten :D (nieuwe tandarts)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:14

Ja, heb wel ibuprofen :) Maar, last houd je er toch wel van. Achja, over 2 weken andere kant en dan ben ik er ook lekker vanaf.

Wel grappig detail. Ze hadden net mijn kaak opengesneden, was de zaag stuk := Moest de technische dienst komen, lukte niet en na zo'n 20 min hadden ze maar een ander gepakt. Sukkels dat het zijn :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:35

Over 2 weken al jeetje zeg dat is wel snel bij mij moest er minimaal 6 weken tussen zitten, vond ik zelf niet zo erg want zo kan alles ook rustig helen.
Met 2 weken waren nog niet eens al mijn hechtingen eruit.